آموزش جوجه کشی مرغ خانگی

کیفیت جوجه
4.2/5 - (592 امتیاز)

جوجه کشی مرغ و سایر طیور : در این مقاله به آموزش جوجه کشی و بررسی موارد و اصولی که باید رعایت شود می پردازیم. و در انتها به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

آموزش جوجه کشی : ۱- آماده سازی تخم نطفه دار

تخم مرغ نطفه دار کثیف باید به آرامی با یک برس نرم، یک قطعه از کاغذ سمباده نرم، یا پنبه بخوبی تمیز شود. برای از بین بردن گل و لای موجود بر روی تخم نطفه دار بهتر است با آب برای تمیز کردن تخم نطفه دار استفاده نشود. پاک کردن از تخم مرغ به آرامی با یک پارچه مرطوب و تمیزاستفاده شود درجه حرارت آب باید حدود ۴۰ درجه سانتیگراد باشد، آب باید نسبت به تخم نطفه دار گرمتر باشد.

آب گرم باعث می شود که گرد و خاک از منافذ تخم نطفه دار نفوذ نکند. هرگز ضدعفونی تخم نطفه دار را با آب معمولی خیس نکنید، تا راه نفوذباکتری ها باز شود.

در این بخش به بررسی آموزش جوجه کشی مرغ و انواع طیور می پردازیم در ابتدا  لازم است روش نگهداری تخم نطفه دار را آموزش ببینیم. نگهداری صحیح تخم ها تاثیر بسیاری در افزایش بازدهی در این کار دارد.

در گذشته زمانی که تعداد تخم نطفه دار جمع آوری شده کم بود و بدلیل نبود دستگاه جوجه کشی در ظرفیت های کم جوجه آوری طبیعی به کمک اردک موسکووی انجام می شد که این امر به پرنده آسیب می رساند و در بعضی مواقع تولید پرنده برای تخمگذاری کم می شود و به مرور پرنده کرچ تلف می شد.

ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی تولید نسل جدید دستگاه جوجه کشی هوشمند داتیکس۵ که با ظرفیت کم و خانگی توسط مهندسین مجرب شرکت طراحی شده با اطمینان خاطر می توانید از انواع پرنده های خانگی شامل مرغ ، غاز ، اردک موسکووی ، بوقلمون و حتی پرنده های زینتی بمانند طوطی ، طاووس ، مرغ عشق ، قرقاول و.. جوجه کشی با درصد هچ بالا را تجربه کنید و بدون دخالت دست و براحتی جوجه کشی انجام دهید.

مراحل رشد جوجه ی مرغ

برای تولید جوجه و تکثیر پرندگان باید مراحل زیر را طی کنیم، مشاوره یک کارشناس و فرد با تجربه در تمامی این موارد می تواند نقش مهمی در سود و کاهش تلفات داشته باشد.

  • خرید تخم نطفه دار ( اگر مرغ تخمگذار دارید می توانید خودتان تولید کنید )
  • انتخاب تخم های نطفه دار مناسب و ضدعفونی آنها
  • آماده سازی دستگاه برای آغاز فرایند جوجه کشی که شامل نصب، راه اندازی و ضدعفونی می باشد
  • قراردادن تخم های نطفه دار در دستگاه و شروع دوره ی ۲۱ روزه ( برای مرغ )
  • کنترل دستگاه و پارامترهای جوجه کشی ( دما، روطبت )
  • نطفه سنجی تخم ها که در روز ۷ – ۱۰ ام انجام می شود.
  • حدودا در روز ۱۷ ام تخم ها از مرحله ستر به هچر منتقل می شوند.
  • خروج جوجه ها از تخم

روش های تکثیر

در ابتدا باید بگوییم که جوجه آوری به ۲ روش کلی انجام می شود :

  1. روش طبیعی
  2. روش غیر طبیعی با دستگاه Incubator

مدت زمان بیرون آمدن جوجه مرغ طبیعی

روش طبیعی جوجه آوری توسط پرنده در بازه ی زمانی مشخصی انجام می شود و در این روش باید پرنده کرچ باشد تا پروسه به صورت طبیعی انجام شود. با توجه به اینکه این روش جهت کسب درآمد به کار نمی رود بیشتر به توضیح آن نمی پردازیم و در ادامه بیشتر به بررسی مراحل و اصول جوجه کشی صنعتی با دستگاه خواهیم پرداخت.

اگر شما می توانید از جوجه کشی طبیعی مرغ استفاده کنید فقط تعداد محدودی از تخم نطفه دار را می شود جوجه آوری کرد و غریضه کرچی پرنده کار دشواری است. ولی مصنوعی تعداد نامحدودی می توان هچ کرد و فصل مشخصی هم ندارد و تمام فصول از دستگاه جوجه کشی می توان استفاده کرد.

جهت خرید انواع دستگاه های جوجه کشی می توانید به این بخش از فروشگاه دی کیو شاپ مراجعه کنید.

آموزش جوجه کشی مرغ

جدول زمان بندی جوجه کشی

پرنده طول دوره جوجه کشی روز انتقال به هچر دما در ایام ستر رطوبت در ایام ستر تهویه در ایام ستر دما در ایام هچر رطوبت در ایام هچر تهویه در ایام هچر
مرغ خانگی ۲۱ ۱۸ ۳۷.۷ ۶۰ ۳۸.۲ ۳۷.۲ ۷۰ ۳۸
مرغ شاخدار ۲۶ تا ۲۸ ۲۳ ۳۷.۵ ۵۵ تا ۶۰ ۳۸.۲ ۳۷.۲ ۷۰ ۳۸
بوقلمون ۲۸ ۲۴ ۳۸ تا ۳۷ ۶۰ ۳۷.۵ تا ۳۸.۵ ۳۷.۲ ۷۰ ۳۸
بلدرچین ۱۷ ۱۴ ۳۷.۷ ۶۵ ۳۸.۲ ۳۷.۲ ۷۵ ۳۸
قرقاول ۲۴ تا ۲۶ ۲۱ تا ۲۳ ۳۷.۶ ۶۵ ۳۸.۱ ۳۷.۲ ۷۵ ۳۸
کبک ۲۴ ۲۱ ۳۷.۵ ۵۵ تا ۶۰ ۳۷ ۳۷ ۷۰ ۳۷.۵
اردک ۲۸ ۲۵ ۳۸ تا ۳۷ ۷۰ ۳۸.۵ تا ۳۷.۵ ۳۷.۲ ۷۵ تا ۸۰ ۳۸
غاز ۳۰ ۲۸ ۳۸ تا ۳۷ ۶۰ تا ۶۵ ۳۸.۵ تا ۳۷.۵ ۳۷ ۷۵ تا ۸۰ ۳۷.۵
شترمرغ ۴۲ ۳۹ ۳۶.۳ ۲۰ تا ۲۵ ۳۶.۹ ۳۶.۶ ۲۵ تا ۳۰ ۳۷.۱

جوجه کشی مرغ با دستگاه

جوجه آوری با دستگاه از کسب و کارهای پرسود است که تقریبا در تمام مناطق ایران می توان برای پرندگان مختلف آن را انجام داد.

در ابتدا به بررسی تجهیزات و امکانات مورد نیاز می پردازیم :

  • ماشین جوجه کشی
  • تخم نطفه دار
  • سبد و قفسه
  • لوازم  پاکسازی و ضد عفونی تخم ها
  • تجهیزات نطفه سنجی
  • لامپ مادر مصنوعی
  • دانخوری و آبخوری

تنظیمات جوجه کشی غاز با دیگر پرنده ها تفاوت دارد. خدمات پس از فروش دی کیو شاپ بعد از خرید دستگاه جوجه کشی آموزش های لازم را در محل مشتری ارائه می دهند.

درجه حرارت در هچر باید در حدود ۳۷ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی هم باید ۸۰ درصد باقی مانده است.

هنگامی که فرایند بیرون آمدن جوجه غاز ها از تخم قابل مشاهده و شروع می شود، درجه حرارت را کاهش دهید و به ۳۶.۵ درجه سانتی گراد برسد. قبل از قرار دادن تخم نطفه دار در هچر، شما باید تخم نطفه دار از هفته دوم جوجه آوری به بعد را با پاشیدن آب گرم رطوبت دستی و اکسیژن تازه به تخم ها وارد نمایید. دمای آب برای پاشیدن روی تخم ها مهم می باشد که دمای نسبی حدود ۳۷.۵ درجه سانتیگراد است.

نور بینی و کندلینگ یک امر مهم در جوجه آوری می باشد و حتما باید در روز ۷ تا ۱۰ انجام شود پس از روز دهم، تخم مرغ در زیر نور قرار دهید و تخم نطفه دار باید حالت عنکبوتی و رگه داشته باشد و اگر غیر این بود از دستگاه خارج شود.

نکات مهم در خرید دستگاه و تجهیزات

برای انتخاب و خرید یک دستگاه جوجه کشی مناسب، باید گنجایش زمین پرورش به همراه تعداد تخم نطفه داری که قصد خریدشان را دارید، در نظر بگیرید. به طور مثال اگر مکانی برای که از آن می خواهید از آن استفاده کنید، ظرفیت ۱۰۰ جوجه دارد، میتوانید به مقدار ۱۴۰ تا ۱۵۰ تخم نطفه دار خریداری کنید. زیرا امکان تلفات در تخم های نطفه دار را نیز باید در نظر بگیرید.

اگر هم تعدادی مرغ و خروس دارید می توانید دستگاه های با ظرفیت بالاتر تهیه کنید تا به صورت روزانه تخم ها را درون آن قرار دهید. سعی کنید دستگاه خود را از شرکت های کوچکی که برای شناخته شدن همه جا تبلیغات میکنند استفاده نکنید. همچنین شما باید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات آن شرکت نیز مطلع باشید. برای این کار می توانید قبل از اینکه اقدام به خرید دستگاه کنید، از مشتریان شرکت سازنده درباره کیفیت محصول و خدمات آن پرس و جو کنید.

همچنین از دستگاه های دست ساز نیز استفاده نکنید. زیرا این دستگاه ها نمیتوانند مانند نمونه های شرکتی دما و رطوبت را به طور خودکار تامین کنند.

 حرارت مناسب جوجه کشی مرغ خانگی

شرایط دقیق و متفاوت در انوع ماشین جوجه کشی وجود دارد و هر یک از ماشین را باید طبق دستورات دفترچه راهنمای همان شرکت تولیدی دستگاه انجام داد.

تنظیم درجه حرارت از یک ماشین جوجه آوری اجباری است و باید در مرحله ستر حدود ۳۷.۷ درجه سانتی گراد باشد و در ۳ روز آخر (مرحله هچر) حدود ۳۷.۲ درجه سانتی گراد باشد.

رطوبت نسبی دستگاه جوجه کشی فول دیجیتال در مرحله ستر باید حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد باشد و در ۳ روز آخر ۶۵ تا ۷۵ درصد متغیر باشد. (توضیحات بیشتر  پارامترهای جوجه کشی ).

دقت فرمایید دمای دقیق و یا کالیبره شده دمای نسبی تخم نطفه دار می باشد که سیستم کنترل بعضی از ماشین جوجه آوری های شرکت ها مختلف قابلیت تنظیم دقیق و یا کالیبراسیون را ندارد و به همین خاطر یکی از دلایل هچ پایین همین معضل می باشد.

ماشین جوجه کشی دی کیو شاپ

آموزش چرخش تخم نطفه دار ها در دستگاه

چرخش تخم نطفه دار ها در دستگاه جوجه کشی باید ۱۸۰ درجه باشد این امر بصورت دستی تقریبا ۴ مرتبه در روز انجام می شود و در چرخش اتوماتیک بوسیله موتور گیربکس ساعتی ۱ مرتبه بصورت نرم و گهواره ای انجام می گیرد.

پس از ۲۷ روز  تخم نطفه دار غاز ها را به هچر انتقال دهید. شما نیاز به انتقال تخم غاز از شانه (در بعضی موارد تخم غاز ها در شانه قرار می دهند) را به سبد هچری منتقل کرده و درپوش سبد را قفل کنید تا جوجه ها به بیرون پرت نشوند.

ویژگی های مهم محل نگهداری جوجه ها

وقتی که جوجه ها از تخم بیرون میآیند تا زمان رشدشان بسیار ضعیف بوده و در مقابل انواع بیماری ها آسیب پذیرند. بنابراین باید محل مناسبی را برایشان در نظر بگیرید. میتوان اینگونه در نظر گرفت که موارد گفته شده ذیل هم بخشی از آموزش جوجه کشی هستند. این نکات به شما در انتخاب محلی ایده آل برای رشد و نگهداری جوجه ها کمک میکنند.

  •  محل نگهداری جوجه ها باید گرم باشد. برای تامین گرمای لازم می توانید از یک لامپ مادر مصنوعی استفاده کنید. این کار سبب گرم نگهداشتن جوجه ها و از بین رفتن میکروب ها و ویروس ها می‌شود.
  • سعی کنید تا دمای محل جوجه ها را بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. برای این کار میتوانید یک دماسنج در مکان نگهداری و پرورش جوجه ها گذاشته و چند ساعت یکبار آن را چک کنید. چون اگر دمای محل به مقدار زیادی پایین باشد میتواند موجب سرما خوردن و بروز تب و لرز در جوجه شود. همچنین در صورت گرم بودن بیش از اندازه نیز ممکن است جوجه آب زیادی از دست بدهد که میتواند منجر به هیدراته شدن یا ابتلا به بیماری های گوناگون گردد.
  • باید برای هر ۲۰ تا ۲۵ جوجه یک آبخوری و یک دانخوری در مکان نگهداری بگذارید.
  • از خاک اره و پوشال نرم برای کف محل جوجه ها استفاده کنید تا هم پای جوجه آسیبی نبیند و هم اینکه از آلودگی جلوگیری شده و فضولات به راحتی تمیز شود.
  • دقت داشته باشید که محل در نظر گرفته شده دارای حیواناتی مثل سوسک و موش و … نباشد تا سبب انتقال بیماری به جوجه ها شود.
  • ماهی یکبار محل نگهداری را ضدعفونی و پوشال های کف را نیز تعویض کنید. قبل از تعویض پوشال ها با استفاده از سم، محیط را ضدعفونی کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انجام این کار هیچ جوجه ای در محل نباشد.
  •  دانخوری و آبخوری را نباید نزدیک لامپ مادر مصنوعی قرار دهید. جوجه ها برای گرم شدن در زیر لامپ جمع میشوند و قرار داشتن دانخوری و آبخوری میتواند از جمع شدن جوجه ها جلوگیری کرده و سبب افزایش تلفات شود.

مدت زمان بیرون آمدن جوجه

مدت زمان لازم برای بیرون آمدن جوجه ها از تخم ۲۱ روز می باشد که در این مقاله مراحل رشد جنین در زمان های مختلف را به طور کامل بررسی کرده ایم. بعد از خروج از تخم ، جوجه ها باید ۱۰ تا ۱۲ ساعت در داخل دستگاه بمانند تا خشک شوند. اولین علائم برای خروج جوجه ها از دستگاه خشک بودن پر پشت گردن می باشد. دقت کنید جوجه ها را بصورت پارت خارج نمایید.

برای راهنمایی و مشاوره خرید انواع دستگاه جوجه کشی با دی کیو شاپ همراه باشید.

سوالات متداول
  • برای جوجه کشی به چه تجهیزاتی نیاز داریم ؟
    برای جوجه آوری و کسب در آمد در این راه به یک ماشین جوجه کشی، تخم نطفه دار از پرنده مورد نظر ،تعدادی سبد و قفسه پرنده مورد نظر ،لوازم  پاکسازی و ضد عفونی تخم ها، تجهیزات نطفه سنجی، لامپ مادر مصنوعی و دانخوری و آبخوری نیاز دارید.
  • آموزش های لازم در این زمینه را چگونه می توان فراگرفت؟
    دی کیو شاپ در بخش مقالات آموزشی خود تمام آموزش های لازم جهت پرورش و جوجه گیری از تمامی پرندگان را در اختیار کاربران قرار داده است
  • مدت زمان جوجه کشی مرغ چند روز است؟
    جوجه مرغ چند روزه در میاد ؟ این اولین سوالی است که برای برآورد هزینه و زمان افراد می پرسند ! در عرض ۲۱ روز تخم نطفه دار تبدیل به جوجه می شود.
  • جوجه اردک چند روزه در میاد ؟‌
    تخم نطفه دار اردک در ۲۸ روز تبدیل به جوجه می شوند و در روز ۲۵ ام باید به هچر منتقل شود.
نظرات کاربران
  • چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۵ at ۱۱:۱۸
    Permalink

    سلام.من اولین بارمه که دارم جوجه کشی انجام میدم چون اولین بار بود ۱۵ عدد تخم داخل دستگاه گذاشتم ۷تا از تخما که اصلا داخلشون نطفه نبود ۸تا از تخمارو که دیدم داخل رگای خونی بود الان روزبیستمه دوروز پیش یکی از جوجه ها از تخم بیرون اومد الان دوتا دیگه داره در میادولی بقیه اصلا انگار که جیک نداره یعنی خراب شدن ؟یه سوال دیگه چرا یه جوجه انقد زود تخمو میشکنه و خارج میشه ولی یکی دیگه طول میکشه؟ایا میشه پوسته ی تخمو یخورده بشکنم که کمک بشه براش؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۵ at ۱۱:۳۳
      Permalink

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      در رابطه با سوال اول جنابعالی”
      ابتدا به امر بفرمایید دستگاه جوجه کشی برای کدوم شرکته؟ کالیبره کردین؟
      معمولا بعد از عملیات کالیبراسیون نسبت به دستگاه جوجه کشی تقریبا مطمئن هستین/ بعد از ۷ الی ۱۰ روز از دوره جوجه کشی حتما تخم ها رو نطفه بینی کنید تا تخم های بدون نطفه کهنه و خراب را از دستگاه خارج کنید. تخم های نطفه دار بعضا اشتباه بازبینی می شوند و جنین تخم های ضعیف بخاطر تبادلات گازی تخم های خراب در روزهای پایانی ستر از بین می روند و به هچر نمی رسند.
      در مورد سوال دوم” چندین علل وجود دارد/ تخم نطفه دارهایی که بیرون جمع میکنین زمان دقیق خاصی راجع به مدت زمان نگهداری ندارید و به همین خاطر زمان هچ چندتایی می شود/ و مورد بعدی دما و رطوبت را دقیق کالیبره نمایید / و مورد دیگه معمولا پرنده های نر نسبت به جنس مخالف زودتر هچ می شوند.

      با تشکر
      خدمات فنی دی کیو شاپ

    • چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۵ at ۱۲:۵۸
      Permalink

      ممنون بابت جوابتون.از شرکت بلدرچین دماوند دستگارو تو این سایت دیدم و خرید کردم.بله کالیبره هم شده فردا روز ۲۱ اشکالی داره ۱روز اضافه تر باشه.اگه از یه ادم مورد اطمینان تخم بگیرم میتونم اینبار تعداد زیادی تخم مثلا پنجاه تا قرار بدم؟ تخم اگه تخم اردک باشه تو این فصل میشه؟شما هم تخم میفروشین؟اگه دستگاه رو خاموش کردم بعد از اتمام دوره ی جوجه کشی باید دوباره تنظیمش کنم؟ببخشید که خیلی سوال پرسیدم.

    • پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۵ at ۱۱:۴۴
      Permalink

      با سلام
      خب اگر دستگاه جوجه کشی کالیبره شده مشکلی از بابت ماشین جوجه کشی نیست و شما همه تمرکز خود را بر روی تخم نطفه دار و مدیریت دستگاه جوجه کشی بگذارید. تهیه تخم نطفه دار خیلی مهمه که باید از اشخاص و مراکز معتبر خریداری نمایید و برای استعلام از شماره تماس و چگونگی تهیه لطفا با این شماره ۰۱۱۴۲۲۶۲۰۵۶ تماس بفرمایید تا همکاران ما شماره تماس اینگونه مراکز را به شما بدهند.
      – دستگاه شما چه ظرفیتی می باشد؟
      بر اساس ظرفیت تعیین شده می توانید تخم نطفه دار جاگذاری نمایید. / اردک و غاز پرنده های آب دوست هستند و معمولا تخمگذاری در پاییز و زمستان می باشد و در این فصول تخم های اردک درصد بالای نطفه دارند.
      – بعد از اتمام دوره جوجه کشی باید کارهای نظافت و ضدعفونی که در دفترچه راهنما توضیح داده انجام دهید و قطعات دستگاه را روغن کاری شود تا آماده دوره جوجه کشی جدید شود/ برای دوره جدید باید دستگاه جوجه کشی برای مرحله ستر تنظیم گردد. دما و رطوبت محیط دستگاه جوجه کشی در این فصل خیلی مهمه و باید دقت کنید

      خدمات فنی “دی کیو شاپ” برای بهبود و اطلاعات بروز و پایه پرورش طیور / دامپزشکی / مشاوره تغذیه در کنار علاقمندان به این رشته می باشد تا لذت جوجه کشی را تجربه کنید.

      با تشکر

      خدمات فنی ” دی کیو شاپ”

    • چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۳
      Permalink

      شمادستگاه جوجه کشی راچگونه درست کرده اید اسم وسایل

    • پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۳۳
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی خانگی و نیمه صنعتی دی کیو شاپ کارخانه ای می باشد و طبق استاندارد مونتاژ می شود و مجوزهای تولید را دارا می باشد.
      شما برای آگاهی از دستگاه جوجه کشی لطفا از طریق فروشگاه دی کیو شاپ تصاویر و توضیحات مختص به هر دستگاه جوجه کشی را بازدید و مطالعه نمایید.

      با تشکر

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ at ۲۲:۲۳
    Permalink

    سلام.ببخشید دوباره سوال میپرسم من وقتی یه کاسه ی کوچیک اب تو دستگاه قرار میدم رطوبتش تا ۶۶ ۶۷ میره ابشم کم میکنم بازم رطوبتش زیاد میشه دفعه ی قبل اینطوری نبود ولی الان رو اعصابه تا پنجره ی اتاقو باز میکنم رطوبتش زیاد میشه دمای اتاقم انداز میگیرم بین ۲۹ تا۳۰ درجست الان هوا هم خنکه ولی بازم زیاد میشه چیکار میتونم بکنم؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ at ۰۹:۲۸
      Permalink

      سلام
      قبل از هر کاری ما باید از جوجه کشی لذت ببریم تا باعث اذیت و آزارمون بشه/ معمولا ما تو فصل تابستان مقدار درصد رطوبت نسبی بالا می باشد و رطوبت سنج دستگاه جوجه کشی رطوبت کاذب را نشان می دهد تا رطوبت واقعی ماشین جوجه کشی را. به همین خاطر شما از رطوبت سنج عقربه ای کالیبره شده در دستگاه جوجه کشی استفاده نمایید و اگر هم رطوبت ساز دیر استارت می زند همیشه کف دستگاه داخل ظرف مقداری آب بماند تا تخم نطفه دار خشک نشود/
      دمای مناسب محیط دستگاه جوجه کشی ۲۲- ۳۰ درجه سانتی گراد باید باشد. چه نوع تخم نطفه داری در دستگاه جوجه کشی استفاده می کنید؟

    • یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ at ۱۸:۰۵
      Permalink

      محلمون منطقه ی پازوار یعنی تخمارو میفرستین واقعا من شماره ی ایشونو دارم شرکت بهم داده ازین به بعد ایشااله به ایشون زنگ میزنم.یعنی تو حرکت راک هر جا وایستاد حتی اگه کجم وایستاد من دست نزنم؟حتما ممنونم بابت جواباتون.

    • سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ at ۱۰:۰۸
      Permalink

      سلام
      محله پازوار برای کدوم شهر یا استانه؟
      خب باید از قبل تخم نطفه دار سفارش بدهید تا به موقع برای شما ارسال کند.
      چرخش جز تنظیمات ثابت دستگاه جوجه کشی می باشد که نباید تنظیماتشو تغییر داد یا برای اطلاعات بیشتر می توانید با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بفرمایید تا بهتر شما را راهنمایی نمایند.
      موفق باشید

    • سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ at ۱۳:۱۹
      Permalink

      سلام.پازوار منطقست محلمون جزءبابلسره بعد شهر امیرکلا منطقه ی پازوار قرار داره.من به تنظیمات دست نزدم گاهی اوغات فقط وقتی داره گردش میکنه کج وایمیسته دفعه ی قبل که رفیقم بود خونمون خودشم چندتا دستگاه داره وقتی دید این طوری وایستاده بهم گفت هر وقت دیدی دستگاه اینطوری شد خودت با حرکت راک درستش کن.تنظیمات دستگارو هم مهندس هدایتی برام انجام داد.بازم سوالی راجع به رطوبت داشتم اندازه ظرف ابی که تو دستگاه قرار میگیره مهمه مثلا الان تو این فصل که رطوبت بیشتر نشون میده من یه استکان کوچیک تو دستگاه قرار دادم مشکلی ایجاد نمیکنه؟البته در صورتی که رطوبتو درست نشون بده.

    • چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ at ۱۸:۱۵
      Permalink

      سلام
      خوشبختم/ مهندس هدایتی از گروه خدماتی شرکت می باشد/
      چرخش دستگاه رو دستی انجام ندهید/ سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی چرخش راک را بصورت گهواره ای انجام می دهد و هر ۶۰ دقیقه بصورت اتوماتیک انجام می شود.
      برای صحت خطای احتمالی رطوبت سنج سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی بهتر است از رطوبت سنج عقربه ای استفاده کنید. هر رطوبتی که نشان می دهد به همان مقدار در ظرف آب بریزید
      حتما دما و رطوبت سیستم کنترل پی ال سی ماشین جوجه کشی دی کیو شاپ را با دما سنج جیوه ای و رطوبت سنج عقربه ای کالیبره نمایید و برای اطمینان بیشتر از گروه خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید.
      با تشکر / موفق و موید

  • دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ at ۰۷:۳۳
    Permalink

    سلام.روزتون بخیر خب اینکه میگن ۳روز پایانی باید دستگاه در حالت هچر قرار بگیرد بعد تو راهنمای دفتر چه که نوشتست روز ۱۸ بایدبه حالت هچر برد با این حساب دستگاه ۴روز در حالت هچر قرار داره!ایا همینطوریه؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ at ۰۸:۵۱
      Permalink

      با سلام و درود
      روزتون بخیر
      دوره جوجه کشی هر پرنده ۳ روز آخر آن مرحله هچر آغاز می شود که با کم کردن دما و بالا بردن رطوبت نسبی و خنک کننده اظطراری تخم ها کم کم تبدیل به جوجه می شوند. بدین منظور دوره جوجه کشی مرغ ۲۱ روز می باشد که از پایان روز ۱۸ باید به مرحله هچر منتقل شود تا روز ۲۱ بلکه ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دوره جوجه کشی تخم نطفه دار ها به تدریج دستگاه جوجه کشی تبدیل به جوجه می شوند.

      موفق باشید / دی کیو شاپ

    • دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ at ۱۱:۰۷
      Permalink

      تشکر از پاسختون پس جوجه کشی مرغ باید روز ۱۹این کارو کرد که تا ۲۱میشه ۳روز؟

    • دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ at ۱۹:۱۴
      Permalink

      با سلام
      بله دوره جوجه کشی مرغ از پایان روز ۱۸ شروع می شود و مرحله هچر دستگاه جوجه کشی تا پایان روز ۲۱ باید بماند.

  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ at ۱۰:۴۰
    Permalink

    سلام .من تخم بلدرچین رو۱۴روز هست که گذاشتم.میخوام الان تخم های بدون نطفه روازنطفه دار جدا کنم. الان بایدچه کنم؟؟؟؟اگه برای این کار تخم هارواز دستگاه بیرون بیارم برای مدت کوتاه تخم ها خراب نمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ at ۱۷:۰۸
      Permalink

      با سلام
      معمولا تخم نطفه دار ها رو در دستگاه جوجه کشی بین روزهای ۷ تا ۱۰ روز نطفه سنجی (کندلینگ) می کنند.
      تخم نطفه دار بلدرچین قابلیت نطفه سنجی ندارد، معمولا تخم نطفه دار بلدرچین بصورت پرواری برای تخمگذاری نگهداری می شوند و درصد نرینگی مشخص می باشد. و هچ بالایی دارد.

      باتشکر / دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ at ۲۲:۱۷
    Permalink

    باسلام. شماگفته بودیدتخم بلدرچین رو نمیشه نطفه سنجی کرد. پس من ازکجا بفهمم تخم هادارن جوجه میشن؟؟ تخم های بی نطفه رو چجوری جداکنم؟؟ بعدا چرخش تخم هااگه ۸ ساعت یکبارانجام بدم عیب نداره؟ فقط یک دفعه میخوام ۸ساعت چرخش را انجام بدم. آخه مسافرت میخوام برم. بقیه روزها۶ساعت یکبار انجام میدم. مشکلی نیست؟؟؟
    ببخشیدخیلی سوال پرسیدم.
    باتشکر

    Reply
    • چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ at ۰۹:۰۱
      Permalink

      سلام کاربر محترم
      بله درست می فرمایید تخم بلدرچین قابل نطفه بینی نمی باشد. معمولا تخم نطفه دار بلدرچین از گله های با درصد نرینگی توازن تهیه می شود و تخم نطفه دار هم تازه می باشد و به همین دلیل معمولا درصد هچ یا جوجه درآوری بالا می باشد.
      بصورت استاندارد باید چرخش تخم نطفه دار در داخل دستگاه جوجه کشی هر ۶۰ دقیقه بصورت نرم و گهواره ای بچرخد تا به کیسه هوا و جنین آسیب نرسد.

      با تشکر/ دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ at ۲۳:۰۷
    Permalink

    سلام. بلدرچینام تازه دراومدن. آبخوری مخصوص ندارم. میتونم ازآبخوری فنچ یا درنوشابه استفاده کنم.؟ تا چندساعت بهشون غذا ندم؟

    Reply
  • سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ at ۲۳:۱۲
    Permalink

    سلام. آبخوری مخصوص ندارم. جوجه هام یکروزن تو چی بهشون آب بدم؟

    Reply
    • چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ at ۱۷:۴۲
      Permalink

      سلام
      آبخوری مخصوص بلدرچین یک روزه باید از لوازم مرغداری و یا مکان هایی که دستگاه جوجه کشی دارند می توانید تهیه کنید. آبخوری بلدرچین در هفته های ابتداری بسیار مهم می باشد که باید جدی بگیرید تا تلفاتی نداشته باشد.
      موفق باشید .
      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ at ۰۷:۱۹
    Permalink

    سلام. لطفا کمکم کنید.. جوجه بلدرچینم یه روزه دراومده. هرچی جلوش دونه و آب میزارم فقط یه نون میزنن ودیگه نمیخورن. چکار کنم؟ مشکلی نیست؟؟ خوبی میشن؟

    Reply
  • پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ at ۰۷:۳۲
    Permalink

    سلام. لطفا کمکم کنید.. جوجه بلدرچینم یه روزه دراومده. هرچی جلوش دونه و آب میزارم فقط یه نون میزنن ودیگه نمیخورن. چکار کنم؟ مشکلی نیست؟؟ خوبی میشن؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ at ۱۲:۴۴
      Permalink

      سلام
      به طور معمول جوجه های تازه هچ شده از دستگاه جوجه کشی یا مرغ کرچ تا ۲-۳ روز نیازی به تغذیه ندارند! و از کیسه زرده ذخیره شده استفاده می کنند.
      شما تو این مدت باید با آبخوری مخصوص آب بهمراه مولتی الکترولیت و شکر یا عسل به جوجه ها بدهید.
      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ at ۱۵:۱۷
    Permalink

    سلام. خواهش میکنم خواهش می کنم کمک کنید. یکی ازجوجه بلدرچینام خیلی سخت میتونه راه بره. پاهاش قدم نمیتونم بردارن خیلی سخت. همشم یه گوشه خوابیده وهیچی نمیخوره. زنده میمونه؟چکارش کنم بهتر بشه؟ خواهش می کنم زودتربگید

    Reply
    • شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ at ۱۱:۴۹
      Permalink

      با سلام
      بعضی از جوجه های تازه هچ شده از دستگاه جوجه کشی ضعیف می باشند. شما باید با یکسری داروهای تقویتی کمکشون کنین. برای لنگش و عدم تدام ایستادن باید کلسیم و یا ویتامین AD3E تو آب حل کنید و تا ۱ هفته مصرف کنند و جوجه هایی که ضعیف هستند یک قطره صبح و یک قطره عصر در دهان ضعیف ها با قطره چکان بدهید.
      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ at ۱۵:۱۸
    Permalink

    سلام. خواهش میکنم خواهش می کنم کمک کنید. یکی ازجوجه بلدرچینام خیلی سخت میتونه راه بره. پاهاش قدم نمیتونم بردارن خیلی سخت. همشم یه گوشه خوابیده وهیچی نمیخوره. زنده میمونه؟چکارش کنم بهتر بشه؟ خواهش می کنم زودتربگید

    Reply
  • پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ at ۲۳:۳۹
    Permalink

    سلام.. جوجه هام ۳ روزه اند. خونه روروسرشون گذاشتن بس که جیک جیک کردن. دمای محیطش هم ۳۰درجس.عادیه؟یامشکلی هست؟

    Reply
    • شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ at ۱۱:۵۲
      Permalink

      سلام
      دمای کف اتاق را اندازه گیری کنید . دمای سالن و یا اتاق پرورش جوجه ها باید ۳۰-۳۵ درجه سانتی گراد تا ۱ هفته اول باشد. معمولا جوجه ها وقتی که از دستگاه جوجه کشی به بیرون منتقل می کنید با یک شوک دمایی روبرو می شوند که بعضا جوجه ها ضعیف و یا از بین می روند. و حتما باید دامنه حرارتی را طبق توضیحات داده شده در بخش علمی دی کیو شاپ انجام دهید.
      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ at ۰۹:۱۳
    Permalink

    سلام. برا جوجه های تازه واکسن تقویتی موجود است؟؟؟ میشه معرفی کنید.

    Reply
    • شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ at ۱۱:۵۵
      Permalink

      سلام
      جوجه های تازه هچ شده از دستگاه جوجه کشی نیازی به واکسن ندارند. واکسن ۲ گانه و ۳ گانه را در ۱ ماهگی تزریق می کنید.
      ضمنا جوجه بلدرچین هیچ واکسنی نیاز ندارد! بلدرچین پرنده ای ارگانیک می باشد و بهتر است بصورت طبیعی پرورش دهید.
      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ at ۱۶:۴۵
    Permalink

    سلام. بلدرچین بالغ دارم. داره زمستون میشه. طوریش نمیشه؟؟جاش چجوری باشه ؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ at ۱۰:۲۳
      Permalink

      سلام
      دمای محیط سالن پرورش بلدرچین را بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد که طبق این دما فیکس نمایید تا تلفاتی نداشته باشید.
      موفق باشید
      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ at ۱۶:۴۸
    Permalink

    سلام. بلدرچین بالغ دارم. داره زمستون میشه. طوریش نمیشه؟؟جاش چجوری باشه ؟

    Reply
  • سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ at ۲۳:۰۰
    Permalink

    سلام. من برای اولین بار یه دستگاه ساختمو جوجه کشی کردم. جوجه هام اوایل خیلی سرحال بودند. ولی روز دوم وسوم یکهو ضعیف شدن و تعادل شونو ازدست دادن. ویکی یکی مردند. دلیلش چیه؟؟توجوجه کشی بعدیم چکار کنم جوجه هام سالم باشد؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ at ۱۰:۳۲
      Permalink

      سلام
      در ساخت دستگاه جوجه رعایت اصول فنی را نکردید و باعث عدم تعادل دما و رطوبت می باشد . دلیل بعدی هم عفونت روده و کیسه زرده می باشد که از راه عمودی یا مولد به تخم نطفه دار و جوجه ها منتقل شد.
      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ at ۱۵:۲۱
    Permalink

    سلام. ببخشید دوباره سوال میپرسم.. دستگاهی که ساختم. فضاش یه جعبه بود دورشم زرورق کشیده بودم. اما در تمام طول روز دماش درست بودولی شب دماش میرفت بالا. شما راهکاری سراغ دارید که دستگاه دماش ثابت بمونه و شبا بالا نره؟ بعدش چکارکنم که جوجه ها عفونت زرده نگیرن؟؟ تخم های نطفه دار رو باچی تمیز کنم؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ at ۱۸:۱۷
      Permalink

      دستگاه جوجه کشی شما از لحاظ برق رسانی مشکل دارد و در زمان پیک مصرف برق به چالش کشیده می شود. باید از یک سیستم کنترل دیجیتال و مطمئن استفاده نمایید.
      برای پیشگیری از عفونت زرده جوجه ها می توانید تخم نطفه دار را از مکان های مطمئن تهیه نمایید و بعد از هچ جوجه ها بهتر است آنتی بیوتیک به جوجه تجویز شود.
      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ at ۱۰:۵۲
    Permalink

    سلام. تخم نطفه دار رو از روستا میخوام بیارم. باید سه روز قبل جمع آوری کنم. تودمای چند درجه بزارم چیزیش نشه؟ بعدا هشت ساعت توراهیم. تخما عیب نمیکنه ؟

    Reply
  • پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ at ۱۰:۵۳
    Permalink

    سلام. تخم نطفه دار رو از روستا میخوام بیارم. باید سه روز قبل جمع آوری کنم. تودمای چند درجه بزارم چیزیش نشه؟ بعدا هشت ساعت توراهیم. تخما عیب نمیکنه ؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ at ۱۰:۱۷
      Permalink

      سلام
      مدت زمان نگهداری تخم نطفه دار به صورت استاندارد ۱۰ روز می باشد هر چند روزی که بگذرد درصد نطفه داری پایین می آید. دمای مطلوب برای نگهداری تخم نطفه دار ۱۰ تا ۱۸ درجه سانتی گراد می باشد.
      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ at ۱۹:۴۵
    Permalink

    سلام. جوجه مرغام تازه از تخم بیرون اومدن. دمای نگهداری چجوریه؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ at ۱۰:۱۲
      Permalink

      سلام
      دمای جوجه های تازه از دستگاه جوجه کشی بیرون اومده را بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد قرار دهید. بهتر است دمای کف به این اندازه باشد.
      با تشکر
      دی کیوشاپ

  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ at ۲۳:۵۹
    Permalink

    سلام. من میخواستم دستگاه جوجه کشی بسازم. میتونم از ترموستات ماشین برا تنظیم دما استفاده کنم؟

    Reply
    • شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ at ۱۷:۰۵
      Permalink

      با سلام
      ساخت دستگاه جوجه کشی نیاز به تخصص خاص خودش دارد. با کمترین اختلاف دما و رطوبت در طبقات مختلفات باعث می شود تخم نطفه دار در دستگاه جوجه کشی خراب شود!
      سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ دارای حداقل اختلاف در بین دستگاه جوجه کشی های حاضر در کشور می باشد!! در بزرگترین دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ که تعداد طبقات ۱۱ عدد می باشد دارای حدود ۰/۸ درجه سانتی گراد اختلاف وجود دارد و سیستم کنترل طرح پی ال سی قابلیت کالیبراسیون با دماسنج های حرفه ای و مرجع می باشد. ضمنا کنترل دستگاه جوجه کشی از طریق اپلیکیشن موبایل نیز انجام می شود تا از طریق دور با گوشی موبایل خود دستگاه جوجه کشی را کنترل نمایید و حتی دما و رطوبت و دیگر منوها را تنظیم کنید.

      لذت جوجه کشی را با دی کیو شاپ احساس کنید؛
      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ at ۱۶:۱۲
    Permalink

    سلام..یه دستگاه جوجه ساختم اتومات
    .چکارکنم رطوبت همیشه تنظیم باشه؟؟؟

    Reply
    • شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ at ۱۶:۳۳
      Permalink

      سلام
      برای تنظیم و تولید رطوبت برای دستگاه جوجه کشی می توانید از بهترین و دقیق ترین نوع سنسور ( سنسور ترو خشک) استفاده نمایید و بوسیله رطوبت ساز اولتراسونیک تولید رطوبت در دستگاه جوجه کشی تولید نماید. برای تخم نطفه دار های مختلف رطوبت خاصی نیاز می باشد.

      با تشکر
      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ at ۱۶:۱۳
    Permalink

    سلام..یه دستگاه جوجه ساختم اتومات
    .چکارکنم رطوبت همیشه تنظیم باشه؟؟؟

    Reply
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ at ۱۸:۱۸
    Permalink

    سلام. ببخشید من یه دستگاه جوجه کشی دستی درست کردم برای بلدرچین . تخم بلدرچین چند روز باید تو دستگاه باشه و رطوبت و دما شون در طی این مدت چقدر باید باشه ؟راستی جوجه کشی بلدرچین تو چه فصلی مناسب تره ؟

    Reply
    • شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ at ۱۶:۴۲
      Permalink

      با سلام
      مدت زمان جوجه کشی تخم نطفه دار بلدرچین در دستگاه جوجه کشی ۱۷ روز می باشد. که ۱۴ روز اول باید در مرحله ستر تخم نطفه دار ها با دمای ۳۷.۷ درجه سانتی گراد / رطوبت ۵۵ درصد / تهویه ۳۸.۲ درجه سانتی گراد
      تنظیمات ماشین جوجه کشی برای مرحله هچر: دما ۳۷.۲ درجه سانتی گراد / رطوبت ۶۵ درصد ( بسته به نوع سیستم کنترل متفاوت می باشد!) تهویه ۳۷ درجه سانتی گراد می باشد.
      جوجه کشی بلدرچین در تمام فصول انجام میگیرد.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ at ۱۵:۵۴
    Permalink

    با سلام خواستم یه دستگاه جوجه کشی مشهد برق بگیرم بنظرتون خوب جواب میده؟خواستم راهنماییم کنید

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ at ۱۷:۴۱
      Permalink

      با سلام
      برای خرید هر دستگاه جوجه کشی از هر شرکت و یا کمپانی بهترین پاسخگو مشتریان همان شرکت می باشند با تجربه که از هر شرکتی می توان کمک کنند به خرید شما.
      الحمدالله دی کیو شاپ مفتخر است با حداقل تبلیغ و با استفاده از تعریف و تمجید مشتریان سابق شرکت، باعث شده دستگاه جوجه کشی فول دیجیتال دی کیو شاپ را به مشتریان جدید معرفی نمایند.
      دی کیو شاپ با بهره گیری از علم روز ، مجهزترین و بروزترین سیستم کنترل هوشمند که قابلیت سخنگو و روز شمار و انتخاب پرنده و مجهز به اتصال به گوشی موبایل / لب تاب و شبکه سازی را دارا می باشد را به مشتریان محترم تقدیم می نماید.
      سیستم کنترل مجهز به GSM و سخنگو و انتخاب پرنده و روزشمار در نمایشگاه بین المللی دام و طیور تهران برای علاقمندان به این رشته و مشتریان گرامی رونمایی گردید.

      ایرانی لایق بهترین ها

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ at ۰۲:۱۸
    Permalink

    با سلام وخسته نباشید
    من تعدادی تخم بلدرچین در دستگاه دستی ساز قرار داده ام می خواهم بدانم: اگر تخم ها در فواصل نا مشخص چرخانده شوند اشکالی ندارد ؟ ضمنا بگوئید که بعداز ۱۴ روز یعنی در مرحله هچر آیا تخم ها را باید بچرخانم یا نه؟ درضمن بگوئید که در این مرحله کدام طرف تخم روبه بالا باشد. با تشکر

    Reply
    • یکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۶:۰۶
      Permalink

      سلام
      بهتره که تخم نطفه دار با زمان بندی مشخص در داخل ماشین جوجه کشی چرخانیده شود . معمولا از هر ۱ ساعت تا هر ۳ ساعت باید بصورت نرم و گهواره ای چراخانیده شود.
      در مرحله هچر تخم نطفه دار نیاز به چرخش نمی باشد. بصورت افقی در سبد هچر قرار داده شود.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ at ۰۳:۰۴
    Permalink

    با سلام مجدد . من یک دستگاه خانگی برای تخم بلدرچین ساخته ام لطفا بگوئید که آیا چرخاندن تخم ه ا در فواصل زمانی نامشخص مشکلی برای تخم ها ایجاد می کند؟ ضمنا بگوئید که از روز ۱۴ به بعد یعنی زمان هچر تخم ها ، آیا تخم ها را باید چرخاند یا نه؟در ضمن در صورت توقف چرخش تخم ها ، کدام طرف تخم به طرف بالا باید باشد؟با تشکر

    Reply
  • جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۵:۴۱
    Permalink

    با عرض سلام وخسته نباشید.
    گویا سوال بنده به دست شما نرسیده است .
    تعدادی اندک بلدرچین در کف پرورش میدهم .بلدرچین نر بر اثر جفت گیری زیاد وگرفتن پرهای پشت سر مادها ،اکنون پشت سر ماده ها کچل شده است این خطری برای ماده ندارد؟ سوال دوم اینکه کف پای یکی از ماده ها بر آمدگی دارد ولنگ می زند این به چه علتی است و آیا داروئی دارد یا نه؟ وسوال سوم اینکه جوجه های بلدرچین پس از دنیا آمدن احتیاجی به واکسن یا داروی خاصی ندارند؟چهارم اینکه بلدرچین به آفتاب نیاز ندارد؟ وآخرین سوال اینکه یک جیره غذائی برای جوجه هاو تخم گذار معرفی کنید که بتوانم تهیه کنم البته چیزی که در دسترس باشد وضمنا ساده . لطف کنید مرا به سایت معرفی نکنید چون به سایت مراجعه کرده ام جیره ای که نوشته شده در دسترس نیست و فعلا از دان مرغی اسیاب شده تغذیه میدهم.لطفا جیره غذائی را یکی یکی نام ببرید تا تهیه کنم(مثلا: ذرت -گندم-و…. وهرکدام به چه میزان )
    با کمال تشکر فراوان.

    Reply
  • جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۵:۴۴
    Permalink

    این دیدگاه با چند سوال جدید است
    با عرض سلام وخسته نباشید.
    گویا سوال بنده به دست شما نرسیده است .
    تعدادی اندک بلدرچین در کف پرورش میدهم .بلدرچین نر بر اثر جفت گیری زیاد وگرفتن پرهای پشت سر مادها ،اکنون پشت سر ماده ها کچل شده است این خطری برای ماده ندارد؟ سوال دوم اینکه کف پای یکی از ماده ها بر آمدگی دارد ولنگ می زند این به چه علتی است و آیا داروئی دارد یا نه؟ وسوال سوم اینکه جوجه های بلدرچین پس از دنیا آمدن احتیاجی به واکسن یا داروی خاصی ندارند؟چهارم اینکه بلدرچین به آفتاب نیاز ندارد؟ وآخرین سوال اینکه یک جیره غذائی برای جوجه هاو تخم گذار معرفی کنید که بتوانم تهیه کنم البته چیزی که در دسترس باشد وضمنا ساده . لطف کنید مرا به سایت معرفی نکنید چون به سایت مراجعه کرده ام جیره ای که نوشته شده در دسترس نیست و فعلا از دان مرغی اسیاب شده تغذیه میدهم.لطفا جیره غذائی را یکی یکی نام ببرید تا تهیه کنم(مثلا: ذرت -گندم-و…. وهرکدام به چه میزان )
    با کمال تشکر فراوان.

    Reply
    • شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۲:۳۶
      Permalink

      با سلام
      پر ریزی به هر دلیلی احتمال تولید وجود دارد که باید با اضافه کردن نمک در جیره و یا تنظیم نور سالن می توان از این عارضه پیشگیری کرد. عارضه کانیبالیسم معمولا در سالن هایی با چنین حالت وجود دارد. برای درمان می توان از اسپری OTC استفاده کرد.
      عارضه کف پایی ” به دلیل بستر سخت و مرطوب می باشد. برای پیشگیری می توان بر روی بستر آنزیمیت پاشید
      نیازی به واکسن ندارد.
      همه پرندگان به آفتاب نیاز دارند.
      بهترین پلیت که با هزینه خیلی کمتر در بیاد می توانید از شرکت های تولید دان پلیت معتبر خریداری نمایید.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ at ۰۲:۳۵
    Permalink

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    در سری قبل راجع به دان مناسب و اجزای تشکیل دهنده سوال کردم و جواب دادید که از مراکز تهیه پلت تهیه کنم ولی با عرض معذرت در شهرستان ما چنین مراکزی نیست و باید دان مصرفی از مغازه هائی که هستند ونمی دانیم که از چه ترکیبی استفاده می کنند دان را تهیه کنیم لطفا با این شرایط خود شما لطف کنید و جیره مناسب برای تخم گذار و جوجه را بگوئید تا تهیه کنم.و سوال دوم اینکه علت اینکه کیسه هوا در تخم ها بزرگتر از حد معمول اگر باشد به علت کم بودن رطوبت است یا چیز دیگری لطفا توضیح دهید.با تشکر

    Reply
  • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ at ۰۲:۳۵
    Permalink

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    در سری قبل راجع به دان مناسب و اجزای تشکیل دهنده سوال کردم و جواب دادید که از مراکز تهیه پلت تهیه کنم ولی با عرض معذرت در شهرستان ما چنین مراکزی نیست و باید دان مصرفی از مغازه هائی که هستند ونمی دانیم که از چه ترکیبی استفاده می کنند دان را تهیه کنیم لطفا با این شرایط خود شما لطف کنید و جیره مناسب برای تخم گذار و جوجه را بگوئید تا تهیه کنم.و سوال دوم اینکه علت اینکه کیسه هوا در تخم ها بزرگتر از حد معمول اگر باشد به علت کم بودن رطوبت است یا چیز دیگری لطفا توضیح دهید.با تشکر

    Reply
    • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۱:۴۲
      Permalink

      با سلام وقت بخیر
      تهیه خوراک و جیره نویسی باید طبق شرایط محیطی و نژاد گله تهیه شود که می توان با کارشناسان بومی منطقه این کار انجام گیرد . معمولا برای تیراژ پایین به صرفه نمی باشد و بهتره از مراکز فروش دان پلت تهیه نمایید و در بین دوره از انواع ویتامین ها در آب استفاده نمایید
      بزرگ بودن کیسه هوا تخم مرغ نطفه دار بدلیل قدیمی و کهنه بودن آن می باشد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۵:۳۴
    Permalink

    سلام ببخشید میخواستم بگم من چند روزه دو تخم اردک گذاشتم تو دستگاهی که خودم درست کردم و چهار تخم مرغ هم دیشب میخواستم ببینم تا الان تخم مرغ ها سمت باریکش بالا بود الان پهنشو اوردم بالا به نظرتون چیزی میشه

    Reply
    • شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۳:۰۳
      Permalink

      سلام
      طریقه قرار گرفتن تخم نطفه دار بر روی شانه ستری دستگاه جوجه کشی بصورت تیزی تخم به طرف بالا می باشد و بخاطرینکه تخم نطفه دار در همان ساعات ابتدایی شروع به تکامل می کنند باید حتما جایگذاری تخم نطفه دار را به درستی انجام دهید.
      برای اطمینان بیشتر در روز ۷ جوجه کشی کندلینگ انجام دهید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۹:۳۵
    Permalink

    با سلام .
    لطف کنید یک جیره ساده که بتوان آنرا تهیه کرد برایم بنویسید چون در شهرستان ما مراکز فروش پلت وجود ندارد ضمنا بنده در شهرستان کاشان زندگی می کنم و تعداد اندکی بلدرچین دارم که می خواهم افزایش بدهم و دیگر اینکه تخم های سری قبل ار ۵ روز قبل بود ولی کیسه هوای آنها تقریبا ۱/۳از فضای تخم را گرفته بود آیا این عادی است؟

    Reply
  • دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ at ۰۹:۳۸
    Permalink

    با سلام
    مهندس عزیز من یه دستگاه جوجه کشی اتومات خریدم و میخام بدونم برای جوجه کشی تخم غاز چرا باید از روز چهارم تخم هارو خنک کرد؟
    آیا این کار لازمه؟
    اگر لازمه زمان خنک کردن تخم های درون ستر چند دقیقه هستش؟ هر روز باید انجام داد یا هر دو روز؟ باید روی تخم غاز ها با آب اسپری کرد؟
    این کار لازم هستش؟ اگر برای تامین رطورب این کارو میکنیم چرا از همون اول رطوبت دستگاه رو بالاتر تنظیم نمیکنیم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید چون من تا حالا ۳ تا کتاب در خصوص پرورش غاز خریدم و پیش دکتر طیور هم رفتم و جواب سوالام رو نگرفتم

    Reply
    • دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۸:۱۱
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی که از هر شرکتی خریداری می نمایید کتاب آموزشی و DVD راهنما باید داشته باشد تا اطلاعات لازم جوجه کشی همان دستگاه در رابطه با جوجه کشی هر پرنده به خصوص غاز مطالعه نمایید و یا از خدمات پس از فروش جویا شوید.
      به همراه دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ پکیج کامل کتاب آموزشی و DVD راهنما شامل انتخاب تخم نطفه دار مطمئن ، ضدعفونی تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی ، پارامترهای تخصصی جوجه کشی به تفکیک هر پرنده ، پرورش جوجه یک روزه تازه هچ شده ، پرورش مولد و جیره نویسی طیور گوشتی و تخمگذار در کتاب تخصصی دی کیو شاپ گردآوری و به کمک متخصصین و کارشناسان دی کیو شاپ اطلاعات پایه در خدمت مشتریان محترم قرار می گیرد.
      با تشکر
      گروه فنی دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۱:۴۳
    Permalink

    سلام من دستگاهم خراب شده و ١ ساعت دما روی ۴۴ درجه بود می خواستم بدونم تو این مدت تخما خراب شدن؟

    Reply
    • شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۱:۰۵
      Permalink

      سلام / سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ ، بدون رله کار میکند. معمولا دستگاه های با این مورد دارای رله می باشد که با نوسانات برق به این حالت می شود.
      معمولا تا این دما برود مشکل پیش نمی آید.
      گروه فنی دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۷:۵۸
    Permalink

    باسلام میخواستم بگم که من یه دستگاه ۵۸۸ تایی از سایت شما خریداری نموده ام و اما میخواهم در ابتدا تعداد کمی تخم مرغ در دستگاه بگذارم . آیا این کار باعث خراب شدن تخم مرغ های دیگر و پایین آمدن میزان جوجه کشی آنان ندارد ؟ و اگر دارد تا چند عدد تخم مرغ برای این دستگاه مجاز می باشد؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۵:۳۵
      Permalink

      با سلام
      ممنونم از خرید شما / مبارک باشد
      تعداد ظرفیت تخم نطفه دار خالص این دستگاه جوجه کشی ۵۸۸ عدد می باشد . شما میتوانید برای دوره اول تعداد کمتر تخم نطفه دار در دستگاه قرار دهید تا فرآیند جوجه کشی را تجربه کنید و دوره های بعدی تخم های بیشتری بگذارید.
      موفق و پایدار باشید
      گروه فنی دی کیو شاپ

    • جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ at ۲۲:۵۸
      Permalink

      سلام ببخشید ماشین جوجه کشی هزار تای قمتش چند است آیا درافغانستان هم نمایندگی دارید ودیگه این که این ما شین دیگه چه دست گاهی با خودش نیاز دارد

  • جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ at ۲۲:۵۳
    Permalink

    سلام ببخشید من یک ماشین جوجه کشی میخوام برای افغانستان آیا درافغانستان نمایندگی دارید

    Reply
    • سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۲:۲۷
      Permalink

      با سلام
      سفارشات افغانستان و کشورهای همسایه از کارخونه تا باربری شوش ارسال می شود و تا شهرهای مرزی توسط باربری ارسال می شود. برای سفارش پارت دستگاه جوجه کشی تحویل دم کارخونه می باشد. و با هماهنگی های لازم صدور مجوز ارسال می گردد.

      با تشکر
      واحد فروش دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ at ۲۰:۰۹
    Permalink

    سلام.من چند تا تخم مرغ رو به مدت یک ماه تو یه جای نسبتا خنک نگه داشتم.حالا گذاشتم زیر مرغ کرچ.به نظرتون جوجه بالا میاد یا نه؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۰
      Permalink

      با سلام
      مدت زمان استاندارد نگهداری تخم نطفه دار بین یک هفته تا ۱۰ روز می باشد.
      هر چه از این زمان بگذرد درصد هچ و نطفه داری پایین می آید.
      برای جمع آوری تخم نطفه دار در مدت زمان بیشتر از ۱۰ روز می توان روزی دو دفعه چرخش داد تا نطفه حفظ شود.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۱
    Permalink

    باعرض سلام
    اگرتخم مرغ هارابصورت عمودی قرارداده وبرای چرخاندن ۳۶۰ درجه بچرخانیم مشکلی برای جوجه هاایجادنمیشود؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید.

    Reply
    • شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۲:۱۴
      Permalink

      سلام علیکم
      بهترین چرخش دستگاه جوجه کشی ۱۸۰ درجه گهواره ای می باشد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۲
    Permalink

    سلام میخواستم بپرسم اگه سیستم چرخش به مدت یک روز از کار بیوفته مشکلی برای تخم ها به وجود نمیاد.سوال دوم زمان جوجه کشی مرغ شاخدار چقدر است.با تشکر

    Reply
    • یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۲:۲۳
      Permalink

      سلام
      بستگی داره در چندمین روز این اتفاق افتاده باشه
      مدت زمان جوجه کشی مرغ مروارید ۲۶ – ۲۸ روز می باشد.

      دی کیو شاپ

    • یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۵:۴۷
      Permalink

      سلامی دوباره . در روز نوزدهم این مشکل رخ داد ولی بعد از یک روز درستش کردم حالا میترسم جوجه ها مشکل پیدا کرده باشن.باتشکر از پاسخگویی شما

    • دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۴
      Permalink

      سلام
      آخرای دوره مشکلی در رابطه با چرخش ذبوجود نمی آید.
      مهمترین دوره جوجه کشی اوایل دوره می باشد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۴:۲۹
    Permalink

    جعبه برای جوجه کشی به ابعاد ارتغاع۷۰سانتیمتر عمق۴۰ وعرض۴۰ برای چه تعداد تخم پرنده میباشد

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۹
      Permalink

      سلام
      با این ابعادی که فرمودین ظرفیت حدود ۸۴ عدد تخم مرغ می باشد.

      با تشکر

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۴:۳۱
    Permalink

    لطفآ وسایل مورد نیازم را با قیمت برایم بفرستید ممنون وسپاسگزارم چون میخواهم نسبتآ اتوماتیک بسازم

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ at ۱۸:۱۰
      Permalink

      قسمت فروشگاه دی کیو شاپ موجود می باشد

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۷
    Permalink

    سلام جوجه بوقلمون چند روز بعد در امدن از تخم‌باید داخل دستگاه باشن

    Reply
    • شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۲۳
      Permalink

      سلام
      تمام جوجه های هچ شده نیازمند مدت زمان ۱۰ تا ۱۲ ساعت گرما و ماندگاری در دستگاه جوجه کشی را دارد و بعد از این مدت به اتاقی با دمای ۳۰ – ۳۵ درجه سانتی گراد منتقل نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۵:۰۳
    Permalink

    با سلام خدمت شما وخسته نباشید فراوان
    لطفا بگوئید که جوجه های به دنیا آمده از تخم را باید بعد از چند ساعت از دستگاه خارج نمود و دیگر اینکه جوجه ها بعد از بیرون اوردن از دستگاه آیا رطوبت نیاز دارند یا نه؟

    Reply
  • چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۹:۳۵
    Permalink

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یه دستگاه جوجه کشی از گروه اسکندری دارم
    برای بار اول هفتاد درصد باز دهی داشته
    اما الان که روز بیستم جوجه کشی مرحله دوم هستم هیچ کدوم از جوجه ها نوک نزدن
    دمت و رطوبت در دوران ستر ۳۷.۵ و ۶۰ بوده
    چون دمای محیط رو در شرایط استاندارد نگه داشتم هیچ گونه مشکلی در مورد بالا و پایین شدن دما و رطوبت در دوره ستر نداشتم
    اما طبق محاسبات خودم یک روز زودتر تخم مرغها رو وارد مرحله هچر کردم که اینم به خاطر روز شمار دستگاه شروع روز ۱۹ رو نشون داد منتقل کردم
    آیا ممکنه روز شمار دستگاه ایراد داره
    رطوبت و دما دستگاه کالیبره کردم
    در مورد سلامت تخم مرغها اطمینان دارم

    Reply
    • یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۹:۴۰
      Permalink

      با سلام
      شما بعد از ۱۰ روز تخم نطفه دار ها رو نطفه بینی نمایید تا از زنده مانی تخم نطفه دار ها مطمئن شوید و تخم های بدون نطفه از دستگاه بیرون بیاید!
      روز شمار سیستم کنترل احتمال خطا دارد و باید طبق محاسبات خودتان تخم نطفه دار ها را وارد هچر نمایید.
      در مورد این دستگاه حجوجه کشی اطلاعاتی نداریم.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۷:۳۶
    Permalink

    با سلام خدمت شما وخسته نباشید فراوان
    لطفا بگوئید که جوجه های به دنیا آمده از تخم را باید بعد از چند ساعت از دستگاه خارج نمود و دیگر اینکه جوجه ها بعد از بیرون اوردن از دستگاه آیا رطوبت نیاز دارند یا نه؟ولطفا بگوییدکه چند درصد آب شیرین و تا چندروز و چه نوع دانه ای بایستی داده شود؟
    با تشکر

    Reply
    • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۲:۱۱
      Permalink

      با سلام
      شرمنده حجم کار و سوالات زیاد می باشد
      معمولا بعد از ۱۰ – ۱۲ ساعت جوجه ها بعد از هچ شدن از دستگاه جوجه کشی به اتاق گرم منتقل نمایید.
      رطوبت نرمال اتاق مناسب می باشد و تا دو روز اول زندگی نیازی به تغذیه نمی باشد. و در این مدت آب + شکر + مولتی الکترولیت به جوجه های تازه هچ شده بدهید. ۲ قسمت آب + ۱ قسمت شکر + ۱ قسمت مولتی الکترولیت

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۷:۴۰
    Permalink

    با سلام مجدد
    ضمنا بگوئید که چند درصد آب شیرین و تا چندروز و چه نوع دانه ای بایستی داده شود؟
    با تشکر

    Reply
  • شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۰:۵۴
    Permalink

    سلام دوست گرامی
    جوجهایی که بیرون امدن تا چه زمانی میشه در هچر نگه داشت الان یه جوجه من بیرون امده سه تا تخم دیگه ترک خوردن ولی هنوز بیرون نیومدن

    Reply
    • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۲:۱۴
      Permalink

      سلام
      جوجه های هچ شده از دستگاه جوجه کشی به مدت ۱۰ – ۱۲ ساعت در دستگاه می ماند. برای تشخیص می توان به پرهای پشت گردن توجه کرد، اولین علائم بیرون اووردن جوجه ها از دستگاه جوجه کشی خشک شدن پرهای پشت گردن می باشد.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۶
    Permalink

    با سلام مجدد
    آقای محترم سوالات بنده به دست شما نرسیده است واگر هم رسیده پس چرا جواب نمی دهید ۴ روز پیش دیدگاه فرستاده ام یعنی تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    ضمنا” جواب در حال بررسی هم برایم آمده است.

    Reply
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۷:۲۶
    Permalink

    با سلام . اب و شکر تا چند روز باید داده شود و در موقع جوجه کشی تخم هایی که جوجه نوک زده ولی نمی تواند بیرون بیاید به چه علت میباشد.

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۵:۱۰
      Permalink

      سلام
      آب و شکر تا دو روز اول زندگی جوجه ها باید داده شود.
      جوجه هایی که نوک می زنند و بیرون از تخم نمی آیند؛ دلیل های مختلف دارد! مهمترین دلیل کمبود کلسیم و عدم مقاومت جوجه می باشد.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۷:۳۷
    Permalink

    سلام. من یه دستگاه هوشمند تمام خودکار ساختم. قسمت دما و رزوبت هیچ مشکلی نیست.
    چرخش خودکار تخم سوال دارم.
    قابلیت چرخش تخم تا ۹۰درجه از چپ و ۹۰ درجه از راست به حالت یکنواخت و بدون ضربه را از نظر فنی داخلش گذاشتم. که با برنامه نویسی میتونم بگم چند درجه بچرخونه.
    از نظر تعداد هم از ۰ – ۵۰۰ مرتبه چرخش هم در روز گذاشتم.
    توی اینترنت خوندم زاویه ۴۵ درجه چپ و راست میچرخونن و هر ساعت یک بار. میخواستم ببینم بیشترین بازده روی چند درجه چرخش و چندبار در روز هست؟ چون من هم درجه رو میتونم بیشتر بدم هم تعداد را.
    یه بار دیگه هم نظر ثبت کردم ولی پیامی نشون نداد که پیام ارسال شده یا خطا داشته. نفهمیدم آخرش چی شد. این مورد را اصلاح کنید ( در این ضمینه برنامه نویسی سایت کمکی هم خواستید در خدمتم )

    Reply
    • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۸:۴۲
      Permalink

      با سلام
      بهترین چرخش برای تخم ها ۱۸۰ درجه کامل و دوبل می باشد که تخم ها از یک پهلو به پهلوی دیگر منتقل شود.
      تایم چرخش هم هر ۱ ساعت

      دی کیو شاپ

    • دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام . با عرض خسته نباشید
      خواستم بدونم. اطلاعاتی دارین که چرا کیسه هوا داخل تخم تشکیل نمیشه

    • دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۰:۰۷
      Permalink

      سلام
      همه تخم نطفه دار ها دارای کیسه هوا می باشند. احتمالا در حمل و نقل و یا چرخش اشتباه کیسه هوایی پاره می شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    امروز ۳ تا از جوجه هام از تخم در اومدن و بقیه انها ترک خوردن و در شرف بیرون امدن هستن اون ۳ تا قبلیها خشک شدن میتونم دستگاه رو باز کنم اون ۳ تا رو بیرون بیارم؟؟؟
    چند ساعت میتونن بعد از در اومدن تخم در دستگاه باشن؟؟

    Reply
    • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۷
      Permalink

      سلام
      مدت زمان جوجه هایی که از دستگاه جوجه کشی به بیرون می آیند ۱۰ تا ۱۲ ساعت می باشد که بعد از این مدت جوجه ها به بیرون از دستگاه جوجه کشی منتقل می شود

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۵:۴۱
    Permalink

    باسلام من ۲ساله جوجه کشی میکنم حالا جدیدن رطوبت ودمای دستگاه متغیر میشه چه کنم دستگاهمم اسکندری ۸۴ تایی هستش

    Reply
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۲۲:۳۴
    Permalink

    سلام ببخشید دستگاه من هچر وستر همزمان است میخوام بدونم وقتی تخم مرغهایی که به هچر رسیده تخم مرغهایی که از قبل است را چه کنم دستگاه مدام میگوید دستگاه را در حال هچ بگذارید تکلیف تخم مرغهای قبلی چیست

    Reply
    • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۷
      Permalink

      سلام
      بهترین حالت برای جوجه کشی پله ای دو دستگاه جوجه کشی مجزا ستر و هچر می باشد تا بیشترین بازده جوجه کشی را داشته باشد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۰
    Permalink

    با سلام من یه بیستا تخم شتر مرغ کذاشتم دستگاه الان یه ده روزی میشه ولی هیچ رگ خونی دیده نمیشه ممنون میشم جواب بدین

    Reply
    • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۳
      Permalink

      با سلام
      معمولا نطفه بینی تخم نطفه دار شترمرغ در دستگاه جوجه کشی در روز ۲۰ جوجه کشی انجام می شود. علائم نطفه داری رگه های عنکبوتی و درحال ثپش می باشد و در غیر اینصورت تخم شترمرغ بدون نطفه می باشد و یا تخم کهنه یا ضعیفی می باشد که جنین در همان روزهای ابتدایی از بین رفتند.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۸
    Permalink

    سلام اگه خودمون جوجه رو از تخم خارج کنیم چه اتفاقی می افته

    Reply
    • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۵
      Permalink

      سلام
      معمولا برای کمک کردن جوجه از تخم با نطفه ضعیف می توان قدری پوسته تخم نطفه دار را شکست تا با این کار قدری اکسیژن به پرنده ضعیف می رسد تا به بیرون آمدن تحریک شود.
      احتمال ضعیف شدن جوجه در مدت زمان زندگیش وجود دارد. که با تجویز ویتالیت و ویتامین AD3E پیشگیری نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۸:۵۴
    Permalink

    سلام. چند سوال بالاتر در مورد چرخش تخم ها پرسیدم برای دستگاه جوجه کشی دست سازم.
    خداروشکر همه تخم های بعد از کندلینگ جوجه شدند :)
    حالا تا کی باید داخل دستگاه بمونند؟ آب و غذا بهشون چی بدم؟ جایی خوندم که باید آب شکر رقیق داد. گذاشتم براشون ولی خب نمیخورن. بلد نیستن یا نیاز ندارن؟ فعلا هم مادر مصنوعی نساختم کلا بذارم توی همین دستگاه باشن فعلا مشکلی که نیست؟ دما رطوبتش رو روی چند بذارم؟

    Reply
    • شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۶
      Permalink

      با سلام
      جوجه ها بعد از ۱۰ – ۱۲ ساعت بعد از هچ باید به اتاق گرم با دما ۳۰ – ۳۵ درجه سانتی گراد منتقل شوند .
      تا ۲ روز اول نیازی به تغذیه ندارند و در این مدت میتوان از آب + مولتی الکترولیت + شکر به جوجه ها بدهید و بعد از این مدت می توان تغذیه را شروع نمایید. تغذیه تا چند روز اول سوپر استارتر ( آردی ) داده شود. بهتره از دانخوری و آبخوری مخصوص جوجه ها استفاده نمایید تا پرندگان به تغذیه و آب میل پیدا کنند.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۸:۵۵
    Permalink

    راستی جوجه ها بلدرچین هستند

    Reply
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۰:۵۶
    Permalink

    سلام من جوجه هام روز ۲۱ هست اومدم از جایی که کیسه ی هواشون هست پوست رو شکستم نوکشون رو کردن بی رون هنوزم زندن آیا احتمال مرگشون هست؟

    Reply
    • شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۰۲
      Permalink

      سلام
      از قسمت وسط تخم نطفه دار پوسته ها را باز کنید و کمک به جوجه نمایید. و با اسپری ملایم نمایید تا به جوجه ها رطوبت کافی برسد تا جوجه ها از تخم بیرون بیایند.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۱
    Permalink

    با سلام خسته نباشید دفعه ی اولم است که دستگاه جوجه کشی درست می کنم چند تا سوال مهم داشتم
    اول اینکه میشه تخم مرغ وتخم بلدرچین رو باهم توی یه دستگاه قرار بدیم
    دوم اینکه یه جعبه در ابعاد ۳۳و۲۵و۱۸ هستش ایا مشکلی نداره که یه کم کوچیکه و
    سوم اینکه میشه برای لامپش از لامپ های کم مصرف استفاده کرد
    وچهارم اینکه تقریبا باید برای چنین جعبه ای چند تا سوراخ بزنم
    مرسی

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۶:۲۴
      Permalink

      سلام
      ۱. تعداد روز مرغ و بلدرچین متفاوت می باشد
      ۲. از لحاظ اکسیژن دهی مشکل دارد
      ۳. با یک دماسنج دقیق می توانید تشخیص دهید دمای مطلوب به حد نرمال رسیده یا نه.
      ۴. ۲ تا سوراخ تهویه کوچک کافیه.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۴:۲۵
    Permalink

    سلام یکی سوال منو جواب بدید

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۶:۲۵
      Permalink

      سلام
      در خدمتیم بفرمایید

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۳:۰۵
    Permalink

    من تازه جوجه بوقلمون کشذاشتم میخواستم بفهمم چند روز اخر نباید تخم مرغ ها تکون بخورن؟

    Reply
  • سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۲۳:۰۶
    Permalink

    سلام دستگاه من برقش قطع شد بود و حدودا یک ساعت قطع بوده اصلا متوجه نشدم دما تا مرز۳۱الی ۳۲ رسیده بود و رطوبت هم ۷۰بود سریع برق دستگاه رو وصل کردم همه چیز به حالت اول برگشت الان ینی تخم مرغها خراب شدن یا نه؟چکار کنم؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۲
      Permalink

      سلام
      بستگی به نوع عایق دستگاه جوجه کشی دارد . بستگی به تعداد روز جوجه کشی دارد/

      گروه فنی دی کیو شاپ

    • چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۵
      Permalink

      جنس بدنه دستگاه از pvc هستش تخم ها هم ۵روزه هستن

    • چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۱:۳۰
      Permalink

      سلام
      بدنه pvc ضعیف می باشد . و طبق این مدت زمان ریسک بالایی وجود دارد.
      ولی معمولا تو این تایم مشکلی بوجود نمی آید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

    • چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۳
      Permalink

      خیلی ممنون لطف کردید

    • پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۸
      Permalink

      سلام

      موفق و پایدار باشید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۲:۱۰
    Permalink

    سلام دستگاه من ۵۸۸ تایی است که از شرکت نوین صنعت خزر خریداری کرده ام میدانید که با وجود یک هچر باید تخم مرغ ها را بصورت دوره ای در دستگاه قرار دهم اگر قرار است که در روزهای هچر رطوبت به ۷۰ درصد برسد پس تکلیف تخم هایی که در ستر بسر میبرند چیست

    Reply
    • شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۶
      Permalink

      با سلام
      بهترین حالت در جوجه کشی، حالت in all in out می باشد که تخم نطفه دار در یک روز در دستگاه جوجه کشی قرار دهید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

    • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۰۰:۰۲
      Permalink

      سلام هچر ۹۵ تا ۱۰۰ عدد تخم که بیشتر جا نمیگیرد من هم نهایتا در هر دوره ۱۵۰ عدد تخم میگذارم که روز هفتم تخم های بدون نطفه و روز چهاردهم هم تخم های جنین مرده را جدا میکنم درنهایت خوش بینی مرحله اول از ۱۴۴ تا ۱۲۰ دونه تخم سالم باشند که روی هم در هچر میگذارمشان .
      منظور شما این است ۵۸۸ عدد تخم در دستگاه جای دهم نهایتا ۴۰۰ عدد تخم سالم باشند پس،چگونه در هچر قرار دهم
      یا حداقل یک تلفن برای راهنمایی اینجانب در اختیارم قرار دهید بت تشکر از راهنمایی شما

    • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۸:۵۸
      Permalink

      سلام
      شما می توانید برای ستر یک دستگاه جوجه کشی ۵۸۸ عددی خریداری کنید و یک هچر ۲۱۰ عددی یا ۱۲۶ عددی تهیه کنید تا جوابگوی کار شما را بدهد

      دی کیو شاپ

    • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۲:۳۱
      Permalink

      سلام چطور با وجود یک هچر ۵۸۸ عدد تخم که بدون احتساب روز هفتم برای نطفه بینی و روزچهاردهم برای جداسازی جنین زنده و مرده این تعداد تخم را در یک هچر قرار بدهم مشاور محترم دستگاه من یک هچر بیشتر ندارد به همین دلیل بصورت دوره ای تخم قرار میدهم
      لطفا یک تلفن برای مشاوره در اختیارم قرار دهید
      از همکاری و راهنمایی شما عزیزان کمال تشکر را دارم

    • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۹:۱۹
      Permalink

      تماس دفتر جهت مشاوره:
      ۰۱۱۴۲۲۶۲۰۵۶
      ۰۱۱۴۲۲۵۸۷۶۸

      ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸

  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۲:۴۲
    Permalink

    دوست عزیز دستگاه من یک هچر دارد چگونه این همه تخم مثلا ۴۰۰ عدد درونش قرار دهم بجز مرحله ای هیچ راهی ندارد

    Reply
    • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۹:۱۷
      Permalink

      دوست محترم شما می توانید دستگاه جوجه کشی هچر مجزا داشته باشید تا بصورت پلکانی تخم نطفه دار در ستر قرار دهید و ۳ روز آخر هر تخم نطفه دار را داخل دستگاه جوجه کشی دیگر ( هچر ) منتقل نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۲۲
    Permalink

    با سلام و احترام
    آیا دمای دستگاه جوجه کشی با بخار سرد آلتراسونیک در بالا دستگاه با پایین اون تفاوت داره ؟ ممنون از شما

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۹:۰۹
      Permalink

      سلام
      بخور اولتراسونیک ربطی به دما ندارد و شما باید سنسور دما دستگاه جوجه کشی را دقیق کالیبره نمایید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۵۳
    Permalink

    میشه که دو تخم متفاوت مثلا غاز با مرغ را داخل یه دستگاه بزارم

    Reply
    • شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۳۸
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار های مختلف را می توان در یک دستگاه جوجه کشی هچ کرد به طریقی که تخم نطفه دار غاز را زودتر در دستگاه جوجه کشی گذاشته و تخم نطفه دار مرغ را ۹ روز بعد در دستگاه جوجه کشی قرار دهید. و تنظیمات دما و رطوبت را بر حسب غاز انجام دهید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۰:۴۰
    Permalink

    سلام
    سوال من اینه که تخم مرغی که از مغازه بخریم وتاریخ تولیدشم دو روز پیش باشه میتونه نطفه داشته باشه و بزارمش تو دستگاه

    Reply
    • سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۸
      Permalink

      سلام
      تخم مرغ هایی که مغازه ها دارن تخم خوراکی می باشند و قابلیت قرار دادن در دستگاه جوجه کشی نمی باشد.
      تخم نطفه دار قابل جوجه کشی را می توان از مراکز مطمئن تهیه کرد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۲:۴۳
    Permalink

    سلام. خدا خیرتون بده که سوالاتو جواب میدین ممنونم. خیلی از سایت های دیگه حتی سر به سایتشون نمیزنن چه برسه بخوان جواب بدن! از خدا میخوام بهترین هاشو به شما و شرکت شما هدیه بده.
    من سری دوم جوجه کشیم را با دستگاهی که ساختم انجام دادم. یه چندتا ایراد کوچیک داشت که برطرف کردم. این دفعه از ۱۲ تخم بلدرچین ۱۱ تاش در اومدن. اون یکی رو شکستم جوجه کامل بود ولی در حد خیلی کم کیسه زدش بیرون بود و جمع نشده بود توی شکمش. این ایراد ژنتیکی هست یا از سیستم دستگاه؟ چون اون ۱۱ تا کاملا سرحال و سالم و بدون هیچ ایرادی هچ شدن.

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۱
      Permalink

      با سلام و خداقوت
      با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
      مجموعه دی کیو شاپ سعی بر آن دارد تا بروز ترین و دقیق ترین اطلاعات علمی جامع جوجه کشی را بدون کاستی به علاقمندان به این رشته تقدیم نماید . و این نوعی وظیفه در این رشته می باشد تا هم نوعی بتواند در بخش تولید قدم بر دارد.
      اون جوجه ای که هچ نشد بخاطر مشکل ژنتیکی و ضعف مولد می باشد.

      موفق و پاینده باشید
      التماس دعا

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۶:۳۳
    Permalink

    با سلام
    ممنونم از پاسخ به سوال قبلیم
    سوال بعدیم اینه که میتونید یک مرکز معتبر فروش تخم نطفه دار رو به من معرفی کنید

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۵۰
      Permalink

      سلام
      خواهش می کنیم. وبسایت دی کیو شاپ با متخصصین رشته پرورش طیور آماده پاسخگویی به سوالات تخصصی پرورش طیور و جوجه کشی شما کاربران محترم می باشد.

      همچنین شما تخم نطفه دار مطمئن را می توانید از طریق ذیل استعلام و خریداری نمایید.
      ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸

  • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۹:۴۵
    Permalink

    سلام.الان ۱۴ روزه که مرغ خوابیره روی تخم ها.امروز بای مرغ مونده رو یکی از تخم ها ترک برداشته ولی برده تخم چیزی نشده.آیا امکانش جوجه ای که توش هست سالم بمونه؟با تشکر

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۱
      Permalink

      سلام
      اگر در روز ۱۴ جوجه کشی تخم نطفه دار کامل ترک برداشته شده باشد احتمال توقف رشد جنین انجام می گیرد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۰
    Permalink

    سلام

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۳
      Permalink

      سلام من دستگاه جوجه کشی ۴۲ تایی خریدم ۵ روز اول دستگاه چرخش نداشت حالا چی کار کنم تخم مرغ ها رو از دستگاه خارج کنم یا اینکه بمونه

  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۳
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی ۴۲ تایی خریدم ۵ روز اول دستگاه چرخش نداشت حالا چی کار کنم تخم مرغ ها رو از دستگاه خارج کنم یا اینکه بمونه

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۳
      Permalink

      سلام
      چرخش دستگاه جوجه کشی در ۵ روز اول بسیار مهم می باشد! در این مدت جنین شکل می گیرد.
      شما می توانید نطفه بینی انجام دهید اگر تخم نطفه دار در حال رشد می باشد می توانید کار را ادامه دهید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۱:۳۶
    Permalink

    تخم مرغام۱۴روزن الان یکی از تخم مرغام ازدستم افتاد جنینشو سریع گذاشتم واخل تخمش گذاشتم توی دستگاه چجوری زنده نگهش دارم؟؟؟؟؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۳
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار های ترک خورده و شکسته قابلیت جوجه کشی ندارن و بهتره از دستگاه جوجه کشی به بیرون منتقل نمایید تا برای دیگر تخم نطفه دار ها را از لحاظ هچ مشکلی پیدا نشود.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۹
    Permalink

    با سلام و احترام
    من قبلا یه دستگاه جوجه کشی از اروم جوجه تهیه کردم که متاسفانه با شرکت شما آشنا نبودم ،دو مرتبه هست که تخم درون دستگاه قرار میدم اما موقع در آمدن هم میمیرن ینی تقریبا تاروز چهاردهم خوبن اما موقع در آمدن که نگاه میکنی در همون روز ۱۴و۱۵ موندن و مردن کنترلرش هم مال شرکت مشهد برقه و متاسفانه هم هیچگونه پاسخگویی ندارندشرکت اروم جوجه میخوام بدونم دلیل چیه و اگه از کنترلرشه میتونم از شما تهیه کنم ، کنترلراون به اصطلاح هوشمنده ینی اتخاب پرنده. از شما متشکرم لطفا راهنمایی کنید

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۷
      Permalink

      با سلام خدمت دوست محترم؛
      مشکل دستگاه جوجه کشی شما دقیق و کالیبره نبودن ( البته با داشتن منوی کایبره ) سیستم کنترل می باشد!
      دما و رطوبت جوجه کشی تقریبا برای تمام تخم نطفه دار ها یکسان می باشند و متاسفانه برخی از سازنده ها با اضافه کردن گزینه ” انتخاب پرنده ” ” سخنگو ” کاربر را برای خرید ترغیب می نمایند! که متاسفانه سازنده بدنبال سود خودش می باشد.
      مهمترین گزینه در سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی دقت بالای دما و رطوبت و کالیبراسیون دقیق می باشد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۰۰
    Permalink

    سلام
    آیا میشود با دستگاه ۱۲۶ تایی شما
    تخم قرقاوول و کاسکو ( طوطی ) …..
    یا مرغ و قرقاوول
    درجه حرارت و درصد رطوبتش چند باشه
    ممنون از زحمات شما

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۰
      Permalink

      سلام

      شما می توانید با دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ عددی دی کیو شاپ جوجه کشی تمام تخم نطفه دار پرندگان را انجام دهید مانند انواع نژاد غاز ، قرقاول ، کبک و پرندگان تزئینی و همچنین برخی خزندگان را جوجه کشی نمایید.
      دستگاه جوجه دی کیو شاپ با بهره گیری از بروزترین سیستم کنترل که طرح PLC و قابلیت کالیبراسیون می باشد.
      قبل ارسال در محل کارخانه سیستم کنترل ( برد طرح پی ال سی دستگاه جوجه کشی ) تنظیم و با دستگاه های دقیق مرجع کالیبره می شود.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۸:۴۷
    Permalink

    با سلام ، چند سوال در مورد جوجه کشی غاز داشتم ، در سه روز آخر هچینگ بعد از بالا بردن رطوبت مقداری آب در کف دستگاه جمع میشه، خواستم ببینم علت چیه، دوا اینکه زمان جوجه کشی تخم غاز با اردک خارجی یکی نیست چون من خودم این قضیه رد تست کردم بنابراین باید دفترچه راهنماتون اصلاح بشه، همچنین اگر امکان داره یک منبع مطمئن تهیه تخم غاز در مازندران معرفی بفرمائید
    باتشکر

    Reply
    • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۳۹
      Permalink

      با سلام
      وقتی آب پشت شیشه به حالت شبنم جمع می شود دو دلیل دارد دمای محیط دستگاه جوجه کشی پایین می باشد و بعدی بخاطرینکه رطوبت دستگاه جوجه کشی بالا می رود و به همین دلیل پشت شیشه به حالت شبنم در می آید.
      برای تهیه تخم نطفه دار می توانید با این شماره ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸تماس بفرمایید.

      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۴۰
    Permalink

    سلام تو دستگاه تخم مرغ گذاشتم رطوبتش رو ۸۰ میره میشه در دستگاه رو کمی باز گذاشت

    Reply
    • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۱۶
      Permalink

      سلام
      رطوبت سنج عقربه ای دقیق بگذارید . احتمالا با بالا رفتن رطوبت محیط ( رطوبت کاذب ) ، رطوبت ساز کار نمی کند و حتما در کف دستگاه جوجه کشی ظرف آب قرار دهید.

      گروه فنی دی کیو شاپ

    • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۰:۱۵
      Permalink

      سلام ممنون از جوابتون
      تو دستگاه رطوبت سنج عقربه ای گذاشتم که ۸۰ نشون میده درش ی کجولو باز بشه تخم ها خراب میشن نطفه سنج هم زدم تخمهای خراب رو بیرون گذاشتم

    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۱۹
      Permalink

      سلام
      رطوبت بالای محیط دلیل این مسئله می باشد. تخم ها با مدت زمان زیاد در دمای پایین نطفه از بین می رود.
      در حال حاضر دمای محیط بالا می باشد و دلیلی بر خراب شدن تخم نطفه دار نمی باشد!

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۱۷
    Permalink

    سلام.من یک دستگاه جوجه کشی دست ساز دارم. تا الان تخم بیشتر پرنده هارو امتحان کردم خوب هچ گرفتم. ولی هنوز تخم شترمرغو امتحان نکردم.میخواستم بدونم تخم شترمرغ از نظر حساس بودن نطفه با بقیه پرندگان فرق میکنه؟ یا مثل بقیه پرندگانه؟ ممنون

    Reply
  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۱۱
    Permalink

    سلام .خسته نباشین..
    من یه دستگاه جوجه کشی درست کردم به ابعاد ۷۰ در ۳۰ از جنس چوب پنبه کل بیرونشو با چسب پهن پوشوندم و داخلشم باالمینیوم پوشش دادم
    دو تا سوراخ گذاشتم یکی نذدیک فن و دیگری سمت دیگر جعبه به اندازه لوله قطر خودکاربیک روطوبتم ودما هم تنظیمبود
    هشتا تخم مرغ گذاشتم بعد بیست ویک روز و چرخش روزی چهاربار تخم ها در نیومدن ولی یکیشون شکست ومن بازش کردم دیدم جوجه با پرهست اما کیسه زد هم بهشون چسبیده
    وقتی چراغ قوه زدم هشت روز اول رگ ندیدم ولی بعد هجده روز رگ مشاهده شد..در اخرم که این شد نتیجه ش..در ضمن اینم بگم دو بارر دمای دستگاه روی ۳۵ درجه رفته بود چون من دستگاه رو حیاط گذاشتم البته دور از نور سردی هوا ابردش پایین مشکل چیه یعنی همون سرد شدن هوا باعث شد؟
    لطفا راهنمایی م کنین میخوای دوباره انجامش بدم ولی به نظرم همه چی درسته…لطفا راهنمایی م کنین

    Reply
    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۷
      Permalink

      سلام
      دلیل های مختلفی دارد / تخم نطفه دار اولین دلیل می باشد. به این دمای محیط که فرمایش کردید زیاد در عدم جوجه درآوری در دستگاه جوجه کشی دست ساز نمی توان پی برد.
      یکی از بیشترین دلیل ها عدم تهویه کافی و عدم چرخش مناسب دستگاه جوجه کشی شما می باشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۰:۰۵
    Permalink

    سلام ی سوال داشتم
    رطوبت دستگاه میره رو ۷۰ درشو ی کم باز بزام مشکلی نداره

    Reply
    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۱۴
      Permalink

      سلام
      این عدد رطوبت بخاطر رطوبت بالای محیط دستگاه جوجه کشی در این فصل می باشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۲
    Permalink

    سلام دوست عزیز من می خواستم تازه این کارو شروع بکنم به نظر شما چقدر زمان و هزینه می بره برای کسی که هیچ آشنایی نداره؟
    دستگاهی هست که بیشتر کارو خودش انجام بده و فقط نیاز به تامین آب ظرف داشته باشه و انتقال از ستر به هچر؟
    و آخر اینکه آیا فرق زیادی بین یک دستگاه ۹۶ تایی و ۲۰۰۰ تایی هستش؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    Reply
    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۰
      Permalink

      با سلام خدمت شما دوست محترم

      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ بصورت فول دیجیتال می باشد و کار خاصی برای کاربر ندارد( سرکشی منظم و تنظیمات طبق دفترچه راهنما )

      هرچه سایز دستگاه جوجه کشی بالاتر برود طبق نیاز آپشن های مختلفی افزوده می شود.
      شما می توانید از طریق فروشگاه دی کیو شاپ به بررسی دقیق دستگاه های جوجه کشی اقدام نمایید.

  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۴
    Permalink

    سلام کانالی برای خرید و فروش تخم مرغ نطفه دار تو تلگرام ندارین؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۱
      Permalink

      سلام
      شما می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید
      ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸

  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۵
    Permalink

    این شماره ای که بالا دادین برای تخم نطفه داری تخم مرغ ایام سمانی هم داره؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۳
      Permalink

      سلام

      برای استعلام و خرید تخم نطفه دار جوجه و مولد پرندگان لطفا با شماره ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸ تماس بفرمایید.

  • جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۸:۲۹
    Permalink

    سلام می خواستم بپرسم که جوجه مرغ از چند ماهگی تخم گذاری میکند ایا ۵۰۰تا مرغ در روز ۲۵۰عدد تخم گذاری میکند‌ یا بیشتر تخم گذاری میکند

    Reply
    • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۲
      Permalink

      سلام
      معمولا بلوغ مرغ ۶ ماه می باشد و تقریبا با جیره نویسی مناسب و نوردهی استاندارد تخم گذاری شروع می شود.
      بطور میانگین این تعداد مرغ در روز حدود ۲۷۰ عدد تخم با در نظر گرفتن شرایط می گذارند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۳۸
    Permalink

    سلام من میخوام برای شروع این حرفه ابتدا یه دستگاه ۱۲۶ تایی برای تخم مرغ های نطفه دار گوشتی از سایتتون خریداری کنم،اطلاعات کافی ندارم،لطفا بگید منظور از کالیبره کردن چیه و چطور باید تخم مرغ های نطفه دار تمیز شن و اینکه چطور باید نطفه بندی انجام شه و اینکه دستگاه و تخم مرغ ها ،رو میشه خودم بیام برای خریدش ،ممنونم

    Reply
    • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۴۴
      Permalink

      با سلام
      اطلاعات کامل در مورد جوجه کشی و تنظیمات دستگاه جوجه کشی ، پرورش، تغذیه و بازاریابی در کتابچه همراه دستگاه موجود می باشد.
      و غیر از این شما می توانید با خدمات پس از فروش شرکت در ارتباط باشید.
      برای خرید تخم نطفه دار ، هم می توانید حضوری اقدام نمایید و یا اینکه مرکز فروش از طریق باربری به تمام نقاط کشور ارسال انجام می دهند.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۳۴
    Permalink

    آیا تخم نطفه دار قابل خوردن است

    Reply
    • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۳۵
      Permalink

      سلام
      بله تخم نطفه دار همان تخم خوراکی می باشد که با دارا بودن پرنده نر در گله نطفه در تخم تشکیل می شود و مشکلی بابت مصرف نمی باشد. البته قبل از ورورد دستگاه جوجه کشی باشد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۳
    Permalink

    سلام ..لطفا به سوال من جواب دهید
    من یه دستگاه جوجه کشی ساختم و ازش جوجه در ابردم برا بهینه سازی میخوام دما رو ثابت تر نگه دارم.وقتی دستگاه رو زیر پارکنیک نگه میدارم اونجا سردی وگرمی هوا دو سه درجه می تونه کم و زیاد کنه جنس دستگاه از برفک یا همون چوب پنبه هست..یه شیش ده در پونزده هم داره به نظرتون چکار کنم لطفا راهنمایی م کنین

    Reply
    • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۳۳
      Permalink

      سلام
      در قسمت ” نکات کلیدی پرورش بلدرچین ” پاسخ داده شد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۲:۱۷
    Permalink

    تخم نطفه دار تا چند وقت میتوانیم نگه داریم

    Reply
    • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۰۵
      Permalink

      سلام
      حداکثر مدت زمان استاندارد نگهداری تخم نطفه دار ۱۰ روز می باشد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۱۳
    Permalink

    سلام آیا میشود برای دستگاه جوجه کشی خانگی برای جعبه اش از یک کمد چوبی ۲در۱ استفاده کرد

    Reply
    • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۰
      Permalink

      سلام
      چوب برای ساخت دستگاه جوجه کشی مناسب نمی باشد.
      چوب منبع رشد قارچ و باکتری می باشد.

      دی کیو شاپ

    • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۰:۵۱
      Permalink

      اگه زرورق بکشم کمد رو میشه؟

    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۳
      Permalink

      سلام

      فویل عایق خوبی برای رطوبت دستگاه جوجه کشی نمی باشد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۴۷
    Permalink

    قیمت کنترلر دما و رطوبت مخصوص برای این کمد برای جوجه کشی چقدر است؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۱۹
      Permalink

      سلام
      سیستم کنترل کامل طرح پی ال سی / قابلیت کالیبره دما و رطوبت / چرخش اتوماتیک و گهواره ای / خروجی تهویه / قابلیت نصب مودم جی اس ام و رطوبت ساز / با سنسور دما و رطوبت تر و خشک ۲ntc 365 هزار تومان

      دی کیو شاپ

    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۲۵
      Permalink

      ۳۶۵هزار تومان؟

    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۰۹
      Permalink

      سلام بفرمایید درخدمتیم

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۲۹
    Permalink

    سلام. من ۳۱ عدد تخم بلدرچین های خودم را گذاشتم داخل دستگاه. نوربینی انجام دادم ۱۹ تاش نطفه داشت. و آخر کار ۱۲ تاش فقط در اومد.
    اون ۷ تارو شکستم که ببینم چرا اینطوری شده عکسش را میذارم. علت چی هستش؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۱۵
      Permalink

      سلام
      علت تصویر اولی : بدلیل چرخش نامناسب و عدم تهویه کافی دستگاه جوجه کشی شما می باشد.
      علت تصویر دوم: ضعیف بودن نطفه می باشد که جوجه در حالت تکمیل تلف شد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۰:۵۳
    Permalink

    اگه کمد چوبی رو زرورق بکشم میشه ؟

    Reply
  • یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۲:۱۱
    Permalink

    سلام اختلاف دما روز هچر چند باید باشه

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۲
      Permalink

      سلام
      دما مرحله هچر دستگاه جوجه کشی : ۳۷/۲ درجه سانتی گراد
      رطوبت مرجله هچر دستگاه جوجه کشی : ۷۰ درصد

      لطفا اطلاعات دقیق تر پارامترهای جوجه کشی را در لینک زیر ( مقالات علمی دی کیو شاپ ) دنبال نمایید

  • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۴:۵۱
    Permalink

    تا چند وقت تخم نطفه دار را میتوانین بیرون از دستگان نگه بداریم قبل از اینکه به دسگاه بگذاریم

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۷
      Permalink

      سلام
      حداکثر مدت زمان استاندارد نگهداری تخم نطفه دار قبل از ورود به ماشین جوجه کشی ۱۰ روز می باشد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۲۸
    Permalink

    داداش جواب سوالای منو بده لطفا

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۰۹
      Permalink

      سلام بفرمایید درخدمتیم

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۲۶
    Permalink

    سلام به صورت نرمال چند درصد تخمای تو دستگاه جوجه کشی باید جوجه بشن؟ینی حالت خوبش چند درصده؟ ممنون از سایت با حالتون

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۰۸
      Permalink

      سلام دوست عزیز طاعات قبول؛

      سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ قابلیت کالیبراسیون را دارا می باشد ، دستگاه جوجه کشی قبل از ارسال در محل کارخانه تست کلی و کالیبره دما و رطوبت انجام می گیرد.
      با کالیبره شدن سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ ، هر تخم نطفه داری که از لحاظ جنین مناسب باشند هچ می شوند . و همه چیز به تخم نطفه دار بر می گردد.

      تشکر از لطف شما
      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۳۸
    Permalink

    سلام من تخم مرغ تو دستگاه گذاشتم ولی دستگاهم نوسان رطوبت از۵۵تا۷۸و نوساندمااز۳۷تا۳۸.۵داره میخواستم بدونم ضرر داره .یا اصلا جوجه ها درمیاد.

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۴
      Permalink

      سلام دوست عزیز
      رطوبت مناسب دستگاه جوجه کشی با داشتن رطوبت ساز بین دامنه ۵۵ تا ۶۲ درصد استاندارد می باشد.
      تلورانس دما بستگی به فن خروجی تهویه دارد که با در اختیار داشتن دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ براحتی می توان تنظیم نمایید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۲:۰۵
    Permalink

    سلام من میخام از یک کمد چوبی دستگاه جوجه کشی درست کنم ۲در۱است اگه زرورق بکشم میشه درست کنم جواب میده

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۸
      Permalink

      سلام

      فویل عایق خوبی برای رطوبت دستگاه جوجه کشی نمی باشد.
      کمد چوبی محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری می باشد. و مناسب ساخت دستگاه جوجه کشی نمی باشد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۲:۰۸
    Permalink

    قیمت کنترلر دما چقدره

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام
      سیستم کنترل کامل طرح پی ال سی / دما ، رطوبت ، تهویه و چرخش . خروجی رطوبت ساز و خروجی مودم جی اس ام که این نوع سیسنم کنترل قابلیت کالیبراسیون دما و رطوبت را دارا می باشد.
      قیمت با سنسور دما و رطوبت : ۳۶۵ هزار تومان

      دی کیو شاپ

    • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۰
      Permalink

      کنترلردما کوچکتر برای یک کارتن ۳۰ در۲۵ در۲۰نیست فقط برای دما و رطوبت

    • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۴۴
      Permalink

      سلام
      سیستم کنترل طرح پی ال سی قابلیت کالیبراسیون برای دستگاه جوجه کشی کوچک ( سنسور دما و رطوبت ، چرخش اتوماتیک ) قیمت : ۲۴۰هزارتومان

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۳۵
    Permalink

    سلام من تعدادی جوجه یک روزه مرغ گرفتم واز دان سوپر استاتر استفاده میکنم میخواستم بدون تا چه زمانی باید ازااین دان استفاده کنم و برای جلوگیری از بیماری روده چیکار باید بکنم

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۱
      Permalink

      سلام
      در ۱۰ روز اول مرحله رشد جوجه ها می توان از رتبه سوپر استارتر ( پلت آرد شده ) استفاده کرد.
      برای پیشگیری از بیماری روده یا همان بیماری کوکسیدیوز می توان در روزهای ابتدای رشد جوجه ها به جای استفاده از غذای حاوی دارو ( دان پلت حاوی آنتی بیوتیک ) ، به غذای جوجه ها سرکه ی آب سیب، پودر پروبیوتیک و سیر اضافه نمایید تا سیستم ایمنی جوجه ها قوی شده و به اندازه کافی جهت مبارزه با هر نوع کوکسیدیا در محیط پیرامون شان مقاوم باشند. مقداری روغن پونه ی کوهی و دارچین نیز به غذای جوجه ها اضافه کنید چرا که هر دوی این گیاهان آنتی بیوتیک های طبیعی می باشند. در پرنده های بزرگتر غذای تخمیر شده ی مرغ نیز می تواند در پپیشگیری از بروز بیماری روده و یا کوکسیدیوسیز مؤثر واقع گردد.
      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۴:۵۸
    Permalink

    سلام بطور معمول چند درصد تخم ها باید جوجه بشن؟ ینی چندرصد بشن خوبه؟

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۱۹
      Permalink

      سلام
      جوجه در آوری در دستگاه جوجه کشی که از لحاظ دما و رطوبت و تهویه و چرخش حالت استاندارد داشته باشد ، به تخم نطفه دار بر می گردد. و هر تخم نطفه داری که نطفه داشته باشد تبدیل به جوجه می شود.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۰۰
    Permalink

    داداش جواب مارو هم بده

    Reply
  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۸
    Permalink

    سلام جوجه یک روزه دارم که مدفوع انها به شکل کف میباشد کف زرد رنگ اگر مشکلی داره راهنمایی کنید جواب بدید لطفا

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۲۲
      Permalink

      سلام
      این حالت اسهال در جوجه های بیمار باید از جوجه های دیگه جدا شود. با داروی نئومایسین سولفات و تقویتی می توان طول مدت درمان را گذراند.
      بخاطر داشته باشید کف سالن پرورش نباید خیس باشد و قبل از ورود جوجه ها بخوبی ضدعفونی و قرنطینه شود.

      دی کیو شاپ

    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۵۴
      Permalink

      خیلی ممنون از سایت خوبتون

    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۰
      Permalink

      سلام
      دی کیو شاپ سایت جامع فروش دستگاه جوجه کشی / قفس / پرکن
      دی کیو شاپ آماده پاسخگویی به سوالات علمی طیور می باشد.
      موفق باشید
      دی کیو شاپ

    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۶
      Permalink

      لطفا جواب بدید

    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۴
      Permalink

      سلام
      در خدمتم
      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۲۴
    Permalink

    سلام قیمت یک کنترلر دما و رطوبت خیلی کوچک چقدره

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۵۲
      Permalink

      سلام
      سیستم کنترل کامل طرح پی ال سی / قابلیت کالیبره دما و رطوبت / چرخش اتوماتیک و گهواره ای / خروجی تهویه / قابلیت نصب مودم جی اس ام و رطوبت ساز / با سنسور دما و رطوبت تر و خشک ۲ntc

      ۳۶۵ هزار تومان

      دی کیو شاپ

    • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۹
      Permalink

      قیمت پایین تر تو بازار نیست

    • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۰۳
      Permalink

      سلام
      مدل های ضعیف موجود می باشد که برای دستگاه جوجه کشی مناسب نمی باشد.
      این نوع سیستم کنترلری که خدمت شما عرض کردیم مدل طرح پی ال سی و دقیق می باشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۱
    Permalink

    داداش شما آیدی تلگرام نداری بدی اینجا یکم مشکله

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۰۴
      Permalink

      سلام

      آیدی کانال تلگرام دی کیو شاپ @Dqone

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ at ۲۳:۰۵
    Permalink

    سلام خسته نباشید مرغ من یک روز روی تخم ها بوده الان که امدم خونه دیدم تخم هارو اوردن گذاشتن در یخچال خواستم بدونم الان که گذاشتم زیر مرغ دوباره تخم ها خراب شده یا نه ؟ مدت تخم در یخچال حدود ۱۰ ساعتی میشه؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۶
      Permalink

      سلام
      دمای پایین یخچال در مدت زمان کوتاه هم احتما فریز نطفه وجود دارد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۳
    Permalink

    آیا کنتلر های دما خودشان وسیله چرخش تخمها و رطوبت ساز و تهویه رو دارند

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۰۲
      Permalink

      سلام
      بله سیستم کنترل بزرگ قابلیت تنظیم و کالیبره دما و رطوبت دارد و همچنین خروجی تهویه ، چرخش را دارا می باشد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۴
    Permalink

    خواستم بدونم تخم ها خراب شده یانه

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۶
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار در شرایط دمایی یخچال خراب میشه/

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۱۱
    Permalink

    سلام لطفا جوابمو بدید جوجه های من داخل تخم نوکزدن یه ذره از تخم رو شکوندن ولی تقریبا هجده ساعت اصلا حتی یک ذره تخم رو باز نکردن یعنی هیچ پیشرفتی در باز کردن تخم فقط همون یه ذره نداشتن به نظرتون مردن خودم تخم رو باز کنم

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۳
      Permalink

      سلام

      در مرحله هچر بیش از حد نباید درب دستگاه را باز نمایید این تکرر باز کردن باعث میش ود دما و رطوبت دستگاه مختل شود و به اینصورت شود.
      شما باید از پشت شیشه نگاه کنید جوجه ها در حال تکان خوردن یا تپش می باشد؟ پرهای جوجه خیس هستند یا خشک؟ و یا اینکه تخم نطفه دار ها ضعیف بودن و جوجه ها توان بیرون آمدن نداشتند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۳
    Permalink

    احتمالا مردن درسته ادمین جان تخم هایی رو هم که در دستگاه گذاشتم تخم کبک است

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۴
      Permalink

      موردهای مختلف دارد . احتمال مرگ جوجه بدلیل هایی که در کامنت قبلی گفتیم..

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۱۰
    Permalink

    سلام من امروز روز اخر که جوجه ها باید در بیان اما از ۲۰۰تا ۸تای انها نوک زدن یعنی همه در میان هر یک تخم مرغ چند دقیعه طول میکشه در بیاد ممنون

    Reply
    • جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۳
      Permalink

      جواب مارا بدین

    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۳۰
      Permalink

      سلام
      بفرمایید در خدمت شما هستیم

      دی کیو شاپ

    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۱۹
      Permalink

      سلام
      اگر شما بعد از ۱۰ روز نطفه بینی انجام دادید ، تخم نطفه دار هایی که سالم باشند در آن جوجه ها در مرحله هچر به مرور زمان هچ می شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۳
    Permalink

    ببخشید چرا جواب نمیدی

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۹
      Permalink

      سلام
      در خدمت شما هستیم

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ تیر ۱۳۹۶ at ۲۳:۰۱
    Permalink

    سلام داداش من یه دستگاه جوجه کشی درست کردم بعد از ۸روز تخم هارو نگاه کردم همشون رگ های جوجه دیده میشد ولی الان که روز ۲۱است جوجه ها باز نشدن بنظر شما چه عیبی دارد

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۳۳
      Permalink

      سلام

      بعد از ۱ هفته اگر نطفه بینی ( کندلینگ کردن ) دقیقی داشته باشید و اینکه جنین در حال تپش بود ، سیر تکاملی را طبق روال طی می کند . بیشترین علل بعد از اطمینان از تخم نطفه دار ، دستگاه جوجه کشی می باشد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۶
    Permalink

    سلام مجدد داداش تخم هارو با چراغ قوه روشون انداختم از قسمت خالی شون سوراخ زدم تخمه جوجه شده بود توی یک پوست نازکی بود و هیچ تکون نمیخورد بعد از ۴ساعت که تو دستگاه بودن نگاه کردم دیدیم دارن نفس میکشن جوجه ها . میگی بیرون میان از تخم ؟

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۸
      Permalink

      سلام

      با سوراخ کردن لایه شالاژا احتمال مرگ جوجه ها زیاد می شود و راه تنفس از کیسه هوایی را می بندید.

      دی کیو شاپ

    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۳۱
      Permalink

      لایه شالاژا همون پوسته نازک توی تخم مرغه ؟

    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۲
      Permalink

      سلام
      بله / احتمالا کیسه هوایی پاره شد و تنفس جوجه قطع شد و باعث مرگ جوجه شد.

      دی کیو شاپ

    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۴۵
      Permalink

      نه داداش تو همون دارن نفس میکشن نمیدونم چرا بیرون نمیان

    • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۳۸
      Permalink

      سلام

      اگه به این صورت تنفس انجام میشه، پس مهمترین علل تخم نطفه دار می باشد

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۳۴
    Permalink

    عکس نمیشه بفرستم ببینید

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۲
      Permalink

      نیازی به تصویر نیست / متوجه شدیم

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۴۳
    Permalink

    سلام وقت بخیر میخواستم یه دستگاه جوجه کشی ۵۸۸تایی (اسکندی یه فکر کنم)بخرم آیا کارایی خوبی داره ؟ و سوال دوم سبد های جوجه کشی همه کاره کارایی بهتری داره یا جداگانه ها؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر دوست عزیز

      بری خرید دستگاه جوجه کشی خانگی از هر شرکت ، باید چند مورد را رعایت فرمایید:
      ۱. قیمت دستگاه جوجه کشی !!
      ۲. لوازم بکار رفته در دستگاه جوجه کشی و نوع واقعی سنسور دما و رطوبت ( به تبلیغات شرکت توجه نفرمایید!!!)
      ۳. خدمات پس از فروش پاسخگو!! و گارانتی بی قید و شرط
      ۴. تمام موارد گفته شده توسط مشتریان گذشته و نحوه برخورد و راهنمایی شرکت فروش دستگاه می توانید جویا شوید.
      ——
      شانه تخم نطفه دار باید قسمت بالا و پایین تخم باز باشد تا اکسیژن دهی و رطوبت و دما تمام قسمت تخم برسد!
      شانه مخصوص ستری هر پرنده را می توانید از قسمت فروشگاه دی کیو شاپ بررسی نمایید.

  • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۳:۳۶
    Permalink

    داداش من زدم تو اینترنت دستگاه جوجه کشی ۵۸۸تایی، آورد و مشخصاتش رو هم آورد بنظر شما این دستگاهی که میخام بخرم کارایی خوبی داره؟ قیمتش رو ۱۳۰۰۰۰۰تومان میگفت و نوشته بود شانه همه کاره داره ب صورت رایگان میدهد اسکندری یه دستگاهش به نظر شما چه دستگاه از همه بهتره

    Reply
    • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۱۰
      Permalink

      سلام
      در کامنت قبلی خدمت شما گفتیم باید پارامترهای گفته شده را برای خرید دستگاه جوجه کشی مدنظر قرار دهید.
      شما از طریق فروشگاه دی کیو شاپ دستگاه جوجه کشی ۵۸۸ تایی مرغ را بررسی نمایید .
      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ دارای سیستم کنترل طرح پی ال سی ، قابلیت کالیبراسیون دما و رطوبت ، قابلیت نصب رطوبت ساز ، قابلیت کنترل از راه دور با گوشی موبایل ( مودم جی اس ام ) ، بدنه دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ از جنس فلز گالوانیزه با رنگ پوشش الکترواستاتیک کوره ای می باشد. چرخ دار و قابلیت حمل و نقل آسان ، شانه مخصوص ستری ، شانه همه کاره به هیچ عنوان توصیه نمی شود! ( معایب استفاده از شانه همه کاره در کامنت قبلی گفته شد )
      راندمان بالای دستگاه جوجه کشی را می توان از مشتریان ما بپرسید.

      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۳:۳۷
    Permalink

    سلام برای ۵۰۰تا ۶۰۰جوجه مرغ یک روزه تا یک ماهه چه مقدار فضا لازم است؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۵
      Permalink

      سلام
      در صورتی که خواستید روی بستر پرورش بدهید، مساحت لازم و استاندارد برای پرورش مرغ بومی به ازای هر متر مربع بین ۸ تا ۱۰ قطعه برای مولد در نظر گرفت و اگر قصد پرورش جوجه در قفس دارید می توان ۲۰ تا ۲۵ قطعه مولد پرورش دهید.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۲
    Permalink

    برای پرورش جوجه یک روزه تا یک ماه هر متر مربع برای چند عدد کافی است

    Reply
    • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۰۳
      Permalink

      سلام
      میشه تا این سن دو برابر در نظر گرفت

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۶ at ۰۸:۵۷
    Permalink

    سلام چنتا تخم تو دستگاه مرغ گذاشتم باز شدن جوجه هاشونو چجوری ازشون نگه داری کنم لطفا راهنمایی ام کنید

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۱
      Permalink

      سلام
      جوجه ها تا ۲ روز اول نیاز به تغذیه خوراک ندارند و با آب + شکر پذیرایی نمایید.
      دمای سالن پرورش جوجه ها تا ۱۰ روز اول ۳۰ تا ۳۵ درجه می باشد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۲
    Permalink

    سلام دستگاه ۴۲ تایی خریداری کردم که چرخش نداره ۲ روز هم هست تخم بوقلمون گذاشتم حالا چی کار کنم چرا دستگاه نمیچرخه میتونم سبد هچر وبزارید دستی بچرخونه یا نه اگر که میشه چند ساعت یه بتر چرخش انجام بشه

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۳۷
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی را از کجا خریداری کردید؟ مدل دستگاه شما چیه؟

      دی کیو شاپ

    • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۹
      Permalink

      گلدن کاکس از زنجان خریدم

    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۵
      Permalink

      سلام
      احتمال داره راک دستگاه به حالت هچر باشد. شما دفترچه را مطالعه نمایید و از حالت هچر خارج نمایید.

      دی کیو شاپ

    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۲۶
      Permalink

      نه حالت هچر نیست چون روز اول چرخش داشت

    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۵۱
      Permalink

      سلام

      با این حال به دفتر نمایندگی به محل سکونت مراجعه نمایید و اقدام به تعویض موتور راک دستگاه جوجه کشی نمایید/

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۰۶
    Permalink

    باسلام. آیا در تمام فصول سال امکان جوجه کشی از تخم مرغ وجود دارد؟؟ کدام فصول بهتر است؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۷
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی از تمام پرندگان در کل فصل می توان استفاده کرد.
      تخم نطفه دار مطمئن باید از شبکه های فروش مجاز تهیه نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۰
    Permalink

    یک سوال هم داشتم. اینکه من دستگاه dq40 رو از شما خریدم. تا دو روز به دستم خواهم رسید.
    باتوجه به اینکه نیمه صنعتی هست. خودم باید تنظیم کنم یا شما میاین برای تنظیم

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۹
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ در محل کارخانه تنظیم و کالیبره و تست ( QC ) می شود و ارسال انجام می گیرد.
      ضمنا همراه دستگاه جوجه کشی ارسال دفترچه راهنما و DVD آموزشی ارسال می گردد. و نهایتا همکاران خدمات پس از فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۴
    Permalink

    واسه dq40 همکارتون میاد تنظیم کنه یا خودمون میتونیم؟
    نیمه صنعتی هست

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۴۸
      Permalink

      سلام

      توضیحات در رابطه با تنظیمات دستگاه جوجه کشی ۴۰ sh در دفترچه راهنما موجود می باشد.
      با این حال برای اطلاعات بیشتر با خدمات پس از فروش در ارتباط باشید . ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۳:۲۳
    Permalink

    سلام میخام یه دستگاه جوجه کشی بخرم ۵۰۰تایی به بالا چه دستگاهی از همه بهتره و قیمتش چقدره؟ممنون از سایت خوبتون

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۴۳
      Permalink

      سلام

      دستگاه جوجه کشی ۵۸۸ عددی مرغ بصورت فول دیجیتال می باشد که در قسمت فروشگاه سایت می توانید بررسی نمایید.

      https://www.dq1.ir/shop/

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۳:۲۴
    Permalink

    آیا ۱۲متر مربع برای ۵۰۰تا۶۰۰جوجه مرغ یک روزه تا یک ماهه خوبه

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۹
      Permalink

      سلام
      در صورتی که خواستید روی بستر پرورش بدهید، مساحت لازم و استاندارد برای پرورش مرغ بومی به ازای هر متر مربع بین ۸ تا ۱۰ قطعه برای مولد در نظر گرفت و اگر قصد پرورش جوجه در قفس دارید می توان ۲۰ تا ۲۵ قطعه مولد پرورش دهید.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۳
    Permalink

    با سلام خدمت ادمین محترم

    اگر رطوبت در ایام ستر ۶۵ باشد مشکلی برای جوجه کشی پیش می آید؟

    باتشکر

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۳۶
      Permalink

      سلام بزرگوار
      رطوبت نسبی دستگاه جوجه کشی در مرحله ستر ۵۵ الی ۶۵ درصد می توان در نظر گرفت/

      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۳۴
    Permalink

    سلام

    ادامه سوال قبلیمه:

    اگر رطوبت از ۶۹به بالا تر بره چی

    Reply
    • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۶
      Permalink

      سلام
      احتمال دارد داخل تخم نطفه دار آب جمع شود و در نهایت منجر به خفگی جوجه های بدو هچ شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۹ تیر ۱۳۹۶ at ۰۰:۲۱
    Permalink

    خوب آخه من نمیخوام تخم بوقلمون هام از بین بره چون هزینه زیادی کردم بابت تخم بوقلمون ها سوالم این بود که دستی میشه چرخش رو انجام داد یا نه؟؟

    Reply
    • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۰
      Permalink

      سلام
      در این فصل تخم نطفه دار بوقلمون مطلوب به ندرت پیدا می شود..
      با این حال روزی ۴-۵ مرتبه چرخش دستی نرم انجام دهید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۹ تیر ۱۳۹۶ at ۰۷:۴۴
    Permalink

    سلام. خسته نباشید. من دستگاه شما را خریددم. میخواهم مرغ گوشتی پرورش بدهم.
    برای پرورش مرغ گوشی هربار باید تخم نطفه دار بخرم. نمیشه خودم چند تا مرغ گوشتی نگه دارم و از تخم هاشون برلی دستگاه استفاده کنم؟
    اصلا مرغ های گوشتی تخم میذارن؟

    Reply
    • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۲
      Permalink

      سلام
      مرغ های گوشتی به ندرت تخمگذاری می کنند و قابلیت استفاده در دستگاه جوجه کشی نمی باشند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۹ تیر ۱۳۹۶ at ۰۷:۴۵
    Permalink

    سلام. خسته نباشید. من دستگاه شما را خریددم. میخواهم مرغ گوشتی پرورش بدهم.
    برای پرورش مرغ گوشی هربار باید تخم نطفه دار بخرم. نمیشه خودم چند تا مرغ و خروس گوشتی نگه دارم (مکان مناسب برای نگه داری دارم) و از تخم هاشون برلی دستگاه استفاده کنم؟
    اصلا مرغ های گوشتی تخم میذارن؟

    Reply
  • جمعه ۰۹ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۰
    Permalink

    سلام من دستگاه دست ساز دارم الان روز نوزدهم است سه روز اخر باید بچدخونم یا نه و دما و رطوبتش باید چند باشه راستی من به یک شانه احتیاج دارم میتونید برام بفرستید

    Reply
    • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۴
      Permalink

      سلام
      دما : ۳۷.۲ درجه
      رطوبت : ۶۵-۷۰ درصد
      تهویه ۳۸.۱

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۹ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۳۴
    Permalink

    سلام امروز روز نوزدهم دیتگاهم است من کمی رطوبت به خاطر هچر از حد معمول زیاد کردم ابن دستگاه من خیلی هایق خوبیه و دست ساز خودمه من میخوام بدونم از ارومیه به شهرستان شاهین دژ برام یک رطوبت ودما ینج مینی دارای سنسور خارجی با قیمت مناسب ارسال میکنید لطفا هر چه زود تر جواب بدین تمام شهر گشتم نبود

    Reply
    • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۶
      Permalink

      سلام

      سیستم کنترل پی ال سی دارای سنسور دما و رطوبت : ۲۳۵ هزار تومان

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۰۲:۴۷
    Permalink

    سلام ببخشی در تمام ایام جوجه کشی باید دستگاه روشن باشد میتوان برای ساعت دستگاه را خاموش کرد

    Reply
  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۰۲:۵۱
    Permalink

    سلام ببخشی در تمام ایام جوجه کشی باید دستگاه روشن باشد میتوان برای ساعتی دستگاه را خاموش کرد

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۱۶
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی در دوره اگر خاموشی داشته باشد باعث سرد شدن تخم نطفه دار و نهایت تلف شدن منجر می شود.
      برای خنک کردن بهتر است دمای محیط دستگاه جوجه کشی که اتوماتیک باشد را بین ۲۲- ۳۰ درجه تنظیم نمایید.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۰۸:۳۹
    Permalink

    فرمودید تخم مرغ گوشتی مناسب جوجه کشی نمیباشد. پس تخم های گوشتی را چگونه تهیه میکنند؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۲
      Permalink

      سلام

      تخم مرغ مخصوص جوجه کشی از فارم مادر تهیه می شود که با درصد نرینگی مشخص و جیره نویسی بالانس شده.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۴
    Permalink

    سلام وقت بخیر برای پرورش جوجه مرغ یک روزه تا…. از یک کمد چوبی استفاده کرد و برای گرماشون از یک لامپ قرمز استفاده کرد برای دان شون هم از سوپر استارتر استفاده کرد اگه توضیح بدین ممنون میشم

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۵
      Permalink

      سلام
      برای پرورش جوجه ها از یک تا دوه روز اول در یک محیط با دمای ۳۰ – ۳۵ درجه سانتی گراد استفاده نمایید . تا دو روز اول با آب و شکر + مولتی الکترولیت پذیرایی نمایید و بعد از این مدت تغذیه را شروع کنید.
      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۳:۰۹
    Permalink

    سلام خسته نباشید من یه دستگاه جوجه کشی تمام اتومات درست کردم با بدنه ی یخچال سری اول ۹۰ درصد تخمهای نطفه دارش باز شدن و مشکلی نداشتند بجز دو سه تایی که فلج بودن الن از این دستگاه به عنوان ستر استفاده میکنم چون یکی دیگه برا هچرم درست کردم و از دو ماهو نیمه داره کار میکنه مشکلی هم نداشته یه دفه هم بعد از تمام شدن سری دوم ضد عفونیش کردم الان این سری اخری پنجاه درصد جوجه هاش انگشتاشون کجه نمیتونن راه برن امروز که با دما سنج و رطوبط سنج دیگه ای تستش کردم دیدم دماش نیم درجه پایین تر و رطوبتش ۱۰ درجه بالاتره به نظرتون مشکلش همینه بعد اگه الان من دما و رطوبطش رو کالیبره کنم مشکلی پیش نمیاد چون تخمارو تو روزای مختلفی گذاشتم برا رطوبتشم بخور سرد ساختم تخم ها هم تخم بوقلمون هستند

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۰
      Permalink

      سلام
      یکی از عللهای فلجی نداشتن رطوبت استاندارد دستگاه جوجه کشی می باشد که بعد ها در مولدین هم بصورت لنگش پیش می آید.
      دلیل دیگر تخم نطفه دار می باشد. شما از لحاظ دستگاه با کالیبره کردن خیالتان راحت شود تا بتوانید بهترین هچ را داشته باشید.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۲۲
    Permalink

    سلام

    اگه تخم نطفه دار در دستگاه به صورت بغل قرار دهیم مشکلی نیست

    واگر برای حدود ۴ دقیقه برق قطع شود مشکلی برای تخم های داخل دستگاه پیش می آید

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۲۸
      Permalink

      سلام

      نحوه قرار دادن تخم نطفه دار در داخل دستگاه جوجه کشی تیزی تخم به طرف پایین می باشد.
      ۴ دقیقه قطعی برق مشکلی ندارد. در تایم های بیشتر بستگی به عایق بندی دستگاه دارد.
      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ بدلیل دارا بودن عایق پلی استایرن به گزارش مشتریان مختلف تا ۲۴ ساعت مشکلی از این بابت پیش نیامد.

      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۱۸
    Permalink

    ۰۰۰۰

    Reply
  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۲۲
    Permalink

    سلام من جوجه هام ۵ساعت که کاملا از تخم خارج شدند ولی نمی توانند راه بروند ایا طبیعی است یا نه الیته می توانند پا هایشان را تکان دهند لطفا جواب بدهید

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۳۰
      Permalink

      سلام
      شما محلول AD3E را به مدت ۵ روز بصورت قطره چکانی داخل حلق جوجه ها بچکانید.

      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۲۲
    Permalink

    از کجا باید تهیه کنم و قیمتش چند است

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۳۳
      Permalink

      محلول گفته شده را از داروخانه دامپزشکی تهیه نمایید.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۲۰:۳۲
    Permalink

    سلام راهی هست که بتونی رطوبت دقیقو باهاش چک کنی چون من سه تا روطوبت سنج سام وان کره دارم ولی هرکدومشون یه چیزی میگه نزدیک چهار پنج درصد اختلاف دارن با هم

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۷
      Permalink

      سلام
      سنسور های سام انگ باید کالیبره بشه ولی بهتر و دقیق تر از این نوع ، سنسور ۲NTC تر و خشک PLC می باشد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۱۹
    Permalink

    سلام ببخشید جوجه هایم بی حال اند جیک جیک می کنند اما چشم خایش بسته است و ضعیف است تیا تت صیح دوام می اورد
    لطفا جواب بدهید با تشکر از سایت شما
    ببخشید سوال زیاد میپرسم من یک دانش اموز راهنمایی ام که به وسایل الکتریکی و حیوانات علاقه دارم

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۹
      Permalink

      سلام

      بدلیل آب و هوای این فصل می باشد . شما جوجه ها رو با آب خنک و مولتی ویتامین پذیرایی نمایید.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۰۶:۰۱
    Permalink

    جواب بدین

    Reply
  • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۵۱
    Permalink

    سلام. برای پیگیری سفارش خرید با چه شماره ای تماس بگیریم؟
    بنده ۶ روز پیش دستگاهی سفارش داده ام که هنوز به دستم نرسیده

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۰۶
      Permalink

      سلام جناب ابراهیمی عزیز؛
      لطفا شماره سفارش محصول خود را بفرمایید تا پیگیری انجام شود
      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۵۳
    Permalink

    با تشکر از پیگیری های خوبتان.
    شماره سفارش بنده ۵۹۶۱ میباشد.
    بفرمایید سفارش در چه مرحله ای هست؟
    کالای من الان دقیقا کجاست؟
    چون من سه روز دیگه نیستم. کی میرسه دستم؟
    سپاسگزارم

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۱۶
      Permalink

      سلام
      خواهش میکنم / تشکر از اعتماد شما دوست محترم؛
      سفارش شما ۷ تیر بدست ما رسید. مدت زمان ارسال ۷ تا ۱۰ روز کاری می باشد.
      طریقه ارسال: باربری
      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۲۶
    Permalink

    از دی کیو شاپ ممنونم. این دستگاه رو خریدم برای آموزش و یادآوری. در آینده قطعا دستگاه های بزرگتری (صنعتی) را سفارش خواهم داد

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۲۶
      Permalink

      یادگیری

    • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۲
      Permalink

      سلام

      خواهش می کنیم / در خدمت شما هستیم

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۰۰:۰۵
    Permalink

    جواب بده نه

    Reply
  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۰۱:۱۰
    Permalink

    سلام باید حتما دمای دستگاه دقیق ٣٧/٧باشه نمیشه یکی ودودرجه بالا پایین باشه اشکال داره

    Reply
    • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۷
      Permalink

      سلام
      دقیق بودن دمای دستگاه جوجه کشی به سیستم کنترل و سنسور دما بستگی دارد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۳:۴۴
    Permalink

    سلام برای پرورش جوجه یک روزه تا ۱۴روزه از یک کمد چوبی استفاده کرد

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۳
      Permalink

      سلام
      چوب ناقل قارچ و باکتری می باشد! بهتره برای پرورش از قفس چوبی استفاده نشود!

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۳:۴۶
    Permalink

    سلام برای گرمای مکان جوجه یکروزه مرغ میتوان از لامپ قرمز استفاده کرد یا رنگ های دیگر بهتر است؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۴
      Permalink

      سلام
      بهترین منبع گرمایشی برای جوجه ها لامپ مادون قرمز ( جیوه ای ) ، یا مادر مصنوعی می باشد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۳:۴۸
    Permalink

    سلام برای جوجه یکروزه تا ۲ماهه چه دانی توصیه میشود

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۶
      Permalink

      سلام

      تغذیه جوجه با دان پلیت بصورت پلکانی می باشد
      از پلیت سوپر استارتر تا ۲ هفته اول بعد تا ۱ ماه استارتر و تا دو ماهگی رشد ۱ استفاده شود

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۰۷
    Permalink

    اگه دستگاه جوجه کشی دست سار باشه مثلا دمای ان یکی والا دو درجه کم وزیاده بشه در طول٢١روز واگه از رطوبت سرد استفاده کنیم مشکلی پیش میاد ولی دما دستگاه خوب باشه

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۷
      Permalink

      سلام

      اختلاف دما دو درجه در دستگاه جوجه کشی زیاد است! باعث از بین رفتن جنین و شوک حرارتی پیش می آید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۴
    Permalink

    سلام برای پرورش جوجه مرغ یک روزه میتوان از یک کمد چوبی استفاده کرد

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۳۰
      Permalink

      سلام

      خیر/ جواب در پست قبلی

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۵
    Permalink

    سلام برای گرمای جوجه های یکروزه میتوان از لامپ قرمز استفاده کرد

    Reply
  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۶
    Permalink

    سلام بهترین دان برای جوجه یکروزه تا دوماهه چه دانی است

    Reply
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۰۱:۰۶
    Permalink

    در روز چند ساعت میشه به دستگاه استراحت داد

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۳۲
      Permalink

      سلام

      دستگاه جوجه کشی در دوره نیازی به استراحت ندارد. با فن دائم کار بلوئری که دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ دارد اکسیژن سازی مناسب و استاندارد به تمام طبقات می دهد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۰۱:۰۶
    Permalink

    در روز چند ساعت میشه به دستگاه استراحت داد

    Reply
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۰
    Permalink

    سلام
    ببخشید دستگاه من طوریه که باید به صورت بغل قرار داده شود تا چرخانده شود .
    و شما عرض فرمودید که باید نک تیز آن ها رو به پایین باشد
    یعنی جوجه ها بیرون نمیان

    Reply
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۵
    Permalink

    سلام. خسته نباشید.
    دستگاه ما هنوز به دستمان نرسیده!
    شماره سفارش ۵۹۶۱
    باربری شماره پیگیری نداره من زنگ بزنم پیگیری کنم؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۰۱
      Permalink

      سلام
      سفارش شما از کارخانه به باربری ارسال شد.
      به زودی به شهر شما خواهد رسید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۱۲
    Permalink

    جوجه کشی در دستگاه سخت یا نه

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۵۷
      Permalink

      سلام

      کار با دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ بخاطر دارا بودن از سنسورهای ۲Ntc و سیستم کنترل طرح پی ال سی و عدم استفاده از رله راحت می باشد و لذت جوجه کشی واقعی را می توانید احساس نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۵۶
    Permalink

    سلام بهترین تغذیه برای مرغ تخم گذار چیست که در وزن تخم مرغ و میزان تخم گذاریش اثر عالی داشته باشه

    Reply
    • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ at ۰۸:۵۷
      Permalink

      سلام
      ویتامین A در سایز تخم مرغ تاثیر مستقیم دارد . شما می توانید از علوفه هایی مانند شبدر و یونجه استفاده نمایید.

      دی کیو شاپ

    • شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ at ۰۰:۰۸
      Permalink

      ویتامین Aدر چه چیز های دیگری هست. برای اینکه مرغ ها حداقل روزی یک تخم بکنن چه باید کرد

    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۲
      Permalink

      سلام

      ویتامین A در سبزیجات و علوفه موجود می باشد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۴۰
    Permalink

    با سلام و احترام دستگاه جوجه کشی ۱۲۶تایی امروز به دستم رسید. همه چیز عالیست. ممنونم.
    فقط یه ظرف پلاستیکی هست. نفهمیدیم کاربردش چیه؟؟
    ظاهرا باید از آب پر کنیم و بذاریم زیر دستگاه واسه تامین رطوبت؟؟

    Reply
    • شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۲۷
      Permalink

      سلام
      مبارکتون باشه / ان شالله خیر باشه

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۵۷
    Permalink

    سلام
    اگر حلقه ی خونی دور جنین داخل تخم را بگیرد آن تخم باید از دستگاه خارج شود؟

    ببخشید زیاد سوال می پرسم

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۳
      Permalink

      سلام

      این علائم باعث مرگ جنین می باشد. و باید از دستگاه جوجه کشی خارج شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۵۴
    Permalink

    ببخشید زیاد سوال میکنم.
    من ظرف را پر از آب کردم. رطوبت ۶۵الی ۷۰درصد شده.
    در حالی که باید در مرحله ستر ۶۰ باشه.
    حالا چه طوری میشه رطوبت رو کاهش داد؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۹
      Permalink

      سلام
      رطوبت دستگاه برحسب محیط تنظیم می گردد. رطوبت نسبی محیط بالا می باشد و این نوع رطوبت کاذب می باشد.
      با یک لایه آب در ظرف رطوبت تنظیم می شود.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ at ۰۰:۰۶
    Permalink

    باسلام و خسته نباشید مقداری تخم مرغ داخل دستگاه دست ساز گذاشتم امروز که روز ۷بود نطفه سنجی کردم نصفه بیشتریشون قشنگ جوجه ها معلوم میشد ولی تعداد اندکی انگار یک چیز تیره رنگ بود داخل و از همونام چنتاشون توش رگ داشت ولی باقی شون نداشت ب نظر شما جوجه میشن یا اصلا نطفه دارن خیلی ممنون

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۴
      Permalink

      سلام
      در روز ۷ جوجه کشی نباید جوجه مشخص باشد! جنین ۷ روزگی به حالت رگ های عنکبوتی شکل می باشد.

      دی کیو شاپ

    • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ at ۲۱:۵۵
      Permalink

      سلام منم منظورم همون رگ های عنکبوتی شکله که بعضی شون دارن بعضی دیگر شون انگار یه چیز تیره توش هست میگی اونا خرابن آیا؟

    • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۵
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار هایی که داری رگه های عنکبوتی باشند دارای نطفه می باشند.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۰۴
    Permalink

    لطفا جواب بدین

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۵
      Permalink

      سلام
      پاسخ داده شد

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ at ۲۰:۵۵
    Permalink

    سلام لطفا جواب دوتا سوالمو بدین

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۷
      Permalink

      سلام

      پاسخ داده شد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۰۳:۲۲
    Permalink

    سلام
    ببخشید دستگاه من طوریه که باید به صورت بغل قرار داده شود تا چرخانده شود .
    و شما عرض فرمودید که باید نک تیز آن ها رو به پایین باشد
    یعنی جوجه ها بیرون نمیان

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۳۶
      Permalink

      سلام
      راک دستگاه که کج نمیشه، طریقه قراردادن تخم نطفه دار سر تیز به طرف پایین باشد.
      غیر از این مورد احتمال پاره شدن کیسه هوایی می شود.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۱
    Permalink

    ببخشید. منظور شما را از رطوبت کاذب متوجه نشدم.
    یعنی وقتی دستگاه رطوبت کاذب را نشان میدهد باید رطوبت محیط را کاهش دهیم؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۱۶
      Permalink

      سلام
      رطوبت محیط در رطوبت دستگاه دخیل می باشد. شما در این فصل که رطوبت محیط بالا می باشد، حتی بدون ظرف آب رطوبت تقریبی ۵۰ درصد را بر روی نمایشگر مشاهده می کنید.
      حتما در این فصل در کف دستگاه جوجه کشی یه ظرف آب کوچک اضافه نمایید.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۳
    Permalink

    یک سوال هم داشتم اینکه بنده قصد خرید تخم نطفه دار دارم.
    باتوجه به اینکه از هم دور هستیم اطراف شهر ما نمایندگی فروش ندارید؟ میشه شماره تماس بدید زنگ بزنم جهت خرید تخم نطفه دار؟
    مراغه – آذربایجانشرقی

    Reply
    • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۱۷
      Permalink

      سلام
      شما برای خرید تخم نطفه دار مطمئن می توانید با ۰۹۱۱۱۱۳۹۴۷۸ تماس بفرمایید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ at ۰۱:۲۵
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید ببخشید من یک دستگاه جوجه کشی ۸۴تایی از شرکت بلدرچین دماوند خریداری کردم که برا اولین بار بود ۳۰عدد تخم غاز گذاشتم که فقط ۹تاشون نطفه داشتن که که دیروز فقط ۳تا از جوجه ها در اومدن و ۶عدد دیگر خفه شده بودن !تنظیم دما و آبپاشی از روز ۱۵هم کردم و رطوبت هم در زمان ستربین۶۴و۶۸بود که علتش با توجه به دفترچه راهنما دستگاه ۱:فکر کنم تخم های خراب رو بر نداشتم که تولید گاز آلوده کرده بود و ۲:اینکه به غیر از اینکه چرخش راک tofهر۶۰دقیقه یکبار بود و ton روی۲۸بود هر روز چرخش چهار چرخش۱۸۰درجه ای دستی روانجام ندارم.ببخشید منظور از گردش ۱۸۰درجه رو میشه توضیح بدهید من متوجه نمیشوم (یعنی تخم رو که به صورت افقی رو سبد قرار داره رو روشو با مازیک علامت بزنم و به صورت دستی برعکس کنم؟یه سوال دیگه ببخشید:جوجه ها از روز۲۸با مقدار یک سوراخ روی تخم ایجاد کردن تا ۱روز به تخم ها دست نزدم ولی ترسیدم خفه بشن و خودمپوسته رو در آوردمو الان در سلامت کامل هستندبا اینکه رطوبت در هچر بالا بردم و دما رو هم رو۳۶.۸تنظیم کردم ولی مشکل به چه دلیل بود؟ لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    Reply
    • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۴
      Permalink

      سلام دوست عزیز؛
      مشکل اساسی را خودتان فرمودید،
      شما باید بعد از ۱۰ روز نطفه بینی کنید و تخم نطفه دار های خراب و بدون نطفه رو از دستگاه جوجه کشی خارج نمایید.
      بهترین چرخش برای غاز ۱۸۰ درجه می باشد، راک را ثابت نمایید و روزی ۴ – ۵ مرتبه بصورت دستی تخم ها را از یه پهلو به پهلوی دیگر چرخش دهید تا نطفه به زرده نچسبد.
      ضمنا” در این فصل غاز تخمگذاری ندارد و جوجه کشی غاز عمدتا در فصل زمستان می باشد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۴۹
    Permalink

    سلام خسته نباشین..
    ببخشید من دستگاهم همه چیش عالیه فقط نمی دونم با رطوبت محیط چکار کنم یه سوراخ نزدیک پشت فن قرار داره ویکی دیگه هم سمت دیگه بالا …من زیر پارکینگ خونه نگه میدارم وقتی بارون میاد روطوبت اونم بالا میره میخواستم بدونم چکار با این سوراخ دستگاه…من بخاطر اکسیژن کافی سوراخ گذاشتم اونو وقت دستگاه های اتومات چجوری کار میکنن ..یعنی اکسیژن وچجوری تنظیم میکنن ایا اونا منافظی برای اومدن هوای تازه یا اکسیژن ندارن ..ایا من میتونم با قرار دادن دستمال کاغذی نازک روی سوراخ ها جلوگیری ازرطوبت بیرون بکنم؟؟؟؟
    لطفا جواب بدین من رشته ام الکترونیک و دستگاهم اوتومات هست فقط با این موضوع مشکل دارم

    Reply
    • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۰۹
      Permalink

      سلام
      شما باید رطوبت محیط را کاهش دهید تا به دستگاه جوجه کشی تداخلی ایجاد نکند!
      همچنین شما می توانید از فن های بلوئر با اکسیژن دهی سیرکوله استفاده نمایید.
      این مشکل بیشتر در دستگاه جوجه کشی هایی که فن پروانه ای بکار رفته ایجاد می شود!

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ at ۲۲:۵۹
    Permalink

    سلام من چند تا تخم قرقاول دارم میخواستم بپرسم میتونم این تخمارو زیر مرغلاری بزارم ایا درمیاره

    Reply
    • پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۲۲
      Permalink

      سلام

      تخم قرقاول بخاطر سایزش که از تخم مرغ کوچیکتر است و بخاطر نازک تر بودن احتمالا می شکند.
      بهترین جوجه درآوری قرقاول در دستگاه جوجه کشی انجام می شود.

      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ at ۰۸:۳۹
    Permalink

    سلام

    ببخشید شرکت شما دماسنج دیجیتال میفروشه

    Reply
  • پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۱۸
    Permalink

    سلام واکسن برای جوجه ضروری یه ؟و از چه سنی باید زد ؟و در چه دوره هایی ؟

    Reply
    • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۶
      Permalink

      سلام
      واکسیناسیون جوجه ها از ۳۰ روز به بعد انجام می شود.

      دی کیو شاپ

    • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۰
      Permalink

      یعنی از سی روزگی

    • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۲۹
      Permalink

      بله واکسیناسیون پرندگان بومی در یک ماهگی انجام می شود.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۰
    Permalink

    سلام این دستگاه جوجه کشی ۹۶تایی که در پایین است اسکندریه یا نه
    من در یه سایت دیگه بود۹۶تایی اسکندری با قابلیت ۹۸درصد آیا این همونه چون قیمتش توی اون سایت بیشتر تز این سایت است

    Reply
    • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۲:۱۴
      Permalink

      سلام
      نه این دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ ( کاکس ) می باشد.
      ۹۸ درصد؟؟!! چرا ۱۰۰ % نه؟؟!!!!
      به تبلیغات زرد هرگز توجه نکنید!!
      جوجه کشی هزاران پارامتر دارد ، یکی از آنها دستگاه جوجه کشی می باشد.
      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ به گواه مشتریان ، هر تخم غازی که نطفه داشته باشد تبدیل به جوجه می شود. ( جوجه کشی غاز ، سخت ترین نوع جوجه کشی می باشد) که این آمار یعنی ۱۰۰ درصد تخم نطفه دار سالم تبدیل به جوجه غاز شدند.

      موفق باشید

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۵
    Permalink

    ساخت کدام شرکته ؟و آیا راندمانش از اون دستگاهی که من میگم (اسکندری ۹۶تایی)بیشتره ؟

    Reply
    • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ at ۱۹:۳۷
      Permalink

      تمام دستگاه های جوجه کشی مونتاژ داخل می باشد. دی کیو شاپ درصدی خاصی در رابطه با جوجه درآوری اعلام نمی کند! چرا که جوجه کشی هزاران پارامتر دارد و دلایل مختلفی در جوجه در آوری وجود دارد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ at ۱۴:۵۲
    Permalink

    سلام
    زمان انتقال به هچر پایان روز هجدهم(شروع روز نوزدهم)است یا پایان روز هفدهم(شرورع روز هجدم)

    Reply
  • دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ at ۱۶:۵۳
    Permalink

    سلام…خسته نباشین
    میخواستم بدون تخم اردک خارجی چند روزه در میاد من گذاشتم تو دستگاه..ولی بعضی افراد محلی میگن ۳۵ روزه ولی من خوندم که ۲۸ روز در میاد من تو ستر میترسم دچار اشتباه بشم…لطفا راهنمایی م کنین

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ at ۱۸:۵۹
      Permalink

      سلام
      مدت زمان جوجه کشی اردک در دستگاه جوجه کشی از ۲۸ تا ۳۵ روز بسته به نژاد متفاوت می باشد.
      شما برای اطلاعات بیشتر لطفا به بخش مقالات علمی دی کیو شاپ مراجعه نمایید.

  • چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۲۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید علت اینکه بعضی از تخم ها زودتر نوک میزنن ولی هنوز کامل نشه و نمیتونه بیاد بیرون از تخم چیه یه ماده کف مانندی هم از قسمت نوک زده میزنه بیرون

    Reply
    • پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۳۵
      Permalink

      سلام
      دلیل های مختلف داره ، مدت زمان نگهداری تخم نطفه دار در بیرون دستگاه جوجه کشی با دمای بالا زیاد می باشد و به همین ترتیب جنین تخم نطفه دار قبل از ورود به ماشین جوجه کشی شروع به رشد و نمو کرده است.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۲
    Permalink

    سلام دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۲قابلیت جوجه کشی مرغ شاخدار را دارد؟

    Reply
    • دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۰۴
      Permalink

      سلام
      همه دستگاه های جوجه کشی قابلیت جوجه درآوری تمام پرندگان بخصوص مرغ شاخدار را دارا می باشد.
      از لحاظ جوجه کشی ، مرغ شاخدار جز دسته پرندگان راحت هچ می باشد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ at ۲۲:۱۷
    Permalink

    ببخشید من هر شش ساعت تخم مرغ هامو چرخش میدم ولی نمیدونم چرا نطفه ش به یه جا چسپیده این عادیه یا نه با تشکر لطفا جواب بدید

    Reply
    • سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۱۳
      Permalink

      سلام

      مدت زمان طولانی باعث می شود نطفه به زرده بچسبد و مرگ جنین پیش بیاید!
      زرده حالت جذب کنندگی دارد و در چرخش مدت طولانی دستگاه جوجه کشی باعث مرگ جنین و تلفات می شود.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۱:۱۸
    Permalink

    سلام.ببخشید یه سوال دارم اگه کسی میدونه لطفا کمکمون کنه.بابام زیره مرغش تخم مرغ گذاشته.ما نمیخایم که جوجه هاش دربیان.برای اینکه کاری کنیم که جوجه هاش در نیاد چکار باید بکنیم؟باید جوری هم باشه که بابام نفهمه که چکار کردیم که جوجه هاش درنیومدن.واقعا ممنون میشم کمکم کنید

    Reply
    • پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۲۸
      Permalink

      سلام
      برای اینکه تخم مرغ ها تبدیل به جوجه نشوند ، بجای تخم نطفه دار از تخم خوراکی استفاده نمایید.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۱:۲۹
    Permalink

    جوجه های کبک من به دنیا اومدن ولی همشون فلج هستن علت چیه؟؟؟

    Reply
    • شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۱
      Permalink

      سلام
      دلایل مختلفی دارد / احتمال رطوبت کاذب دستگاه جوجه کشی باشد و یا احتمال کمبود ویتامین AD3E مولد باشد که به جوجه ها منتقل شده باشد..

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۱:۳۷
    Permalink

    راه حلی است که جوجه های فلج شده خوب بشن

    Reply
    • شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۱:۵۳
      Permalink

      سلام
      ویتامین AD3E بمدت ۳ روز به جوجه ها داده شود.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۰۴
    Permalink

    سلام من جوجه هام بیرون اومدن اما سه تا شون بیرون نیومدن وقتی شکستمشون همشون جوجه کامل بودن زرده هم وارد بینیشون شده بود به نظر شما اونا خفه شده بودن یا میومدن بیرون
    باتشکر

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۸:۳۰
      Permalink

      سلام
      احتمالات زیادی دارد / یکی از احتمالات عدم تهویه کافی و مطلوب می باشد
      دلیل بعدی عدم چرخش کامل و مناسب دستگاه جوجه کشی می باشد و دلیل بعدی ضعیف بودن اون تعداد تخم نطفه دار می باشد که جوجه توان بیرون آمدن از تخم نطفه دار را نداشته است.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۶:۱۳
    Permalink

    سلام
    واقعا ببخشید زیاد یوال می کنم
    اگه جوجه داخل تخم تز طرف تیز تر تخم نک بزنه زنده می مونه

    Reply
  • چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۶:۱۵
    Permalink

    سلام واقعا ببخشید زیاد سوال می کنم
    اگه جوجه ها از طرف تیز تر تخم نک بزنن زنده میمونن

    Reply
    • پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۲۷
      Permalink

      سلام / خواهش می کنیم
      زنده می مانند / قبلا اشاره شد . مشکل از چرخش دستگاه جوجه کشی و حالت جنین می باشد که بجای اینکه از قسمت وسط تخم نطفه دار نوک بزنند از سر تیز نوک می زنند.

      موفق باشید

  • پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۹:۱۶
    Permalink

    سلام
    ایا میتونم تخم کبک وتخم مرغ باهم درون دستگاه بذارم چون دمای حرارات هردوتاشون تقریبا تویه رنجه واینکه فقط دوره جوجه کشی شون فرق میکنه باید سه روز زودتر تخمهاروبزارم که دوره هچشون باهم بشه ممنون میشم جوابم بدین

    Reply
    • شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۰۶
      Permalink

      سلام
      با رعایت زمانبندی می توان تخم نطفه دار کبک و مرغ را باهم جوجه کشی نمایید.
      مدت زمان جوجه کشی تخم نطفه دار کبک : ۲۳ – ۲۴ روز
      مدت زمان جوجه کشی تخم نطفه دار مرغ : ۲۱ روز

  • سه شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ at ۲۲:۰۹
    Permalink

    سلام
    وقت بخیر
    من یه جایی خوندم که هر عدد تخم مرغ حدودا ۰.۲۸متر مکعب در ساعت اکسیژن نیاز دارد
    میخواستم بپرسم آیا این مقدار از روز اول جوجه کشی شروع میشود یا از ۱۰ روزگی به بعد؟
    و یه سوال دیگه
    موقع به دنیا آمدن جوجه ها دما و رطوبتشون باید چه مقدار و چند روز باشد؟
    ممنونم
    سپاس

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۸:۰۲
      Permalink

      سلام
      در رابطه با سوال اول شما منبع موثقی وجود ندارد.
      در رابطه با سوال دوم ؛ دما هچر : ۳۷.۲ درجه سانتی گراد و رطوبت دوره هچر : بسته به نوع پرنده ۶۵ – ۷۰ درصد

  • چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    دستگاه جوجه کشی (۱۶۸تایی تمام اتو ماتیک)من نوسانات رطوبت بین۶۰تا۸۵ونوسانات دما بین ۳۷تا۳۹درجه دارد .من از رطوبت ساز صنعتی(ظرف و المنت)استفاده میکنم.دو بار تخم گذاشتم در هردو نتیجه نگرفتم فقط ۱۰تا۱۵تا از ۱۰۰تخم جوجه در اومد بقیه فقط جنین مرده بودند.مشکل من رو میشه حل کنین.ایا مشکلش از نوسانات دماست یا چیز دیگری میتونه باشه .تهویه اش خوبه.

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۷:۵۹
      Permalink

      سلام علیکم
      دستگاه جوجه کشی شما از لحاظ سیستم کنترل مشکل دارد و این نوسانات زیادی که فرمودید باعث اختلال در جوجه کشی شده و مرگ جنین دارد.
      رطوبت دستگاه جوجه کشی باید بصورت رطوبت سرد و خنک باشد تا با گرمایی که هیتر دستگاه دارد باعث خفگی جوجه ها نشود و اکسیژن تازه و رطوبت سرد به دستگاه تزریق کند.
      عملا رطوبت المنتی در دستگاه جوجه کشی منسوخ شده است.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ at ۰۰:۴۹
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی خریدم روش نوشته ۸۴ تاستر ۴۲هچر حالا این یعنی چی نمیتونم همون روز اول ۱۲۶ تا تخم بزارم داخل دستگاه

    Reply
    • یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۰:۱۴
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی را از چه شرکتی خریدین؟ چند تا راک داره؟


      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۲:۴۵
    Permalink

    سلامی دوباره
    روز بخیر
    من چرخش تخم هارو تقریبا ۲ ساعت یک بار انجام میدهم(۴۵ درجه)
    آیا کافی هست؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۱
      Permalink

      سلام
      بله چرخش تخم نطفه دار ها در دستگاه جوجه کشی باید به آرامی و به حالت گهواره ای انجام شود.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ at ۲۱:۵۴
    Permalink

    سلام
    وقت بخیر
    بعد از اولین شکستگی تخم توسط جوجه ، چه قدر زمان میبرد تا جوجه خارج شود؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ at ۰۹:۲۴
      Permalink

      سلام
      معمولا اگر جوجه ها از لحاظ مولد ضعفی نداشته باشند ۲ – ۳ ساعت از تخم نطفه دار کامل بیرون می آیند.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۰
    Permalink

    سلام با من در تماس شوید

    Reply
  • جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ at ۰۸:۳۱
    Permalink

    با عرض سلام و خسته نباشی
    میخواستم بدونم دستگاه مادر مصنوعی برای بعد از بدنیا امدن جوجها و نگهداری از جوجه که بتونه دما و رطوبت و محیطی کامل استریل داشته باشه وجود داره بنده تو کار پرورش طوطی سانان هستم چون از بدو تولد به جوجها باید سرلاک بدن نیاز به چنین دستگاهی دارم که تلفات جوجها بیاد پایین اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    Reply
  • دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ at ۱۶:۱۳
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم غذای جوجه یک روزه تا ۱۵ روزه چی هست اگه امکانش هست ترکیب شو بهم بگید خیلی ممنونم

    Reply
  • یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ at ۱۵:۰۷
    Permalink

    سلام جوجه هام ۳ ماه دارن ولی هیچی بزرگ نمیشن انگار جوجه ۲ هفتن

    Reply
  • چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ at ۱۷:۴۴
    Permalink

    باسلام وعرض ادب لطفا کمکم کنید بنده یک دستگاه کارتونی جوجه کشی درست کردم که دما ورطوبت آن ۳۷/۵و۶۰است هرچهار ساعت یکبار منظم وآهسته چرخش را انجام میدهم ولی دیشب ازساعت سونیم شب تا شش وده دقیقه صبح به علت اتصالی وجستن فیوز برق من قطع شد حالا دقیق نمیدونم چند ساعت بوده ولی درهمین تایم این اتفاق رخ داده وقتی مجدد برق را وصل کردم دما از۳۷ به ۲۲ورطوبت۸۰درصد شده بود که دوباره به حالت عادی برگشت لطفا بهم بگویید خطر فلج یا مرگ ۹عدد تخم مرغم وجود دارد وچگونه بفهمم جنینم زنده یا مرده است من درروز ۶هستم کمکم کنید

    Reply
  • سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ at ۲۲:۲۱
    Permalink

    با سلام دمای دستگاه ۳۷.۵هستش میاد پایین ۲۶/۵میرسه روشن میشه آیا مشکلی واسه جوجه کشی پیش نمیاد لطفا راهنمایی کنید .تشکر

    Reply
  • جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ at ۲۰:۴۲
    Permalink

    با سلام و عرض ادب .
    بنده یک دستگاه جوجه کشی ۶۷۰ تایی از اسکندری خریداری نموده ام و در چند مرحله جوجه کشی از تخم مرغ به مشکلی برخورد نموده ام که امیدوارم کمکم نمائید . دستگاه دارای ۱۲عدد سبد و ۳طبقه راک می باشد که ۶تای آن در سمت راست و ۶عد دهم در سمت چپ چیده می شود . سبد های سمت راستی هچ آن خوب است در حد ۸۰% به بالا ولی هچ سبدهای سمت چپ در حد صفر از ۵% هم کمتر. بعد از اتمام کار جوجه کشی تخم های هچ نشده را که بر رسی می کنم مشاهده می شود که اکثر آنها جنین در آنها تشکیل و تا مرحله پایانی رسیده و فقط از تخم خارج نشده اند و جوجه های اندکی هم که هچ شده اند اکثرا ناقص و خشک و پر و بال به هم چسبیده که پس از چند ساعت تلف می شوند . به نظر شما آیا توزیع نا مناسب دما یا رطوبت در فضای دستگاه در این مشکل دخیل است یا مشکل دیگری دارد . لطفا مرا راهنمایی نمائید . با تشکر

    Reply
  • جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ at ۱۱:۰۲
    Permalink

    با سلام . من در تاریخ اول دی در مورد هچ نا مساوی جوجه ها در سمت چپ وراست دستگاه سئوال نمودم که تاکنون جواب نداده اید .با عنایت به لطف و مرحمت شما خواهشا مرا راهنمایی فرمائید .

    Reply
  • شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ at ۱۳:۲۶
    Permalink

    سلام من یک روزه تخم هارو داخل دستگاه قرار دادم .دما دستگاه خوبه .ولی رطوبت رو هرکاری میکنیم به۶۰درجه نمیرسه بین۵۴تا۵۸ هستش همیشه میخاستم بدونم‌ مشکلی پیش نمیاد؟

    Reply
  • شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ at ۱۳:۲۸
    Permalink

    ببخشیددوباره مزاحم شدم با چه روشی رطوبت دستگاه رو ببریم بالا .ظرف اب گذاشتیم۴عددبعد حوله خیس هم میزاریم ولی رطوبت به۶۰نمیرسه لطفا راهنمایی کنید

    Reply
  • یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۳:۵۶
    Permalink

    سلام ، ببخشید اگه بخواهم داخل دستگاه تخم بلدرچین بزارم باید نوک تخم پایین باشه یا به صورت خوابیده بزارم یک سوال دیگه هر چند ساعت یکـبار و چند درجه بچرخونم و دما و رطوبت باید برای تخم بلدرچین چند باشه؟؟؟؟؟؟خیلی ممنون از سایت خوبتون لایک داره لایک

    Reply
  • یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۳:۵۹
    Permalink

    سلام ببخشید واکسن برای بلدرچین چی خوبه و در چند روزگی بزنیم خوبه.

    Reply
  • یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۶:۳۴
    Permalink

    سلام .من چطور بفهمم تخمی که میخرم نطفه دار هست یا نه ،چطور دستگاه جوجه کشی برای کسی که تجربه نداره درست کنم؟مرسی

    Reply
  • دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۶:۱۰
    Permalink

    سلام،سوالاتی که کرده بودم رو میشه جواب بدید چون می خواهم تخم بزارم تو دستگاه می خواهم با مشکل مواجه نشوم.

    Reply
  • پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ at ۰۱:۲۶
    Permalink

    سلام.من ٨عدد تخم مرع داخل دستگاه گذاشتم الان ٢٢ روز گذشته تو هفته اول همه رو چک کردم جنین داشتن و سالم ولی هنوز هچ نشدن دستگاه رو خودم ساختم همیشه هم دما رطوبت و چرخشش اوکی بوده به نظر شما چرا هنوز هچ نشدن؟

    Reply
  • جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۵
    Permalink

    سلام اشکالی نداره روی تخم ها رو با ماژیک علامت گذاری کرد
    مواد داخل ماژیک رو تخم ها اثر میذاره؟

    Reply
  • دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۵
    Permalink

    ببخشید من یه دستگاه جوجه کشی درس کردم و دو دماسنج استفاده کردم .یکی دیجیتا و یکی الکلی اما الکلی عدد ۳۶ و دیجیتال عدد۴۰ رو نشون میده و یک بار جوجه کشی کردم با این دما از بیست تا چهار تا جوجه در اومد میخواستم بدونم کدوم دماسنج دقیقه آیا دماسنج های الکلی دقیق هستن و همراه دماسنج دیجیتال رطوبت سنج هس اگه با این رطوبت سنج جوجه کشی کنم نتیجه مطلوب میگیرم و قبلا هم با همین رطوبت سنج جوجه کشی کردم که رطوبت روی ۵۱ بود

    Reply
  • دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۳:۴۲
    Permalink

    با سلام تخم کبوتر چند روز و چقدر دما لازم دارد تا در بیاید

    Reply
  • سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ at ۲۳:۴۶
    Permalink

    سلام ببخشید دستگاه جوجه کشی دماش ب ۳۷نمی رسه بین ۳۶گیر میکنه علت اش چی

    Reply
  • جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۵
    Permalink

    سلام
    رطوبت دستگاه من از۷۰پایین ترنمیاد درصورتی که باید برای تخم بوقلمون بین۵۲-۵۷درصد باشه
    دمامناسبه ودقیقا۳۷.۵هست میشه راهنمایی کنید
    باتشکر

    Reply
  • چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۶
    Permalink

    باسلام. من سه ماه پیش یه دستگاه جوجه کشی صدتاایی مارک سِوان خریدم. دوسری داخلش تخم اردک گزاشتم ولی هر دوبار ناموفق بود. ما گیلان زندگی میکنیم. نمیدونم چرا اینطور میشه ، دفعه اول بیست تا تخم اردک و دفعه دوم ده تا ، دما رو سی و هفت و نیم گزاشتم و رطوبت رو تا شصت و پنج تا شصت و هفت متغیر بود ، تمام تخم ها ، به مرحله هچ میرسن ولی بیرون تخمها سیاه میشه که یعنی وقتی روز بیست و هشتم یا بیست و نهم میشکونمش میبینم جوجه مُرده داخل تخم‌ ، نمیدونم چکار کنم ، اصلا وقتی جوجه ها میمیرن آدم یه جورایی ناامید میشه و بی رغبت،،، اگه میشه راهنماییم کنید ، دفترچه راهنمای دستگاهم تماما ب زبان چینی بود و ازش نتونستم کمکی بگیرم، بعضی تخمها نوک میزنن ولی خفه میشن، ممنون میشم

    Reply
  • پنجشنبه ۰۲ فروردین ۱۳۹۷ at ۱۵:۴۲
    Permalink

    سوال :باسلام دستگاه راک هرچندساعت بایدصدوهشتاددرجه بچرخد؟؟

    Reply
  • پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ at ۲۰:۳۱
    Permalink

    با سلام
    من یه دستگاه دارم که هر سه ساعت ۲۰ دقیقع تخمارو تکون میده به نظر شما اسیبی به تخما که وارد نمیکنه

    Reply
  • شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۱:۲۹
    Permalink

    سلام
    خیلی ممنون از مطالب که منتشر میکنید.

    Reply
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۱:۲۳
    Permalink

    سلام
    امروز روز ۲۱ جوجه کشی دستگاهمه الان یه دونه از تخم مرغا نک نمیزد بعد فکر کردم که سرش به طرف تیز تر تخم هستش به خاطر همین کمی از طرف تیز تخم رو شکستم تا خفه نشه الان وقتی نگا کردم دیدم داره از طرف پهن تر نک میزنه به نظرتون زنده میمونه چون اون سوراخ کمی بزرگه و خون هم ازش اومد

    Reply
  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۹:۵۴
    Permalink

    سلام من یه دستگاه خانگی ایزی باتور ۵ دارم میخاستم ببینم چطوری به برق اضطراری وسلش کنم.وچطوری قبل از این که تخمو داخل دستگاه بزارم بفهمم نطفه دارن؟ لطفا بگید ممنون

    Reply
  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۴:۰۴
    Permalink

    سلام ببخشید میشه تخم کاسکو هم زیر پای مرغ خوابوند؟؟
    ممنون

    Reply
  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۲۳:۳۱
    Permalink

    سلام من روز اول جوجه کشی نوک تخم مرغها رو رو به بالا گذاشتم و روز دوم فهمیدم که قسمت پهنا باید بالا باشه و درستش کردم آیا مشکلی ایجاد میشه؟ و دستگاهو خودم ساختم و زاویه چرخشم نود درجه است

    Reply
  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۰۹:۱۷
    Permalink

    سلام اگر در روز اول جوجه کشی حرارت به مدت ۹ ساعت ۳ درجه بالاتر برود چه اتفاقی می افتد؟؟

    Reply
  • شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۲:۵۷
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر.من ۱۸ تا تخم کبک گذاشتم زیر یه مرغ روز ۴ یا ۵ بود متوجه شدم پای مرغه خیلی قارچ زده یه پماد کلو بتازول زدم ،فرداش دیدم همه تخما چرب شده.با حوله مرطوب یه کم خشکشون کردم ولی زیاد تغیر نکرد چند روز پیش یه دونه از تخمارو شکونده بود دیدم که زرده ش سالمه .امروز یه پوست تخم در لونه ش دیدم که یه زره از زردهش باقی مونده بود.نظرتون چه به نظرتون تخما اسیب دیدن براثر پماد چرا تخما شکسته میشن میشه بر اثر نداشتن نطفه باشه.

    Reply
  • جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۰
    Permalink

    سلام من بار اول هست جوجه کشی می کنم ۶ عدد تخم گزاشتم ولی فقط یک دونه باز کرده آیا بقیه تخم ها باز می شود یا خیر راه چار نشان بدید

    Reply
  • جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۹:۲۱
    Permalink

    ببخشیذ چی شد کسی هست جواب بده

    Reply
  • سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ at ۲۱:۴۹
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید من ۱۱تا تخم مرغ گذاشتم زیر یه مرغ کرچ بعد از روز چهارم دیدم که یکی از تخمها شکسته شده بعد همه ی تخمها را کثیف کرده بود طوری که زردش به همه تخمها چسبیده بود با یه دستمال حوله ای که با آب ولرم مرطوبش کرده بودم روشون را پاک کردم ولی خیلی چسبیده بودم با زحمت پاکش کردم و خشکشون کردم تخمها همه رگ خونی داشتن به نظر شما بهشون که آسیب نرسیده تخمها را پاک نمیکردم مشکلی پیش نمیومد به نظرتون پاکش کردم آسیب دیدن میشه لطف کنین جواب من را بدین

    Reply
  • جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۶
    Permalink

    ببخشید من پریروز برق دستگاهم رفت دما همیشه رو ۳۹ درجس
    دستگاهم دو تا تهویه به اندازه کاسه کوچیک داره
    برق رقتن به مدت ۲ ساعت بود
    دمای اتاق همیشه روی ۳۲ ۳۱ درجس میخواستم بپرسم ایا مشکلی پیش اومده؟
    صبح نطفه بینی کردم سالم بودن ایا علاِعمی داره؟

    Reply
  • شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ at ۲۲:۴۱
    Permalink

    سلام
    من تخم مرغ را درون دستگاه گذاشتم و الان روز ۲۱ هست درون تخم یع خط های سیاه رنگی وجود دارد زیاد نیست یع کم بعد روی تخم اثری از ترک یا شکستگی تخم وجود ندارد آیا جنین زنده است یا مرده خیلی خیلی نگرانم

    Reply
    • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ at ۱۸:۵۲
      Permalink

      سلام
      خط های سیاهی که میبینید پرهای جوجه هست، کم کم در حال جذب بندناف می باشد تا کامل شود و نوک بزند. بهتره که درب دستگاه در ۳روز آخر زیاد باز نماند.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ at ۲۰:۰۶
    Permalink

    سلام
    ببخشید الان روز ۲۳ هست تا روز ۲۵ آیا جوجه از تخم بیرون خیلی خیلی نگرانم

    Reply
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ at ۲۰:۱۴
    Permalink

    ببخشید سوال میکنم آیا ممکن است که جوجه ها تا ۲۵ روز درون تخم باشن
    باتشکر

    Reply
    • چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۰۸:۴۱
      Permalink

      سلام
      خواهش میکنم/ بعضی از تخم های ضعیف دیرتر هچ می شوند.

  • چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۰۹:۰۰
    Permalink

    سلام من هروقت جوجه میگیرم دوتایی میگیرمو بزرگشون میکنم.سال پیش جوجه هام تا یک سالگی بردمشون ولی به دلیل سروصداشون یکیشو دادم پنچ تا جوجه گرفتم(چون دوسشون داشتم دلم نمیومد بکشمشون)اون جوجه هاهم مریض بودن مردن و خروس دیگمم مریض کردن اونم مرد…امسال دوتا جوجه گرفتم میبینم عطسه میکنند جوجه های دیگمم مریض میکنند خاهش میکنم کمکم کنید…….منتظرم….

    Reply
    • سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۹
      Permalink

      سلام
      به جوجه آنتی بیوتیک به مدت ۷ روز دهید. وظمنا در آب AD3E اضافه کنید

  • چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۰۹:۰۲
    Permalink

    لطفا

    Reply
  • شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۲
    Permalink

    سلام وقت بخیر،دستگاه صنعتی۲۷۰۰تایی دارم،متاسفانه قطعی برق روزی ۲ساعت هست،موتور برق ندارم،چطور میشه دما میزان بشه که حداقل آسیب داشته باشم،با تشکر ازشما

    Reply
    • شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۵:۲۳
      Permalink

      سلام
      بستگی به جنس دستگاه دارد تا در زمان قطعی برق مشکلی پیش نیاید.
      دستگاه جوجه کشی دی کیو شاپ با دارا بودن از عایق پلی استایرن (EPS) در جداره ها ، بهینه سازی در اتلاف دما می باشد.

  • چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۲:۳۶
    Permalink

    سلام یه سوال داشتم تو دستگاه دست ساز از چندم نباید تخم مرغ ها رو چرخاند من ۵ ماه ساعت نه صبح تخم ها رو گذاشتم پس باید تا ۲۳ آن ماه ساعت نه صبح چرخش رو انجام بدم یا ۲۲ام ماه میشه جواب بدید؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۵:۱۹
      Permalink

      سلام
      ۳ روز آخر تمام پرندگان در دستگاه جوجه کشی نیازی به چرخش ندارد و به هچر منتقل می شود.
      در مرحله هچر غیر از ثابت نگه داشتن راک ، دما و رطوبت را طبق مرحله هچر باید تنظیم کنید.

  • شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۵:۱۷
    Permalink

    سلام
    سیستم کنترلر دستگاه احتمالا از کار افتاده باید با شرکت مربوطه در ارتباط باشید تا مشکل شما حل شود.

    Reply
  • یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۰:۰۳
    Permalink

    سلام من یک دستگاه ایزی باتور ۲ خریدم داخلش تخم بلدرچین گذاشتم رطوبتش دیشب روی ۸۰ بود ظرف اب اصلی رو برداشتم داخل ظرف کمکی اب کم ریختم الان رطوبتش روی ۷۲.۷۳ هستش میخواستم بدونم برای تخم مشکلی پیش میاد یا نه ممنون.

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۱:۴۵
      Permalink

      سلام
      رطوبت برای بلدرچین بالا می باشد

  • یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۳:۰۲
    Permalink

    سلام,اولا خیلی ممنون که از سال۹۵تا الان هر روز پاسخگو بودید خدا قوت
    من ۱۹سالمه و میخوام پرورش قرقاول راه بندازم و از۴تا ماده و ۱نر میخوام شروع کنم,و یکی از دستگاه های شرکت شمارو تهیه کنم,اما سوالی که مانع شروع کارم میشه این هست:
    نمیدونم میشه تخم هارو تدریجی اضافه کرد به دستگاه یا نه,تو نظرات دیدم که گفتید بیشتر از ۱۰ روز نمیشه تخم نطفه دار رو نگه داشت,اگر من بخوام ۴۰تا تخم در طی ۱۰ روز جمع کنم و یکجا وارد دستگاه کنم,تخم هایی که بعد اون ۱۰ روز گذاشته میشن رو چیکار کنم یعنی باید ۲۴روز اون تخم ها رو نگهدارم تا دستگاه خالی بشه و بعد وارد دستگاه کنم؟ درحالی که شما گفتید بیشتر از ده روز خارج دستگاه باشن نطفه از بین میره
    لطفا راهنمایی کنید و ایا دستگاهی هست که تا زمان خالی شدن دستگاه جوجه کشی تخم هارو بچرخونه یا نه؟
    ممنون

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۱
      Permalink

      سلام
      نظر لطف شما می باشد/ مجموعه دی کیو شاپ ، با مهندسین متخصص علوم طیور همواره پاسخگوی شما هستند.

      با این شرایط و تعداد پایین قرقاول ها و مدت زمان طولانی تخمگذاری ، بهتره دو دستگاه داشته باشید تا بعنوان ستر و هچر جدا هر ۳ تا ۵ روز در داخل دستگاه تخم بگذارید.

  • سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ at ۰۹:۲۳
    Permalink

    ببخشید من میخواستم بدونم که وقتی تخم های داخل دستگاه میچرخند باید در همان حالت چرخیده بمانند یا باید به حالت افقی برگردند.

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۶
      Permalink

      سلام
      چرخش دستگاه بستگی به سیستم کنترل دارد/ معمولا در ۳ حالت و گهواره ای و نرم چرخش دارد.

  • پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ at ۰۵:۱۸
    Permalink

    سلام تخم ها حتما باید بعداز اینکه از یک جای دور یا از لونه ی مرغ درشون آوردیم باید حتمن انبار بشن به مدت سه چهار روز یا همون لحظه میشه داخل دستگاه گذاشتشون؟متشکر

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ at ۰۹:۳۴
      Permalink

      سلام
      بعد از جمع آوری تخم نطفه دار ها ، برای درصد هچ بالا بمدت ۲۴ ساعت در محیطی با دما ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ at ۲۲:۵۱
    Permalink

    سلام وخسته نباشید
    من دستگاه جوجه کشیم رطوبت ساز داره .برا یک روز نبودم آب تموم کرده .اتفاقی برا تخم بلدرچینا نمی افته؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ at ۰۹:۵۳
      Permalink

      سلام
      رطوبت نسبی مناسب بستگی به محیط و مدت زمان انکوباتور می باشد .

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۸:۳۱
    Permalink

    سلام من تخم بوقلمون گذاشتم امروز روز ۳۰ولی هنوز در نیومده جوجها /جوجه داخل تخم هست ولی موندم چرا در نیومدن حالا به نظر شما امکانش هست باز در بیاد یا ورشون دارم از دستگاه /دستگاهمم طیور ماشین ابزار

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۷:۴۷
      Permalink

      سلام
      تو این فصل تخم نطفه دار بوقلمون ضعیف می باشد .
      شما با این حال ۲۴ الی ۴۸ ساعت بگذارید تخم نطفه ها در دستگاه جوجه کشی باقی بماند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ at ۱۰:۴۴
    Permalink

    سلام
    ببخشید مهندس،من میخوام بدونم که وقتی تخم ها در داخل دستگاه چرخیدند و به حالت ۴۵ درجه در اومدن باید تو همون حالت ۴۵ درجه بمونند و دیگه حرکت نکنند یا اینکه باید تخم ها به چرخش خودشون ادامه بدهند تا به حالت افقی،صاف و صفر درجه برگردند.
    (نوع چرخش هم گهواره ای هستش)

    Reply
    • دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ at ۱۲:۱۶
      Permalink

      سلام
      باید به همون حالت ۴۵ درجه بماند تا تایم بعدی چرخش بعدی انجام گیرد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ at ۱۷:۴۰
    Permalink

    سلام،می خواستم بدونم اگه با ماژیک یا خودکار یا خودنویس روی تخم ها علامت گذاری کنیم مشکلی پیش میاد؟روش جایگزین چیست

    Reply
    • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۲
      Permalink

      سلام
      ماژیک بدلیل پخش شدنش مناسب نیس / وقتی تخم ها رو در داخل دستگاه با دمای تقریبی ۳۸ و رطوبت ۶۰ قرار میدهید . محل رشد میکروارگانیسم می باشد و برای تخم ضرر دارد.
      بهترین وسیله برای علامت گذاری مداد می باشد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ at ۰۱:۱۵
    Permalink

    سلام خسته نباشین.
    ببخشید من یک دستگاه دارم که دمارو تنظیم میکنه. ولی واسه تامین رطوبت فقط یک مخزن داره در زیر دستگاه. خواستم بپرسم آگه داخل مخزن رو پر کنم و رطوبت از حد لازم بیشتر باشه واسه تخم ها ضرر داره؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۴
      Permalink

      سلام
      رطوبت بیش از حد باعث خرابی و آب جمع شدن در تخم ها می شود . و در نهایت جنین خفه می شوند.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ at ۰۲:۵۱
    Permalink

    سلام یک سوال داشتم من دستگاه جوجه کشیم هیجدهمین روز خراب شد من نمیدونستم بعد دوازده ساعت فهمیدم خراب شده همون وقت درستش کردم ایا تخم مرغ ها خراب شدند یا درمی اید لطفا جواب سوالمو بدید ممنون

    Reply
    • سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۱
      Permalink

      سلام
      اگر تخم ها سرد شده باشند ، احتمال مرگ جنین وجود دارد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ at ۰۹:۲۳
    Permalink

    سلام ببخشید میشه وسیله ای ساخت که تخم مرغ ها را به صورت خودکار بچرخاند اگه جواب بدین ممنون میشم

    Reply
    • شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ at ۱۲:۲۷
      Permalink

      سلام
      باید موتور گیربکس داشته باشد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ at ۰۶:۲۹
    Permalink

    با سلام بنده تعدادی جوجه بلدرچین گذاشتم و دراومدن
    اما هر روز تعدادی از جوجه ها دارن میمیرن
    میشه راهنمایی کنید چیکار باید بکنم

    Reply
    • یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۲
      Permalink

      سلام
      برای جوجه بلدرچین ها تا ۱۰ روزگی گرما بسیار مهم می باشد.
      دمای کف سالن را به ۳۵ درجه برسانید و حتما با یک کارتن بصورت دایره وار محصور نمایید. بدلیل اینکه جوجه ها به زاویه حساس می باشند و به یک گوشه می روند و باعث تلفات جوجه های ضعیف می شوند/
      لطفا به لینک زیر در رابطه با پرورش جوجه بلدرچین مراجعه نمایید

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ at ۰۱:۰۲
    Permalink

    آیا امکان دارد جوجه مرغ زود تر دربیاید اگر امکان دارد چندروز زودتر

    Reply
    • شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۰
      Permalink

      سلام
      بله / بدیل با بالا بودن دمای محیط نگهداری تخم نطفه دار قبل از دستگاه می باشد/

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ at ۱۸:۳۹
    Permalink

    سلام اگر در هنگام جوجه کشی تخم مرغ ترک بخورد آیا در می آید

    Reply
    • پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ at ۱۷:۰۱
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار قبل جوجه کشی باید گرید بندی شود. و مناسب جوجه کشی نمیباشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ at ۱۹:۲۸
    Permalink

    سلام یکی از تخم مرغ های من در هنگام چرخش ترک خورد آیا در می آید

    Reply
  • یکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ at ۱۳:۱۲
    Permalink

    تخم مرغ باید چند روز در دستگاه باشد تا جوجه شود

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ at ۱۸:۳۷
      Permalink

      سلام
      مدت زمان جوجه آوری مرغ ۲۱ روز می باشد

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ at ۲۲:۰۰
    Permalink

    سلام
    من دوتا غاز ماده دارم یدونه نر می خواستم بدونم اگه اولین تخم غازامو شکستم نطفه داشت ایا دلیل بر اعتماد به وجود حتمی نطفه در تخم های بعدی میشه یا نه!!!؟؟؟ برعکسش چطور!!!
    سوال بعد اینکه ایا حتما باید ۳ روز اخر برد تخم هارو به هچ ؟؟؟ اگه نبریم چی میشه؟؟؟ یعنی تو همون حال ستر بمونه…!!!
    سوال سوم اینکه ایا میشه هر روز یه تخم اضافه کرد به دستگاه یا نه؟؟؟!!! با توجه به اینکه دستگاه ستر و هچر همزمان رو دارا باشه!!!
    با تشکر از پاسخ گوییتون

    Reply
  • سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ at ۰۰:۲۷
    Permalink

    سلام آقای مهندس خوبید من چندتا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. دستگاه جوجه کشی درست کردم ساده با کارتن با لامپ و دیمر و دماسنج و ظرف آب
    یک ظرف آب و داخلش ابر گذاشتم در دستگاه و نمیدونم رطوبت چند درصد مشکلی پیش نمیاد؟
    سوال دوم برای تهویه هوا میشه دو یا سه جا کارتن رو سوراخ کرد ( در ضمن کارتن تو اتاق هستش)
    و سوال پایانی تخم مرغ در روز چند باید چرخانده شود یک بار کافیست؟
    باتشکر امیری

    Reply
  • چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ at ۲۳:۳۴
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من چندتا تخم مرغ توی دستگاه گذاشتم الان روز ۱۹ امه
    یک ساعت پیش من با نور گوشی داخل تخم هارو نگاه کردم حدودا یک چهارم تخم کیسه هواست و جوجه تکان میخوره ولی با توجه به سرچ هایی که در اینترنت داشتم یجورایی حس میکنم جوجه نسبت به روز ۱۹ام کوچیکه
    خیلی نگرانم…
    راه حل چیه؟
    نظرتون چیه؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ at ۱۱:۵۸
      Permalink

      سلام
      نطفه ضعیف می باشد/ باید کمک نمایید بعد از هچ با ویتامین AD3E تقویت نمایید

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ at ۱۳:۰۱
    Permalink

    با سلام ، علت نوک زدن جوجه در هنگام هچ به قسمت باریک تخم مرغ و مرگ آن چیست .

    Reply
    • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۴۵
      Permalink

      سلام
      احتمال چرخش نامناسب می باشد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ at ۱۹:۰۸
    Permalink

    سلام و خسته نباشی خدمت مهندس عزیزاگر خودمون تخم رو بشکنیم و آب داخل تخم باشد چه اتفاقی برای جوجه میفته

    Reply
    • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۷
      Permalink

      سلام
      سلامت باشید دوست عزیز؛
      وجود آب در تخم ، احتمال خفگی جوجه را در بر دارد. مقدار رطوبت نسبی باید به حدی باشد تا پر جوجه به راحتی پوسته و شالاژای تخم را از خود جدا نماید.

      دی کیوشاپ

  • شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ at ۰۳:۳۲
    Permalink

    سلام خسته نباشید من صدای جیک جیک جوجه مرغ از داخل تخم میشنوم ۲روزه , ولی هنوز تخم نشکسته میشه خودم گوشه تخم ترک کوچیک بندازم که خود جوجه بتونه بشکنه ممنون میشم پاسخ بدید

    Reply
    • سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۳
      Permalink

      سلام
      در چندمین روز چنین اتفاقی افتاده؟ اگر تخم نطفه دارها ضعیف باشند ، نیاز به کمک کردن دارند . سوراخ کردن تخم ها باید به طریقی باشد که به آرومی قسمت وسط تخم را ترک بدهید اگر خون آمد ادامه ندهید! اگر جوجه درحال تکان خوردن می باشد کمی رطوبت نسبی را بالا ببرید و یا هر ۱ ساعت از فاصله دور به ارومی اسپری با دمای ۳۷ درجه نمایید

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ at ۰۸:۲۵
    Permalink

    سلام یه سوال داشتم. وقتی مرغ کرچ میشه باید از چند تا تخم استفاده کنیم؟؟؟
    وقتی میخواهیم تخم را بگذاریم زیر مرغ تخم نطفه دار باید تازه باشد یا کهنه؟؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ at ۱۱:۲۷
      Permalink

      سلام
      سوال اول ؛ معمولا در طیور سبک مثل مرغ ۷-۸ عدد تخم نطفه دار زیر آن می توان قرار داد/
      سوال دوم ؛ حداکثر زمان نگهداری تخم های نطفه دار ۷ – ۱۰ روز می باشد/

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ at ۲۰:۴۶
    Permalink

    خوب بود یک سوال اگر دستگاه روی هچ نرود چه مشکلی پیش می آید چون دستگاه به مشکل خورده تجدید دوره خورده

    Reply
    • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۷
      Permalink

      سلام
      بصورت دستی به هچ ببرید . ۳ روز آخر دما پایین و رطوبت بالا و چرخش ثابت می شود.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ at ۲۰:۱۲
    Permalink

    سلام .فن داخل دستگاه من بعد ازاولین روز گذاشتن تخم ها خراب شد ومن برای درست کردن فن تخمها راحدود ۵ ساعت جلوی بخاری و با یک پتو روشونو پوشاندم آیا امکان خرابی تخم ها وجود دارد

    Reply
    • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۴۳
      Permalink

      سلام
      اگر دمای نگهداری و بیرون دستگاه حدود ۳۵ درجه باشد ، مشکلی برای تخم های نطفه دار پیش نمی آید/
      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۹
    Permalink

    سلام لطفا پاسخ دهید: من یک دستگاه جوجه کشی ساختم با یونولیت بعضی موقع ها نور لامپ کن و زیاد میشه و دماش هم از ۴۶ یا ۴۷ پایین تر نمییاد؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۴۴
      Permalink

      سلام
      بوسیله ترموستات می توانید دمای نسبی را به حد متداول برسانید.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۱:۲۴
    Permalink

    سلام من یک دستگاه ساختم با یونولیت لامپ بعضی موقع ها کم و زیاد میشه؟ و دمای آن از ۴۶و ۴۷ پایین تر نمیاد

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۶:۴۱
      Permalink

      سلام
      باید با یک ترموستات دما رو کنترل نمایید تا روی ۳۷.۷ متغیر بماند. و یک فن برای تهویه داخل دستگاه قرار دهید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ at ۲۲:۳۶
    Permalink

    سلام.الان ۲۱ روز هست که نخم هارو گذاشتم ولی هیچ خبری نیس نه نوکی نه تررکی هیچی.ساوالان جوجه جنس دستگاه PVC الان چیکار کنم راهنمایی میکنین

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۴۰
      Permalink

      سلام
      دماسنج را بر روی تخم نطفه دار قرار دهید و دمای آن را با دستگاه بسنجید.
      ۲ تا از تخم ها را بشکنید اگر جوجه در حال تپیدن می باشد و پر بدن خشک می باشد . باید رطوبت دستگاه رو مقداری بالا ببرید تا بتواند تخم ها را بشکند.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۲:۴۷
    Permalink

    سلام .من دستگاه جوجه کشی دارم تخم اردک گذاشتم امروز روز ۲۷.یه جوجه تخمو شکونده ولی نمیتونه بیرون بیاد دو روزه راهنمایی کنید چیکارباید بکنم؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۳۸
      Permalink

      سلام
      تخمها احتمالا ضعیف می باشد که توان شکستن تخم ها رو ندارند. لطفا ۲ تا از تخم ها رو سوراخ کنید اگر جوجه در حال تپیدن می باشد و پر بدن خشک می باشد . باید رطوبت دستگاه رو مقداری بالا ببرید تا بتواند تخم ها را بشکند.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۸:۳۲
    Permalink

    سلام
    علت خشک شدن نوک جوجه ها هنگام بیرون امدن چیه

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۳۳
      Permalink

      سلام
      رطوبت نسبی دستگاه میزان نمی باشد
      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ at ۲۱:۰۵
    Permalink

    سلام معمولا نسبت مرغ به خروس جوجه های محلی چند درصد میشه

    Reply
    • شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۷:۴۱
      Permalink

      سلام
      به ازای هر ۵ تا ۱ خروس باشد و تناسب دقیق تر بستگی به تغذیه مناسب و سرزندگی خروس دارد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۹:۰۹
    Permalink

    سلام،خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون.
    من خودم یه دستگاه خانگی درست کردم و امروز روز ۱۷ جوجه کشیم هستش.می خواستم بدونم بعد از اینکه جوجه ها از تخم بیرون اومدن چه باید بکنم؛منظورم این که دما،رطوبت،محل،نور،تغذیه و… را بر چه اصولی باید رعایت کنم و لطفا اگه میشه مقدار هرکدوم رو بهم بگید.تخم مرغ هایم هم بومی هستند.
    با تشکر.

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۸
      Permalink

      سلام
      تشکر از حسن توجه شما؛
      بعد از هچ شدن جوجه ها به مدت ۱۰-۱۲ ساعت داخل دستگاه بماند . پر پشت گردن اولین علائم برای خروج جوجه ها می باشد، وقتی که پر پشت گردن خشک شد به سالن با دمای ۳۰-۳۵ درجه کف منتقل نمایید/ تا ۲ روز اول هم با آب و شکر + مولتی الکترولیت پذیرایی نمایید/

  • شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۶:۵۸
    Permalink

    سلام، میخواستم بدونم مدت زمان روشن بودن چراغ دستگاه جوجه کشی چقدره؟ همیشه باید روشن باشه یا اینکه هر چند ساعت یکبار؟ با تشکر

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۲۳
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی نیازی به چراغ و روشنایی ندارد.

  • پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ at ۰۹:۳۸
    Permalink

    سلام من در دستگاه جوجه کشی دومرتبه تخم گذاشتم با فاصله ده روز اشکالی که نداره

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۰:۱۳
      Permalink

      سلام
      باید یه دستگاه جدا بعنوان هچر داشته باشید تا ۳ روز آخر جوجه ها در دستگاه هچر، هچ بشوند.

  • پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۰:۲۱
    Permalink

    سلام من یکبار یادم رفت چرخش انجام بدم مشکلی پیش نمیاد

    Reply
    • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۶
      Permalink

      سلام
      مشکلی پیش نمیاد.
      سعی بشه ، چرخش طبق برنامه ریزی انجام بشود.

  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۳:۳۱
    Permalink

    سلام ۶ تای آخر تخم های مرغ من خروس نداشته آیا این تخم ها نطفه دارند؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۲
      Permalink

      سلام
      معمولا نطفه داری تا ۴۸ ساعت در تخمدان ماندگاری دارد.

  • یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۸:۵۸
    Permalink

    سلام…من رطوبت دستگاه رو روی ۶۰میذارم اما خودش بعداز چندساعت میره روی ۸۰،۸۵،۹۰مشکلش چیه؟
    دستگاه کاکل زری کاشمردارم.

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۰
      Permalink

      سلام
      احتمالا سنسور رطوبت مشکل دارد . با خدمات همون شرکت در ارتباط باشید تا مشکل شما برطرف شود.

  • یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۰:۵۶
    Permalink

    روز انتقال به هچر میشه ۱۷ روز باشه؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      برای مرغ از روز ۱۹ می باشد

  • دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۷:۰۹
    Permalink

    سلام ببخشید یکی از تخما دو روزه خیلی تکون میخوره اما اصلا ترک نخورده امروز روز نوزدهمه خیلی تکون میخوره چیکار کنم ب نظرتون کمکش کنم بیاد بیرون یا مشکلی نیست؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۸:۵۷
      Permalink

      سلام
      نوع تخم نطفه دار را بفرمایید . معمولا تا ۲۴ ساعت بعد از دوره هچ بعضی از تخم نطفه دار ها که ضعیف هستند دیرتر هچ می شوند.

  • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۰۹:۰۱
    Permalink

    با سلام و خسته نباید.
    من برای بار اول خودم دستگاه اتوماتیک ساختم
    یه سوال در این مورد داشتم که موتوری برای گردوندن تخم هاانتخاب کردم ۶ دور در دقیقست یعنی هر ۱۲ ثانیه یه دور کامل رو میزنه
    من کاری که کردم براش یه تایمر گذاشتم که هر یک ساعت یکبار یه خروجی ۴ ثانیه میده و موتور رومیچرخونه به نظر شما مشکلی ایجاد میکنه تو مرحله جوجه کشی ؟!

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۸:۱۵
      Permalink

      سلام
      زمان ۶۰ دقیقه خوبه / ولی ۱۰ دقیقه در مذت پالس ۵ ثانیه بهتر جواب میده.

  • چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۰:۱۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید بعضی از تخما نطفه دارند ولی روز ۲۱ در نیومدن اونا رو چیکار کنیم دماشونو ببریم بالا؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۱
      Permalink

      سلام
      اون تخم ها نطفه هاش ضعیف می باشند باید کمک کنید و قدری رطوبت ۳ روز آخر را بالا ببرید.

  • سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۳:۳۰
    Permalink

    سلام چقدر طول میکشه تا جوجه تخم را بکشنه و بیرون بیاد؟

    Reply
  • سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۳:۳۱
    Permalink

    سلام چقدر طول میکشه تا جوجه تخم رو بشکنه و بیرون بیاد؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۱
      Permalink

      سلام
      مدت زمان جوجه آوری هر پرنده طبق طبیعت می باشد.
      این زمان برای مرغ ۲۱ روز می باشد/

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۳:۱۸
    Permalink

    سلام جوجه های من تازه از تخم بیرون اومدن نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۹
      Permalink

      سلام
      دمای کف سالن پرورش باید بین ۳۰ تا ۳۵ درجه باشد . تا دو روز اول از مولتی ویتامین + آب و شکر از جوجه ها پذیرایی نمایید/ اطلاعات کامل تر در متن موجود می باشد.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۹:۳۵
    Permalink

    سلام، اگر به مدت ۲ ساعت در روز ۲۰ جوجه آوری، دمای دستگاه روی ۴۵ درجه باشد آیا جوجه ها زنده میمانند، با تشکر

    Reply
    • سه شنبه ۰۶ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۲
      Permalink

      سلام
      در روز ۲۰ که دمای ملایم نیاز داریم تا جوجه براحتی هچ شوند
      احتمال خفگی جوجه ها وجود دارد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۲:۲۳
    Permalink

    سلام من میخاستم بدونم هر چند ساعت یک بار باید تخم هارو تکون بدم

    Reply
  • پنجشنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۲:۲۴
    Permalink

    سلام من میخاستم بدونم هرچندسلعت یک با باید تخم هارو بچرخونم

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۴
      Permalink

      سلام
      روزی ۴ تا ۵ مرتبه چرخش نرم و گهواره ای باید چرخش دهید.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۳
    Permalink

    راستی از کجا بفهمیم تخمی نقطه دار است؟

    Reply
  • دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۱:۱۱
    Permalink

    سلام من میخوام جوجه کشی بوقلمون کنم میشه لطفا بگید چ دستگتهی مناسبترین و راحترین و مراحلش به چه صورت هستش؟ممنونم.

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۸:۱۴
      Permalink

      سلام
      مدل DQ150SH بیشترین متقاضی می باشد.
      در بخش محصولات مدل DQ150SH را بررسی نمایید.
      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۰:۰۰
    Permalink

    سلام
    با دستگاه جوجه کشی خونگی سالی چندبار میتونم جوجه مرغ تولید بکنم و خواهشا یک دستگاه معتبر و بصرفه حدود ۵۰ تایی معرفی بکنید با قیمت.ممنون

    Reply
    • شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام
      بستگی به کارکرد شما را دارد ؛ مدل های مختلف در بخش فروشگاه دی کیو شاپ موجود می باشد.
      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۶:۲۶
    Permalink

    سلام
    ببخشید اگر طی دوره جوجه کشی دما برای چند ساعت به چهل برسد تتم
    اسیب می بیند

    Reply
    • چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۴
      Permalink

      سلام
      به تخم ها آسیب می رساند.

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۵:۱۸
    Permalink

    سلام… امروز صبح یکی از جوجه ها داشت از تخم در میومد یه قسمت از تخم مرغ شکسته بود ولی متاسفانه بعداز چند ساعت مرغ رو از جاش بلند کردم دیدم جوجه توی تخم مرغ مرده ست
    دوباره یه تخم مرغ دیگه هم یه قسمتیش شکسته بود من یه مقدار بیشتری شکوندمش و نوک جوجه معلوم شد بعد از چند ساعت رفتم و دیدم هنوز جیک جیک میکنه و در همون حالته منم یه مقدار دیگه از تخم رو پوست کندم ک به جوجه کمک کنم ولی متاسفانه مقداری خون اومد. آیا مشکلی برای جوجه پیش میاد؟؟؟؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدین

    Reply
    • چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۸:۱۵
      Permalink

      سلام
      وقتی خون از تخم میاد دیگه به کمک کردن ادامه ندید و بزارید مراحل رشد کامل شود. برای جوجه کشی های سنتی و مرغ کرچ ، نسبت به دستگاه تفاوت های بسیاری می باشد ، به فرض مثال در این مواقع اگر در دستگاه باشد ، هر ۴۵ دقیقه تخم ها رو اسپری نمایید تا پر جوجه رطوبت کافی را داشته باشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۵:۰۴
    Permalink

    سلام من می‌خوام یه دستگاه بخرم که اتوماتیک باشه ودیگه نیازی ب کار دست نباشه آیا همچین دستگاهی هست واگه هست کدوم مارک یا جنس دستگاه بهتره تا بخرم۰۹۳۸۱۸۲۷۲۷۴ممنون میشم به این شماره پیام بدین مرسی

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۴
      Permalink

      سلام
      در بخش فروشگاه دی کیو شاپ دستگاه های مختلفی وجود دارد لطفا بررسی نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۱:۵۷
    Permalink

    من اولین بارمه که جوجه کشی انجام میدم و دستگاه منم دستسازه چجوری مرطوب اونو از ۷۰ به۶۰بیارم

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی دستی ، باید با کم و زیاد کردن آب رطوبت را تامین نمایید.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۹:۵۰
    Permalink

    ببخشید قیمت دستگاه جوجه کشی ۵۰ عددی تون چنده

    Reply
  • پنجشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۹:۵۳
    Permalink

    قیمت دستگاه ۵۰ عددی تون چنده

    Reply
  • دوشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۳
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید
    من تازه دستگاه خریدم دستگاه اسکندری برد ۹۵۰
    سوالم اینه که میشه تخم مرغ.غاز.اردک رو باهم گذاشت تو دستگاه اصلا امکانش هست همچین چیزی؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۳۰
      Permalink

      سلام
      باید از کارشناسان شرکت مربوطه دقیق مشاوره بگیرید.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۴
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید
    من تازه دستگاه خریدم دستگاه اسکندری برد ۹۵۰
    سوالم اینه که میشه تخم مرغ.غاز.اردک رو باهم گذاشت تو دستگاه اصلا امکانش هست همچین چیزی؟

    Reply
    • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۷
      Permalink

      سلام
      بسته به نوع تجربه شما دارد ، بصورت پلکانی میتوانید قرار دهید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۲:۱۲
    Permalink

    سلام. من الآن سه نوع تخم مرغ، غاز، و بوقلمون گذاشتم توی دستگاه. رطوبت را بالا نشون میده و دما را هم از ۳۷ و هشت تا ۳۸ و ۵ است. رطوبت هم از ۷۵ تا ۸۵. از همین ها بیشتر کم و زیاد نمیشه. تهویه دستگاه را از کجا بفهمیم چند درصد است؟. و یک سوال دیگه دستگاه من همیشه سه روز یا چهار روز زودتر جواب میده. مثلا تخم مرغ را ۱۷ روزه تبدیل به جوجه میکنه. غاز و بوقلمون را ۲۶ روزه. حالا برای آخر کار تخم ها را باید چند روزه توی سینی بخوابانم؟. ممنون.

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۱۷
      Permalink

      سلام
      دما و رطوبت دستگاه شما دقیق نمی باشد و به همین دلیل در زمان هچ زودتر از موعد به جوجه تبدیل می شوند.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۴:۴۵
    Permalink

    به نام خداوند
    سلام میشه تخم مرغ و تخم مرغابی رو با هم تو دستگاه گذاشت تو سایت ها زده که رطوبت مرغابی ۱۰ درجه بیشتره ولی وقتی تخم مرغابی هم میزاری زیر پای مرغ جوجه میشه

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۱۴
      Permalink

      سلام
      استاندارد جوجه کشی با درصد هچ بالا ، هر دوره یک نوع پرنده را توصیه می کند!
      دستگاه جوجه آوری مصنوعی ، یعنی تمام کنترل آن بوسیله انسان انجام می شود.
      دستگاه طبیعی ، یعنی حس مادری را خود پرنده کرچ بر اساس نیاز هر تخم به آن رطوبت و دمای مناسب را می دهد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۳:۳۷
    Permalink

    سلام ببخشید یه سوال داشتم من نزدیک هزارتا تخم گذاشتم تو دستگاه امروز صب در دستگارو باز کردم واسه خنک سازی یادم رفت درشو ببندم امشب رفتم سر بزنم دیدم در دستگارو نبستم! تخم همه خراب شدن نه خیلیم سرد بودن چیکار کردم من خراب شدن از نگرانی دارم میمیرم

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۶
      Permalink

      سلام
      در این حالت شوک حرارتی به جنین وارد شده و احتمال مرگ جنین را بهمراه دارد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۱:۴۵
    Permalink

    عرض سلام وخسته نباشید به شما!
    اگه یکی دو روز درجه دستگاه ۱ الی ۲ درجه کمتر باشه مشکل جدی پیش میاد؟

    حدود ۱۵ دقیقه برق رفته بود تخم ها یکمی حدود هفت هشت درجه افت داشت این هم مشکل پیش میاره؟
    ……………ممنونم………….

    Reply
    • پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۲۲
      Permalink

      سلام
      در بخش اول فرمودید ، یک تا دو درجه که نه مشکلی پیش نمیاد.
      ولی در بخش دوم فرمودید ، هفت الی هشت درجه!! که شوک حرارتی می باشد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۵:۰۹
    Permalink

    سلام و خسته نباشید.من یه دستگاه دست ساز ساختم.تخم درونش پر شده و امروز روز بیست و دوم هستش ولی هنوز جوجه خارج نشده.یکم فوضولی کردم و تخم را روی نور گوشی گرفتم.رگهایی پیدا بود و البته تکون های خیلی کم.ایا جنین هنوز زندست؟تخما را یواش بشکنم یا بازم منتظر بمونم؟منونم از زحماتتون.

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۸:۵۹
      Permalink

      سلام
      با توصیفی که فرمدید جوجه ها زنده هستند ولی بدلیل مشکلات فنی دستگاه دست ساز و ضعف جنین قادر به هچ مناسب نمی باشند.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۹
    Permalink

    سلام من چند تا تخم مرغ تو دستگاه دست ساز گذاشتم امروزباید در میومدن تکون میخورن ولی تخم نشکسته چه کنم

    ه

    Reply
    • شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۲
      Permalink

      سلام
      معمولا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اتمام دوره جوجه آوری ، احتمال هچ وجود دارد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۲:۱۱
    Permalink

    سلام. امروز برق دوساعت قطع شد وروز پنجم جوجه کشیم هست ایا جوجه ها تلف شدن؟؟

    Reply
    • شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۰
      Permalink

      سلام
      بستگی به نوع عایق دستگاه شما را دارد.
      معمولا با عایق مناسب و پلی استایرن تا ۳-۴ ساعت مشکلی پیش نمی آید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۲:۲۵
    Permalink

    باسلام وخسته نباشید …
    ما تخم گذاشتیم داخل دستگاه بعد رطوبت ساز دستگاه خراب شد…الان تو چندتاظرف اب گذاشتیم تودستگاه برارطوبت دستگاه امروز۱۳روزه ک تخم ها تودستگاه قرار دارند و رطوبت دستگاه رو چهل یا دو س درجه کم وزیاد هست ایا مشکلی برای تخم ها پیش میاد؟فردا قراره رطوبت ساز جدید رو بزاریم داخل دستگاه…

    Reply
  • جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۲:۲۷
    Permalink

    باسلام وخسته نباشید …
    لطفا کمکم کنید…
    ما تخم گذاشتیم داخل دستگاه بعد رطوبت ساز دستگاه خراب شد…الان تو چندتاظرف اب گذاشتیم تودستگاه برارطوبت دستگاه امروز۱۳روزه ک تخم ها تودستگاه قرار دارند و رطوبت دستگاه رو چهل یا دو س درجه کم وزیاد هست ایا مشکلی برای تخم ها پیش میاد؟فردا قراره رطوبت ساز جدید رو بزاریم داخل دستگاه…

    Reply
    • شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۶
      Permalink

      سلام
      در مرحله ستر رطوبت به اندازه هچر مهم نمی باشد. رطوبت مرحله ستر باید ۵۵ تا ۶۲ درصد باشد . در مدت زمان تا تحویل رطوبت ساز جدید تعداد ظرف آب را بیشتر کنید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۱:۱۲
    Permalink

    سلام ببخشید من ی دستگاه دارم ک خودم با یخچال ساختم دوره اول ۱۸۰تخم گذاشتم نصف شون دراومدن ولی بقیع نوک زدن در نیومدن خودم درشون اوردن سراشون زیر بالشون بود علت چیه؟ممنون میشم جواب بدین

    Reply
    • شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۸
      Permalink

      سلام
      جوجه ها نهایت تا ۱۵ روزگی بدلیل ضعف نطفه تلف شدند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۱:۱۴
    Permalink

    سلام،آیا صدایی غرش رعد و برق بر روی تخم جنین تآثیر دارد.؟تشکر

    Reply
    • شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۷
      Permalink

      سلام
      صدا هیچ تاثیری ندارد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۳:۲۶
    Permalink

    سلام آیا ممکن جوجه شدن تخم هابه روزبیست سوم برسه البته زیرمرغ گذاشتم ۴تاجوجه شدن بقیه هم مشخص داخلشون جوجه هست ولی هنوز درنیومدن

    Reply
    • شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۶
      Permalink

      سلام
      معمولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت تا پایان دوره ، احتمال هچ وجود دارد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۴:۰۴
    Permalink

    سلام. من اشتباها پوسته ی سخت یکی از تخم مرغ هامو شکستم ولی پوسته ی نرمش پاره نشد، چون فکر میکردم مثل بقیه خرابه.ولی دیدم جوجه داخلشه و قلبش میزنه ولی هنوز کامل نشده،راهی برای نجاتش هست؟زنده میمونه؟در ضمن یکی از جوجه ها راحت از تخم در اومد ولی چرا این یکی هنوز کامل نشده؟!کمک لطفا!!!!

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۸:۰۳
      Permalink

      سلام
      جوجه هایی که بعد از پایان دوره هچ نشدند را باید کمک کنید . کمک کردن بصورتی که خون نیاد و هر ۳۰ دقیقه یکبار با فاصله آبپاشی با دمای ۳۷ درجه نمایید .

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۰:۵۴
    Permalink

    سلام من ۶ تا تخم مرغ گذاشتم داخل دستگاه

    امروز روز ۱۹ هست(پایان روز ۱۹)دوتا از جوجه ها یکطرف تخم رو شکستن یکیشون ۱/۴ تخم رو شکوند ولی بیرون نیومده و فقط نفس میکشه و جیک جیک میکنه(با صدای کم)میخوام بدونم باید از تخم بیرون بیارمش یا ن؟اگه اره بعد چند روز کلا از دستگاه بیرون بیارمش؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۸:۰۵
      Permalink

      سلام
      جوجه هایی که بعد از پایان دوره هچ نشدند را باید کمک کنید . کمک کردن بصورتی که خون نیاد و هر ۳۰ دقیقه یکبار با فاصله آبپاشی با دمای ۳۷ درجه نمایید . بعد از هچ ۱۰ تا ۱۲ ساعت جوجه باید داخل دستگاه بماند و اولین علائم پر پشت گردن می باشد ، وقتی پر پشت گردن خشک شد ، به سالن منتقل نمایید.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۹:۲۴
    Permalink

    سلام خیلی ممنون از پاسخگوییتون.من متوجه منظورتون نشدم،جوجه ای که هنوز نارس مونده چطوری کمکش کنم؟

    Reply
    • شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۲۶
      Permalink

      سلام
      فرمودید جوجه ضعیفه و توان بیرون اومدن نداردن . خدمت شما عرض کردیم باید کمک نمایید، کمک کردن بصورتی که خون نیاد و هر ۳۰ دقیقه یکبار با فاصله آبپاشی با دمای ۳۷ درجه کنید .

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۸ at ۰۷:۵۲
    Permalink

    سلام
    بنده یک بار تخم ها رو در راک پایین دستگاه گذاشتم آمار هچ بالا بود و در دفعه دوم تخم ها رو (از همون گله مادر دفعه اول ) در راک بالا گذاشتم اما این بار نسبت به دفعه قبل میزان هچ کمتر بود
    آیا محل قرار گرفتن تخم مرغ ها در دستگاه تاثیری روی هچ جوجه ها دارد؟

    Reply
    • شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۲
      Permalink

      سلام
      دماسنج جیوه ای بر روی تخم ها قرار دهید تا دمای طبقات را دقیق نمایید. اگر دستگاه شما فن بلوور داشته باشد اکسیژن رسانی را یکدست در تمام طبقات می کند.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۸ at ۰۷:۵۶
    Permalink

    سلام
    بنده یکبار تخم ها رو در راک پایین دستگاه گذاشتم امار هچ بالا بود ولی دفعه دوم تخم ها رو (که از همان گله مادری دفعه اول بودند) در راک بالا گذاشتم که این بار نسبت به دفعه قبل درصد هچ کم بود
    آیا محل قرار گیری تخم مرغ ها در دستگاه تاثیری روی هچ جوجه ها دارد؟
    ضمنا دستگاه بنده ۱۲۶ عددی و دارای سه راک می باشد.

    Reply
  • دوشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۸ at ۱۵:۱۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید موقعی که برق قطع میشه چه کارهای انجام بدم.قطعی برق ۲تا۳ساعت هسته لطفا راهنماییم کنید ممنون

    Reply
    • سه شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۸ at ۰۹:۳۹
      Permalink

      سلام
      بستگی به عایق بندی دستگاه دارد تا بتواند در زمان قطعی برق چه مقدار دوام بیاورد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۸ at ۱۲:۲۲
    Permalink

    دستگاه من بلدرچین دماونده.نمیدونم چقد دوام داره بعد از قطعی برق.اکه شما اطلاعی دارید راهنمایی کنید لطفا

    Reply
    • چهارشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۸ at ۱۶:۱۴
      Permalink

      سلام
      دستگاه جوجه کشی دماوند ( دی کیو شاپ ) بدلیل دارا بودن از عایق پلی استایرن در زمان قطعی ۴ – ۵ ساعت مقاومت دارد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۸ at ۲۰:۳۵
    Permalink

    سلام تخم هام ۱۸ روز رو تمام کرد الان هم یکی از جوجه تخم رو نوک زد ولی الان ۷یا۸ساعت شد هنوز بیرون نیومد دلیلش چیه

    Reply
    • یکشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۸ at ۰۹:۱۹
      Permalink

      سلام
      اگر دیدید پر جوجه ها خشکه هر نیم ساعت با فاصله آب با دمای ۳۷ درجه اسپری نمایید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ at ۰۸:۵۸
    Permalink

    سلام غاز های من الان تخم گذاشتن بنظرتون تخماشونو بردارم یا بزارم زیرش بمونه؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ at ۰۹:۲۴
      Permalink

      سلام
      این فصل آخرای تخمگذاری غاز می باشد و درصد نطفه پایین می باشد. اگر تخم ها زیر پرنده بماند تخمگذاری قطع می شود و کم کم حالت کرچی پیش می آید.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ at ۱۴:۰۳
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    من تازه با این شغل آشنا شدم و دارم تحقیق میکنم . ممنون میشم سوال منو جواب بدید.می خواستم بدونم ایا میشه یه دستگاه رو در اتاق یک اپارتمان قرار داد؟ایا این کار بوی نامطبوع داره یا نه ؟ و اینکه وقتی جوجه از تخم بیرون امد چطور باید بهش غذا داد و به کی باید بفروشیمش؟ با تو جه به اینکه فضای مناسب برای نگهداری جوجه بیرون امده از تخم را نداشته باشیم.تا چه زمانی می توان جوجه را در دستگاه نگه داشت؟
    سپاس از پاسخگویی شما.

    Reply
    • یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۱
      Permalink

      سلام
      دستگاه بوی خاصی ندارد بعد از ۷ تا ۱۰ روز که نطفه بینی انجام میدید تخم های خراب از دستگاه خارج میشه . جوجه ها تا ۱۰ روز اول نیازی به فضای خاصی ندارد و حتی در یک کارتن هم می توان پرورش داد.
      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ at ۱۳:۰۷
    Permalink

    سلام ما یک تخم داشتیم ک از توی تخم صدای جیک جیکش میومد بقیشون همه بدنیا اومده بودن ولی این نیومد بعد ما تخمشو کامل کندیم و بیرون اوردیمش خون زیادی هم اومد بعد زنده بود و تکون میخورد اما بعدش ک گذاشتیم تو دستگاه اصلا تکون نمیخوره

    Reply
    • چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۹
      Permalink

      سلام
      زمانی که برای کمک بخش از تخم را سوراخ می کنید و اگر خونی مشاهده کردید نباید ادامه دهید و اجازه تکامل به پرنده بدهید. با این وضعیت خون زیادی از جوجه رفته و احتمال تلف شدن زیاد می باشد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ at ۱۳:۰۹
    Permalink

    الان چیکار کنیم ب نظرتون مرده؟؟

    Reply
  • جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۷
    Permalink

    سلام من مرغ نشوندم وروز ۲۱ است وهنوز خبری از جوجه نیست به نطر شما چی کار کنم ایا هنوز امیدی به در امدن جوجه ها هست

    Reply
    • شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۱۳
      Permalink

      سلام
      تا ۲۴ ساعت به همین صورت بماند، بعد از این زمان از هر رک یکی از تخم ها رو سوراخ نمایید تا از سلامت جوجه ها مطمئن شوید.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ at ۲۰:۴۲
    Permalink

    سلام
    من در افغانستان زندگى میکنم میتوانم از ماشین هاى شما سفارش بدهم
    اگر ممکن است هزینه انتقال چند میشه من ماشین با ضرفیت ٨۴ تایی تخم مرغ و چهار شتر مرغ ضرورت دارم
    ممنون

    Reply
    • یکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۶:۰۰
      Permalink

      سلام
      ارسال دستگاه برای صادرات تا باربری شهرهای مرزی انجام می شود. هزینه ارسال به عهده مشتری می باشد.
      ظرفیت های مختلف دستگاه در بخش فروشگاه دی کیو شاپ موجود می باشد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ at ۱۵:۰۸
    Permalink

    سلام. من دستگاه با بدنه یخچال درست کردم. دما و رطوبت و تهویه مشکلی ندارن. سری اول که رطوبت ساز نداشتم و دما ثابت نبود جوجه در اومد بعد از اون ۵ دوره بعد از تخم در نیومد روز ۲۰ که خودم شکستم جوجه ها زنده بودن ولی روده هاشون بیرون بود. لطفاً کمک کنید ایرادشو برطرف کنم

    Reply
    • شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ at ۱۷:۲۳
      Permalink

      سلام
      برای راهنمایی لطفا با شماره زیر تماس بفرمایید.
      ۰۱۱۴۲۲۶۲۰۵۶

  • یکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ at ۲۰:۵۵
    Permalink

    عرض سلام خدمت مهندس محترم.
    ممنون که زحمت می کشید و پاسخ مارو میدید..
    سوال من اینه که برای ایجاد دمای مناسب دستگاه دست ساز، از لامپ رشته ای استفاده بشه بهتره یا المنت؟
    و سوال دومم اینه که اگه از لامپ استفاده بشه آیا نور مستقیم که به تخم ها میخوره ضرری برای تخم نداره؟

    Reply
    • دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۹
      Permalink

      سلام
      المنت نوع اصلی و جنس خوب برای تولید گرما مناسب می باشد.

  • یکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ at ۲۳:۲۴
    Permalink

    سلام خدمت مهندس گرامی، خسته نباشید..
    دوتا سوال پرسیدم جواب ندادید..
    ۱ برای تامین حرارت دستگاه دست ساز لامپ رشته ای بهتره یا المنت؟
    ۲ نور مستقیم لامپ به تخم ها اسیب نمیزنه؟
    ممنون میشم جواب بدید…

    Reply
    • دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۵
      Permalink

      سلام
      المنت نوع اصلی و جنس خوب برای تولید گرما مناسب می باشد.

  • جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ at ۱۴:۰۱
    Permalink

    سلام رطوبت دستگاه دقیق باید روی۶۰باشه. اگر رطوبت روی ۵۸یا۵۹امد مشکلی پیش نمیاد

    Reply
    • شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۴
      Permalink

      سلام
      بدلیل تلورانس دما و کارکردن خروجی، رطوبت متغیر می باشد.

  • شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۰
    Permalink

    سلام
    ضمن عرض خسته نباشید
    تعداد تخم مرغ های زیر مرغ برای جوجه آوری تعدادش چندتا باشد بهتر است
    آیا زوج یا فرد بودن آن مهم است .

    Reply
    • شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      معمولا تا ۱۰ تا تخم می توان قرار داد. ولی بستگی به جثه مرغ دارد.

  • چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ at ۱۴:۳۶
    Permalink

    تا چند رو وقت دارن تخما در بیان

    Reply
    • چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ at ۱۷:۲۳
      Permalink

      سلام
      جوجه آوری انواع پرندگان طبق برنامه زمانبندی هچ می شوند.

  • چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ at ۱۸:۵۹
    Permalink

    سلام من شش تا تخم داخل دستگاه گذاشتم دو تا که نطفه نداشت چهار تای دیگه روز صبح نوزدهم هچر کردم دما رو روی ستر ۳۷.۷ روی هچر۳۷اما بعد از بیست و دوروز جوجه ها توشون مرده بودن مشکل چیست

    Reply
    • پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۵۵
      Permalink

      سلام
      باید اول از سنسورهای دستگاه مطمئن باشید تا دقیق عمل کنند و بعد از صحت نطفه داری تخم باید اطمینان حاصل شود. اگر دما و رطوبت دقیق باشد . تخم نطفه دار ضعیف می باشد/

  • شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ at ۲۲:۳۴
    Permalink

    سلام
    اگه به مدت۳۰دقیقه برق قطع بشه تخم مرغ ها از بین میرن

    Reply
  • سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۱:۱۹
    Permalink

    با سلام و احترام میخواستم سوالی از خدمتتون بپرسم
    الان مدت۲۲ روز میشه از خوابیدن مرغ بر روی تخم هاش میگذره هنوز جوجه ها در نیومدن و همچنان مرغ برروی تخم هاش خوابیده و حدود یک ماه قبلم براش یه خروس گرفتم میخواستم بدونم باید چیکار کنم آیا تخم ها خراب شدن و دیگه به جوجو تبدیل نمیشه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید🙏🙏

    Reply
  • سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۱:۲۴
    Permalink

    با سلام و احترام میخواستم سوالی از خدمتتون بپرسم
    الان مدت۲۳ روز میشه از خوابیدن مرغ بر روی تخم هاش میگذره هنوز جوجه ها در نیومدن و همچنان مرغ برروی تخم هاش خوابیده و حدود یک ماه قبلم براش یه خروس گرفتم میخواستم بدونم باید چیکار کنم آیا تخم ها خراب شدن و دیگه به جوجو تبدیل نمیشه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید🙏🙏

    Reply
    • شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۳۴
      Permalink

      سلام
      یکی از تخم ها را سوراخ کنید احتمالا نطفه های ضعیفی دارند./ باید به ازای هر ۴ مرغ ۱ خروس خوب در نظر بگیرید.

  • چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۰۴
    Permalink

    با سلام چند تا سوال دارم:
    ۱-المنت سیمی بهتره یا المنت میله ای؟ ۲-برای دستگاه دست ساز ۸۴ تایی (دو طبقه راک) المنت چند وات استفاده بشه؟۳- آیا برای تهویه یه عدد فن ۸در ۸ دائم کار جواب می ده یا خیر؟ آیا نیاز هست برای مطمئن شدن از دقیق بودن سنسور کنترلر دستگاه یه عدد رطوبت سنج عقربه ای و یک عدد هم دماسنج جیوه ای داخل دستگاه بذاریم اگر لازم هست لطفا چه نوع دماسنجی رو توصیه می کنید.۴- آیا لازم هست که از دماسنج تر و خشک هم در دستگاه استفاده کنم یا خیر؟ این نوع دماسنج رو چطور باید به سنسور وصل کرد؟

    Reply
    • شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۶:۲۰
      Permalink

      سلام
      المنت میله ای بهتره / المنت ۱۴۰ وات / نیاز به تهویه ندارد و با دو تا سوراخ کوچک اکسیژن دهی انجام می گیرد فقط باید فن بلوئر دائم کار استفاده نمایید تا سیرکوله کند. سیستم کنترلر هوشمند دیجیتال بگیرید .

  • سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۴:۰۱
    Permalink

    سلام من برای دستگاه که خودم ساختم از یک کنترلر دیجیتال که خریدم استفاده می کنم برای اینکه بدونم دمای نشان داده شده بر روی کنترلر دقیق و درست هست از دو عدد دماسنج الکلی و یک عدد دماسنج دیجیتالی داخل دستگاه استفاده کردم که همه اونها رو روی راک قسمت وسط و بالای تخم مرغ قرار داد که نزدیک به سنسور دستگاه کنترلر هم هست متوجه شدم که دمای نشان داده شده توسط هر دماسنج با دمای کنترلر متفاوت هست خواستم علت رو بپرسم در حالی که همه در یک نقطه کنار هم قرار دارند. معیار و مرجع من برای دمای واقعی کدوم باید باشه آیا به نظر شما دماسنج پزشکی می تونم برای اینکار استفاده کنم؟ تفاوت گاها تا ۳/۵ درجه هست که کم رقمی نیست.

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۰۳
      Permalink

      سلام
      تشکر از اطلاع رسانی شما دوست عزیز

    • پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۸:۱۷
      Permalink

      سلام
      بله / نطفه ضربه بخوره از بین میره

  • چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۹:۴۴
    Permalink

    سلام
    من تخم غازمو با آب شستم آیا تخم تبدیل به جوجه میشه?
    جوجه آوری توسط غاز مادر هست نه با دستگاه..

    Reply
    • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۲:۴۲
      Permalink

      سلام
      خیس کردن تخم چه خوراکی و چه نطفه دار اشتباه می باشد . با شستن تخم ها لایه کوتیکول پوسته تخم از بین می رود و راه منفذ ورود میکرووارگانیسم را باز می کند .

  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۰۷:۴۴
    Permalink

    سلام‌ تا چقدر وقت دستگاه خاموش باشد تخم ها سالم می مانند

    Reply
    • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۷
      Permalink

      سلام
      بسته به عایق بدنه دستگاه و دمای محیط می باشد

  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۰۷:۴۹
    Permalink

    سلام اگر دستگاه خاموش شده باشد تا چقدر وقت تخم ها سالم می مانند

    Reply
    • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۴
      Permalink

      سلام
      بسته به عایق بدنه دستگاه و دمای محیط می باشد

  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۲:۴۱
    Permalink

    سلام بعد اینکه جوجه از تخم در میاد باید چیکار کنیم چطوری ازشون نگهداری کنیم?

    Reply
    • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۴۸
      Permalink

      سلام
      بعد از هچ، ۱۰ تا ۱۲ ساعت داخل دستگاه بماند تا خشک شود. اولین علائم خروج جوجه ها پر پشت گردن می باشد ، اگر پر پشت گردن جوجه ها خشک شد از دستگاه خارج نمایید. جوجه ها را به سالن با دمای ۳۵ درجه منتقل می کنید ، تا ۲ روز اول آب و شکر و مولتی الکترولیت بدهید و بعد از این مدت تغذیه را شروع نمایید.

  • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۰
    Permalink

    سلام خسته نباشی ببخشید من دستگاه دستی درست کردم هر ۴ ساعت یه بار میچرخونم به گفته دوستان حرفه ایی ولی من الان یادم رفت دوساعت ازش گذشت چرخوندم میخوام بدونم الان که چرخوندم دوساعت دیگه طبق روال قبل بچرخونم یا بزارم ۴ ساعت دیگه …مرسی

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۷
      Permalink

      سلام
      روزی ۴-۵ مرتبه بصورت آروم و گهواره ای چرخش دهید.

  • پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ at ۲۰:۰۶
    Permalink

    سلام
    من‌داخل‌دستگاهی‌که‌با‌کارتون‌درست‌کردم،۴عدد‌تخم‌مرغ‌گذاشتم
    الان‌۳‌تاشون‌در‌آمده
    آیا‌بعد‌از‌خارج‌کردن‌جوجه‌از‌دستگاه‌،فن‌خاموش‌کنم
    یا‌اینکه‌تو‌جای‌دیگری‌که‌برای‌جوجه‌ها‌درست‌کردم‌،فن‌باشد
    یا‌خیر؟؟؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۴
      Permalink

      سلام
      نیازی به فن ندارد . فقط دمای کف نگهداری جوجه تا ۷ روز اول زندگی ۳۵ درجه باشد. تا دو روز اول هم نیازی به آب و شکر نمی باشد.

  • یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۲
    Permalink

    سلام
    ببخشید جوجه ی ما نوک زده است چه گونه باید به آن کمک کنیم مادرش بهش برای در آمدن کمک نمی کند آیا ما باید به آن کمک کنیم

    Reply
    • یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۷:۴۷
      Permalink

      سلام
      به مرور زمان اگر دما و رطوبت دستگاه دقیق باشد جوجه بطور کامل هچ می شود و نیازی به کمک کردن ندارد.

  • دوشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۰:۰۴
    Permalink

    سلام روز ۱۶ هم دستگاهم خواموش شد یه چند ساعتی خواموش شده بود تخما سرد شده بودن .تخممرغها آسیب دیدن یا ن ؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۷:۴۷
      Permalink

      سلام
      اگر ایق دستگاه شما مناسب باشد برای تخم ها مشکلی یش نمی آید.

  • پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۴:۳۰
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر من میخوام جوجه آوری کنم ولی میخوام مراحل رشد و ببینم نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنین

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۳۰
      Permalink

      سلام
      در روز ۷ تا ۱۰ دوره جوجه آوری نطفه بینی یا کندلینگ نمایید تا از صحت نطفه دار بودن تخم مطمئن شوید.

  • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۲:۱۳
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    من یکی از تخم مرغ ها زیر مرغ هستن پوستش یه ترک برداشته روز ۱۷ هس آیا زنده میمونه یا میتونم کاری کنم از بین نره هنوز ک زنده هس تکون میخوره لطفا راهنمایی کنید

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۳
      Permalink

      سلام
      شما دست نزنید به مرور جوجه کامل شد ترک پوسته رو بیشتر می کند و از تخم بیرون می آید/

  • سه شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۳:۳۵
    Permalink

    سلام.۱۸ روز پیش تخم زیر مرغ بومی گذاشتیم امروز یعنی روز۱۸ چند تا از تخما باز شده.میگن تخم ۲۱ روز باز میشه علت اینکه زودتر باز شده چیه ؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۱۶
      Permalink

      سلام
      علتهای مختلف داره . احتمال داره قبل از دستگاه بدلیل گرمای اتاق نگهداری جنین رشده کرده بود.

  • چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۳:۱۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید من یک روز پیش تخم هارو زیر مرغ قرار دادم ولی دو تا از اونا یکم کثیف بود و خشک جوری که نمیشه با دسمال یا چیزی پاک کرد ولی امروز یه مطلب خوندم ک نوشته بود وجود کثیفی رو تخم مرغ باعث عفونت در جوجه و بعدا مرگ اون میشه ایا این مطلب درست است یا نه لطفا راهنمایی کنید مرسی

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۷
      Permalink

      سلام
      با ضدعفونی وسیع الطیف نانو سیلور، قبل ورود تخم ها به دستگاه بر روی آنها اسپری نمایید.

  • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۱
    Permalink

    سلام.من با سنسور دما و رطوبت زیر مرغ کرچ رو اندازه گرفتم چرا دما بالا هست و رطوبت خیلی پایین علت چیه؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۳۳
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی طبیعی ( مرغ کرچ ) از دقیق ترین نوع دستگاه هست که با تنظیم بی نقض دما و رطوبت و یا اکسیژن دهی تخم نطفه دارها را فراهم می کند، و با یک لحظه دماسنج نمی توان تشخیص داد.

  • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۶:۱۵
    Permalink

    سلام من ۶ تا تخم زیر مرغ کرچ گزاشتم روز ۲۱ ستاشون درومد ولی الان روز ۲۴ هست که بقیشون در نیومدن آیا خراب شدن
    نطفه هم مطمعن بود

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام
      اگر تو نطفه بینی مشخص بودند، احتمال زیاد نطفه ضعیفی داشتند.

  • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۶:۱۷
    Permalink

    سلام تخم ۲۴ روزه ولی در نمیاد

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۶
      Permalink

      سلام
      تخم ها رو نطفه بینی کردید؟ / دستگاه برای چه شرکتیه؟ تنظیماتش دقیقه؟

  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۳
    Permalink

    چیکار باید بکنیم تمام تخم ها تبدیل به خروس بشن

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۰۳
      Permalink

      سلام
      راه خاصی وجود نداره

  • سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۰۰
    Permalink

    سلام مرغ من الان یک ماه است روی تخم خوابیده ولی جوجه در نیاورده

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۰۲
      Permalink

      سلام
      تخم ها بدون نطفه و یا فاسد می باشند.

  • سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۰
    Permalink

    سلام.گرمای هوا برای جوجه کشی طبیعی تاثیر داره یا خیر ؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۰
      Permalink

      سلام
      بله/ تخم ها بیش از حد گرم می شوند و تهویه مناسبی ندارند.

  • شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ at ۲۰:۳۸
    Permalink

    سلام و خسته نباشید به همه .. . من یک تخم مرغ رو از یخچال برداشتم و گرمش کردم ایا جوجه می شود یا نه لطفا زود جواب بدید وقت ندارم
    ممنون

    Reply
    • شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۰:۳۰
      Permalink

      سلام
      تخم مرغ خوراکی مناسب جوجه آوری نمی باشد.

  • چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۸:۰۷
    Permalink

    سلام ببخشید غذای جوجه تازه متولد شده به روش سنتی هر چند ساعت یک بار هستش

    Reply
    • شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۷
      Permalink

      سلام
      بصورت متداول سه مرتبه در روز انجام گیرد.

  • جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۲:۱۶
    Permalink

    سلام میخواستم شرایط نگه داری تخم نتفه دار رو بدونم من یک خروس با دو تا مرغ دارم تخم‌ مرغ هاشونو کجا نگه داری کنم

    Reply
    • شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۲
      Permalink

      سلام
      مدت زمان نگهداری تخم نطفه دارها حداکثر ۷ روز در جای خنک با دمای ۱۲-۱۸ درجه سانتی گراد قرار دهید.

  • سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ at ۱۵:۴۰
    Permalink

    سلام
    من یه دستگاه خانگی دارم موقع چرخوندن تخم یک تخم از شانه پرت شد ولی ترک نخورد آیا جنین مرده؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ at ۱۸:۱۳
      Permalink

      سلام
      اگر اوایل دوره باشد ضربه خوردن تخم باعث تلف شدن جنین می شود.

  • چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ at ۱۲:۲۲
    Permalink

    سلام
    یه سوال داشتم
    چرا باید حتما تخم های غاز رو به صورت افقی قرار بدیم
    میشه به صورت عمودی گذاشت بعد از روز ۸ که نطفه بینی میشه افقیشون کنیم

    Reply
    • چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۳
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی غاز به هر دو صورت انجام می گیرد . ولی بدلیل چرخش مناسب جنین ، تخم غاز باید بصورت ۱۸۰ درجه به آرامی چرخش داده شود تا هچ بهتری داشته باشد.

  • شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۸
    Permalink

    سلام
    اگه موتور چرخون تخم ها همواره روشن باشه برای تخم ها مشکلی پیش میاد؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ at ۱۱:۰۰
      Permalink

      سلام
      بله به نطفه فشار می آورد. موتور تورنر باید طبق تنظیمات سیستم کنترلر عمل کند.

  • شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ at ۱۹:۳۲
    Permalink

    سلام
    من ۵ تا تخم مرغ دیگه ۳ روز بعد از تخم های اول زیر مرغ اضافه کردم تخم هایی که اول گذاشته بودم در اومدن ولی مرغ روی بقیه تخم ها نخوابیدروی تخم هارو پوشوندم و گرم نگه داشتم ولی تخم های دیگه امروز روز بیست و دومه هنوز در نیومدن آیا لازمه خودم تخم هارو بشکنم ؟ (جوجه ها خودشون هنوز پوسته رو نشکستن)

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ at ۱۱:۰۳
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دارها معمولا در زمان مقرر و یا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد دوره هچ می شوند. اگر ضعیف باشند باید کمک نمایید و مراقب باشید رطوبت پایین نیاد.

  • دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۱
    Permalink

    سلام
    تخم نطفه داری ک ب مدت یک ساعت در یخچال با دمای ۵ درجه نگهداری شده تبدیل ب جوجه میشود ?

    Reply
  • پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۰:۵۹
    Permalink

    ببخشید من داخل دستگاه نصف برهما و نصف سبرایت انداختم بیشتر اون ها که در اومدن به بغل خوابیدن و نمیتونن بلند شن میشه دلیلش رو بگید لطفاً

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۱:۱۵
      Permalink

      سلام
      کمبود کلسیم دارند. ویتامین AD3E بصورت یک قطره صبح و یک قطره عصرداخل دهان بریزید.

  • شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۵:۳۹
    Permalink

    سلام جنوب کشور هستیم مرغام تو یه اتاق هستن دما اتاق ۴۵ درجه مرغها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ له له میزنن ایا از تخم این مرغها میشه برا جوجه آوری در دستگاه استفاده کرد
    سوال دومم برای افزایش نطفه چه دارو یا ویتامینی بهشون بدم

    Reply
    • شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۶:۴۵
      Permalink

      سلام
      در زمان اوج گرما میل جنسی پرندگان پایین می آید و درصد نطفه داری کاهش میابد. ویتامین AD3E مناسب می باشد.

  • یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۰:۴۲
    Permalink

    اگر جنس بدنه

    ABS گرید ۱۰۷۳۳ خود رنگ و عایق به کمک پلاستوفوم دانسیته ۲۰ انجام شده باشد تا چه مدت قطع برق اثر سو بر تخم مرغا ندارد؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۱
      Permalink

      سلام
      باید دماسنج مرجع دقیق در زمان قطعی برق در نقاط مختلف قرار دهید تا مدت زمان مقاومت هدر رفت دما در زمان قطعی برق مشخص شود.

  • چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ at ۱۵:۵۰
    Permalink

    سلام . ببخشید من یک دستگاه ۱۲۶ تایی دماوند دی کیو شاپ دارم و ۴۶ عدد تخم غاز گذاشتم .تخم ها رو در حالت افقی بدون قرار دادن تیغه جداکننده بینشون قرار دادم و در هنگام قرار دادن داخل دستگاه راک دستی دستگاه روشن شد و تخم ها به سمت پایین غلتیده و جفت هم قرار گرفتن . آیا این لغزش باعث خراب شدن تخم می شود؟ دما و رطوبت را ۳۷.۵ و ۶۰ تنظیم کردم ولی دستگاه دما را بین ۳۷ الی۳۸ نوسانی و رطوبت را تا ۶۵ می رساند.آیا مشکلی بوجود می آید؟ ممنون میشم پاسخ بدهید

    Reply
    • چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ at ۱۶:۴۴
      Permalink

      سلام
      تیغه جدا کننده باید بین تخم ها قرار دهید تا با چرخش به تخم ها شوک وارد نشود. دما و رطوبتی که فرمودید طبیعی است و تلورانس محسوب می شود وقتی دما به ۳۸.۲ درجه رسید تهویه یا مکنده روشن می شود و دی اکسید کربن را خارج می کند.

  • پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ at ۱۴:۲۹
    Permalink

    سلام.ممنون از پاسختون. الان روز دوم است میتونم تیغه هارو بنشون قراربدم یا کاری نکنم؟ برای قراردادن تیغه ها باید سبدو خارج کنم یا وقتی دستگاه روشنه این کارو انجام بدم؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ at ۱۶:۳۶
      Permalink

      سلام
      ابتدا دمای محیط را به دمای دستگاه نزدیک کنید و سبد تخم ها را به مرور بیرون بیاورید و تیغه جداکننده را لابه لای تخم نطفه دار قرار دهید.

  • چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۷:۱۲
    Permalink

    سلام
    ببخشید وقت بخیر. جوجه ی من روز سومش هست باید چی بهش بدم بخوره؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۸:۲۶
      Permalink

      سلام
      تا ۱۵ روز اول پلیت سوپر استارتر بدهید.

  • جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۷:۰۳
    Permalink

    سلام
    ببخشید مرغم الان ۱۸روزه که روی تخم ها خوابیده ولی تو روز ۱۰از روی تخم ها بلند شد وبعد از نیم ساعت باز روی تخم هاخوابید
    آیا توی ابن نیم ساعت به نطفه داخل تخم آسیب رسیده؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۰
      Permalink

      سلام تو این زمان کوتاه مشکلی پیش نمی آید.

  • دوشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۵
    Permalink

    سلام
    تخم مرغ مرغ و خروس چیکی بعد تز چند روز از تخم در می اید
    سوال ۲) ببخشید من خودم دستگاه خانگی ساختم ولی ۷ تا تخم مرغ محلی گذاشتم ولی توش آب نذاشتم که رطوبت داشته باشه الان ۲۱ روزه و نطفه ها بزرگ شدن و داخل تخم رگ رگ هایی وجود داره یعنی تبدیل به جوجه میشه

    Reply
    • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      سوال اولتونو متوجه نشدیم.
      راجع به جواب سوال دوم؛ رطوبت یکی از پارامترهای مهم جوجه کشی می باشد که باید طبق برنامه زمان بندی خاص، رطوبت مرحله ای تغییر کند. کم بودن و یا نبود رطوبت باعث از بین رفتن رطوبت نطفه می‌شود و نهایت رشد متوقف می شود.

  • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۸:۲۶
    Permalink

    سلام من یک دستگاه خانگی ساختم ۴ تا توش گذاشتم دما و رطوبت مناسب بود اما روز ۱۰ نطفه سنجی کردم ۲ تا حالت جامد داشت و یکی هیچی نبود و آخری یک نقطه کوچک بود و هنوز رگ نداشت. آیا به دنیا می آیند.چیکار کنم.با تشکر

    Reply
    • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم ها بدون نطفه و آلوده بودند.

  • سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۷
    Permalink

    سلام .من دستگاه خونگی ساختم با مقوا و لامپ .یکی ازتخم مرغها که زودتر گذاشته بودم جوجه شده و خارج شده.دوتا تخم دیگه هستن که فردا روز ۲۱ ام میشه.نور انداختم هنوز جوجه ها تکون میخورن.میتونم فردا اگه خودشون تخم رو نشکوندن خودم یه کم سوراخ کنم یا نه؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      یه سوراخ کوچیکی در قسمت وسط تخم ایجاد کنید اگر خون اومد ادامه ندید و اگر خونی نیومد ، هر نیم ساعت اسپری آب با دمای ۳۷ درجه به آرامی با فاصله بزنید و جوری که داخل تخم آب جمع نشه و به مرور کمک برای جوجه های ضعیف می باشد.

  • دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۴
    Permalink

    سلام مشخصات دستگاه من
    دیمر
    سرپیچ
    لامپ ۱۰۰وات
    آداپتور ۲ آمپر
    فن
    دماسنج و رطوبت سنج اما چوبی
    تخم گذاشتم اما به دنیا نیومد
    ببخشید میشه بگید مشکل کجاست
    اندازه دستگاه ۲۶در۲۶سانتی متر
    در دستگاه هم یکم باز می کردم
    با ظرف آب
    مشکل کجاست
    لطفا بگید مشک تخم هاست یا دستگاه
    مشکل چیه
    لطفا جواب بدید.

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      شما باید ابتدا دستگاه ، مطمئن با دما و رطوبت دقیق تهیه کنید.
      بهترین نوع دماسنج و رطوبت سنج حداقل معمولی مناسب دستگاه، دماسنج جیوه ای ( دماسنج چوبی الکلی می باشد.) و رطوبت سنج عقربه ای می باشد. دماسنج جیوه ای را می توان با قرار دادن لابلای تخم نطفه دار ، دمای واقعی دستگاه را بسنجید.
      حتما بعد از ۷ روز نطفه بینی انجام گیرد و تخم های بدون نطفه و تخم های مشکوک را خارج نمایید/.

  • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۲۸
    Permalink

    سلام و خسته نباشید چگونه میتوانیم تخم شکسته نطفه دار که حدودا ۳ هفته ای است را نگهداری کنیم ؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۲
      Permalink

      سلام
      تخم شکسته مناسب جوجه کشی نمی باشد و مدت زمان ۳ هفتگی تخم نطفه دار برای جوجه آوری مناسب نمی باشد.

  • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۰
    Permalink

    سلام ببخشیمن خودم دستگاه درست کردم اما فنی که تو دستگاه به کار بوردم یکمی لرزش داره ایا برای تخم ها ضرر داره؟؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۳
      Permalink

      سلام
      سر و صدا روی جوجه آوری هیچ تاثیری ندارد.

  • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۰:۴۰
    Permalink

    سلام ببخشید چه اتفاق هایی می افتد که جوجه در تخم میمیرد
    درروز ۱۸ تخم ها اصلا نباید بچرخانیم تا روز ۲۱ درسته

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلف دارد ، نطفه ضعیف ، تهویه نامطلوب ، رطوبت بالا و…

  • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۰:۴۴
    Permalink

    سلام ببخشید من دستگاه جوجه کشی درست کرده بودم و دما رطوبت هم دقیق بود تخم نتفه دار کذاشتم توش. روز ۲۱ شد دیدم تخم ها جوجه نشدن منم رفتم شکستمشون دیدم ججوجه شدن اما معلوم بود که چند روزه تو تخم مردن من الان هم تصمیم گرفتم دوباره امتحان کنم اما میترسم که مثل بار. قبلی بشه به نظر شما مشگل از کجا هست

    Reply
    • چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۸
      Permalink

      سلام
      با این شرایطی که تعریف کردید، مشکل از کمبود اکسیژن و باز و بسته کردن بیش از حد درب دستگاه می باشد.

  • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۳:۲۵
    Permalink

    سلام من اولین باره دارم با دستگاه میکنم و سوال من اینه ک در زمان هچ دستگاه به چرخش تخم ها ادامه میده؟ اگه اینجوری باشه ک ضربه میبینن همه میشکنن امکان خفگی هم داره اگ میشه جواب بدین

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۵۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      معمولا دستگاه های شرکتی ، چرخش بصورت اتوماتیک و نرم دارند .

  • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۳:۴۳
    Permalink

    سلام من دستگاه ۱۶۸ تایی گروه اسکندری رو گرفتم و اولین باره که تخم میزارم برای رطوبت وقتی مخزن ابشو پر میکنم بعد ۲ روز ب طور خودکار رطوبت میاد پایین برای پر کردن دوباره مخزن اب دستگاه رو باید خاموش کنم یا نه؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رطوبت پایین میاد یا آب مخزن تموم میشه؟ مخزن آب بیرون قراره داره یا داخل؟ لطفا کامل توضیح بدید.

  • جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۸:۵۰
    Permalink

    سلام من از دستگاه خونگی دست ساز استفاده کردم جوجه اومده بیرون حالا چندساعت بمونه بعد از دستگاه برشدارم؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام
      بعد از هچ باید جوجه ها بمدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت داخل دستگاه بمانند و اولین علائم خروج جوجه ها از دستگاه، پر پشت گردن می باشد. که باید کامل خشک شوند.

  • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۳
    Permalink

    سلام من یک دستگاه دستی ساختم که دمای دستگاه درسته اما نمیدونم که باید هر چند ساعت تخم ها رو بچرخونم؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۲
      Permalink

      سلام
      هر ۶۰ دقیقه چرخش نرم و گهواره ای باید انجام بگیرد.

  • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۶:۵۱
    Permalink

    سلام و خسته نباشید … من یک دستگاه خانگی با یخچال درست کرم برای بلدرچین با ظرفیت ۱۳۰۰ عدد میخواستم ببینم چرخش تخمها هر چند ساعت باید انجام شود .. دستگاه هم کاملا اتوماتیک است … با تشکر فراوان

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      هر ۶۰ دقیقه بصورت نرم چرخش داشته باشد.

  • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۳:۰۱
    Permalink

    سلام وقت بخیر

    من یه دستگاه خانگی درست کردم که هم تنظیم کننده ی دما خریدم و هم تنظیم کننده ی رطوبت .

    بدنه دستگاه هم از نئوپان هست . برای گردش هم به صورت دستی انجام میدم .

    سوال: من وقتی تنظیم کننده ی رطوبت رو راه اندازی میکنم تا ۱۰ دقیقه ی اول با روشن خاموش کردن منبع گرمایشی رطوبت رو تنظیم می‌کنه ولی بعد از ۱۰ دقیقه کم کم رطوبت پایین میاد و با اینکه منبع گرمایشی(لامپ رشته ای ۶۰وات روشن هست نمیتونه رطوبت رو بالا ببره.

    به نظرتون اگه منبع گرمایشی رو قوی تر کنم ، یعنی از ۶۰ وات به ۱۰۰ وات تغییر بدم میتونم رطوبت رو کنترل کنم؟

    اول به این دلیل که آب سرد هست کمی آب رو گرم میکنم بعدش زیر لامپ ۶۰ وات قرار میدم .

    میتونم با قوی کردن لامپ از ۶۰ به ۱۰۰ وات حجم بخار آب رو بالا ببرم و رطوبت درست بشه؟

    ممنون و تشکر از سایت خوبتون

    Reply
    • چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بکار بردن منبع گرمایشی برای تولید رطوبت دستگاه اشتباه است و باعث خفگی جنین می شود. بهتره از رطوبت دیسکی یا فن بر روی آب استفاده کنید تا آب را به آرامی به حرکت بیاندازد و تولید رطوبت کند.

  • دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۷
    Permalink

    سلام وخسته نباشید خدمت آقای مهندس
    ببخشید من تخم گذاشتم تو دستگاه ایزی باتر
    دیشب شب بیستم بود یکی از جوجه ها دراومد همون دیشب دوسه بار درشو باز کردم در حد چند ثانیه وامروزم باز کردم چنتی دیگه دراومدن پوسته ها رو دراوردم انداختم بیرون خواستم بینم اشکال داره براشون مشکلی پیش نمیاد

    Reply
    • سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باز و بسته کردن درب دستگاه اونم برای مرحله هچر اشتباه می باشد. با تعداد بالای جوجه های هچ شده ، درب دستگاه را باز نمایید.

  • چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۲:۴۴
    Permalink

    سلام
    خسته نباشید
    ۱تخم مرغ مینیاتوری که نطفه دار هست رو میشه گذاشت زیر کبوتر ؟
    ۲و اگر میشه چند روز طول میکشه که از تخم در بیان؟
    ۳ من خونه نبودم تخم رو گذاشتن تو یخچال شاید ی ساعت آیا تخم رو میشه جوجش کرد؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۳
      Permalink

      سلام
      ۱/ میشه در زیر کبوتر قرار داد .
      ۲/ جوجه کشی مرغ مینیاتوری ، ۲۱ روز بطول می انجامد.
      ۳/ قرار دادن تخم نطفه دار در یخچال ، باعث از بین رفتن جنین می شود.

  • جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۳۹
    Permalink

    سلام سوالم این بودمرغ تخم گذاشت همون لحظه میتوان در دستگاه به صورت دستی گذاشت

    Reply
    • شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۳
      Permalink

      سلام
      حداقل یک روز نگهدارید و بعد تو دستگاه قرار دهید.

  • یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۱:۴۲
    Permalink

    سلام ببخشید من یه دستگاه درست کردم
    و از ترموستات دما stc100استفاده کردم
    و دما را در زمان یاری بین ۳۶ تا ۳۸ قرار دادم یعنی وقتی دما به ۳۶ میرسه لامپ روشن و وقتی به ۳۸ میرسه خاموش میشه گفتم ببینم مشکلی پیش نمیاد
    و اینکه الان زمان هچر است من دما رو یک درجه پایین آوردم اشکالی ندارد ممنون

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۳۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      نه دما تلورانس نرمال طی می کنه و روی عدد ۳۸.۲ تهویه بزنه تا دی اکسیدکربن را خارج کنه. دمای هچر هم ۳۷.۲ تنظیم نمایید/

  • یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۱:۴۸
    Permalink

    سلام
    من دستگاه درست کردم
    و تخم مرغ درون اون قرار دادم و ساعت های ۱۲ شب و ۴ صبح و ۸ صبح و ۱۲ ظهر و ۴ عصر و ۸ شب میچرخوندم یعنی هر چهار ساعت یک بار این چرخش کافیه ممنون اگه جواب بدید

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۲۸
      Permalink

      سلام
      چرخش باید هر ۶۰ دقیقه بصورت استاندارد نرم و گهواره ای انجام گیرد.

  • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۷:۴۹
    Permalink

    سلام من تخم مرغ درون دستگاه دست ساز قرار دادم الان روز ۲۱ و هیچ عکس العملی از جوجه رو ندیدم. جوجه هم زنده چون ۳ روز پیش نطفه سنجی کردم زنده بودن الان باید چیکار کنم ممنون میشم پاسخ دهید

    Reply
    • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      به دلایل مختلفی ائم از نوسان بیش از حد دما و یا نطفه ضعیف کامل نشدند و یا توان بیرون آمدن ندارد.
      قسمت وسط تخم را به آرامی سوراخ نمایید ، اگر خون نیامد هر ۴۵ دقیقه با اسپری آب ولرم بر روی تخم ها بپاشید و کمک کنید .

  • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۷:۴۵
    Permalink

    سلام ، وقت بخیر .

    یه سوال دارم این که من یه دستگاه درست کردم و همه ی کارها مثل رطوبت و دما کنترل میشه با ترموستات، تخم مرغ گذاشتم داخل دستگاه و ۴ساعتی حدودا ۴۵تا۵۰ درجهمیچرخوندم فقط ۱ بار ۹ ساعت طول کشید ، روز اول بوده مشکلی نداره؟.

    تشکر از سایت خوبتون.

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۵
      Permalink

      سلام
      چرخش باید بصورت گهواره ای و نرم باشد تا به نطفه شوکی وارد نشود. برای یک دفعه مشکلی ندارد.

  • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۴:۱۲
    Permalink

    خیلی ممنون.

    ببخشید اگه رطوبت در دوره ی سَتر بیشتر از ۶۰ باشد ۶۴ مشکلی پیش میاد؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۱
      Permalink

      سلام
      رطوبت بالا باعث خفگی و عدم رشد جنین می شود.

  • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۳
    Permalink

    تشکر .

    اگه الان که ۲۷ ساعت بیشتر نگذشته رطوبت رو بین ۵۴تا۶۰ تنظیم کنم مشکلی پیش نمیاد؟؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۶
      Permalink

      سلام
      رطوبت مرحله ستر ۵۵- ۶۰ درصد باید باشد.

  • چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۱
    Permalink

    با سلام من تخم ها درون دستگاه گذاشتم تا لان ۱۴ روز شد کی باید نطفه سنجی کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۴:۵۷
      Permalink

      سلام
      در روز ۷-۱۰ جوجه کشی ، نطفه بینی باید انجام شود.

  • دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۱
    Permalink

    سلام ، خسته نباشید

    ببخشید من داخل دستگاه تخم مرغ ساده گذاشتم امروز برق از ساعت ۲و۴۵دقیقه ی بعد از ظهر قطع شد و ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه ی بعد از ظهر وصل شد، میخواستم ببینم که طوری نشدن؟ مشکلی پیش نمیاد؟ بعد ببخشید یک طرف دستگاهم دماس حدودا بین نیم تا یک درجه گرم تر هست رگه های بهتر رشد کرده بود طرف دیگر هم بین ۳۷ تا ۳۷و۴دهم درجه هست مشکلی نداره؟

    تشکر از سایت خوبتون.

    Reply
    • سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۱۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در زمان قطعی برق باید ببینید نوع دستگاه و عایق آن به چه صورته؟ بعضی دستگاه ها بدلیل کار کردن در بخش عایق دیواره ها ، در زمان قطعی برق تا ۲-۳ ساعت افت دمای کمتری دارند و به جنین آسیبی نمی رساند. دما باید در تمام نقاط یکسان و کالیبره باشد تا رشد جنین یکنواخت شکل گیرد.

  • پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۰۸:۴۷
    Permalink

    سلام
    من تخم ها را در یک کارتون و که لامپ در ان قرار گرفته گذاشتم دیروز ۲۱ روز شد اما جوجه نشدند دیدیم فقط یکیشون زده بود چه کار کنم ؟؟؟
    میترسم جوجه ناقص باشد؟؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز؛ اگر از دقیق بودن تنظیمات دما و رطوبت مطمئن هستید ، باید تا ۴۸ ساعت بعد از پایان دوره جوجه آوری صبر نمایید احتمال ضعیف بودن بعضی تخم ها وجود دارد که نهایتا باید کمک شود.

  • جمعه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۳:۴۲
    Permalink

    سلام خسته نباشین
    مرغ کرچ من کَنه گرفته بود جوجه اش ک ب دنیا اومد الان دو روز دارع اونم کنه گرفته باید چیکار کنم.آیا بهش آسیب نمیزنه؟؟

    Reply
    • شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۲۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      به دامپزشک مراجعه کنید پودر کنه کش طبق تجویز دکتر مصرف نمایید.

  • سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۱
    Permalink

    سلام من می خوام جوجه کشی طبیعی کنم چه کار کنم
    ووقتی مرغ می خواد کرچ شه چه زیر تخم هاش بریزم

    Reply
    • چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۰
      Permalink

      سلام
      تخم های نطفه دار فصل را به تعداد معینی می توانید زیر مرغ کرچ قرار دهید.

  • جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۳:۲۲
    Permalink

    سلام وقت بخیر . تشکر بابت مطالب اموزندتون. من یه دستگاه دارم حدود سه تا از تخم ها بعد از رشد نطفه ها تا روز هفت یا هشت از بین رفتن و دیگه رشد نکردن . میخواستم دلیل این اتفاق رو بدونم و جلوش رو برای دفعات بعدی بگیرم. لطف می کنید پاسخ بدید. سپاس

    Reply
    • شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چه تعداد در دستگاه تخم قرار دادید؟ لطفا دقیق بفرمایید.

  • شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۹:۳۶
    Permalink

    سلام وقت بخیر در ابتدا سی تخم بود که بعد از نطفه سنجی، تقریبا روز هفتم بود که تقریبا چهار پنچ تا که اصلا نطفه نداشتن رو خارج کردم

    Reply
    • سه شنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۱
      Permalink

      سلام
      باید با دماسنج و رطوبت سنج مرجع میزان دقت سنسور دما و رطوبت را اندازه گیری نمایید./

  • یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ at ۰۰:۰۶
    Permalink

    سلام ممنون بابت جواب . سی تخم که نطفه سنجی هم کردم و اونهایی که جنین تشکیل نشده بود رو خارج کردم

    Reply
    • دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۸
      Permalink

      سلام
      نطفه ضعیف است. در هنگام تخمگذاری هفته ای دو دفعه ویتامین AD3E در آب حل کنید.

  • چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۵
    Permalink

    سلام و خدا قوت … دستگاه جوجه کشی با یخچال درست شده اگه تقریبا ۲ ساعت برق بده برای تخم ها مشکلی بوجود نمیاد و موقعی که برق قطع میشه باید دریچه های تهویه بسته باشه ….. با تشکر

    Reply
    • پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بخاطر نوع عایقی که بدنه دستگاه های شرکتی که دارند تا ۲-۳ ساعت مشکلی ندارند. گرمای محیط برای دستگاه های دست ساز در این فصل به همین ترتیب می باشد.

  • پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ at ۰۳:۱۳
    Permalink

    سلام ممنون ازوقتتون چندتاسوال داشتم به صورت خلاصه میپرسم ازتون ممنون میشم ج بدین
    ۱چه مدت تخم نطفه دار تبدیل به جوجه میشع
    ۲واکسن ازچندروزگی باید زد
    ۳ایا میشه بجای تزریق باامپول محلولی واکسن زدمثل ت اب یادون. وفرقی باتزریقی نداره؟

    Reply
  • شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۵
    Permalink

    با سلام و خسته نباشید من دستگاه دست ساز دارم اولین بارمه می‌خوام جوجه آوری کنم و می‌خواهم تخم کبک بزارم تو دستگاه دمای یادرجه کبک باید روی ۳۷/۵باشه
    دستگاه چرخششو داره ولی ب ۳۷/۵میرسه چرخش خودکار متوقف میشه واسه تخم کبک هر یک ساعت باید چرخش داشته باشه اما دما یا همون درجه رو۳۷/۵ ک میرسه چرخش کاملا ثابت میمونه باید چیکار کنم ممنون میشم از راهنمای شما

    Reply
    • چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مبحث چرخش و دما دو شکل مجزا دارند و برایم سواله چرا باهم مرتبط هستند؟! شما باید یه برد یا سیستم کنترلر مطمئن تهیه کنید تا خروجی های مجزا داشته باشند. دما در جوجه آوری یک از عوامل مهم و حیاتی محسوب می شود. چرخش هم هر ۶۰ دقیقه نرم و گهواره ای انجام می گیرد.

  • سه شنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۳
    Permalink

    سلام چطوری رطوبت رو کنترل کنم مثلا کم یا زیاد کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای کم و زیاد کردن رطوبت ، در اولین اقدام می توانید رطوبت محیط را با کولر گازی کم یا زیاد کنین ، ظرف آب را کم یا از آب پر کنید و در نزدیک فن دائم کار و یا برای کم کردن از فن فاصله بدهید. اگر سیستم کنترلر و سنسور اتومات هوشمند دارید به رطوبت ساز در مواقع لزوم قطع یا وصل می کند.

  • دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۹
    Permalink

    سلام وقت بخیر ببخشید میشه غاز و مرغ رو با هم در یک دستگاه جوجه کشی کرد ؟

    Reply
  • شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۳
    Permalink

    سلام من الان بیست و دو روز هست که تخم هامو خوابوندم یکی شونو که شکوندم جوجه بود ولی در نمیان

    Reply
    • چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ at ۱۲:۰۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلفی دارد. باید دمای دستگاه را تست کنید تا اختلافی نداشته باشد. معمولا اگر دما پایین تر از حد نرمال باشد جوجه دیرتر از موعد هچ می شود.
      مورد بعدی اگر جوجه کیسه زرده را کامل جذب نکرده احتمال ضعف نطفه می باشد.

  • پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۴
    Permalink

    با سلام ببخشین من تخم بلدرچین گزاشتم داخل دستگاه سه روز آخر اگه دمارا پایین نیارم مشکلی پیش میاد آخه بلد نیستم کمو زیاد کنم دیدگاه تکراری نییت

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بالا بودن بیش از حد دما در روزهای هچر باعث خفگی جوجه شود.

  • دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ at ۰۸:۱۶
    Permalink

    سلام من اولین بارمه جوجه کشی میکنم من الان در روز ۵ هستم میخاستم بدونم در روز ۵هم میشه فهمید تخم به جوجه تبدیل میشه یا نه
    باتشکر

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بهترین زمان کندلینگ یا نطفه بینی ، برای تخم های متوسط مثل مرغ و اردک روز هفتم و تخم های درشت مثل غاز و بوقلمون روز ۱۰ جوجه کشی می باشد.

  • دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۳
    Permalink

    سلام من هر ۸ ساعت یک بار تخم مرغ رو میچرخونم مشکلی نیست ؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۵
      Permalink

      سلام بهترین تایم چرخش ۶۰ دقیقه با میزان سرعت ۵ می باشد .

  • سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید خدا قوت ببخشید من یک سوال داشتم من الن چهار روز تخم مرغ را در داخل کارتون ولامپ گذاشتم هچی معلوم نیست چرا بعد دورش همش قرمز است با تشکر از طرف علی اصغر توکلی

    Reply
    • چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای کندلینگ کردن روز هفتم جوجه کشی اقدام کنید و رگه های عنکبوتی در حال رشد جنین می باشد.

  • دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ at ۰۶:۳۷
    Permalink

    سلام من یه دونه جوجه لاری دارم زیادنمیتونه سرپا وایسه چکارش کنم درمان داره؟ممنون میشم اگرراهنماییم کنید

    Reply
    • دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      احتمالا دچار کمبود کلسیم شده است.

  • چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ at ۲۳:۰۲
    Permalink

    یعنی الان دی کلسیم بهش بدم خوب میشه البته دارم میدم ولی مدت کوتاهیه

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۱
      Permalink

      سلام این علائمی که گفتید بیماری متابولیکی یا کمبود کلسیم می باشذ.

  • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ at ۱۵:۱۴
    Permalink

    درمان داره بنظرتون؟یه راهکاراگه میشه بهم بدیدممنون میشم

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۳
      Permalink

      سلام محلول کلسیم تا ۵ روز در آب اضافه نمایید و بعد از این دوره داروی انروفلوکساسین تا ۳ روز در آب حل کنید.

  • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ at ۲۲:۵۱
    Permalink

    پودر دی کلسیم دارم باغذابهش میدم کارسازهستش یا محلولشو بگیرم

    Reply
    • شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ at ۱۶:۲۷
      Permalink

      سلام
      از طریق آب زودتر جذب بدن می شود.

  • شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ at ۱۹:۲۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید وقتی جوجه مرغ از تخم در میان باید ۲۴ ساعت داخل دستگاه بمانند تا زرده داخل بدنشون تغدیه بشه میخواستم بدونم که دما و رطوبت رو چه عددی قرار بدم ک مشکلی پیش نیاد؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید در همان دما و رطوبت هچر باقی بماند.

  • شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ at ۲۲:۳۵
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    من داخل دستگاه جوجه کشیم، تخم مرغ محلی میزارم
    در زمان هچر بعضی از تخم ها جوجه نمیشن
    بعد که تخم ها رو باز میکنم ، داخل تخم جوجه های کامل شده هستند ولی انگار نتونستند بیرون از تخم بیان
    ممنون میشم بفرمایید اشکال عمده از چی میتونه باشه

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه کشی هزاران پارامتر دارد که باید بصورت تخصصی بررسی کرد. دلایل مختلفی دارد که می توان از نوع تغذیه مولد، مدت زمان نگهداری ، شرایط نگهداری ، دستگاه جوجه کشی ، نوع ضدعفونی و طریقه آن ، کندلینگ کردن و… نام برد.

  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۹:۴۳
    Permalink

    سلام ببخشید دوره هچر من دستگاه جوجه کشی که خودم درست کردم دماش رو گذاشتم روی ۳۷.۲ و ۰.۳ گذاشتم که اومد پایین خاموش و دوباره روشن بشه آیا دما درست هستش در دوره هچر مشکلی نداره؟؟؟

    Reply
  • یکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۳:۰۷
    Permalink

    سلام من دستگاهی خریدم از شرکت کاکس ماشین امروز روز ۲۱ ام هستش ولی هنوز جوجه ای در نیومده از ۲۹ تا تخم مرغ که ۴ تاش بدون نطفه بود روز هفتم خارج کردم در ۱۴ام هم نطفه سنجی کردم جوجه بودند ولی امروز روز ۲۱ ام هستش هیچ خبری نشده چیکار کنم

    Reply
    • یکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید در روز هفتم جوجه کشی نطفه بینی کنید. با این حال می‌توانید یکی از تخم ها رو سوراخ نمایید تا متوجه شوید.

  • جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۴
    Permalink

    سلام من یه دستگاه جوجه کشی دارم الان ۲۳ روز شده تخم ها داخل دستگاه است اما در نیامدند روز ۲۱ یکی از تخم ها رو شکستم داخل تخم جوجه بود اما پوستش نازک بود علت چیه ؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۰:۱۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با این اوصاف نطفه ها ضعیف هستند باید کمک نمایید و هر ۴۵ دقیقه بر روی تخم ها اسپری آب گرم ( ۳۷ درجه ) بزنید.

  • دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۰۷:۰۱
    Permalink

    سلام
    اگر زمان ۲۴ ساعت بعد از تولد تخم رعایت نشه و تمام تخم مرغ ها در همان روز تولید در دستگاه قرار بگیرند، احتمال جوجه درآوریشون چند درصده؟
    با تشکر

    Reply
    • یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۹:۰۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بهتره حداقل ۲۴ ساعت بعد از تخمگذاری ، تخم ها به دستگاه منتقل شوند. با این حال مشکل حادی در این زمینه وجود ندارد.

  • دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ at ۲۳:۴۲
    Permalink

    سلام من قصد دارم دستگاه جوجه کشی پرنده وتکثیر انجام بدم میشه بصورت کامل راهنمایی کنید ممنون میشم؟🙏

    Reply
  • پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۲:۱۴
    Permalink

    امکان دارد جوجه ۲۳ در بیاد؟

    Reply
    • شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۰:۴۲
      Permalink

      سلام / ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دوره هچ احتمال جوجه درآوری وجود دارد.

  • جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۲:۵۳
    Permalink

    سلام و خسته نباشید من اولین باره که جوجه کشی رو با دستگاه انجام میدم امروز روزه چهارمه خیلی استرس دارم یه فیلمی دیدم که در روز چهارم نطفه سنجی میکنه زرده تخم مرغ بزرگتر شده ولی مال من هنوز همونه از نطفه دار بودنش اطمینان دارم امکان داره خراب شده باشه البته همون نیست یکم تیره تر شده ولی تمام تخم رو نگرفه باید چیکار کنم

    Reply
  • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ at ۰۵:۴۱
    Permalink

    سلام و عرض ادب و احترام
    سوالی داشتم از کارشناسان محترم سایت و اون این که من یک خروس ۱۰ماهه و دو مرغ گلپایگانی اصلاح نژاد یک سال و نیمه دارم .جدیدا یکی از مرغای من هر روز تخم میزاره و یک روز در میون هم هم صبح تخم میزارن و هم شب یعنی تو یک روز دو تا تخم میزاره و پوسته تخم هاش هم بسیار بسیار نازک و شکننده
    خواستم ببینم علتش چیه که روزی دو تا تخم میزارن
    غذاشون هم جوانه ماش-دان پارس-گاها ماست-کرم میلورم-به ندرت بلال تازه-سبزی و میوه-ماهی یکبار سرکه سیب محلی و….
    الان هم غذاشون خوبه و خیلی شیطونن فقط علت دوبار تخم گذاشتن رو نمی‌دونم
    اینم اضافه کنم سال گذشته بیماری نیوکاسل و برونشیت گرفتن که با هزار مکافات خوب شدن

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ at ۰۹:۵۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      از لحاظ تغذیه ای جیره خوبی در اختیارش قرار دادید و فقط بدلیل تخمگذاری بیش از حد میزان کلسیم بدن پایین می باشد که تخم دوم حالت لمبه می گیرد.

  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ at ۲۳:۴۴
    Permalink

    سلام مشکلی نداره فن برای دستگاه دستساز ۴در۴
    بزاریم؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ at ۰۹:۵۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      فن کامپیوتری با فاصله بذارید.

  • پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ at ۲۰:۰۸
    Permalink

    من لامپم کار نمیکنه ترموستاتم خروجی نمیده لطفا فوری کمکم کنید

    Reply
    • شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ at ۱۰:۰۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رله هیتر به احتمال زیاد سوخته باید تست شود و تعویض رله انجام گیرد.

  • چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ at ۱۸:۱۶
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر
    من دستگاه دست ساز دارم .
    چجوری رطوبت و بالا و پایین کنم؟
    یک ظرف آب بزارم بسته؟
    راهنماییم کنید

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ at ۱۹:۱۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دستگاه چه ظرفیتیه؟

  • شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ at ۱۲:۴۹
    Permalink

    سلام من تعدادی تخم مرغ داخل دستگاه گذاشتم و ۳۰ساعت بعد تعدادی دیگه الان واسه هچ باید این دو گروه با هم ببرم داخل هچ شما چه روزی رو واسه این دسته مناسب میدونید چون ظرفیت دستگاه من تکمیل هست مجبورم این دو دسته باهم برن هچ لطفاً راهنمایی کنید

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ at ۱۲:۰۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بعد از ۷ روز باید نطفه بینی نمایید و یه تعداد تخم بدون نطفه از دستگاه خارج می شوند و برای هچ می توانید تخم هایی که تایم زودتری قرار دادید را یک روز زودتر به داخل سبد قرار داده و به طبقات پایینی دستگاه منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *