روش های کسب درآمد و سود از بلدرچین

سود پرورش بلدرچین
4.9/5 - (11 امتیاز)

با آگاهی بیشتر مردم در رابطه با خواص و ویژگی های طیور مختلف، عده ی زیادی به صنعت جوجه کشی و پرورش طیور رو آورده اند. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که قبل از اقدام به پرورش پرنده، باید در مورد کسب درآمد و هزینه های مصرفی اطلاعات کافی داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم در رابطه با کسب سود از پرورش بلدرچین صحبت کنیم.

یکی از دلایلی که موجب ترغیب فرد برای شروع به این کار می‌شود، می‌توان به مقاومت بالای بدنی این پرنده و دانش بالای مردم در مورد آن اشاره کرد. این دو مورد به راحتی می‌توانند سودآوری را برای شما تضمین کنند. این که شما چه لوازم و وسایلی تهیه کرده اید، چه مکانی را برای رشد و پرورش پرنده ها در نظر گرفته اید و … همگی می‌توانند در سود و درآمد پرورش بلدرچین تاثیرگذار باشند.

روش ها و راه های کسب درآمد از بلدرچین

بلدرچین یکی از پرندگانی است که می‌تواند برای شما موجب سودآوری در زمینه های مختلفی شود. تنها کافی است تا سعی کنید از این راه ها اطلاعات درستی به دست آورید. راه هایی که می‌توان از طریق آنها به سودآوری از بلدرچین دست پیدا کرد، شامل فروش تخم، گله مولد، تخم نطفه دار، جوجه و گوشت می‌باشند.

درآمد گوشت بلدرچین

۱.کسب درآمد از گوشت بلدرچین

طی سالهای گذشته شاهد آن بودیم که با آگاه شدن مردم در مورد خواص و ویژگی های گوشت بلدرچین، فروش آن نیز افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل می‌توان این مورد را یکی از بزرگترین روش های سود دهی بلدرچین به حساب آورد.

از آنجایی که گوشت این پرنده، طعم بسیار مطلوبی داشته و مردم نیز به آن علاقه مند شده‌اند، علاوه بر فروشگاه های گوشتی و مواد پروتئینی، بسیاری از رستوران ها نیز اقدام به اضافه کردن آن به منوی غذایی شان کرده‌اند.

در ضمن فراموش نشود که این کسب و کار بسیار زود بازده بوده و تنها در زمانی حدود ۲ ماه می‌توانید پرنده را به کشتارگاه فرستاده، و از فروش گوشت آن سود به دست آورید.

۲.سود تخم نطفه دار

از پرسودترین منابع کسب سود بلدرچین، فروش تخم های نطفه دار این پرنده است. این تخم ها نسبت به تخم های معمولی، قیمت های بالاتری دارند. پرورش دهندگانی که دارای گله های مولد بلدرچین هستند، از فروش این گونه تخم ها سود خوبی به دست می‌آورند. بازار هدف نیز، کسانی هستند که می‌خواهند با دستگاه، اقدام به پرورش و جوجه کشی بلدرچین کرده و آنها را بزرگ کنند. البته برخی دیگر نیز پس از به دنیا آمدن جوجه ها از تخم (در ۱ روزگی) اقدام به فروش آنها می‌کنند.

سود تخم بلدرچین

۳.درآمدزایی از تخم بلدرچین

به جرات می‌توان گفت که بیشترین کسب درآمد از پرورش بلدرچین، از طریق فروش تخم آن به دست می‌آید. زیرا دارای ویتامین های زیادی بوده و ضد سرطان می‌باشد. همچنین باعث حفظ فشار خون و تقویت استخوان ها می‌شود. از آنجایی که مردم اطلاعات زیادی در رابطه با ویژگی های تخم این پرنده دارند، فروش آن نیز بسیار بالا است. در نتیجه تقاضا افزایش یافته و کسب درآمد از بلدرچین نیز بیشتر می‌شود.

۴.درآمدزایی با فروش پرنده بالغ

شما می‌توانید از طریق فروش گله های مولد نیز به کسب درآمد از بلدرچین برسید. در این حالت حتی کسانی که اقدام به نگهداری از گله مولد بلدرچین می‌کنند، می‌توانند خریدار پرنده شما باشند. بلدرچین بالغ بازار خوبی داشته و خریداران زیادی به دنبال هستند. از گله های مولد برای ایجاد تخم استفاده می‌شود. در صورتی که گله مولد دارید، می‌توانید هر بار که اقدام به تخم گذاری می‌کنند، تخم های نطفه دار و بدون نطفه را از هم جدا کرده و هر کدام را جداگانه بفروش برسانید. همچنین می‌توان از تخم های نطفه دار نیز جوجه کشی کرده و جوجه های هچ را بزرگ کنید.

۵.سوددهی جوجه بلدرچین

پس از آنکه از تخم های نطفه دار جوجه درآوری کردید. جوجه های تازه هچ شده و یک روزه را می‌توانید به پرورش دهندگانی که می‌خواهند گله مولد ایجاد کنند بفروشید.

همچنین نگهداری و بزرگ کردن جوجه نیز می‌تواند به واسطه روش های گفته شده، به شما سود برساند.

کسب درآمد از جوجه بلدرچین

سرمایه اولیه مورد نیاز

قبل از اینکه اقدام به شروع این کسب و کار کنید، باید مکانی برای این کار در نظر داشته باشید. در این مکان می‌توانید تجهیزات خود را قرار داده و برای شروع آماده شوید.

فضاهایی مانند یک سوله یا کوچکتر می‌تواند برای این کار مناسب باشد. همچنین جایی در بافت های روستایی یا اطراف شهر بسیار مناسب است. اگر این هزینه برای شما در شروع کسب و کارتان سنگین است، می‌توانید از زیرزمین، انباری یا پشت بام خانه خود استفاده کنید.

اما فراموش نکنید که بهتر است اقدام به تهیه قفس برای نگهداری این پرنده کنید. زیرا قفس موجب می‌شود تا بهتر و راحت تر طیور را مدیریت کرده و به سود برسید.

قیمت تجهیزات

اگر به دنبال خرید قفس برای نگهداری طیور هستید، بسته به تعدادی که قصد نگهداری باید هزینه را کنار بگذارید. البته کسانی که به دنبال خرید تخم نطفه دار هستند تا آنها را تبدیل جوجه کنند، باید دستگاه جوجه کشی تهیه کنند.

برای خرید این لوازم و تجهیزات حداقل باید مبلغ ۳ تا ۴ میلیون (برای هر عدد دستگاه) را در نظر بگیرید. برای استعلام قیمت و مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان گروه دی کیوشاپ تماس بگیرید.

برآورد هزینه تغذیه

چنانچه قصد شما خرید پرنده بالغ نیست، باید هزینه بیشتری برای بزرگ کردن جوجه ها پرداخت کنید. زیرا جوجه این پرنده ۷ ماه طول می‌کشد که به بلوغ برسد. در این مدت برای هر قطعه بلدرچین باید حدودا ۶۰۰ گرم دان تهیه کنید. ناگفته نماند که هزینه دان مصرفی نیز با توجه به کیفیت آن متغیر می‌باشد.

سوالات متداول
  • قفس های پرورش بلدرچین چه مشخصاتی دارند؟
    مهمترین موضوع جنس این قفس هاست که غالبا از ورق و مفتول های گالوانیزه گرم کششی ساخته می شوند. این قفس ها ضد زنگ هستند و بر خلاف قفس های آهنی و مسوار به سادگی پوسیده نمی شوند و بلدرچین ها را از بیماری های مختلف حفظ می کنند.
  • سود ماهانه پرورش بلدرچین حدودا چقدر است؟
    میزان سود پرورش این پرنده معمولا بالاست و مقدار آن به تعداد پرنده و ظرفیت سالن در نظر گرفته شده بستگی دارد. معمولا هر واحد حدود 4000 الی 5000 قطعه پرنده در خود جای می دهد که سود آن بطور تقریبی معادل 20 تا 25 میلیون تومان در ماه است.
  • دلایل پر سود بودن پرورش بلدرچین چه عواملی است؟
    مقاومت بدنی بالای این پرنده در مقابل بیماری ها، طعم لذیذ گوشت، خواص بی شمار تخم بلدرچین، زود بازده بودن این کسب و کار، مدت زمان کوتاه ( دو ماه ) برای رسیدن پرنده به سن کشتارگاه، بلوغ کوتاه مدت و تخم گذاری سریع
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *