فواید تخم بوقلمون

تخم بوقلمون | دی کیو شاپ

مزایا و فواید تخم بوقلمون نسبت به سایر تخم پرندگان بالاتری می باشد. بوقلمون، یک نوع پرنده است که ساختاری شبیه بدن مرغ دارد. بنابراین، بوقلمون ها نیز با تغذیه خاصی که دارند دارای فواید بسیاری در گوشت و تخم می باشند. در اندونزی، بوقلمون ها به اندازه نوع مرغ غیر معمول نیستند زیرا اندازه بوقلمون بسیار بزرگتر از مرغ معمولی می باشد. علاوه بر این، مزرعه بوقلمون هنوز هم بسیار کمتر در مقایسه با مزارع مرغ به طور کلی در جهان کمتر رشد داشته است و پرورش دهندگان کمتری به دنبال پرورش بوقلمون می روند. عدم میل پرورش دهندگان به پرورش بوقلمون نیز تحت تأثیر خواسته های جامعه و مصرف کنندگان نیز می باشد که البته خیلی کم است و دلیل دیگر آن پرورش این پرنده به نسبت مرغ یا بلدرچین به سختی انجام می شود و تا مرحله رشد تلفات زیادی دارد.

کربوهیدرات، پروتئین و چربی تخم بوقلمون

بیشتر کالری ها در تخم بوقلمون از چربی ها می آیند. هر تخم بوقلمون حاوی ۹.۴ گرم کل چربی است که ۶۳ درصد به کل کالری تخم بوقلمون کمک می کند. این چربی انرژی برای سوخت و سازدوره جوجه گی تا رشد را فراهم می کند، این نوع چربی در تخم نطفه دار بوقلمون به عنوان منبع اسیدهای چرب ضروری برای غشاهای سلولی سالم کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کند. هر کدام از تخم بوقلمون حاوی ۱۰.۸ گرم پروتئین هستند که ۳۲ درصد کالری آنها را تشکیل می دهد. پروتئین ذخیره شده در تخم بوقلمون سیستم ایمنی بدن شما را حفظ می کند، رشد بافت های جدید را افزایش می دهد و بدن شما را به رشد عضلانی کمک می کند. تخم بوقلمون دارای کربوهیدرات کم، در حدود کمتر از یک گرم کربوهیدرات در هر تخم بوقلمون است.

فواید تخم بوقلمون

فواید تخم بوقلمون : مواد معدنی: آهن و سلنیوم تخم بوقلمون

از دیگر فواید تخم بوقلمون دارای مواد معدنی، به ویژه سلنیوم و آهن، می باشد. Eسلنیوم خاصیت ضد پیری دارد که با مصرف تخم بوقلمون می توان بدنی جوان و سرحال داشت . بدن شما نیاز به آهن دارد که در درمان کم خونی مفید می باشد آهن که جزء موادی که با پروتئین هایی است که مسئول ذخیره سازی و حمل و نقل اکسیژن هستند و از آن برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی استفاده می شود.

هر تخم بوقلمون حاوی ۳.۲۴ میلی گرم آهن است که به ترتیب ۱۸ و ۴۱ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان و مردان است. سلنیوم در تخم بوقلمون باعث رشد سلول های سالم و کمک به عملکرد تیروئید می باشد. خوردن یک تخم بوقلمون مصرف خود سلنیوم را به میزان ۲۷.۱ میکروگرم افزایش می دهد و نیمی از نیاز روزانه مصرفی بدن را تامین می کند.

فواید تخم بوقلمون : ویتامین ها: B-9 و B-12

تخم بوقلمون را به عنوان منبع ویتامین ها، به ویژه ویتامین های B-9 و B-12 مصرف کنید. هر دو ویتامین به بدن شما کمک می کند تا سلول های قرمز خون را ایجاد کند، فرایندی که برای انتقال اکسیژن سالم ضروری است. ویتامین B-9 که فولات نیز نامیده می شود، همچنین رشد جنین را ترویج می دهد، در حالی که سطح پایین B-9 می تواند منجر به نقص های مادرزادی عصبی شود.

ویتامین B-12 یا کبالالین، از عملکرد عصبی حمایت می کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. تخم بوقلمون حاوی ۵۶ میکروگرم ویتامین B-9 است، که ۱۴ درصد در مصرف روزانه توصیه شده و همچنین ۱.۳۴ میکروگرم ویتامین B-12 یا ۵۶ درصد از مصرف روزانه B-12 برای بدن مفید است که همگی آنها در تخم بوقلمون وجود دارد.

turkey eggs

معایب: کلسترول و چربی اشباع شده

به دلیل محتوای چربی تخم بوقلمون نیز دارای معایبی هستند. هر تخم بوقلمون شامل ۲.۹ گرم اسیدهای چرب اشباع شده و همچنین ۷۳۷ میلیگرم کلسترول عظیم است. این بیش از دو برابر حد روزانه کلسترول توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا و ۱۳ درصد از میزان توصیه شده روزانه چربی اشباع شده است، یا بیش از سه برابر حد کلسترول مورد نیار بدن و ۱۸ درصد از میزان چربی اشباع خود را در صورت داشتن کلسترول و بیماری قلبی مضر می باشد.

خوردن غذاهای پر سر و صدایی در کلسترول بد خون یا LDL و چربی اشباع منفی بر میزان چربی خون تاثیر بدی می گذارد و کلسترول مضر ( LDL ) را در جریان خون شما افزایش می دهد. تخم بوقلمون را بعنوان درمان گاه به گاه مصرف می کنید و قبل از مصرف آنها با پزشک خود صحبت کنید اگر در معرض خطر بیماری قلبی-عروقی باشید، باید از مصرف آن پرهیز و یا کمتر استفاده نمایید. در ضمن تخم بوقلمون نسبت به تخم اردک و تخم غاز از کلسترول پایینی تشکیل شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور به دی کیو شاپ اعتماد کنیم ؟

دارای نماد اعتماد الکترونیک
ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی کشور
وب سایت منتخب مردمی در جشنواره وب ایران ( سال 1395 )


برترین سایت فروشگاهی
logo-samandehi