نکات مورد نیاز برای جوجه کشی غاز

جوجه کشی غاز
4.1/5 - (298 امتیاز)

غازها پرندگان نسبتاً بزرگی هستند که حیاتشان وابسته به آب است. بیشتر انواع آنها در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی به طور جدی از نوع پرندگان وحشی و مهاجر هستند که برای گذراندن زمستان از شمال به جنوب می‌آیند. جالب است بدانید که این طیور قرن ها در یک مکان و بدون مهاجرت زندگی می‌کردند. انواع این پرندگان در اروپا از خانواده گری لگ ها (Greylag) هستند، اما در آسیا گونه های کمی از این خانواده پرورش یافته‌اند. جوجه کشی غاز در بسیاری از کشور ها رواج داشته و پرورش دهندگان از این راه کسب درآمد می‌کنند.

غازها اکثراً گیاه خوارند و می‌توانند آفت‌های گلوله‌های پشمی (کاه) که محصول زمین های زراعتی است را بخورند. همچنین می‌توانند در استخرها (آبگیر) و مناطق پر علف شهری ساکن شوند. آنها در فرصت های مناسب، بی مهرگان را شکار کرده و می‌خورند. غازهای محلی انواع غذا را امتحان کرده و از آ«ها تغذیه می‌کنند. این پرندگان معمولاً برای ادامه زندگی جفت‌گیری می‌کنند، گرچه شمار کمی هم پس از جفت‌گیری از هم جدا می‌شوند.

تخم غاز برای جوجه کشی

تخم ریزی غاز برای جوجه کشی در اوایل پاییز شروع می‌شود. برای جمع‌آوری تخم نطفه دار، باید پرنده های تخم گذار را مورد انتخاب قرار داده و بهترین آن‌ها را از نظر وزن و تعداد تخم و سلامت بدن و بنیه انتخاب نمود. معمولاً به این منظور غازهایی را انتخاب می‌کنند که دارای وزن متوسط باشند. از چند ماه قبل از جمع‌آوری تخم برای جوجه کشی، غاز نر و ماده را برای جفت گیری بین هم رها می‌کنند.

پرنده های نر بین ۶ تا ۷ سال و غازهای ماده را بین ۸ تا ۱۰ سال نگهداری می‌کنند. تشخیص جنسیت در غازها به خصوص در پرنده های جوان مشکل است، غازهای نر معمولاً بزرگ تر و وحشی تر از ماده هستند. ماده ها دارای طبعی ملایم و آرام بوده و کم و بیش ترسو به نظر می‌رسند. در صورتی که غازهای نر اغلب وحشی و جنگجو هستند و حتی بعضی اوقات بدون هیچگونه دلیلی به اطفال و پرندگان دیگر حمله می‌کنند.

طول دوره جوجه آوری غاز

 

شناسایی غاز نر و ماده

از چند ماه پیش از تخم گیری نر و ماده را در کنار هم نگهداری کرده و البته از غازهای با جثه متوسط و سلامت فیزیکی و همچنین بنیه خوب که تفکیک شده‌اند استفاده می‌کنند. این کار سبب می‌شود تا پس از جفت گیری بهترین عملکرد تخم گیری و جوجه کشی بدست آید. البته توجه داشته باشید که غازها یک روز در میان تخم می‌گذارند و هر ده یا دوازده روز، چند روزی استراحت خواهند کرد.

تفاوت های ظاهری نر و ماده

نرها دارای صدایی بلند هستند، در حالی که ماده دارای صدای بم و وحشی می‌باشد. گردن نر بلندتر از ماده بوده و حجیم‌تر است. اگر جمع‌آوری تخم جوجه کشی در بهار انجام گیرد باید از پاییز غازهای نر و ماده را بین هم انداخت. معمولاً جفتگیری بین غازها در تمام مدت سال انجام می‌گیرد. این پرنده دارای سابقه طولانی و برجسته ای است.  از این طور در گذشته نیز استفاده می‌شد. علاوه بر جوجه کشی، پرورش غاز ها بیشتر به دلایل تولید گوشت و تخم است. البته برخی نژاد ها نیز هستند که تنها برای زیبایی ظاهری که دارند، پرورش داده می‌شوند.

جوجه کشی طبیعی غاز

بسیاری از افراد علاقه مند به پرورش و جوجه کشی این پرنده در رابطه با روش های تکثیر و جوجه کشی طبیعی غاز بدون دستگاه سوال می‌کنند. در پاسخ باید بگوییم که اگر هدف از این کار راه اندازی یک کسب و کار با بازدهی اقتصادی باشد، حتما باید با دستگاه انجام شود. اما اگر می‌خواهید این کار را به روش طبیعی و یا با تعداد کمی غاز و تخم انجام دهید بهتر است به موارد گفته شده دقت کنید. برای کرچ کردن غاز و یا دیگر پرندگان، می‌توان چندین روش را در نظر گرفت.

  • تغییر جیره ( پروتئین بیشتر در جیره )
  • عدم جمع آوری تخم ها در لانه
  • گرم کردن لانه تخمگذاری و یا تعبیه جعبه ای برای تخمگذاری و قراردادن کاه و پوشال

در این روش پرنده به مرور با جمع آوری تخم ها در جعبه حاوی کاه و پوشال، و محیط گرم و تاریک و تغییر جیره کم کم تحریک به غریزه کرچی می‌شوند.

برخی از افراد برای جوجه کشی بدون دستگاه تخم ها را زیر اردک موسکووی قرار می‌دهند. زیرا معتقد هستند، که بهترین پرنده کرچ که هوش بالایی در جوجه کشی طبیعی دارد اردک موسکوویی می‌باشد.

دستگاه مناسب جوجه کشی غاز

فصل کرچ شدن غاز و جفت گیری

فصل جفتگیری غاز معمولا از ابتدای پاییز هر ساله شروع شده و تا پایان بهار ادامه دارد. در واقع غاز ها پرندگان (ماکیان) آب دوستی هستند که در فصل سرما جفتگیری و تخمگذاری می‌کنند. در صورتی که بوقلمون ها اواخر زمستان تا اوایل تابستان تخمگذاری دارند و قرقاول ها و کبک ها (همه نژادها) نیز از اواخر فصل زمستان تا اوایل تابستان این کار را انجام می‌دهند. البته برخی نژادهای قرقاول تا اواسط تابستان تخمگذاری می‌کنند که بطور معمول پرندگان در روزهای آخر تخمگذاری تولک رفته و مدتی تخمگذاری قطع می شود. در این حالت می‌توان بصورت طبیعی تخم ها را در زیر پرنده ماده قرار داده و پرنده را با روش های گفته شده تحریک به کرچی نمایند.

دستگاه مناسب برای غاز

تمام دستگاه های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی را می‌توان جهت جوجه کشی اکثر پرندگان استفاده نمود. دقت داشته باشید که دستگاهی به عنوان دستگاه جوجه کشی غاز که مخصوص این پرنده باشد طراحی و ساخته نشده است. فقط کافیست که زمان، میزان رطوبت و دمای مناسب برای تبدیل تخم نطفه دار غاز به جوجه را بدانید و شانه مناسب آن را تهیه کنید. در این حالت به راحتی می‌توانید اقدام به جوجه آوری از تخم ها کنید.

اصول جوجه کشی غاز با دستگاه

جز در مواردی که در ماشین های جوجه کشی به درستی مدیریت می‌شوند، تخم های نطفه دار به خوبی در دستگاه تبدیل به جوجه نمی شود. دستگاه جوجه کشی غاز یکی از پارامترهای مهم در هچ مطلوب جوجه ها و تکثیر آنها می‌باشد. دقت داشته باشید که با بهترین دستگاه اگر مدیریت جوجه درآوری درست نباشد، هچ تخم ها اغلب بهتر از ۴۰ % نخواهد بود. توجه داشته باشید که در دستگاه، بجای قرار دادن تخم ها در شانه، آنها را در سبد های هچری به صورت افقی قرار داده و حتما کمی فاصله بین تخم ها بگذارید.

تنظیمات دما و رطوبت دستگاه باید به درستی انجام گیرد و به خوبی سیستم کنترل و سنسور های دما و رطوبت کالیبره شود.

توجه کنید که تخم ها را با اندکی فاصله در دستگاه قرار دهید (اگر دستگاه اتومات باشد آنها را در راک قرار دهید). روزانه سه یا چهار مرتبه تخم ها بچرخانید، البته دستگاه های تمام اتومات این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهند. فراموش نکنید که دما، رطوبت و گردش هوا نیز باید تنظیم بوده و کنترل گردد. دمای مورد نیاز در دوره هچر، یعنی ۲ تا ۴ روز پایانی جوجه کشی باید ۳۷ درجه سانتی‌گراد باشد. ماشین های جوجه کشی که سرعت هوای درون آن کمتر است، بهتر و مناسب تر هستند. چرا که سرعت تبخیر رطوبت از سطح تخم ها زیاد نمی‌شود.

جوجه کشی طبیعی غاز

جوجه کشی غاز در ایران

پرورش، نگهداری و جوجه کشی این پرنده در ایران اغلب به صورت محدود توسط کشاورزان در مزارع انجام می‌گیرد. ولی در بعضی از کشورها به طور مثال فرانسه به صورت صنعتی و وسیع انجام می‌شود. زیرا غاز نسبت به پرندگان دیگر در برابر عوامل بیماری زا حساسیت کمتری داشته و به نوعی ناقل تمام بیماری های طیور است. به همین دلیل اغلب در چراگاه و مراتع نگهداری می‌شوند. براین اساس سرمایه گذاری نسبتا کمتری نیاز است. فقط کافیست در زمستان از برف و باران محفوظ بوده و در تابستان نیز از اشعه آفتاب در امان بمانند.

در پایان یادآوری می‌شود که اگر دانش خود و تجربه خود را در یک دفتر بطور روزانه یادداشت نموده و چند دوره متمادی ادامه دهید، خواهید دید که با مراجعه به این یادداشت ها تجربیات بسیار خوبی را بدست آورده‌اید. قطعا پس از یکی دو سال ضریب بهره‌وری شما رو به افزایش خواهد گذاشت.

زمان جوجه کشی غاز

نگهداری غاز احتیاج به سرمایه گذاری زیادی ندارد بلکه کافی است جایگاه سرپوشیده و مسقف برای این کار در نظر بگیریم که در تابستان پرندگان را از اشعه آفتاب و در زمستان از برف و باران محفوظ نگه داریم. در زمان تخمگذاری غازها یک روز در میان تخم می‌کنند و پس از ۱۰ تا ۱۲ روز، استراحت کرده ( دوره کلاچ ) و مجددا شروع به تخمگذاری می‌کنند. مدت زمان جوجه کشی غاز های سبک مانند غاز بومی مازندران ۲۸ تا ۳۰ روز و در نژادهای بزرگتر مانند غاز نژاد اکراینی ۳۴ تا ۳۵ روز می‌باشد. جوجه کشی غاز نسبت به سایر پرندگان نیاز به رطوبت و اکسیژن دهی بیشتری می باشد که خدمات پس از فروش دی کیو شاپ بصورت تخصصی آموزش می دهند.

سوالات متداول
  • غازها در چه ماهی تخمگذاری می کنند؟
    معمولا از اواسط پاییز هر ساله شروع تخمگذاری دارند و تا اواخر بهار سال بعد ادامه دارد.
  • غازها بیشتر در چه مناطقی پرورش می یابند؟
    غازها پرندگانی آب دوست هستند که برای پرورش و جفتگیری بیشتر آب را به خشکی ترجیح می دهند. در پرورش غاز برکه و یا حوضچه آب تاثیر بسزایی در نطفه داری دارد.
  • تغذیه آن ها بیشتر از چه نوعی می باشد؟
    جوجه غاز بعد از هچ تا دو روز اول با آب و شکر + مولتی الکترولیت پذیرایی می شوند . بعد از این مدت پلیت سوپر استارتر و شبدر و سبزیجات بدهید.
  • بهترین درصد نرینگی غاز مولد چه ترکیبی می باشد؟
    معمولا بهترین درصد نرینگی برای ماکیان که در سال تعداد تخم کمتری می گذارند ، به ازای هر نر ، 2 قطعه غاز ماده بالغ باید در نظر گرفته شود.
  • غاز در چند ماهگی تخمگذار می شود ؟
    معمولا غازها از ۸ ماهگی به بالا آماده تخمگذاری می شوند.
نظرات کاربران
  • پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ at ۱۷:۴۵
    Permalink

    سلام
    من ۱ غاز نر و۲تا غاز ماده دارم
    ماده ها تخم میزارن اما جوجه در نمیاد تخم ها فاسد میشن چرا؟
    غازم هنوز ۱ سالش نشده

    Reply
    • یکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ at ۱۹:۰۶
      Permalink

      سلام
      غاز شما هنوز بالغ نشده و تغذیه خوب در فصل سرما داشته باشید.

  • پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ at ۲۲:۳۳
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    بنده قصد پرورش غاز در ایلام دارم..سوالم این هستش آیا پرورش غاز توجیه اقتصادی دارد و در واقع بازار فروش دارد یا خیر؟
    چه مقدار سرمایه جهت شروع کار لازم؟
    با چه تعداد جوجه شروع کنم؟
    اگه اطلاعاتی در اختیار بنده قرار بدین ممنون میشم

    Reply
    • شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ at ۰۹:۱۹
      Permalink

      با سلام خدمت شما
      پرورش غاز برای گوشت در کل به صرفه نمی باشد در جهان بیشتر برای تولید جگر پرورش می دهند و بازار و سود مناسبی عاید پرورش دهنده می کند ولی در ایران جگر غاز طرفدار ندارد.
      بنابر جوجه کشی بهترین شغل تولید جوجه ۱ روزه غاز می باشد و سود بسیاری دارد.
      معمولا برای آغاز کار جوجه کشی غاز با تعداد ۲۰۰ قطعه ای کار کنید مناسب می باشد.

  • سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ at ۱۴:۴۰
    Permalink

    سلام ممنون از ادمین عزیز
    میخواهیم یک پروش غاز دایر کنیم به امید خدا
    به راهنمایی شما خیلی نیازمندیم لطفا در صورت مو افقت با این شماره تماس حاصل فرمایید

    Reply
    • سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ at ۱۷:۰۰
      Permalink

      با سلام
      ان شالله خیر باشه / برای راهنمایی پرورش و جوجه کشی غاز و تهیه تخم نطفه دار با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید.
      ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸ – مهندس عشریه /

  • چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ at ۰۲:۵۱
    Permalink

    سلام من یک غاز نر دارم ودوتا هم غاز ماده بزرگ هستن العان ۱۰ماهه هیچ تخمی نگذاشتن چرا

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ at ۱۸:۳۷
      Permalink

      با سلام خدمت شما
      تخمگذاری پرندگان چندین پارامتر دارد که شما باید در ابتدا پارامترهای مختلف را محیا نمایید تا غاز مولد شروع به تخمگذاری نماید.
      ۱. تغذیه
      ۲. مکان پرورش
      ۳. نور
      ۴. استرس های محیطی
      ۵. بیماری
      ۶. دمای محیط
      و غیره… که شما باید براورد نمایید که پارامترهای عرض شده را انجام داده اید یا خیر؟

      با تشکر

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ at ۲۱:۱۸
    Permalink

    سلام مهندس من برای اولین بار تخم غاز رو میخوام بادستگاه جوجه کشی کنم ولی اطلاعات زیادی ندارم بیشتر دوستان من موفق نشده اند و به من توصیه میکنند که با دستگاه جوجه کشی نکنم.خواهشا شما من رو راهنمایی کنید تا در این راه موفق شوم.باتشکر

    Reply
    • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      با سلام
      همه ساله از شروع فصل پاییز و بارندگی جوجه کشی غاز آغاز می شود و مشتریان دی کیو شاپ با روشن کردن دستگاه جوجه کشی شروع بکار می کنند و جوجه کشی غاز تقریبا تا بعد از عید بطول می انجامد و در کل جوجه کشی غاز در هر دستگاه جوجه کشی نمی توان جوجه درآوری کرد و باید دستگاه جوجه کشی مخصوص غاز را از دی کیو شاپ بخواهید.
      برای اطمینان بیشتر می توانید از قسمت ویدئو دی کیو شاپ فیلم جوجه کشی غاز برخی از مشتریان ما را ببینید.

      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ at ۱۲:۳۰
    Permalink

    سلام من میخوام پرورش غاز ب صورت گسترده هم جوجه کشی هم پرواری بزنم البته در محیط باز لطفا راهنمایی کنید

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ at ۱۷:۱۹
      Permalink

      با سلام
      مشتریان زیادی جوجه کشی غاز را در دستگاه جوجه کشی فول دیجیتال دی کیو شاپ انجام دادند و خداروشکر جواب خوبی گرفتند. جوجه کشی غاز به نسبت پرنده های دیگر از سود قابل توجهی برخوردار می باشد که حتما باید پارامترهای مختلف برای درصد جوجه کشی بالای غاز را انجام دهید که می توان به : ۱. ماشین جوجه کشی تمام اتوماتیک ۲. محیط مناسب دستگاه جوجه کشی ۳. انتخاب تخم نطفه دار مطمئن ۴. ضدعفونی صحیح ۵. بهره گیری از راهنمایی های کارشناسانه شرکت تولید کننده دستگاه جوجه کشی و…
      با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می توان جوجه کشی غاز با درصد هچ بالا کسب نمایید.
      مزیت پرورش غاز: بدون نیاز به غذای دستی ( چرازی می باشند)- فروش تخم نطفه دار – فروش جوجه غاز – فروش غاز مولد و نیمچه
      معایب پرورش غاز: مرکز خرید عمده ای وجود ندارد.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۶:۰۱
    Permalink

    با سلام ، میشه لطفا بفرمایید که خریداران جوجه های ۱ روزه غاز چه کسانی هستند؟

    Reply
    • شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۸:۰۹
      Permalink

      سلام
      خرید و فروش تمام پرندگان براحتی انجام می شود . فقط فروشنده باید استراتژی های خاص را داشته باشد تا بمانند مشتریان دی کیو شاپ جوجه ها رو پیش فروش نمایند.
      بهترین خریدار از شهر و شهرهای اطراف خود می باشد و با بهترین قیمت بفروش برسونید.
      لطفا به بازارهای روز که در بخش خبر دی کیو شاپ معرفی شده مراجعه نمایید.

      موفق و پایدار باشید

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ at ۲۰:۲۲
    Permalink

    سلام مهندس..
    برای توصیه جفت گیری غازها خیلی خواندم که بایست در اب جفت گیری کنند که بایس بشه حد اقل ۷۰ در صد نطفه دار شود ..
    سال قبل در محیط اب جفت گیری کردن واز مجموع ۶ تخم ۴ جوجه در اومدن یعنی ۷۵ در صد اما امسال کل طرح عوض کردم وروی خشکی جفت گیری کردن واز مجموع ۸ تخم ۸ جوجه در اومدن والحمد لله سالم هست یعنی ۱۰۰ در صد نطفه دار شدن ..چی تفسیری برای این دارید که معمولا به جفت گیری در اب توصیه میکنن
    تشکر

    Reply
    • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۶
      Permalink

      با سلام
      در کل غاز آب دوست می باشد. و در آب بهتر زیست می کند، بهترین محل برای جفتگیری غازها محیط آبی می باشد و در آب بهتر جفتگیری می کنند و درصد نطفه بالاتری دارند.
      و البته تغذیه در نطفه داری خیلی تاثیر دارد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۰
    Permalink

    با سلام

    بسیار عالی بود مطالبتون
    متشکرم .

    Reply
    • شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۲
      Permalink

      سلام علیکم
      تشکر از حسن اتخاب شما و مطالعه مطالب علمی دی کیو شاپ

      با سپاس
      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۱:۳۶
    Permalink

    سلام خدمت دوست عزیزم
    من چهارتا غاز بالغ دارم که به فاصله باهم شروع به خوابیدن روی تخمهاشون کردن که اولی از ۱۲تخم توانست۹تاشونو تبدیل به جوجه کنه ولی بعد اون غاز دوم نتونست وتمامیه جوجه ها داخل تخم خفه شدن ولی دوتای دیگه تا ۵روز دیگه ۳۰روزشون میرسه لطفا منو راهنمای کنین که من چیکار کنم.خواهش میکنم زودتر بفرمایین اشکال کار کجاس

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۹:۱۲
      Permalink

      با سلام

      شما از روش طبیعی جوجه کشی دارید استفاده می نمایید. تخم نطفه دار ضعیف می باشد.
      بهترین روش برای جوجه کشی و پرت شدن مولد دستگاه جوجه کشی غاز می باشد که در فروشگاه دی کیو شاپ مراجعه و انتخاب نمایید تا بهترین راندمان جوجه کشی غاز را تجربه نمایید.

      با تشکر
      گروه فنی دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۵۶
    Permalink

    باسلام من ۲۳جوجه یکماهه غاز گرفتم انداختمشون تو باغ روز اول از گیاها و علفا تغذیه کردن متاسفانه امروز ۴ تاشون انگاری یهو فلج بشن عقب عقب میرن یهو میفتن وتعادلشون بهم میخوره و گردنشون تا انتها عقب میارن و بعد ۳۰ ،۴۰ ثانیه درست میشن

    Reply
    • شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۳۵
      Permalink

      سلام
      این علائمی که در مورد جوجه غاز ها فرمودید به احتمال زیاد بیماری نیوکاسل می باشد! که برای تشخیص دقیق جوجه غاز های مبتلا را به دکتر دامپزشک نشان دهید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۳:۵۴
    Permalink

    سلام
    من
    اهله قائمشهر هستم.با خرید دستگاه از شما چون باره اولمه که میخوام جوجه کشی کنم کسی رو به عنوان مشاور میفرستین که برایه باره اول بهم کمک کنه تا جوجه سالم در بیارم از دستگاهتون؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۰
      Permalink

      با سلام
      به همراه دستگاه جوجه کشی خریداری شده دفترچه راهنما و DVD آموزشی تقدیم می شود، که می توانید اطلاعات تخصصی تر و پایه را از مشاور های شرکت جویا شوید تا بصورت تخصصی به شما راهنمایی کامل و جامع را نمایند.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۷:۰۳
    Permalink

    سلام .خوراک جوجه غاز تا ده روزگی چی هست پایان دارویی باید داد

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۱۵
      Permalink

      با سلام
      تغذیه جوجه غاز ها تا ۱۰ روز اول پلیت سوپر استارتر می باشد . جوجه ها تا ۲ روز اول نیازی به تغذیه ندارند ، فقط با آب و شکر + مولتی الکترولیت به آنها دهید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۳۲
    Permalink

    سلام
    من دو جفت غاز دارم. ولی هیچ کدامشون تخم نمیگذارند. الان ۴ ماهی میشه خریدمشان. و توی محوطه براشون حوض درست کردم و در کنار مرغ و خروس و خرگوشهام زندگی میکنند. براشون لانه ساختم اما داخل لانه نمیروند و زیر اسمان میخوابند. میشه راهنمایی کنید چیکار کنم که تخم بزارند و جوجه کنند؟ غذا هم همچی بهشان میدیم از نان بربری . گندم. هندوانه کاهو و سبزیجات.و…. اما خبری نیست ؟ سن غاز هارو از کجا میشه فهمید؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۱۰
      Permalink

      سلام
      در این فصل ( تابستان ) معمولا غاز ها تخم نمی گذارند. دوره تولک را سپری می کنند.
      جفتگیری غاز ها را میبینید؟

      دی کیو شاپ

    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۲۳:۵۰
      Permalink

      سلام
      قیمت دستگاه جوجه کشی رو باید از کجا گرفت

  • یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۵۹
    Permalink

    سلام
    مطالبو خوندم موثر و مفید ممنون
    خیلی وقته میخوام پرورش بوقلمون راه بندازم ولی بعد کلی تحقیق و مطالعه به غاز رو اوردم تقریبا سی تا خریدم و ۶۰ تا ۷۰تا دیگه میخوام بخرم و گله مولد درست کنم.که تخم نطفه دار بگیرم و جوجه کشی کنم استان ما هم غاز تقریبا میشه گفت نداره ولی خیلیا تو کار جوجه کشی هستن .
    حالا به نظر شما همین کارمو ادامه بدم؟
    چکار کنم راندمان سود دهی بره بالا؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۴
      Permalink

      سلام دوست عزیز؛
      تشکر بابت نظر محترم شما
      جوجه کشی غاز یک شغل پر سود می باشد البته به شرط اینکه تخم نطفه دار مطمئن و دستگاه جوجه کشی فول دیجیتال مطمئن را از یک کمپانی معتبر خریداری نمایید.
      مهمترین بخش جوجه کشی تهیه تخم نطفه دار می باشد. شما با نگهداری غاز مولد تخم نطفه دار دستگاه جوجه کشی را می توانید تهیه نمایید و اضافه بر نیاز را به فروش برسانید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۴:۲۹
    Permalink

    سلام تعداد ۳۰ عدد بچه غاز دو ما ه اکراینی دارم دو سه تا انها کم توان شدن و بالهی انها شل و بیشر زیر دست پای بقیقه می می مانند واکسن یک ماهی هم زده شد لطفا راهنمایی بفرماید علی بدورد

    Reply
    • سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۱۱
      Permalink

      سلام
      جوجه غازهایی که دارید اسهالی هم هستند؟ رنگ اسهال؟
      این تعداد را از بقیه پرنده ها جدا نمایید و به حالت قرنطینه نگهداری نمایید.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ at ۲۲:۵۲
    Permalink

    سلام
    من ۵ تا غاز دارم در ۴ تاشون حدود ۹ ماهه هستن و یکیشون ۱ ساله. نر و مادگیشون نمیتونم تشخیص بدم. هیچکدومم تخم نمیکنن. از کجا بدونم کدوم نر و ماده هستن؟ و اینکه آیا زمان تخم گذاریشون دیر شده یا هنوز زوده؟

    Reply
  • جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ at ۲۱:۲۹
    Permalink

    سلام تخم نطفه دارغاز مطمئن در شهر بابل از کجاباید تهیه کنم اگه میدوننید راهنمایی کنی

    Reply
  • Pingback:آموزش جوجه کشی غاز - شتر مرغ | روغن شترمرغ | محصولات شترمرغ

  • شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ at ۱۴:۱۹
    Permalink

    با سلام خدمت ادمین گرامی یک سوال داشتم خدمتتون اونم این بود که تخم غاز چند روز تا رسیدن به دستگاه جوجه کشی سالم میماند

    Reply
  • یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ at ۱۷:۰۹
    Permalink

    سلام و خسته نباشید.
    من اهل اصفهانم،میخواستم پرورش غاز انجام بدم اما در مورد بازار فروش گوشت این پرنده اطلاعاتی ندارم.گوشت غاز هم تقریبا توی هیچ جایی ندیدم که به فروش برسه.با این اوصاف اصلا فروش گوشت غاز بازار داره؟ممنون میشم در مورد بازار فروش گوشت غاز و مشتریان جوجه غاز بهم اطلاعات بدید.

    Reply
  • جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ at ۰۱:۰۹
    Permalink

    سلام.من یک دستگاه جوجه کشی ۳۳۶ تایی ک ۲۰۰ عدد تخم غاز میگیره میخوام بخرم.ب چه موارد مهمی باید دقت کنم.هزینه رطوبت ساز با دستگاه است یا جدا حساب میشود.محیط مناسب برای دستگاه چیه.چون اولین باره دارم شروع میکنم و هیچ اشنایی با دستگاه ندارم ،لطفا راهنمایی کنید ک چه نوع دستگاهی بخرم.
    با تشکر

    Reply
  • سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ at ۲۱:۲۲
    Permalink

    برای پرورش غاز اوکراینی باید جوجه غاز را از کجا تهیه کنیم.ممنون

    Reply
  • شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۷
    Permalink

    سلام یه دستگاه خوب از کجا بخرم ؟؟ لطفا صادقانه راهنمایی کنید من از گروه اسکندری دستگاه خریدم ۱ میلیون و خورده ای ولی اصلا بدرد نمیخوره و حتی خوب راهنمایی نمیکنن و بار دوم زنگ بزنی شمارتو میشناسن و جواب نمیدن

    Reply
  • جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ at ۱۷:۴۱
    Permalink

    سلام.من میخواهم جوجه غازتهیه کنم ازکجابایدتهیه کرد؟
    اوردک پیکن چه تفاوتی باغازدارد؟
    باتشکر

    Reply
  • سه شنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ at ۰۹:۵۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    ادمین عزیز من ۵۰۰ تا جوجه غاز خریدم پشتشون عرق میکنه جمع میشن یکجا تلفات میده علتش چیه؟
    ممنون میشم راهنمای کنیید

    Reply
  • پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ at ۰۷:۵۲
    Permalink

    سلام حددود ۲۰۰ عدد غاز ۲ماه دارم ۲هکتار مرتع شبدر دارم مصرف زیاد شبدر مضر نیس

    Reply
  • شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۶:۴۲
    Permalink

    سلام من یک غازنر تولوز دارم که یک هفته میشه جفتش فوت کرد و الان براش دوتاغاز ماده گرفتم یکی نژاد خودش هست اما یکی دیگه سفید ایتالیایی گفتن هست اما وقتی اوردم پیش غاز نر غاز نر ماده هارو بدجور می زنه برای اردک های کوچیک مثل پدر رفتار میکنه چیکار کنم غازهای ماده رو کتک نزنه وغازهای ماده فراری نشن

    Reply
  • پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۵:۳۵
    Permalink

    سلام دوست عزیز
    مطالب خیلی خوبی ارائه کردین
    میخواستم ببینم غازها در سال چنتا تخم میزارن. ممنون از لطفتون

    Reply
    • پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۷:۵۵
      Permalink

      سلام
      در بهترین حالت ۸۰ – ۹۰ تخم بر اساس جیره غذایی و نور مناسب می گذارند.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۲
    Permalink

    سلام غاز نر چند ساله بالغ میشع؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ at ۱۲:۳۸
      Permalink

      سلام
      معمولا غاز ۷ – ۸ ماهه بالغ می شوند.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ at ۲۰:۵۷
    Permalink

    فروش عمده جوجه غاز را از ما بخواهید آدرس کانال
    @simorgh_ghaz
    شماره تماس ۰۹۳۷۰۱۵۳۸۲۷

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ at ۱۲:۱۹
      Permalink

      سلام
      خداوند سفره ای را پهن کرده ، شما هم استفاده کنید. نوش جانتان
      #جوجه_غاز
      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ at ۱۴:۳۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم موقع آب پاشی تخم غاز در دوران ستر آیا لازمه تخم هارو برگردونم و اون طرفش رو هم آب پاشی کنم یا احتیاجی نیست وهمون روی تخم ها خیس بشه کافیه ِ..لطفا سریع تر پاسخ بدید من تازه شروع کردم اولین بارمه

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۷:۲۳
      Permalink

      سلام
      نیازی به چرخش نمی باشد ، همون آبپاشی که با فاصله انجام میدهید به تمام نقاط تخم می رسد.
      ضمنا” دمای آب برای آبپاشی ، ۳۷ درجه باشد/

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۲:۲۰
    Permalink

    سلام و با تشکر از سایت خوبتون
    میخاستم بپرسم ایا تخم غاز یکساله نطفه داره؟و میشه در دستگاه جوجه کشی قرار داد؟

    Reply
  • چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۲:۲۳
    Permalink

    سلام و با تشکر از سایته خوبتون
    میخاستم بپرسم که ایا تخم غاز یکساله نطفه دار است؟ و میشه ان را در دستگاه جوجه کشی قرار داد؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۵۴
      Permalink

      سلام
      بله / البته باید تغذیه مناسب داشته باشد. هفته ای ۱ دفعه ویتامین AD3E به مولد بدهید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۹:۲۳
    Permalink

    سلام معمولا غاز ها چند تا تخم میگذارند ؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۱
      Permalink

      سلام
      تخمگذاری هر پرنده به شرایط محیطی ، تغذیه ، استرس و نور بستگی دارد. اگر این موارد بصورت استاندارد رعایت شود ، بین ۷۰ تا ۸۰ عدد تخم می گذارند.

      دی کیوشاپ

  • یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۶
    Permalink

    سلام ببخشیددماورطوبت درستروهچرغازدقیق چنده.چراهرسایتی یک دماورطوبتی میگه.مثلادمادرسترغاز۳۷الی۳۸گفتندبازیک سایت۳۸.۵یک جادیگه ۳۷.۵متغیره.دمادقیق چنده که بهترجواب بگیرم.وآیامیشه تخم غازاوکراینی روباتخم محلی مازندران روباهم یکروزتودستگاه گذاشت.ببخشیدحتماجواب واجبه…ممنون ازراهنمایی هاتون

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۷:۲۹
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی غاز دما و رطوبت و تهویه خاصی نیاز دارد که خدمات دی کیو شاپ به مشتریان راهنمایی و آموزش تخصصی می دهند.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ at ۲۲:۴۵
    Permalink

    سلام یک غازنرودوماده دارم بتازگی جفت گیری میکنن لطف بفرماید کی کورچ میشود وچه زمانی روی تخم می خوا بد راهنمای بفرماید تشکر

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۵۵
      Permalink

      سلام
      فصل جفتگیری ، پرنده به کرچی روی نمی آورد.

      دی کیو شاپ

    • یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۱
      Permalink

      سلام
      بستگی به جیره غذایی و فصل دارد تا به کرچی روی بیاورد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۳:۵۴
    Permalink

    سلام ممنون ازمطالب بسیارمفیدتان،یه راهنمایی میخواستم ببخشیدبرای داشتن یه تخم خوب که به روش سنتی زیرپرغازکرچ گذاشت هرغازنربایدچندغازماده باشه آیاتخم یه غاز نربایه غازماده مناسب زیرپرکرچ گذاشتن هست

    Reply
    • سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۶:۲۸
      Permalink

      سلام
      درصد نرینگی غاز ۲ به ۱ می باشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۳:۳۳
    Permalink

    سلام. تخم غاز برای جوجه کشی تا چند روز یا ماه قابل استفاده هست یعنی اینکه تا چه مدتی خراب نمیشن؟

    Reply
    • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      زمان نگهداری تمام تخم های نطفه دار زیر ۱۰ روز می باشد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۸:۴۵
    Permalink

    با سلام من حدود ۴۰ عدد تخم غاز گذاشتم داخل دستگاه اتوماتیک جوجه شده بودن ولی داخل تخم روزای آخر مرده بودن . الانم میخوام بذارم ممنون میشم راهنمایی کنین چکار کنم تا نمیرن

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۸:۴۸
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی به پارامترهای مختلفی دخیل می باشد ، از سن گله ، سرحالی نر ، عدم وجود استرس های مختلف ، تغذیه مناسب با فرمول جیره نویسی بالانس شده و کیفیت دستگاه جوجه کشی و..
      جوجه کشی غاز در دستگاه جوجه کشی یکسری راهکارهایی دارد که طبق راهنمای کمپانی مزبوطه می توانید انجام دهید. برای جوجه کشی مهم می باشد تا سنسورها دقیق ترین عملکرد را داشته باشد! رطوبت مناسب و طبق نیاز تخم نطفه دار بسته به سن پرنده باید تزریق شود.
      در بخش ویدئو سایت دی کیو شاپ ، برخی از مشتریان فیلم جوجه کشی غاز را ارسال کردند که میتوانید مشاهده نمایید..

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۴:۱۲
    Permalink

    یه چیزی بگم درمورد غاز ها .غاز ها اگه باهم خواهرو براورباشن .نه تخم میزارن نه جفتگیری .اگر مثلا ۱غاز نر غریبه باشه و دوتا غاز نر و ماده ی خواهرو برادر باشن. .این غریبه با غاز ماده جفتگیری نمیکنه تا برادرش رو ازشون جدانکنید.

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۲۸
      Permalink

      سلام
      فرمایش شما صحیح می باشد . ولی غاز ماده بصورت مکانیسم بدن حتی بدون نر هم تخمگذاری می کند ولی بدلیل خویشاوندی تخم ها بدون نطفه می باشند.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۸ at ۰۱:۱۳
    Permalink

    با سلام
    ما چند وقته که دستگاه جوجه کشی خریدیم دستگاه هیچ نقصی نداره جوجه مرغم سالم در میاره ولی غاز ها تو روزای اخر یا همون دوران هچر دچار خفگی میشن توصیه شده بود که جایی رو که نوک میزنن بشکنیم تا بتونن نفس بکشن نظر شما در این مورد چیه؟؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۸ at ۰۹:۱۲
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی ۴ پارامتر اصلی دارد که به دستگاه جوجه کشی مرتبط می باشد. این چهار پارامتر شامل دما ، رطوبت ، تهویه ( اکسیژن دهی یکسان ) و چرخش نرم . اگر این چهار پارامتر دقیق و استاندارد عمل کنند بطوری که دما و رطوبت در تمام طبقات یکسان و کالیبره باشد ، مشکلی از بابت دستگاه نمی باشد. تخم نطفه دارها احتمالا ضعیف می باشد و باید کمک شود.
      باید از خدمات پس از فروش دستگاه جوجه کشی خریداری شده اطلاعات مخصوص به دستگاه را کسب نمایید تا از بابت دستگاه مشکلی نباشد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ at ۰۰:۱۹
    Permalink

    سلام برای آموزش جوجه کشی تخم غاز از صفر تا صد میخاهم به من یاد بدهید

    Reply
    • شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۲۱
      Permalink

      سلام
      به همراه دستگاه جوجه کشی تولیدی شرکت کتاب آموزشی تمام پرندگان بخصوص غاز ارائه می شود. و غیر از آن خدمات پس از فروش دی کیو شاپ هم آموزش پایه و جامع جوجه کشی را می دهد.
      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۱:۴۵
    Permalink

    عرض سلام و خسته نباشید.میخوام بدونم غاز هم مثل مرغ هر روز جفتگیری میکند یا فقط فصل جوجه کشی؟مثلا الان جفتگیری کنن چند وقت بعد تخم میزارن؟ممنون

    Reply
    • شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۵:۳۷
      Permalink

      سلام
      فصل تخمگذاری غاز از اواسط پاییز شروع و تا پایان بهار بسته به تغذیه و شرایط محیط متغیر می باشد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ at ۰۶:۲۹
    Permalink

    با سلام خدمت ادمین
    میخواستم بدونم بین نژاد های مختلف غاز کدوم برای تخم گذاری و جوجه آوری مناسب تر است با درنظر گرفتن بازار فروش.
    به علاوه میخواستم بدونم غاز محلی چه تعداد تخم در سال میگذارد
    ممنون

    Reply
    • دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۲
      Permalink

      سلام
      نژادهای مختلفی در بازار وجود دارد. ولی نژاد محلی و دو رگه اوکراینی و نژاد اوکراینی تخمگذاری خوب و بازارپسندی مناسبی دارند/

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ at ۰۶:۳۳
    Permalink

    سلام لطفا بگید غاز محلی چه تعداد تخم در سال میگذارد
    ممنون

    Reply
    • دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۰
      Permalink

      سلام
      با تغذیه مطلوب و بالانس شده و محیط پرورش استاندارد سالی ۶۰-۸۰ عدد تخمگذاری دارد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ at ۱۹:۰۵
    Permalink

    سلام .آیا میشه در تخم یک غاز دو جوجه باشد؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ at ۱۷:۳۱
      Permalink

      سلام
      نه/ هر تخمک بعد از جفتگیری و آزادسازی برای تشکیل شامل یک نطفه برای هر جوجه می باشد. در موارد خیلی نادر بدلیل استرس های تغذیه ای و محیطی احتمال دو تخمکی وجود دارد/

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ at ۱۹:۰۱
    Permalink

    سلام
    خواستم بدونم هر غاز نر نیاز ب چندتا ماده دارد

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۳
      Permalink

      سلام
      برای درصد هچ بالای جوجه کشی یکی از عوامل درصد نرینگی مطلوب می باشد که معمولا ۲ به ۱ می باشد. و البته با جیره بالانس شده و مطمئن.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ at ۲۰:۰۱
    Permalink

    سلام من چهار غاز ماده دارم چند غاز نر برای آنها نیاز است

    Reply
    • پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۶
      Permalink

      سلام بهترین درصد نرینگی ۲تا نر می باشد.

  • سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ at ۰۹:۳۵
    Permalink

    سلام.من یک دستگاه ۹۶ تایی دارم برای تخم غاز از روز دهم باید روزی چند بار چرخش و آبپاشی انجام بدم؟ . در روزهای آخر با خارج شدن جوجه رطوبت بالا میرود چکار باید انجام دهیم؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۹
      Permalink

      سلام
      روزی یکدفعه باید خاموش کنید . در کتاب راهنما جوجه کشی کامل توضیح داده است.

  • پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۱
    Permalink

    سلام دستگاه جوجه کشی مخصوص غاز کجا و چند قیمت پیدا میشه؟!

    Reply
  • پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۷:۴۰
    Permalink

    سلام میخواستم بدونم غاز نر دقیقا در چند ماهگی بالغ میشه و آماده جفتگیریه؟

    Reply
  • پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۷:۴۲
    Permalink

    سلام می خواستم بدونم غاز نر دقیقا در چند ماهگی بالغ میشه و آماده جفتگیریه؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۲۳
      Permalink

      سلام
      با تغذیه مناسب و بالانس شده ، غاز ۷ ماهگی بالغ می شود.

  • پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۳:۲۶
    Permalink

    سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از راهنمایی های شما
    بنده یه غاز ماده دارم و اصلا با هیچ غازی جفت نشده،هنوز یکسالشم نشده ولی الان تخم گذاشته ایا این ممکنه؟تا به الان هیچ غازی نزدیکش نشده و تنهاست

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۵:۴۸
      Permalink

      سلام
      غازها از ۸ ماه مولد می باشند و شروع به تخمگذاری می کنند. و نیازی به نر ندارد و تخم ها بدون خوراکی می باشد/

  • سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۶
    Permalink

    سلام جفتگیری غاز ها به چه ترتیب است ؟ لطفا جواب دهید ممنون.

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام
      بهترین ترکیب دو به یک می باشد

  • پنجشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۰۸:۳۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید ،سه سالی هست که دو عدد غاز نر وماده دارم جفت گیری میکنند و غاز ماده تخم هم میزاره ولی امسال روی تخم ها اصلا نخوابید و پارسال هم ۱۱ عدد تخم خودش رو پوچ کرد خوابید روی تخم ولی پوچ شد دلیلش چی هست؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۴۳
      Permalink

      سلام
      معمولا پرندگان بدلیل نوع تغذیه کمتر کرچ می شود و این عامل برای سلامتی خود پرنده هم مناسب می باشد . بهتر است از دستگاه جوجه کشی مورد دلخواه خود استفاده نمایید تا درصد هچ بالایی داشته باشید.

  • جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۲:۳۰
    Permalink

    سلام
    بهترین زمان چرخش تخم‌ها هر چند ساعته؟ مانند تخم مرغ هر یک ساعت خوبه؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۳
      Permalink

      سلام
      هر ۶۰ / ۲۸ – دقیقه / ثانیه بصورت نرم و گهواره ای شرخش داشته باشد.

  • جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۹:۰۰
    Permalink

    سلام. رطوبت. دستگاه بررای. غاز باید چند باشد

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۱۵
      Permalink

      سلام
      رطوبت جوجه کشی غاز برای مرحله ستر ۶۰ و برای مرحله هجر ۷۵ درصد

  • سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۲:۱۵
    Permalink

    سلام من چند جوجه غاز داشتم بعد از بارندگی فلج شدن چکار کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۸:۳۵
      Permalink

      سلام
      ویتامین AD3E تا ۷ روز به جوجه غازها بدهید.

  • شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ at ۲۰:۳۹
    Permalink

    غاز من کرچ شده اما نمی خوابد روی تخم هایش چه کار کنم

    Reply
    • یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۷:۴۹
      Permalink

      سلام
      در یک جای تاریک در جعبه پوشال بریزید و غاز کرچ را در آن قرار دهید و درب جعبه را ببندید.

  • جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۱:۱۰
    Permalink

    سلام . من میخواستم بدونم جوجه غاز ها کی پر در میارن؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۸
      Permalink

      سلام
      پرهای ثانویه یا اصلی سه ماه به بالاتر رشد می کنند.

  • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۲
    Permalink

    سلام جوجه غاز های من یک روزه از تخم بیرون آمده ان یعنی ۲/۳۰ اما هنوز نه میتونن درست راه بروند نه هنوز غذایی خورده ان چه کار کنم چه غذایی بهشون بدم

    Reply
    • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۷
      Permalink

      سلام
      تا دو روز اول بدلیل جذب کیسه زرده نیازی به تغذیه ندارند. فقط آب و شکر + مولتی الکترولیت بدهید.

  • شنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ at ۲۱:۰۳
    Permalink

    سلام
    من میخوام برای خونه غاز بخرم
    نر مناسب تره یا ماده؟
    نر بیشتر صدا میده یا ماده؟
    نژادی از غاز هست که کمتر سر و صدا بده؟
    اگر تک بگیرم موردی نداره یا باید دو تا باشن؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ at ۱۵:۳۶
      Permalink

      سلام
      غاز جفت بگیرید صداشون کمتره

  • یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ at ۱۴:۱۱
    Permalink

    سلام
    من دوتا جوجه غاز دارم نمی دونم کدوم نر هست کدومش ماده یکی از غاز هام روی شکم دراز میشه و گردنشو دراز میکنه نمی دونم چشه لطفا اگر میدونین راه درمانش چیه جوابمو بدین

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ at ۰۹:۴۹
      Permalink

      سلام
      غاز نر معمولا سر و صدا داره و گردنش بلندتر / باید داروخانه دامپزشکی حالت های غاز ببینن تا احیانا دارویی تجویز کنند.

  • سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ at ۲۲:۴۶
    Permalink

    سلام میخوام بپرسم که غاز ماده بدونه نرش بعد از تخم کردن کرچ میشه؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۰
      Permalink

      سلام بله کرچی غریضه ای است که با یکسری از عوامل بمانند جیره ، محیط پرورش پرنده ماده به کرچی می رود.

  • یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۳:۰۱
    Permalink

    سعید
    سلام و خسته نباشید خدمت ادمین عزیز، و ممنون از این همه اطلاعات جامع و کاملتون
    میخواستم بدونم ایا تخم غاز رو به صورت سنتی میشه گذاشت زیر مرغ کرچ شده!؟
    و اگه میشه، درصد اینکه تخم‌ها ب جوجه تبدیل بشن چقده؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۶:۰۸
      Permalink

      سلام
      بسیار خشنودیم که مقالات علمی ما مورد پسند شما قرار گرفته است؛ کارشناسان دی کیو شاپ همواره به روزترین مقالات علمی جوجه کشی و پرورش طیور را در سایت قرار می دهند.
      بدلیل درشت بودن تخم غاز ، در زیر مرغ بخوبی قرار نمیگیرند و احتمال خراب شدن تخم وجود دارد. باید تعداد کمتر بگذارید و اگر تعداد ۱۰ عدد باشد معمولا زیر بوقلمون و اردک موسکووی کرچ قرار می دهند. تخم غاز اگر نطفه قوی داشته باشد تبدیل به جوجه میشود.

  • چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۵:۳۸
    Permalink

    سلام و تشکر بابت تمام زحمات چندین سالتون
    خدمتتون عرض کنم من ۵ جفت غاز دارم
    که تازه شروع به تخم کردن و سال اولشون هست
    آیا تخم غاز از همان اون تخم گذاری داری نطفه هست و میتوان جمع کرد برای دستگاه جوجه کشی یا چند تای اول نطفه ضعیف دارن
    ضمنا چند رو میشود تخم را نگهداشت تا تعداد شوند برای دستگاه
    و جفت گیری غازها بیرون از آب هست آیا تاثیر داره برا نطفه دار شدن
    سال اول امیدی هست از تخم های خودم جوجه بگیرم
    ممنونم از راهنماییتون

    Reply
    • پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      خدمت از ماست دوست عزیز؛
      برای نطفه داری بالا بهتره تعدادی از تخم های اول را داخل دستگاه جوجه کشی قرار ندهید.
      بهترین زمان برای جمع آوری تخم نطفه دار ، ۷ تا حاکثر ۱۰ روز می باشد. اگر مدت زمان جمع آوری بیش از ۱۰ روز شد ، تخم ها را داخل شانه حمل قرار دهید و روزی ۲ مرتبه چرخش دستی انجام دهید.
      جفت گیری ماکیان و نطفه داری بالا بهتر است در حوضچه و یا آبگیر باشد.

  • پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۷:۲۲
    Permalink

    سلام.
    ببخشید غاز تخم هارو جمع میکنه در لانه بعد میخوابه روشون؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۷
      Permalink

      سلام
      غریزه کرچی پرندگان به نحویه که بعد از جمع آوری تعدادی تخم بر روی تخم می نشیند. حتی در بعضی از کرچی ها بمانند اردک موسکووی، اردک کرچ بعد از ۷-۱۰ روز تخم هایی که بدون نطفه و یا خراب هستند را از زیرش به بیرون هدایت میکنه.

  • پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۷:۲۸
    Permalink

    سلام.
    غاز اول تخم ها رو جمع میکنه در لانه، بعد می خوابه روشون؟
    امکانش هست غاز نزدیک یکساله که چند ماهه جفتگیری کرده کرچ بشه؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۹
      Permalink

      سلام
      بله اول تخم ها رو جمع آوری میکنه/
      غریزه کرچی در پرندگان بعد از مدتی تخمگذاری و با جیره خاص و شرایط خاص اتفاق میوفته

  • جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۸:۳۹
    Permalink

    سلام وقت بخیر،من دوتا غاز دارم یک نر و یک ماده ک غاز مادم ب تازگی برای اولین بار سه روز گذشته شروع ب تخم گذاری کرده و تخم گذاشته و تا امروز تخم نگذاشته میشه بگید ایا مشکلی هست چرا تخم نمیذاره؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۶
      Permalink

      سلام
      اگر تغذیه مناسبی برای غازها محیا می کنید ، باید شرایط محیطی را در نظر بگیرید… نور ، دمای نگهداری و پرورش ، استرس و…
      ضمنا در زمان تخمگذاری از علوفه بمانند سبزیجات و یا شبدر بصورت دو روز در هفته نیز استفاده نمایید

  • چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۵:۴۵
    Permalink

    سلام من غازم دو روز خوابید روی تخم جاش بعد بود جاش عوض کرد یه اونطرف در گذاشتم امکان داره تخم ش خراب ش

    Reply
    • پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۰:۵۱
      Permalink

      سلام اگر مدت زمان بلند شدن غاز از روی تخم نطفه دار زیاد بود و تخم ها سرد شده باشد، احتمال خرابی وجود دارد.

  • دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۹:۰۱
    Permalink

    سلام مهندس خسته نباشی میخام برا اولین بار تخم غاز بزارم داخل دستگاه دما و رطوبت باید چن باشه گردان دستگاه باید بچرخه یا ن

    Reply
  • دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۹:۰۶
    Permalink

    سلام مهندس خسته نباشی میخام برا اولین بار تخم غاز بزارم داخل دستگاه دما و رطوبت باید چن باشه گردان دستگاه باید بچرخه یا ن

    Reply
  • جمعه ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۲۹
    Permalink

    سلام من یه چند تا غاز ماده دارم الان ۱۷ تا تخم گذاشتم زیرش بعد الان ۳۰ روز خواستم ببینم چرا در نمیان البته امروز یکی شون روشکوندم جوجه شده وزندس وبقی تخم هاهم چراغ میندازی داخلشون جوجن خواستم ببینم چه کار کنم

    Reply
    • دوشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۳۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه کشی طبیعی با جوجه کشی با دستگاه جوجه کشی متفاوته ، غاز کرچ معمولا وقتی جوجه ها بحالت نرمال رسیدن و یا اگر نیاز به کمک داشته باشند خودش کمک می کند و نیازی به شما نیست.
      بعد از هچ و تمام شدن جوجه کشی، بمدت دو روز با آب و شکر + مولتی الکترولیت از جوجه ها پذیرایی نمایید.

  • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۴:۱۷
    Permalink

    سلام جوجه غاز در چند روزگی از تخم درمی اید

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه کشی تخم غاز ۳۰ روز می باشد.

  • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۴:۱۹
    Permalink

    سلام من در دستکاه جوجه کشی ۳۰ عدد تخم گذاشتم الان ۲۸ روزه میخواستم ببینم کی در میان؟؟؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۷
      Permalink

      سلام جوجه کشی غاز ۳۰ روز است و معمولا بعضی از تخم های ضعیف ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دوره هچ با کمک کردن هچ می شوند.

  • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۱:۵۰
    Permalink

    سلام برای دراوردن تخم قوغاز دستور کار ندارند؟
    میخام بدونم چند روز طول میکشه ؟
    دما و رطوبت و چرخش و اینا به چه صورت ی توضیح کامل میخام

    Reply
    • پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۵
      Permalink

      سلام
      دستگاه شما برای چه شرکتی می باشد؟

  • پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۲:۳۵
    Permalink

    سلام‌جناب
    ‌اردک‌بیشتر‌تخم‌میگذارد‌یا‌غاز

    Reply
    • شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۲
      Permalink

      سلام
      اردک نسبت غاز بیشتر تخمگذاری دارد/

  • جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۷
    Permalink

    سلام ببخشید جوجه غاز من همین امرور سر از تخم دراورده ولی نمیتونه گردنشو نگه داره و دائم مچاله میکنه خودشو ….چکاری باید انجام بدم؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      به مدت ۵ روز ویتامین AD3E بدید. روزی یک قطره صبح و یک قطره عصر.

  • پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۲:۰۳
    Permalink

    سلام دوره جوجه کشی غاز اکراینی چند روز است.؟
    من تخم غاز اکراینی گذاشتم داخل دستگاه ،روز ۲۸ بردم تو هچر وروز ۳۱ نوک زد ،اما تخم دیگه رو روز ۳۳ شکوندم دیدم که جوجه زنده است ولی کامل نبود زرده رو کامل جذب نکرده بود .چرا؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۱
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی غاز اکراینی ، بمانند جوجه کشی غاز ۲۳۰ روز بطول می انجامد. احتمالا دمای دستگاه دقیق نبود.

  • پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۴:۲۷
    Permalink

    سلام دوره جوجه کشی غاز اکراینی چند روزه؟
    در ضمن تخم غاز اکراینی در ۳۳ روز در نیامد بعد از شکستن تخم مشاهده شد که جوجه زنده است و کامل نشده یعنی زرده رو کامل جذب نکرده دلیلش چیست؟
    ممنون میشم از پاسخ شما.

    Reply
    • شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه کشی هزاران پارامتر دارد و نمی توان دلیل خاصی رو در مرحله اول بیان کرد و باید درصد نرینگی ، نوع تغذیه ، استرس محیطی ، مدت زمان نگهداری تخم نطفه دار ، صحت خطای دما و رطوبت ، نوع چرخش و.. را بررسی شود تا علت مشخص را بیان کرد.

  • پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۴:۳۶
    Permalink

    در ضمن دستگاه جوجه کشی ۱۲تایی ایزی باتور ۵ میباشد.

    Reply
    • شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۸
      Permalink

      سلام
      در کامنت قبلی توضیح داده شد.

  • پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۷:۱۵
    Permalink

    سلام من یک اردک محلی دارم که کرچ شده میخواهم تخم قو غاز بگذارم زیر ش آیا میتواند تخم را جوجه کند؟؟؟
    و اینکه درصد نطفه تخم قو غاز در چه شرایطی زیاد است؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۸
      Permalink

      سلام
      جوجه درآوری هزاران پارامتر دارد و نمی توان به طور دقیق گفت آیا حتما تبدیل به جوجه می شود یا خیر.

  • پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۲۰
    Permalink

    سلام غاز ماده باید چند روز روی تخم بنشیند

    Reply
    • سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۵۰
      Permalink

      سلام
      دوره جوجه کشی غاز ۳۰ روز بطول می انجامد.

  • سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۲۲:۱۹
    Permalink

    سلام من یک بوقلمودارم که ۳۸روزه که روی تخم خوابیده ولی هنوز جوجه باز نکرده باید چه کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۷
      Permalink

      سلام
      احتمالا نطفه ها ضعیف هستند و یا تلف شدند. باید یکی از تخم ها رو به آرامی از قسمت وسط پوسته را سوراخ نمایید تا بررسی شود.

  • جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ at ۰۹:۰۹
    Permalink

    سلام من یه غاز نر و ماده دارم از چند ماهگی بالغ میشن و تخم کسرا رو الان ۸ ماه هستن

    Reply
    • یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      از ۸ ماه به بالا آماده تخمگذاری می شوند.

  • یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ at ۲۳:۴۶
    Permalink

    سلام به غازها هم واکسن نیوکاسل میزنند راهنمایی کنیدلطفا

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      نه نیازی به واکسن نمی باشد.

  • شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ at ۲۱:۴۵
    Permalink

    سلام . وقتتون بخیر.تخم غاز توی چند روز جوجه میشه؟

    Reply
    • دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مدت زمان جوجه کشی تخم غاز ۳۰ روز می باشد.

  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ at ۲۰:۰۰
    Permalink

    با سلام خدمت شما دوست عزیز داداش والا من دستگاه خانگی درست کردم که تا به حال پانصد هزار تومان وسایل خریدم درست کردم برم سر اصل مطلب
    من ده عدد تخم قوغاز داخل دستگاه گذاشتم که مدت ۲ساعت دما به چهل رسیده بود الان تخم ها خراب شده یا نه

    Reply
    • شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      شوک حرارتی به جنین وارد شده احتمال تلف شدن زیاده! ولی با این حال روز ۵-۷ نطفه بینی نمایید.

  • جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۲:۵۳
    Permalink

    سلام من یک جفت قو غاز دارم در حال حاضر ماده روی ۳ تا تخم نشسته است اگر جوجه ها دنیا آمدن آیا لازم هست غذای خاصی بدم متشکرم

    Reply
    • شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تا دو روز اول آب و شکر + مولتی الکترولیت بدهید.

  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۰
    Permalink

    سلام من غاز تخم میده من برمیدارم میبرم خونه و وقتی کرچ شد زیرش میزارم اشکالی نداره؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۳
      Permalink

      سلام پرندگان و ماکیان کرچ غریزه ای دارند که بعد از جمع آوری تخم ها، بر روی آن نمی‌نشینند و دور می‌ریزند.

  • شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۵:۱۸
    Permalink

    سلام من یه سوالی داشتم اینکه در دوران هچر هم دستگاه باید روی حرکت راک باشد؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در زمان هچر چرخش راک باید ثابت شود و طبق دستور دفترچه راهنمای دستگاه جوجه کشی دما و رطوبت را هم مخصوص هچری تنظیم نمایید.

  • دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۸:۴۸
    Permalink

    سلام من تعدادی غار دارم تا تابحال ۱۵تا تخم گذاشتن ولی کرچ نشدن آیا ممکنه کرچ بشن ولی طبیعیه واینکه ممکنه تخم ها خراب بشن یا ن ممنون چشم راهنمایی کنید

    Reply
    • دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      کرچ شدن بسته به نوع تغذیه ، فصل ، استرس ، دمای محیط ، نور و… تاثیر دارد. حداکثر زمان ماندگاری تخم نطفه دار ۱۰ روز می باشد.

  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۲:۴۷
    Permalink

    سلام اگر بخواهیم تخم های غاز رو در دوران ستر در سبد هچر به صورت افقی بگذاریم و کمی فاصله هم بذاریم تخم ها با برخورد کردن به هم نمیشکنند؟

    Reply
  • شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۰۲:۱۸
    Permalink

    سلام من ۱۶تا تخم غاز رو دستگاه گذاشتم که ۸شون نطفه دار بودن و از اینا دو تااز تخم بیرون اومدن ۶تا شون جوجه بودن که نتونستم بیرون بیان نوک هم نزدن وتلف شدن چکار کنم در این مواقع ممنون

    Reply
    • یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۹:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر … جوجه کشی غاز دارای پارامترهای خاصی می باشد که باید حتما انجام دهید. در بعضی مواقع بدلیل دقیق نبودن رطوبت و نبود تهویه مناسب ، باعث تلفات می شود که باید در دوران هچر کمک نمایید.

  • پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ at ۱۹:۵۶
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    اگه روز سوم (دستگاه ایزی باتور ۲ ) رو از حالت دستی بزاریم رو حالت اتوماتیک مشکلی پیش میاد؟

    Reply
    • شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ at ۱۸:۵۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در رابطه با این دستگاه اطلاعاتی نداریم.

  • شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ at ۰۴:۰۱
    Permalink

    با سلام. مگه در زمان هچ دستگاه چرخش و گردش و حرکت نداره؟ خب تخمهای افقی توی سبد قل می خورن و به هم می چسبن و احتمال شکستن هم هست با پایین بالا شدن و قل خوردن! بعد جایی نوشته بود روزی ۱۵ دقیقه باید دستگاه خاموش بشه و روی تخمها آب‌پاشی بشه تا خنک بشن؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۷:۱۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوره هچر رک خاموش می باشد. از هفته دوم به بعد روزی ۱۵ دقیقه دستگاه را خاموش کنید و تخمها را بیرون از دستگاه منتقل نمایید و اسپری آب ولرم (۳۷ درجه) بپاشید.

  • یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۹:۲۱
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    من از دستگاه اسکندری استفاده می کنم و تقریبا ۸۰درصد تخم ها نوک زدن شدم از روز ۲۷ اما قادر نیستند جوجه ها تخم رو به طور کامل بشکنند و تا امروز تقریبا ۴روز هست که فقط چند تا از اون جوجه ها که نوک زده بودند توانستند پوسته رو بشکنند و بیرون بیان اما الباقی همچنان زنده هستند و خیلی تغییر جزیی داشتند .میخواستم بدونم چرا جوجه قادر نیست پوسته رو بشکنه به خاطر دما و رطوبت هست یانه
    دما از اول۳۷.۷ و رطوبت هم ۶۵

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۲:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلفی دارد. اگر پر جوجه ها خشکه و توان نوک زدن نداره، میشه رطوبت رو بررسی کرد یه رطوبت سنج دقیق تو دستگاه بذارین بعده نیم ساعت با رطوبت سنج دستگاه مقایسه کنید خطا داره؟

  • دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ at ۱۳:۴۷
    Permalink

    سلام غاز های من دورگه. قوقاز. و غاز هستند
    این دورگه ها هم کرچ میشوند یا نه بعد برای هشت تا غاز چنتا باید نر داشته باشم

    Reply
    • چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ at ۱۱:۱۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      هر چقدر پرنده کمتر کرچ شوند و یا اصلا نشوند برای تولید تخم مثمرثمر خواهد بود. بهترین درصد نرینگی غاز ۲ به ۱ می باشد.

  • پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ at ۰۹:۵۸
    Permalink

    سلام خسته نباشید من جوجه غاز داخل دستگاه گزاشتم الان ۲۹ روز گذشته یکی از تخم ها جوجه خودش تخم رو شکسته بقیه نشکستن ولی تخم تکون میخوره میتونم تخم رو یکم بشکنم با هاشون کمک کنم

    Reply
    • جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۱:۵۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر در مواقعی که چنین حالتی پیش میاد باید هر ۴۵ دقیقه درب دستگاه را باز کنید اسپری ولرم ( ۳۷ درجه) و تخم‌های ضعیف را کمک کنید. البته دقت کنید دمای محیط هم بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *