جوجه کشی غاز دو رگه اکراینی

جوجه کشی غاز اوکراینی دورگه
4.5/5 - (25 امتیاز)

جوجه کشی یکی از مشاغل پرسود و بعنوان زود بازده می باشد که بعنوان کارآفرینی هم می توان فرد یا افرادی را در کارگاه خانگی و یا مزرعه مشغول به کار کرد. جوجه کشی از غاز دو رگه اکراینی (قوغاز) به دلایلی مانند گوشت خوش طعم، درصد نطفه داری بالا، وزن بالا و مقاومت و سازگاری خوب با شرایط محیطی کشور از سود خوبی برخوردار است.

دوره تخمگذاری مطلوب برای غازها بهار است و در اواخر مهر و اوایل آبان نیز آغاز می‌شود. نژاد غاز اوکراینی و بومی مازندران می‌توانند تا پایان بهار تخمگذاری را ادامه دهند. غاز ماده می‌تواند بعد از سن ۱ سالگی شروع به تخم گذاری کند، اما تا زمانی که به ۳ سالگی نرسند، از تخم ها آنها استفاده نمی‌کنند. زیرا دارای نطفه نمی‌باشند. درصد جوجه آوری تخم های غاز ۳ ساله بسیار بالا می‌باشد.

دوره جوجه کشی غاز اوکراینی نسبت به غاز های نژاد محلی بیشتر می‌باشد و به مدت ۳۵ روز طول می‌کشد. فراموش نکنید که جوجه کشی از این پرنده مقداری با دیگر طیور متفاوت است. توجه کنید که حتما بعد از نطفه بینی و کندلینگ تخم ها را هر روز ۱ بار اسپری و خنک کنید.

جوجه کشی قوغاز

آموزش جوجه کشی غاز دو رگه اکراینی

همانطور که غازها معمولا در صبح به چراگاه برای چرای علوفه منتقل می‌شوند، در اواخر غروب به سالن برگشت داده می‌شوند، تا به آنها خوراک داده شود. در این زمان در سالن تخم می‌گذارند و در انتهای شب توسط افراد تخم های نطفه دار غاز دو رگه اوکراینی و دورگه محلی جمع آوری می‌شود. تخم نطفه دار غاز در محل امن با دمای صفر فیزیولوژیک نگهداری می‌شوند تا به حد نساب برسند.

بعد از جمع آوری کامل، تخم های نطفه دار به دستگاه جوجه کشی منتقل می شوند و بعد از آن محلول ضدعفونی جرمی ساید را با آب حل کرده به همراه تخم ها به داخل دستگاه قرار داده و بمدت ۳ روز می‌ماند.

جوجه کشی قوغاز اکراینی بدلیل سود بالایی که دارد، افراد زیادی را به خود جلی می‌کند. جوجه کشی غاز در هر دستگاهی جواب نمی‌دهد و باید با توصیه و راهنمایی مشاورین فروش، دستگاه مورد نظر را از کمپانی معتبر خریداری شود.

در ویدئو زیر یکی از مشتریان خوب ما جناب آقای امیر امینی ساکن روستای فندری که از توابع جاده نظامی قائم شهر می‌باشد. در سومین دوره جوجه کشی با کمک گروه خدمات پس از فروش دی کیو شاپ، موفق شدند جوجه کشی قوغاز دو رگه اکراینی و دورگه محلی را تا هچ ۹۰ درصدی انجام دهند. برای تهیه انواع نژاد جوجه غاز و جوجه مرغ و تخم نطفه دار غاز با شماره جناب آقای امینی (۰۹۱۱۹۴۸۲۹۳۸) در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *