تهویه دستگاه جوجه کشی

تهویه دستگاه جوجه کشی
4.4/5 - (29 امتیاز)

یکی از نکات بسیار مهم در استفاده و نگهداری دستگاه ، تهویه دستگاه جوجه کشی می باشد. در این مقاله انواع فن دستگاه جوجه کشی را معرفی کرده و نقش آن در فرایند جوجه کشی را به طور اساسی بررسی می نمائیم و در پایان به سوالات شما پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید ، جنین برای رشد خود احتیاج به اکسیژن دارد. در طول دوره جوجه کشی اکسیژن مورد نیاز جنین از طریق منافذ موجود در پوسته تخم مرغ انجام می گیرد و از همین منافذ گاز کربنیک تولید شده خارج می شود.

غلظت اکسیژن لازم برای رشد جنین

غلظت اکسیژن لازم برای رشد جنین حدود ۲۱ درصد است. کاهش اکسیژن سبب کاهش میزان جوجه دهی می گردد.  به ازای یک درصد کاهش در غلظت اکسیژن دستگاه ، حدود ۵ درصد از میزان جوجه دهی کاسته می شود. به نظر می رسد جنین تحمل ازدیاد اکسیژن را بهتر از کمبود آن دارد. در طول جوجه کشی جنین به ۴۶۱۷ سانتی متر مکعب اکسیژن نیازمند است و در همین مدت ۳۸۶۴ سانتی متر مکعب گاز کربنیک را خارج می سازد.

نحوه تهویه در جوجه کشی

تخم‌مرغ جوجه کشی ۱۵ درصد از وزن خود را در زمان جوجه‌ کشی بصورت بخار آب از دست داده و درصد دی اکسید کربن در کیسه هوایی از مقدار ۲۵ درصد به ۶ درصد افزایش یافته و مقدار اکسیژن از ۲۰ درصد به ۱۴ درصد کاهش می‌یابد، لذا سیستم تهویه جوجه‌کشی باید قادر به تأمین حجم زیادی از هوای تازه برای تأمین نیاز جنین‌ها باشد.

یک تخم‌مرغ از ۶۸ تا ۷۰ درصد آب تشکیل شده است و جنین در ۲۱ روز زمان جوجه‌ کشی با بهره برداری از مواد مغذی تخم‌مرغ و مصرف کردن حدود ۶ لیتر اکسیژن تقریباً ۴/۵ لیتر دی اکسید کربن و ۱۱ لیتر بخار آب تولید می‌کند که باید توسط تهویه از محیط خارج شود، در غیر این صورت باعث اشکالاتی در کیفیت جوجه درآوری مانند طولانی شدن زمان جوجه‌کشی، افزایش درصد جوجه‌های نوک زده ولی از تخم خارج نشده، شکم و ناف خمیری و قرمزی ساق و زانو می‌گردد.

تأمین مقدار کافی حرارت، رطوبت و اکسیژن برای جوجه کشی حیاتی است و در غیر این صورت کارایی دستگاه های جوجه‌کشی کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهند یافت.

تهویه دستگاه جوجه کشی

نسبت جوجه دهی و تهویه دستگاه جوجه کشی

افزایش ارتفاع به علت کاهش فشار اکسیژن سبب کم شدن درصد جوجه دهی می گردد.  بر اساس گزارشات موجود درصد جوجه دهی در ارتفاع ۲۴۰ پا حدود ۸۵ درصد می باشد در صورتی که در ارتفاع ۷۱۶۰ پا این مقدار به حدود ۶۴درصد کاهش می یابد.

رشد جنین از زمان تخم‌گذاری شروع می‌شود، لذا از هنگام چیدن تخم‌مرغ در دستگاه جوجه کشی و از ساعت اول جوجه‌کشی نیاز به تهویه وجود دارد. تهویه در واقع در دسترس قراردادن هوای تازه با درجه حرارت و رطوبت معین برای جنین می‌باشد.

نژادهای پر محصول گوشتی کنونی، برای رسیدن به وزن و ضریب تبدیل مطلوب نیاز به سطح بالاتری از سوخت و ساز دارند. لذا در این گونه نژادها، طبعاً جنین‌ها در زمان جوجه‌کشی حرارت و بخار آب و دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کنند.

تاثیر گاز کربنیک

گازکربنیک موجود در اطراف تخم مرغ ها سبب کاهش درصد جوجه دهی می شود. اگر غلظت گاز کربنیک به ۵ درصد برسد جوجه دهی به صفر خواهد رسید. غلظت گازکربنیک در ماشین های جوجه کشی نبایستی بیشتر از ۵/۰ درصد باشد.

تهویه دستگاه های جوجه کشی دی کیو شاپ

برای تهویه مناسب دستگاه لازم است که تهویه اتاق استقرار دستگاه جوجه کشی به طور مطلوب انجام بگیرد . هر یک درصد تخم مرغ به ۲۷/۰ مترمکعب هوا در ساعت نیاز دارد. تهویه دستگاه از طریق دریچه هایی که در اطراف ماشین جوجه کشی نصب شده انجام می گیرد.

در اوایل دوره جوجه کشی ، اکسیژن کمتر مورد نیاز است و به تدریج این نیاز افزایش پیدا می کند.

 

گردش هوا در دستگاه جوجه کشی یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که در دستگاه جوجه کشی وجود دارد زیرا جنین برای تنفس احتیاج به اکسیژن دارد و گردش هوا در دستگاه جوجه کشی بسیار مهم خواهد بود.

لازم به ذکر است که جنین از زمان قرار گرفتن تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی تا خروج از پوسته تخم مرغ برای رشد کردن نیاز به جذب اکسیژن دارد. همانطور که میدانید جنین در مراحل اولیه رشد خود نمیتواند با شش هایش نفس بکشد و تا حدود ۵ روز اول جنین کار تنفسی خود را توسط سیستم گردش خونی انجام میدهد.

مهمترین مسئله ای که در باره سیستم تنفسی و دریافت اکسیژن در جنین است در طول پروسه انکوباسیون می باشد که در اواخر این دوره جنین ها بزرگ تر می شوند و به هوا و اکسیژن بیشتری احتیاج خواهند داشت و از آنجایی که سیستم هوارسانی به صورت های مختلفی ساخته و انجام میشود نمیتوان یک نوع خاص را به شما پیشنهاد داده شد اما میتوان به نکات ریز برای هوارسانی در زمان های مناسب در دستگاه های جوجه کشی توجه کرد که میتواند بسیار به شما کاربران عزیز کمک کند.

 گردش هوا در دستگاه جوجه کشی

معمولا انکوباتور های کوچک خانگی از سیستم تهویه هوا و هوادی برخوردار نمی باشند و هوادهی خوبی در دستگاه جوجه کشی انجام نمیشود که راه ورود و خروح هوای درون اتاق نصب هواکش در اتاق و کنترل زمان و رطوبت است قرار گرفتن این ماشین ها در ساختمان با فضای مناسب نیز ضروری است .

هر چه زمان بیشتر بگذرد جنین رشد میکند و بزرگ تر خواهد شد و به صورت طبیعی میزان هوای بیشتری خواهد داشت و تولید دی اکسید کربن بد از مدتی به سرعت افزایش خواهد یافت که لازم به ذکر است که این اتفاق در هفته پایانی حدود دو برابر افزایش می یابد. در ماشین های جوجه کشی استاندارد و  هواکش ها که برای هوادهی  دستگاه جوجه کشی انجام می شو آهسته و پیوسته باز و بسته می شوند و دمای دستگاه جوجه کشی را تنطیم میکنند .

دستگاه های جوجه کشی باید دارای ۲ مدل فن باشند :

یکی برای انجام عملیات سیرکولاسیون یا همان گردش هوا و دیگری برای عمل تهویه. وجود هردو مدل در دستگاه ضروری است. اولی کار گردش هوای داخل دستگاه و تنظیم رطوبت را انجام میدهد و دومی عمل ارائه اکسیژن مناسب و خارج کردن دی اکسید کربن را بر عهده دارد.

هواکش ( فن سیرکولاسیون )

برای جوجه کشی در دستگاه و بالا بردن راندمان، باید رطوبت و دما در تمام طبقات ماشین یکسان باشند. استفاده از یک فن سیرکولاسیون مرغوب و با کیفیت بسیار مهم است، زیرا باید در برابر گرد و غبار، پرزهای هچ، دما و رطوبت مقاوم باشد.

فن تهویه دستگاه جوجه کشی

نصب و پیاده سازی فن و سیستم تهویه دستگاه جوجه کشی بسیار مهم بوده و باید کاملا اصولی انجام شود. زیرا تهویه نامناسب و عملکرد ضعیف سیستم تهویه باعث خارج نشدن گاز Co2 شده و همین عمر منجر به خفگی و مرگ جوجه داخل تخم میشود.

از این رو اگر تهویه و تخلیه هوای داخل بیش از حد کار کند، باعث میشود علاوه بر گاز Co2 (دی اکسید کربن)، رطوبت و دمای داخل دستگاه نیز خارج شده و باعث مرگ جوجه شود.

باید تا الان به این موضوع پی برده باشید که فن تهویه نقشی مهم و اساسی در دستگاههای جوجه کشی ایفا میکند. متاسفانه برخی سودجویان برای کاهش هزینه ها در تولید از فن های با کیفیت پایین، دمنده و یا بعضا دیده شده که از فن های سیستم های بهداشتی استفاده میکنند.

بهترین گزینه در این زمینه فن های دمنده هستند، که میتوانند گاز دی اکسید کربن را به راحتی خارج کنند.

انواع فن دستگاه جوجه کشی

قبلتر به این نکته اشاره شد که میزان دما و رطوبت در تمام طبقات دستگاه باید یکسان یا بسیار نزدیک به هم باشد. از این رو ما از فن هایی استفاده میکنیم که عمل سیرکولاسیون را انجام میدهند. برای انجام این کار ما دو نوع فن داریم که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار میدهیم:

فن AC

مدل های AC معمولا عمر مفید کمی دارند، و بهتر این مدل را برای کار خود انتخاب نکنید. اما به هر دلیلی خواستار استفاده از این قبیل فن ها شدید، بهتر است نوع مرغوب آن را گزینش کنید. این فنها در دو نوع بوش و بلبرینگی در بازار یافت میشوند، که نوع بلبرینگی آن طول عمر بالاتری دارد.

توجه داشته باشید که در مدل های AC اگر دور پروانه کند شد، باید سریعا نسبت به تعویض فن اقدام کنید.

فن DC

مدل های DC بهترین گزینه موجود در بازار هستند. همگی از نوع بلبرینگی بوده و در صورت کندی پروانه، توانایی تنظیم مجدد را دارند. هر چه قطر فن بیشتر باشد، نشانگر طول سیم پیچ بیشتر در فن هست که همین نکته گواهی بر کیفیت بیشتر و کارایی طولانی تر کالا می باشد.

سیم پیچ به کار رفته در فن های DC اغلب از جنس مس بوده، و در هنگام سفارش از خریدن مدلهایی با سیم پیچ آلومینیوم اجتناب کنید.

نظرات کاربران
  • یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ at ۲۳:۱۲
    Permalink

    نمیشه رو دستگاه فن یه لوله نصب کرد که کربن دی اکسید خاربشه که دیگه نیاز به نصب هواکش تو اتاق نباشه؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۸
      Permalink

      سلام
      نیازی به هواکش در اتاق نمی باشد. حداقل هر ۱ تا دو ساعت درب اتاق باز شود . و یا یک پنجره کوچک باز باشد. در همین مدت زمان کار اکسیژن سازی انجام می شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ at ۰۷:۴۹
    Permalink

    سلام لطفا جواب منو بدید..من میخوام ی دستگاه جوجه کشی خانگی بخرم با قیمت پایین زیر ی میلیون
    اما نمیدونم از کدوم شرکت بخرم ک ضرر نکنم..و اینکه ما تو روستایم تخم میذاریم زیر مرغا و بیرون میان اما میخواستم ببینم دستگاهی هست ک تو ی هفته یا کمتر جوجه تحویل بده

    Reply
    • شنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۵
      Permalink

      سلام
      بهترین و با کیفیت ترین دستگاهی هست که برای جوجه کشی غاز جواب دهد . شما می توانید برای اطمینان فیلم های جوجه کشی را در بخش ویدئو سایت مشاهده بفرمایید.
      تمام دستگاه ها هچ بصورت طبیعی دارند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ at ۰۰:۰۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    اگه یه فن کوچیک به دستگاه وصل بشه و ۲۴ ساعت هوای تازه رو به داخل دستگاه بکشه و از طرف دیگه در طرف مقابل چند سوراخ کوچک مثلا به قطر یک سانت ایجاد بشه تا هوای کربیک تخم خارج بشه این کافیه بنظرتون یا اشتباهه؟ ممنون میشم جواب بدید
    درضمن دستگاهم ارتفاعش کمه دست سازه و تمام اتوماتیک شدس🙏🌸

    Reply
    • شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۴
      Permalink

      سلام
      نیازی نداره که فن مکنده داشته باشید! فن مخلوط کننده هوا باید دائم کار باشد و باید سیستم کنترلر را برنامه بدهید تا زمانیکه دما از یه حد استاندارد بالاتر رفت فن دمنده روشن شود.
      موفق باشید

  • دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۵:۲۷
    Permalink

    باسلام اقا من دستگاهم را با کارتن ساختم رطوبت سنج هم ندار و دماش بعضی وقت ها بالا و پایین می شود ایا اشکالی داره واقعا داره این سوال من و میکه ایا تخم ها خراشده اند روز ۷ هست رطوبت هم نمی دونم چنده فقط یک ظرف اب زیر چراغ گذاشتم

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۶:۰۷
      Permalink

      سلام
      نوسان بیش از حد دما و رطوبت برای تخم نطفه دار ها ضرر دارد. باید یه فن دائم کار بگذارید تا اکسیژن رسانی بخوبی انجام دهد.

  • پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۸:۴۳
    Permalink

    من یک دستگاه جوجه کشی ساخته ام با استفاده از یونولیت من چهار سوراخ به اندازه ۱۰سانتی متر پاین دستگاه زده ام و سه سوراخ دیگر روی در دستگاه زده ام و ۱۶ تخم داخل دستگاه است ایا تهویه کامل را دارد با تشکر

    Reply
    • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۵
      Permalink

      سلام
      ابعاد دستگاه دست ساز چه سایزی می باشد؟فن دائم کار چه مدلی نصب کردید؟

  • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۳:۳۵
    Permalink

    سلام. فن تهویه باید هوا را به بالا ببره یا پایین.

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۵
      Permalink

      سلام فن دائم کار باید گردش هوا را از پایین به بالا ببرد و سیرکوله کند.

  • دوشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۵۸
    Permalink

    فن ۱۰ خانگی استفاده کردم وهوا از بالا به پایین میزنه ایا اشکالی پیس میاد

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۷:۵۲
      Permalink

      سلام
      فن ۱۰ خانگی برای سیرکوله دستگاه جوجه کشی مناسب نمی باشد.

  • جمعه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۳:۲۸
    Permalink

    سلام وخسته نباشید من دستگاه ۲۱۰تایی دارم تخم مرغ گذاشتم تو دستگاه دما ۳۷.۵ورطوبت ۵۵تنظیم کردم و گه گاه تهویه روشن میشود خواستم بگم دستگاهم عملکرد طبیعی دارد یان؟ تهویه روی برد ۳۸.۲تنظیم شده

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۱
      Permalink

      سلام
      دستگاه حالت نرمال را طی می کند.

  • شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۴:۱۱
    Permalink

    با سلام من فن کامپیوتر استفاده کردم از کوچیکا و فن باید هوا را از جعبه به بیرون بکشه یا از بیرون به جعبه

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۵
      Permalink

      سلام
      فن خروجی دستگاه جوجه کشی بسته به ابعاد دستگاه متفاوت می باشد. فن خروجی باید بصورت مکنده از داخل کابین به بیرون باشد تا دی اکسیدکربن موجود در دستگاه را تخلیه نماید/

  • سه شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۴:۱۲
    Permalink

    سلام باید چند سوراخ باشه برای دستگاه جوجه کشی

    Reply
    • سه شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۱۴
      Permalink

      سلام
      بستگی به ابعاد دستگاه دارد. معمولا ۳ تا ، دو تا بغل ها و یکی هم بر روی سقف.

  • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۳:۱۷
    Permalink

    سلام دستگاهتون تا چند درصد تخم نطفه دار غازو در میاره

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۶:۴۹
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی دماوند ( دی کیو شاپ ) دارای سیستم کنترلر طرح PLC-PID است که قابلیت کالیبراسیون می باشد . هر تخمی که نطفه دار باشد تبدیل به جوجه می شود.
      در قسمت ویدئو سایت دی کیو شاپ ، فیلم های ارسالی جوجه کشی مشتریان را مشاهده نمایید.

  • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۳:۴۶
    Permalink

    سلام من یه دستگاه ساختم که ارتفاعش ۹۰ و عرضش ۵۰ هست.
    میخواستم ببینم برا این دستگاه به جز فن گردش هوا باید فن تخلیه و هم فن تهویه گذاشت؟
    و چند سوراخ در کجا دستگاه باز کنم؟
    و المنت را در پاین دستگاه قرار دهم یا در طول دستگاه؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۶:۵۲
      Permalink

      سلام
      نیازی به فن خروجی نیست/ فقط سوراخ کوچک برای ورود اکسیژن و یک سوراخ کوچک هم برای خروجی در سقف دستگاه ایجاد نمایید.

  • دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۲:۲۶
    Permalink

    سلام من یک دستگاه ساختم میخواستم بدونم براش فن هم بزارم یا نه؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۳
      Permalink

      سلام
      بله حتما باید یک فن مخلوط کننده هوای دستگاه باید قرار دهید که به دائم کار مشهور می باشد.

  • شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ at ۲۳:۴۱
    Permalink

    سلام ببخشید من یک دستگاه جوجه کشی درست کردم. لامپ

    سمت راست است و فن روبروش گذاشتم مشکلی نداره.

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۱۲
      Permalink

      سلام
      به اینصورت نمیشود اظهارنظر کرد، باید دماسنج تستو و رطوبت سنج دقیق بگذارید تا مطمئن شوید.

  • جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۴:۵۹
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی ۵۰۰ تایی بایخچال درست کردم ی

    فن تهویه داره میخاستم ببینم چند تا سوراخ برای دستگاه لازمه اندازه سوراخ ها چقدر باید باشه ممنون

    Reply
    • شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۵
      Permalink

      سلام
      ۳ تا سوراخ دو تا پایین کناره ها و یک دونه رو سقف برای ورودی اکسیژن در نظر بگیرید.

  • شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۷:۵۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید.دستگاه جوجه کشی ۴۲۰ بلدرچین دماوند دارم الان توش حدود ۳۵۰ تا تخم هس ۱۷ روز گذشته تهویه دستگاه ب طور خیلی غیر عادی زیاد کار میکنه ینی میخاد دمارو بیاره پایین ولی دما خیلی دیر تغییر میکنه تو این فاصله رطوبت به ۴۵ تا ۵۰ میرسه فن تهویه شاید ۵ یا ۶ ساعت هم کار کنه.دمای محیط خوبه روی ۲۹ درجه است.مشکل از کجاست؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۵:۵۱
      Permalink

      سلام
      احتمالا تنظیمات سیستم کنترلر ایراد دارد و باید بررسی شود.

  • سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ at ۲۳:۱۷
    Permalink

    سلام
    من یک دستگاه اتوماتیک ۴۲تایی دارم ولی معمولا ۳۰تا تخم مرغ میزارم، تا روز ۸‌ام تقریبا اکثر تخم مرغها سالم‌اند ولی از اون به بعد جنین رشد نمیکنه، و در روزهای آخر جوجه نوک میزنه ولی در نمیاد!!!

    Reply
    • پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۱
      Permalink

      سلام برای چه شرکتی هست؟ باید سنسور دما و رطوبت چک شود تا از دقیق بودن مطمئن شوید.

  • سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من با یخچال یه دستگاه جوجه کشی درست کردم که فن دائم کار هم داره و یه کنترلر پیامکی هم داره که فضای داخل یخچال با قد ۱۲۰ سانت و عرض ۵۴ که ۹ طبقه هم براش در نظر گرفتم
    اما میخام برای تامین اکسیژن یه فن دائم کار ۴ سانتی در پایین برای ورود اکسیژن و یه فن دائم کار ۴ سانتی در بالا برای خروج هوای اضافه بزارم به نظرتون این کار درسته

    Reply
    • سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۲۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای ورود اکسیژن می توانید از یه سوراخ ۲ سانتی در دو طرف پایین دستگاه استفاده نمایید. و برای خروج دی اکسیدکربن نیز از فن ۸ در دیواره بالایی استفاده کنید. و برای یکسان سازی هم از فن های بلوئر بکاگیری نمایید.

  • سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۰:۵۲
    Permalink

    فن بلوئر رو برای خروج هوا استفاده کنم یا اگه برای خروج هوا نیست کجا نصب کنم
    منظور از دیواره بالایی سقف هست ؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۳۴
      Permalink

      سلام
      فن بلوئر برای فن دائم کار یا یکسان سازی اکسیژن داخل دستگاه می باشد . که بسته به سایز دستگاه قرارگیری آن متغیر می باشد/

  • شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۳:۵۸
    Permalink

    سلام وقت بخیر و ممنون از راهنمایی هاتون
    میزان دقیقی برای حجم هوای سیرکولاسیون داخل دستگاه هست؟ منظورم صرفا برای تنظیم دما و رطوبت هست و کاری به تهویه ندارم. مولا برای دستگاه خانگی حدود ۱۰۰ تایی فن کیس مناسب هست یا فن ۲۲۰ ولت که حجم هوادهی زیاد داره؟ ممنونم

    Reply
    • یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای استفاده از فن با ظرفیت های مختلف باید سایز ابعاد دستگاه را مشخص نمایید و بعد به سراغ فن و دیگر لوازم بوید. مثلا ما برای دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ عددی با ارتفاع ۷۸ ، از فن بلوئر بکارگیری می کنیم.

  • سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ at ۲۱:۱۴
    Permalink

    با سلام.دستگاه جوجه کشی من فقط با بالا رفتن دما یا رطوبت فنش روشن میشه در غیر اینصورت خاموشه ….ایا با مشکل برخورد میکنم.چکتر کنم که همیشه روشن باشه

    Reply
    • پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      فن دائم کار ، کارش یکنواخت سازی دما و اکسیژن در تمام نقاط دستگاه می باشد که باید فن مخصوص دائم کار تهیه کنید.

  • سه شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ at ۱۸:۴۰
    Permalink

    سلام برای دستگاه دست ساز فن تخلیه که گذاشتم هر سه ساعت یکبار به مدت یک دقیقه روشن میشه بنظر شما کافیه ؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ at ۱۸:۲۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بهترین زمان خروجی ، باید بصورت گردشی با بالارفتن دما ، فن تهویه روشن شود.

  • جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ at ۲۳:۲۸
    Permalink

    سلام من یک دستگاه ایزی باتور ۲ دارم قبلا فن سیر کوله اش کارمی کرد اما الان نمی چرخه چیکار کنم

    Reply
    • شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه در ارتباط باشید.

  • چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۲
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر
    من می خوام با گالن ۲۰ لیتری دستگاه جوجه کشی درست کنم به نظرتون خوبه؟
    برای تهویه چکار کنم؟
    به چند تا سوارخ نیازه برای تهویه؟
    فن هم نیازه یانه؟

    Reply
    • جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      گالن؟! عایق مناسبی نیست و اکسیژن دهی به مشکل بر می‌خورد.

  • پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ at ۰۲:۰۲
    Permalink

    سلام خسته نباشی من دستگاه جوجه کشی ۲۵۲عددی دارم یه فن کوچیک بالایه دستگاه هست درساعت چند بار باید بچرخد

    Reply
    • پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      فن تهویه و یا مکنده در زمان بالا رفتن دما بصورت اتومات استارت می زند.

  • پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۱:۵۸
    Permalink

    سلام خسته نباشید من یک دستگاه دارم ۱۲۶تایی دوتا فن داره خاستم بپرسم هردوفن باید دائم به کارباشه یا فقط یکیش؟

    Reply
    • شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دستگاه ۱۲۶ عددی بدلیل سایز اتاق و تعداد ظرفیت نیازمند یک عدد فن دائم کار از نوع بلوئر می باشد.

  • چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ at ۱۲:۱۱
    Permalink

    سلام ببخشید من دستگاه جوجه کشی با کارتن ساختم ولی هر کار می کنم رطوبت بالا نمیره باید چکار کنی

    Reply
    • یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ at ۱۲:۰۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر/ فن را نزدیک ظرف آب قرار دهید و داخل ظرف آب اسفنج بگذارید.

  • یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ at ۱۷:۴۴
    Permalink

    سلام من دسگاه جوجه کشی بایخچال درست کردم من نمیدونم فن تهویه و مکنده را کجا قرار بدم و برای تهویه هوا کجا را سوراخ کنم

    Reply
    • دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ at ۱۸:۳۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      ابعاد دستگاه را بفرمایید.

  • یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ at ۱۷:۴۸
    Permalink

    سلام میشه از المنت بخاری برقی هم استفاده کرد

    Reply
  • سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ at ۲۲:۰۷
    Permalink

    سلام
    من ی دستگاه ایزی باتور ۶ دارم و دوتا تخم عروس هلندی که تقربا تازه نطفه بستن رو داخلش گذاشتم اما تقریبا به مدت ۱ روز فن تهویه هوا اون چهار تا سوراخی که پایین دستگاه هست روی فرش قرار گرفته بود اما اون تهویه بالایی باز بود ایا توی این مدت با این شرایط مشکلی برای تخم ها پیش میاد؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ at ۱۶:۳۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تو این تایم بخصوص در اوایل نطفه بستن مشکلی از این بابت پیش نمیاد/.

  • شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ at ۰۰:۵۷
    Permalink

    سلام دو سه روزه رطوبت دستگاه دوروبره ۷۰ رو نشون میده ولی دستگاه الارم نمیزنه به نظرتون اشکال از کجاست دستگام بلدرچین دماوند ۵۸۸ تایی تخم غاز گذاشتم ۲۰ روز دیگه باید در بیاد ایا به خاطر سرمای هواست ؟ ولی دمای اطاق ۲۸ درجه است لطفا راهنمایی کنید مرسی

    Reply
    • چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ at ۱۱:۴۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رطوبت آلارم نمی زند. باید رطوبت سنج دقیق داخل دستگاه قرار دهید تا مقدار رطوبت را بسنجد. ضمنا رطوبت محیط را هم اندازه گیری کنید.

  • جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ at ۱۴:۳۵
    Permalink

    سلام بنده ی دستگاه جوجه کشی ساختم ۵۵سانت در ۵۵ سانت به عمق ۴۰ سانت که۸۴تا تخم مرغ جا میگیره ترموستات دیجتال و فن دایم کار موتور برای گردش شونه ها خلاصه همه لوازم جوجه کشی را نصب کردم حتی سوراخهای بغل وسقف را زدم فقط فن اضطراری نداره و درصد جوجه دهی کمه میشه راهنمایی کنید ممنونم

    Reply
    • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ at ۱۲:۲۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر جناب
      چه تعداد تخم تو دستگاه قرار دادید؟ نطفه بینی چطور؟ چند درصد هچ شدن؟ و تخم های که هچ نشدند به چه صورت بود؟ ( جوجه مرده ، کامل شده با پر خشک یا خیس؟)

  • سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ at ۰۱:۲۲
    Permalink

    سلام و عرض ادب
    سپاس از زحمات و پاسخگوییتون
    ببخشید چرا فن دستگاهم یکسره شده و با وجود اینکه چراغ نمایشکر رطوبت در زمانی که به حد مجاز میرسه خاموش میشه، اما فن مثل سابق قطع نمیشه و یکسره شده

    Reply
    • سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ at ۱۵:۵۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رله تهویه سوخته باید تعویض شه.

  • دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۵:۲۶
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کی با کارتن و ۲۰ تخم مرغ فقط تو جا میگیره ایا فن لازمه و اگه لازمه فن چند در چند باسه و حتما رطوبت سنج لازمه

    Reply
    • دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۶:۵۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      فن کوچک ۸*۸ کامپیوتری بذارید دمای دستگاه را یکسان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *