خواص روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ
3.7/5 - (6 امتیاز)

روغن شتر مرغ علاوه بر ویتامین A و اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب مصنوعی مانند امگا ۳،۶،۹ را نیز داراست، که برای شادابی و سلامتی پوست انسان بسیار موثرند. اسیدهای چربی که در روغن شترمرغ وجود دارند، بسیار شبیه به اسیدهای چربی هستند که در پوست بدن دیده می شود. همچنین مولکول های درون آن نیز کوچک بوده و نقطه‌ی ذوب پایینی دارد. به همین علت به راحتی در پوست نفوذ کرده و برعکس سایر کرم های پوستی، منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. به علاوه خصوصیات دیده شده در خواص روغن شترمرغ باعث شده تا از این روغن برای تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی، لوسیون ها، شامپوها، کرم ها و صابون ها استفاده شود. همچنین فواید روغن شترمرغ برای پوست بسیار می‌باشد.

روغن شترمرغ در زمان های گذشته برای بهبود بیماری های پوستی نظیر درماتیت، اگزما، پسوریازیس و لکه های قرمز روی پوست، خراشیدگی، خشکی پوست، سوختگی سطحی، آفتاب سوختگی، ترک خوردن لب ها و موهای خشک کاربرد بسزایی داشت. از روغن شترمرغ برای سوختگی، افزایش سلامت چشم ها و بینایی، مسکنی برای کاهش درد ها عضلانی، بهبود ترک پا و ترک لب، درمان دیسک کمر، یبوست، از بین بردن خارش و التهاب کف سر استفاده می‌شود. همچنین به عنوان ماده خوراکی انرژی زا و درمان کننده سیاهی های دور چشم، کوفتگی و کشیدگی عضلات نیز کاربرد دارد.

با انواع محصولات شترمرغ آشنا شوید.

فواید روغن شترمرغ برای پوست

خواص روغن برای پوست

مزایا و فواید روغن شترمرغ برای پوست به دلیل وجود اسید های چرب امگا در این ماده می‌باشد. این فواید به شرح زیر هستند.

  • یکی از مهمترین دلایلی که از این روغن استفاده می‌شود، خاصیت مرطوب کنندگی پوست است. همچنین سرعت بالا در جذب شدن به پوست نیز سبب می‌شود تا پوست را چرب و تیره نکند.
  • روغن شترمرغ برای سوختگی، ساییدگی پوست و دیگر آسیب هایی نظیر بریدگی، تاول، آفتاب سوختگی، اگزما، درماتیت، خشکی پوست، زخم بستر و دیگر بیماری های پوستی کاربرد دارد.
  • خاصیت ضد پیری و کاهش علائمی مانند چین و چروک و کیسه های چشم زخمی از دیگر مزایای روغن شترمرغ است. استفاده از این روغن به دلیل داشتن اسید های چرب، بسیار برای بازیابی بافت های پوستی مفید بوده و از ضخیم سازی پوست نیز جلوگیری می‌کند.
  • افرادی که به دنبال بهبود کیفیت و سرعت رشد مو و ناخن های خود هستند می‌توانند از این محصول استفاده کنند.
  • همانطور که گفته شد، این محصول باعث بهبود پوست و بازیابی بافت های آن می‌شود. بنابراین برای درمان و از بین بردن آکنه و لکه های روی پوست نیز مفید است.
  • ناگفته نماند که یکی از خواص روغن شترمرغ، قابل استفاده بودن به عنوان ضد آفتاب است. افراد می‌توانند با مالیدن این روغن به پوست خود، از مضرات نور خورشید مصون بمانند.

مزایای روغن شتر مرغ

روش استفاده از روغن شتر مرغ

همانطور که می‌دانید درمان قطعی برای بهبود بیماری های پوستی وجود ندارد اما با مصرف این روغن ها می توان تا حدی این بیماری را مدیریت کرد. با توجه به وزن، سن و نیاز بیمار اثرات این روغن روی پوست و نفوذ عمقی روغن برای بازسازی پوست هر کدام وظیفه ای خاص دارد که زمان مصرف روغن برای بهبود پوست ۷۵ روز خواهد بود که با توجه به وزن و سن و نیاز بیمار دوز مصرف متفاوت می باشد.

افرادی که دچار خشکی بیش از حد پوست هستند و بعد از استحمام دچار خارش می‌شوند، می‌توانند بعد از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شتر مرغ چرب کنند. همچنین برای از بین رفتن جوش های صورت ۲ الی ۳ روز در هفته یک مرتبه بعد از شست و شو با صابون روغن شتر مرغ را به خوبی به مدت یک دقیقه روی پوست بمالید.

به علاوه این لکه ها نیز زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند. برای از بین بردن ترک پا روزی ۲ مرتبه (یک مرتبه حتما قبل خواب) روغن شتر مرغ را به خوبی بمالید و بعد از سه روز اثر آن را مشاهده خواهید کرد. مصرف روغن شتر مرغ روی زخم های پوست و خراشیدگی، سوختگی تقریبا روزی ۳ مرتبه در طی یک هفته اثر مطلوبی روی پوست می گذارد و جای زخم بسیار کمتر دیده می شود.

منابع موجود در روغن شترمرغ

روغن شترمرغ دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین هایی نظیر A و E است. همچنین اسید چرب امگا ۳، ۶ و ۹ که برای سلامت قبل، حفظ سلامت کلی بدن و بازسازی سلول های پوستی کاربرد دارند، به وفور در آن یافت می‌شوند.

سوالات متداول
  • روغن شترمرغ به تسکین درد کمک می‌کند؟
    یکی از پمادهای فوق‌العاده موثر در تسکین درد بدن انسان، روغن شترمرغ می‌باشد. این ماده غنی از اکسیژن بوده و به همین دلیل در محل آسیب دیده گردش خون را تسریع می‌بخشد.
  • روغن شتر مرغ از چه چیزی به دست می‌آید؟
    این ماده از چربی های شترمرغ فراوری شده و یکی از شگفت انگیز ترین روغن های دنیا محسوب می‌شود. این روغن برای تسکین درد بدن انسان، مصارف پزشکی، آرایشی بهداشتی و ... کاربرد دارد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *