ساخت دستگاه جوجه کشی یخچالی

ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن
4.2/5 - (267 امتیاز)

امروزه دستگاه های جوجه کشی پیشرفت های زیادی کرده‌اند. از چرخش خودکار تخم ها گرفته تا تنظیم دما و رطوبت همگی این کارها را دستگاه دیجیتال و اتوماتیک انجام می‌دهد. این محصولات می‌توانند شرایط ایده آل رشد را برای تخم نطفه دار شبیه سازی کنند. دارا بودن این ویژگی های برای افرادی که قصد دارند این کار را چه برای اولین بار و یا چندمین بار انجام دهند، بسیار عالی و کارآمد هستند. اما تهیه دستگاه برای افراد تازه کار می‌تواند هزینه بر باشد. در این مقاله ما قصد داریم بدون پرداخت هزینه های گزاف اقدام به ساخت دستگاه جوجه کشی دست ساز و ساده بکنیم. در ادامه، روش ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی با کارتن را به شما آموزش خواهیم داد.

دی کیو شاپ نماینده پخش و عامل فروش برترین برندهای دستگاه های جوجه کشی در ایران است. جهت اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه با ما تماس بگیرید.

در ساخت دستگاه جوجه کشی با یخچال بسیار باید دقت داشته باشید، زیرا باید شرایط دمایی و رطوبتی مناسبی برای رشد جنین فراهم شود. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که جوجه کشی نیازمند صبر و حوصله است. به علت حساسیت بالایی که نطفه داخل تخم دارد، یک اشتباه کوچک یا نادیده گرفتن یک مسئله ساده ممکن است باعث شکست پروژه شما شود. در جنین شرایطی باید اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و دست از تلاش برندارید.

چه چیزهایی برای ساخت دستگاه خانگی نیاز داریم ؟

  • کارتن جعبه چوبی یا یخچال یونولیتی به عنوان بدنه‌ی دستگاه
  • لامپ و سرپیچ برای تامین حرارت و تنظیم دما
  • دما‌سنج جهت بررسی دمای دستگاه
  • چسب مایع
  • توری فلزی (‌توری مرغی‌)
  • ظرف آب و اسفنج برای تامین رطوبت و منبع آب دستگاه

با تهیه لوازم بالا تقریبا بیشتر پیش نیازهای تولید دستگاه جوجه کشی با کارتن در خانه را آماده کرده‌اید. تهیه این لوازم هزینه چندان زیادی نخواهند داشت اما تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه شما دارند.

برای تشخیص دما بهتر است از یک دماسنج جیوه ای استفاده کنید که قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و به راحتی کار مورد نیاز برای ساخت دستگاه جوجه کشی ساده با کارتن در خانه را انجام خواهد داد. دماسنج یکی از مهمترین وظایف را بر عهده دارد. این قطعه به ما کمک می‌کند تا دمای داخل محفظه را بین ۳۷ تا ۳۸ درجه نگه داریم تا نطفه ها به خوبی رشد کنند.

ساخت ماشین جوجه کشی در منزل

برای تامین رطوبت نیز می‌توانید از دستگاه هایی که کار رطوبت سنج و دماسنج را در کنار یکدیگر انجام داده یا رطوبت سنج های عقربه ای استفاده کنید. رطوبت هوا برای جوجه آوری از تخم ها باید به میزان ۵۵ تا ۶۵ درصد باشد. دیمر در دستگاه جوجه کشی وسیله ای کاربردی است که می‌تواند مقدار ولتاژ خروجی آداپتور را تنظیم کند. بدین ترتیب می‌توانید میزان حرارت تولید شده توسط لامپ را تعیین کنید.

توجه داشته باشید که حتما از تخم های نطفه دار استفاده کنید، در صورتی که ساکن شهرستان هستید می‌توانید به مرغداری ها و مراکز فروش تخم مرغ رفته و اقدام به خرید تخم نطفه دار کنید.

مراحل ساخت دستگاه جوجه کشی با یخچال

ابتدا قسمت بالایی یخدان یخچالی را به عنوان درب به صورت کامل جدا کنید. البته می‌توانید این عمل را بعد از برش دادن و قرار دادن سرپیچ در درون جعبه نیز انجام دهید. ناحیه ای از دیواره های یخدان یا کارتن را به اندازه ای که سر پیچ در داخل آن قرار بگیرد برش بدهید. توجه داشته باشید که بخچال یونولیت به علت عایق بودن گزینه‌ی مناسب تری است.

پس از عبور دادن سر پیچ از داخل یخدان (یا کارتون) می‌توانید سر پیچ را هم از داخل و هم از خارج با چسب محکم کنید. توجه داشته باشید که در صورت برخورد لامپ با بدنه‌ی جعبه احتمال آتش سوزی زیاد است. پس با قرار دادن مناسب سر پیچ در این مرحله از آتش سوزی جلوگیری کنید. بعد از اطمینان از قرارگیری صحیح سرپیچ لامپ رشته ای را به آن متصل کنید.

سپس در این مرحله باید با توری فلزی اطراف لامپ را به طور کامل بپوشانید. قرار گیری توری در اینجا به این علت است که مانع از برخورد جوجه ها با لامپ پس از تولد شود. پس از قرار دادن توری بر دور لامپ، نوبت به قرار دادن دماسنج و رطوبت سنج درون جعبه رسیده است. برای گردش بهتر هوا درون جعبه دو سوراخ در طرفین یخدان ایجاد کنید. این کار سبب می‌شود تهویه درون جعبه به درستی انجام گرفته و اکسیژن کافی برای رشد و زنده ماندن جنین درون جعبه وجود داشته باشد.

در مرحله‌ی آخر ظرف آب را درون جعبه قرار دهید. بهتر است ظرف را در فضایی نزدیک به لامپ بگذارید تا تبخیر بهتر انجام شود. قبل از قرار دادن تخم ها درب جعبه را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت ببندید تا به دما و رطوبت ایده آل برسد.

ساخت دستگاه جوجه کشی با کمترین هزینه

برای ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن شما نیازمند یک جعبه خواهید بود که این جعبه م‌تواند از جنس MDF یا ABS باشد. ویژگی این جعبه ها این است که می‌توانند دما و رطوبت را به خوبی در خود نگه دارند. علاوه بر این می‌توانید از یخچال یونولیت نیز استفاده کنید. یونولیت به خوبی حرارت را در خود حفظ می‌کند. کارتن را می‌توانید از مغازه دارها یا سوپر مارکت ها تهیه کنید.

اندازه‌ی کارتن نیز باید ۲۷ سانتی متر عرض، ۳۳ سانتی متر طول و ۳۷ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. بعد از انتخاب جعبه مناسب برای دستگاه شما باید دیواره داخلی و خارجی را با چسب ۵ سانت بپوشانید. قطعات را روی جعبه قرار دهید و سپس اتصالات قطعات را به برد انجام دهید. بعد از این مرحله، یک دریچه‌ی مستطیلی به ابعاد ۴ سانتی متر در ۶ سانتی متر روی بدنه و در جایی که تخم مرغ و دماسنج دیده شود نیز ایجاد نمایید و از دو طرف با چسب ۵ سانتی متری بپوشانید.

ساخت ماشین جوجه کشی دست ساز

می‌توانید این پنجره را توسط یک تلق بپوشانید تا انرژی کمتری برای گرمای داخل محفظه صرف شود. این دریچه برای مشاهده‌ی داخل محفظه و همچنین مشاهده‌ی تخم ها در روز های هچ ایجاد می‌شود. روزهای هچ به ۴ تا ۵ روز پایانی دوره گفته می‌شود که میزان رطوبت باید در این روزها افزایش یابد.

زمان قرار دادن تخم ها در دستگاه

در مرحله بعدی باید برد را بیرون جعبه قرار داده و حسگر دما سنج روی برد را داخل جعبه بگذارید. سپس راک را داخل جعبه قرار دهید و جای آن را به خوبی محکم کنید. همچنین لازم به ذکر است که راک به موتور متصل است و موتور نیز به برد که کار آن گردش راک خواهد بود.  در راک، تخم مرغ ها چرخانده می‌شوند، به همین دلیل باید جای سفت و محکمی داشته باشند. در مرحله آخر باید فن عنکبوتی و المنت را در مکان مناسبی از جعبه یا یخچال قرار دهید تا برای فن امکان گردش هوا و تنظیم هوا وجود داشته باشد.

بعد از اینکه دستگاه را ساختید بگذارید به مدت ۵ ساعت کار کند تا به تعادل گرمایی برسد. اگر دما بالاتر از ۳۷.۵ بود دما را کاهش دهید. اگر هم کمتر از ۳۷.۵ بود سعی کنید با افزایش توان لامپ یا کوچک کردن سوراخ هواکش نسبت به افزایش دما اقدام کنید. همچنین قبل از اینکه تخم های نطفه دار را داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهید، مطمئن شوید که دما به تعادل رسیده باشد. بهتر است قبل از قرار دادن تخم مرغ ها در دستگاه، آن را ۲۴ ساعت قبل از آن تست کنید تا از عملکرد دستگاه مطمئن شوید.

به طور معمول در طبیعت پرنده‌ی مادر بر روی تخم های خود می‌خوابد و شرایط لازم مانند دما، رطوبت و … برای تبدیل شدن تخم به یک جوجه را فراهم می‌کند. دستگاه های جوجه کشی نیز باید بتوانند این شرایط را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنند.

رطوبت و دما دستگاه جوجه کشی دست ساز

دمای یخدان را باید بین ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی گراد نگه دارید. مناسب ترین محدوده ۳۷.۲ تا ۳۷.۵ درجه است. رطوبت نیز برای ۱۸ روز اول بین ۵۵ تا ۶۵ درصد باشد و برای چهار روز آخر بین ۶۵ تا ۷۵ درصد تنظیم شود. دقت کنید که از این مقدار بیشتر یا کمتر نشود و تغییر ناگهانی در هیچ یک از موارد فوق برای تخم های نطفه دار مناسب نیست. پس از تنظیم شدن دما و رطوبت اکنون زمان آن رسیده که تخم های نطفه دار را درون دستگاه قرار داده و منتظر بمانید. یک تخم نطفه دار برای تبدیل شدن به جوجه نیاز به زمانی حدود ۲۱ روز را دارد که در ۱۸ روز اول، هر روز به طور منظم باید تخم ها را بچرخانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این موارد مقاله تنظیم دما و رطوبت دستگاه را بخوانید.

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی با یخچال

بعد از روز هشتم تخم مرغ ها را با یک چراغ قوه برvسی کنید. تخم هایی که دارای نطفه باشند در داخل آن یک نقطه با مقادیری رگ دیده می‌شود. همچنین تخم های مرده که فاقد نطفه باشند نیز، نور از آنها عبور کرده و تو خالی به نظر می‌رسند. دقت کنید که پس از مشاهده تخم ها بدون نطفه باید آنها را از داخل دستگاه خارج کنید. پس از رعایت تمام نکات گفته شده، در روز ۲۱ ام صدای ضربه زدن جوجه ها به تخم را می‌شنوید. به طور میانگین برای خارج شدن جوجه از تخم ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز است.

توجه داشت باشید که زمانی که جوجه از تخم خارج می‌شود به هیچ عنوان به جوجه کمک نکنید تا خودش این کار را انجام دهد.

ساخت دستگاه جوجه کشی حرفه ای

اگر تصمیم دارید یک دستگاه حرفه ای با امکانات پیشرفته و اتوماتیک با المنت و تجهیزات به روز طراحی کنید،‌ بهتر است اطلاعات کلی از نحوه عملکرد دستگاه و قطعات آن داشته باشید. یک ماشین جوجه کشی پیشرفته چند قسمت اصلی دارد که شامل موارد زیر است.

موتور دستگاه و راک

موتور گیربکس که با اتصال به برد دستگاه کار کرده و وظیفه دارد تا سبب گردش راک شود. این کار موجب می‌شود تا تخم هایی که روی راک قرار دارند، چرخانده شوند.

فن و المنت

المنت دستگاه وظیفه دارد تا دما را کرده و در صورت نیاز روشن و خاموش شود تا دمای داخل دستگاه را تنظیم کند. می‌توانید این المنت را به همراه فن،‌ از مغازه های الکتریکی نیز تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید از فن های مجهز به المنت که مخصوص دستگاه جوجه کشی تولید شده‌اند نیز استفاده کنید. فن نیز برای تهویه و ایجاد هوای تازه در درون دستگاه استفاده می‌شود.

آداپتور

این قسمت وظیفه برق رسانی به دستگاه را دارد که به برق ۱۲ ولت نیاز خواهد داشت و باید برق شهری ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت تبدیل کند.

اگر تصمیم به طراحی و ساخت یک دستگاه حرفه ای دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش قطعات دستگاه جوجه کشی، قطعه مورد نظر خود را تهیه کرده و یک دستگاه حرفه ای و پیشرفته بسازید.

سوالات متداول
  • وسایل لازم برای ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه چیست ؟
    برای ساخت یک دستگاه ساده در خانه می توانید با ابتدایی ترین تجهیزات کار را شروع کنید » کارتن جعبه چوبی یا یونولیتی ، لامپ و سرپیچ ، دماسنچ، چسب مایع، توری مرغی، ظرف آب و اسفنج برای تامین رطوبت و منبع آب دستگاه
نظرات کاربران
  • شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ at ۲۱:۴۸
    Permalink

    لامپ ۱۰۰ وات گذاشتم سوراخ هم کردم هرکاری میکنم دما کمتر ۵۰ نمیاد

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ at ۱۶:۱۸
      Permalink

      سلام
      ابعاد دستگاه چند سانته؟ فن چی گذاشتین؟

  • جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ at ۱۴:۲۴
    Permalink

    سلام
    ایا تخم مرغ ها رو روی کاه بزاریم؟
    یا جایی برای تخم ها درست کنیم؟

    وقتی لامپ روشن هست نور مستقیم تخم هارا خراب نمیکند؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ at ۱۰:۰۳
      Permalink

      سلام
      کاه آلودگی دارد و محیط مناسبی برای جوجه کشی نمی باشد.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ at ۱۸:۱۵
    Permalink

    سلام من تخم هارا گذاشتم الان توی روز ۱۴ هستند از روز ۱۸دیگه نیازی به چرخاندن نیست یا روز۱۶؟؟؟؟؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۷
      Permalink

      سلام
      دوره جوجه کشی مرغ ۲۱ روز می باشد. و از اول روز ۱۹ به هچر منتقل می شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ at ۰۰:۲۶
    Permalink

    ببخشید من تخمها روچیدم تو دستگاه جوجه کشی که باکارتون درست کردم ولی چون تو و بیرون کارتن با چسب عایق کردم خیلی عرق میکنه این کار باعث خراب شدن تخم نمیشه ممنون میشم جواب بدین

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۲
      Permalink

      سلام
      رطوبت بالا باعث جمع شدن آب در تخم نطفه دار و نهایتا” خفگی جنین می شود.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ at ۱۶:۴۵
    Permalink

    دماسنج رطوبت می خواد ?

    Reply
    • یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ at ۱۰:۵۴
      Permalink

      سلام
      برای دستگاه جوجه کشی ، یک عدد دماسنج دقیق جیوه ای و رطوبت سنج عقربه ای نیاز می باشد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۲ آذر ۱۳۹۷ at ۲۳:۰۱
    Permalink

    رطوبت دماسنج باید چقدر باشد😎

    Reply
  • شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ at ۱۵:۴۶
    Permalink

    سلام من دوتا اردک دارم تخم هاروتودستگاه گذاشتم جواب داد و از ۱۰ تخم ۵سالم بیرون امد یکیش هم دوباره بعد بیرون اومدن از دستگاه مرد و ۴شدهاند ممنون از روشتون

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ at ۱۸:۲۸
      Permalink

      سلام
      ممنونم از حسن انتخاب شما

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۲
    Permalink

    سلام من باید از کجا نگاه کنم که ببینم دما چقدره؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ at ۱۲:۰۱
      Permalink

      سلام
      باید ذماسنج و رطوبت سنج دقیق داخل دستگاه جوجه کشی نصب کنید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ at ۱۳:۰۶
    Permalink

    چجوری بفهمیم که تخم مرغ نطفه دارد

    Reply
  • چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ at ۱۹:۰۵
    Permalink

    از کجا بدانیم تخم مرغ نطفه دارد

    Reply
    • شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ at ۱۰:۱۱
      Permalink

      سلام
      بعد از مدت زمان ۷ تا ۱۰ روزگی تخم ها رو نطفه بینی نمایید.
      برای اطلاعات بیشتر لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۳
    Permalink

    چجوری بفهمیم تخم مرغ نطفه داره

    Reply
    • شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ at ۱۰:۰۹
      Permalink

      سلام
      بهترین زمان برای نطفه بینی ۷ تا ۱۰ روزگی می باشد.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ at ۲۱:۱۱
    Permalink

    سلام الان من تخم مرغ هارا گذاشته ام در روز ۴ هستند منطقه ی ان وسط کبودی وجود دارد آیا تخم مرغ سالم است

    Reply
    • شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ at ۱۰:۰۵
      Permalink

      سلام
      کبودی و یا تیره باشد ، تخم ها خراب می باشد .
      ضمنا توجه داشته باشید ، زمان مناسب و دقیق کندلینگ ، ۷ تا ۱۰ روزگی می باشد.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ at ۱۴:۱۰
    Permalink

    سلام. آخه چرا تخم مرغ ها سیاه یادبود می شند….. تشکر فراوان

    Reply
  • جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ at ۱۴:۱۰
    Permalink

    سلام. آخه چرا تخم مرغ ها سیاه یادبود می شند….. تشکر

    Reply
    • شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ at ۱۶:۰۴
      Permalink

      سلام
      دوست عزیز ؛
      متوجه منظورتون نشدم ، لطفا مجدد سوال خود را مطرح نمایید/

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ at ۱۶:۴۷
    Permalink

    سلام .. چرا تخم مرغ ها کبود یا سیاه میشند

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ at ۱۸:۳۶
      Permalink

      سلام
      تخم های فاسد و بعضا تخم های دارای آهن بالا به این شکل می شوند.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ at ۱۴:۰۹
    Permalink

    سلام تخم مرغ را چطور در دستگاه بزاریم افقی یا عمودی ممنون میشم راهنماییم کنید

    Reply
    • پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۴
      Permalink

      سلام
      بصورت عمودی و تیزی تخم بسمت پایین در شانه مخصوص ستری قرار گیرد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ at ۱۴:۱۲
    Permalink

    سلام تخم مرغ را چطوری در دستگاه بزاریم افقی یا عمودی؟ ممنون میشم راهنماییم

    Reply
    • پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۴
      Permalink

      سلام
      بصورت عمودی و تیزی تخم بسمت پایین در شانه مخصوص ستری قرار گیرد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ at ۲۱:۴۰
    Permalink

    ببخشید آیا بدون رطوبت سنج هم میشود

    Reply
    • پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۹
      Permalink

      سلام
      باید حتما در دستگاه جوجه کشی دماسنج و رطوبت سنج قرار دهید /

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ at ۱۵:۲۴
    Permalink

    سلام
    ببخشید این لامپ ها در تمام طول روز روشن هست از کار نمی افته

    Reply
    • دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۳
      Permalink

      سلام
      از سنسور دستور میگیرد و هر وقت دما به حد نرمال رسید خاموش می شود.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ at ۰۳:۴۶
    Permalink

    سلام.من چندتاتخم مرغ گذاشتم زیرلامپ باهمون روشی که شماگفتین بعداز۱۰روزنگاه کردم یه نقطه کوچیک وسط بودورگهای خونی زیادی اطرافش.الان۱۹روزه اون نقطه بزرگ شده ولی توی تخمها هنوزیه مایع آبکی هست.چرااینجوری شده؟؟مگه نبایدالان فقط جوجه بدون مایع باشه؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۲
      Permalink

      سلام
      دمای دستگاه دست ساز شما چنده؟ رطوبت رو چه عددی تنظیم کردید؟ تهویه و اکسیژن دهی به چه صورت عمل میکنه؟ و چرخش؟ جوجه کشی هزاران پارامتر دارد تا تخم نطفه دار در یک شرایط ایده آل تبدیل به جوجه شود/
      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۴:۰۵
    Permalink

    ببخشید من از رطوبت سنج استفاده نکردم چطوری رطوبتشو تنظیم کنم؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۶:۵۶
      Permalink

      سلام
      رطوبت سنج عقربه ای قسمت وسط دستگاه جوجه کشی قرار دهید تا رطوبت نسبی را بسنجید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۸:۱۵
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی را درست کردم با کارتن و اگه تو کاران رطوبت بشه کارتن را خراب نمیکند

    Reply
  • جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۸:۱۷
    Permalink

    سلام رطوبت کارتن راخراب نمیکند

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۶:۴۸
      Permalink

      سلام
      به مرور زمان مشکل ایجاد می کند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۸:۲۵
    Permalink

    سلام من دستگاه رو درست کردم با کارتن آیارطوبت کارتن رو خراب نمیکند

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۲۸
      Permalink

      سلام
      دیواره داخلی ا فویل آلومینیومی پوشش بدید

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۰:۰۰
    Permalink

    سلام
    ما شش عدد تخم مرغ را در کارتن گذاشتیم تخم مرغ ها را چگونه بچرخانیم ؟
    درب کارتن از بالا باز است و برا چرخاندن تخم مرغ ها ما از در استفاده میکنیم وهیچ هوا کش دیگری ندارد آیا این کار ما درست است ؟
    لطفا راهنمایی کنید .

    Reply
    • سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۰
      Permalink

      سلام
      تخم ها سرد میشه ، سایز کارتن کوچک می باشد و می توانید از سوراخ کردن ریز در قسمت بالای کارتن تهویه بگیرید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۰:۴۹
    Permalink

    سلام با کارتون دستگاه درست کردم جواب میده

    Reply
  • پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۹:۵۰
    Permalink

    سلام حتما باید دور کارتون فویل آلومینیومی هم بکشیم

    .

    Reply
    • شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۶
      Permalink

      سلام
      بله / تا گرما رو حفظ کند/

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۶:۰۷
    Permalink

    تخم هارا چند روز یکبار بچرخانیم

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۲:۰۵
      Permalink

      سلام
      روزی ۳-۴ مرتبه چرخش داده شود/

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۶:۰۷
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی درست کردم دما ۴۷ درجه رطوبتش ۱۰ اصلا بالا پایین نمیشه درضمن دماسنج با رطوبت سنجم دیجیتالیه دیمرم نخریدم

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام
      سنسور دما و رطوبت مشکل داره. بوسیله دماسنج جیوه ای و رطوبت سنج عقربه ای صحت خطا را تعیین نمایید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۸
    Permalink

    سلام ببخشید
    هچر یعنی وقتی ک نوک میزنن؟

    Reply
    • شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۷:۲۴
      Permalink

      سلام
      بله / ۳ روز پایانی تمام تخم نطفه دار ها در دستگاه جوجه کشی را ” هچر ” می نامند.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۱:۱۰
    Permalink

    هچر یعنی وقتی ک نوک میزنن

    Reply
  • شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۷:۳۳
    Permalink

    سلام
    مقدار ظرف آب را بیشتر کنید . اگر بازم به همین حالت بود با یک رطوبت سنج عقربه ای رطوبت را بسنجید.
    حتما در نظر داشته باشید ، رطوبت محیط بین ۵۰-۵۵ درصد باشد /
    دی کیو شاپ

    Reply
  • دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۵:۰۵
    Permalink

    اگه دیمر وسنج عقربه ی نباشدچی می شود

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۴
      Permalink

      سلام
      برای کنترل دما و رطوبت به مشکل بر میخورد/

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۱:۳۸
    Permalink

    لامپ چند باشد۱۰۰

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۰:۳۳
      Permalink

      سلام
      برای یه دستگاه جوجه کشی خانگی ۸۴ عددی هیتر ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات کافیه

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۶:۱۹
    Permalink

    تخم از کجا بخرم؟؟؟
    از کجا بفهمم تخم نطفه دار است؟؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۳۴
      Permalink

      سلام
      لطفا با دفتر تماس بفرمایید تا راهنمایی نمایند.

      ۰۱۱۴۲۲۶۲۰۵۶
      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۵:۴۷
    Permalink

    سلام من تخم مرغ هارو تو دستگاهی که خودم ساخته بودم گذاشتم در اخر فقط یکی بیرون امد که نمیتونست رو پاهاش بایستد و بر عکس میشد دیگر تخم ها هم نگاه کردم جوجه شده بودند اما در داخل تخم مرده بودند . به نظر شما مشکل چی بوده .
    آیا زیاد دست زدن به تخم ها باعث مرگ و معلول شدن انها میشود؟؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۲۰
      Permalink

      سلام
      باید از دماسنج دقیق استفاده نمایید . دماسنج را روی تخم نطفه دار قرار دهید و دمای تخم نطفه دار ملاک دمای دستگاه می باشد. با اطمینان از دمای دستگاه و با استفاده ظرف آب رطوبت هم تامین می شود و به این صورت درصد هچ بالایی عاید شما می شود.
      ضعف عضلانی جوجه ها دلیل های مختلف دارد ؛ مهمترین دلیل ، کمبود کلسیم مولد می باشد.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۶:۱۱
    Permalink

    سلام من این دستگاه ساختم اما متاسفانه فقط یک جوجه تقریبا یالم به دنیا اومد و چند تای دیگر در داخل تخم مرده بودند

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۶
      Permalink

      سلام
      باید دماسنج دقیق و رطوبت سنج مطمئن قرار دهید
      دماسنج را لابلای تخم نطفه دار قرار دهید تا دمای تخم را اندازه گیری نمایید.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۲:۵۹
    Permalink

    سلام من با کارتون درست کردم درش رو کمی باز میذارم تا دما ۳۸بشه ولی برای رطوبتش مشکلی پیش نمیاد؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۰:۱۹
      Permalink

      سلام
      برای تولید رطوبت باید ظرف آب در دستگاه قرار دهید/

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۸:۲۷
    Permalink

    سلام ببخشید من میخواستم بپرسم میشه با هوا کش استفاده نکنیم بعد دیمر به جای دیمر چی بزارم هیچ جا نداره

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۱
      Permalink

      سلام
      دستگاه ساخت شما چه ظرفیتی می باشد؟
      برای دستگاه های ظرفیت پایین نیازی به مکنده ندارد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ at ۲۰:۱۷
    Permalink

    سلام آیا باید لامپ چند وات باشد؟

    Reply
  • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ at ۰۸:۰۵
    Permalink

    سلام داداش من دستگاه درست کردم ولی تخم خراب شدن رطوبت با دما اندازه نگه داشتم دلیلش چیه

    Reply
    • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۵:۵۹
      Permalink

      سلام
      باید تخم ها رو بشکنید ببینید تا چه مرحله ای جوجه شکل گرفت. و مورد بعدی مقدار دمایی که رو ترموستات نشون میده با دمای روی تخم یکی بود یا نه؟ بعد از ۱۰ روز هم حتما نطفه بینی کنید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۱:۴۹
    Permalink

    سلام چطور نطفه بینی کنیم؟؟

    Reply
  • سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ at ۲۱:۱۰
    Permalink

    سلام در دوران هچر دیگر نیاز به چرخاندن تخم ها نیست

    Reply
    • چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۰
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار در زمان هچر باید ثابت بماند.

      دی کیو شاپ

  • چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۸:۰۹
    Permalink

    سلام
    مدت زمان لاری ۲۱ روز می باشد.

    دی کیو شاپ

    Reply
  • چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۲:۳۴
    Permalink

    سلام قیمت رطوبت سنج چه قدر هست

    Reply
    • پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۲۰
      Permalink

      سلام
      از داروخانه دامپزشکی خرید نمایید.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۳۵
    Permalink

    سلام آیا میتوانیم تخم مرغ را که در دستگاه نذاشته ایم نطفه آنرا ببینیم

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۸
      Permalink

      سلام
      در مجتمع جوجه کشی صنعتی با دستگاه های کندلینگ حرفه ای می توان تشخیص داد. ولی در دستگاه های خانگی حتما باید ۵ تا ۷ روز از دوره جوجه کشی بگذرد تا بتوانید نطفه بینی انجام دهید.

  • جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۷:۲۱
    Permalink

    سلام
    از زمانی که تخم را داخل دستگاه قرار میدهیم تازمانی که جوجه ازتخم بیرون بیاد اگر دستگاه راچندین بار جا به جاکنیم باعث ازبین رفتن جوجه میشود

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۷
      Permalink

      سلام
      تکان خوردن و لرزش در حین جوجه کشی باعث شوک به جنین می شود و احتمال پاره شده کیسه هوایی می باشد.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۲۲:۴۸
    Permalink

    سلام آیا نطفه سفید میشود یا قرمز

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۸:۵۷
      Permalink

      سلام
      بعد از ۷ تا ۱۰ روز جنین با رشد و نمو به حالت رگه های عنکبوتی قابل مشاهده می باشد. رگه های عنکبوتی به رنگ قرمز می باشد/

      دی کیو شاپ

  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۱
    Permalink

    ببخشید باید چند ساعت یک بار تخم هارا چرخاند

    Reply
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۱:۴۳
    Permalink

    ببخشید تخم نطفه دار مرغ را باید چند ساعت یک بار چرخاند یکی جواب سوال رابد؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۶:۰۸
      Permalink

      سلام
      ۴-۵ مرتبه به آرامی در روز چرخش دهید.

  • یکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۵
    Permalink

    سلام شب ها هم تخم مرغ ها را باید چرخاند

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۴۷
      Permalink

      سلام
      روزی ۴-۵ مرتبه به آرامی چرخانده شود.

  • دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۳:۳۱
    Permalink

    لامت باید چند وات باشد

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۴۶
      Permalink

      سلام
      بسته نو و سایز کارتن وات لامپ متغیر است تا گرمای لازم را حفظ نماید.

  • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۶:۴۳
    Permalink

    لامپ را کجابگذارم

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۶:۴۸
      Permalink

      سلام
      قسمت پایین کارتن قرار دهید. تا گرما در تمام قسمت یکسان باشد.

  • سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۲:۰۰
    Permalink

    سلام من ۸ روزه که تخم هاراگزاشتم وسط آنها یک کبودی بزرگ و کناره هایشان را رگ های خونی به شکل عنکبوت است آیا تخم مرغ سالم است

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۶
      Permalink

      سلام
      بله تخم نطفه دار در حال تشکیل می باشد.

  • دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۴۵
    Permalink

    سلام برد دستگاه جوجه کشی را از کجا بخریم

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۸:۱۳
      Permalink

      سلام
      با دفتر تماس بفرمایید .
      ۰۱۱۴۲۲۶۲۰۵۶

  • چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۲:۱۸
    Permalink

    دستگاه چند درصد تخم هارا جوجه میکند

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۸:۰۲
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی به پارامترهای مختلف بستگی دارد . نوع و کیفیت کنترلر و سنسورها ، نوع فن دائم کار دستگاه ، طریقه چرخش ، تخم نطفه دار و …

  • یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۹:۲۴
    Permalink

    ًدیمر مهم است؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ at ۰۹:۱۷
      Permalink

      سلام
      دیمر وسیله ایست که شدت گرما را کنترل می کند.

  • جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۴:۳۰
    Permalink

    باید از چه چسبی برای در انخاب کنیم

    Reply
    • شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۳
      Permalink

      سلام
      چسب دو کاره و نهایت با چسب سیلیکون عایق بندی کنید.

  • سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۰
    Permalink

    سلام ببخشیدمیشه ازرطوبت سنج استفاده نکرد ولی از دماسنج ودیمراستفاده کرد

    Reply
    • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۱۹
      Permalink

      سلام
      رطوبت و دماسنج دو بخش مجزا هستند و هر کدام کارایی خاص خودش را دارد.

  • چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ at ۱۴:۱۵
    Permalink

    سلام ببخشید لامپ باید ۲۴ساعت روشن باشه تو جعبه اصلا نباید خاموش شه؟؟

    Reply
  • پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ at ۰۸:۴۲
    Permalink

    ببخشید لامپ تو کارتن باید ۲۴ساعت روشن باشه؟تا چقد بعد تولد جوجه لامپ باید روشن باشه و جوجه ها تو جعبه بمونند؟؟؟؟؟چرا حواب نمیدین خب؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ at ۱۵:۰۷
      Permalink

      سلام
      مهم دمای نرمال دستگاه جوجه کشی در بخش ستر ۳۷.۷ رسیدن می باشد. که می توانید براحتی با یک ترموستات این امر را انجام دهید/

  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ at ۱۳:۳۹
    Permalink

    سلام من اگه که در مغازه تخم مرغ میفروشن از آن ها استفاده کنم

    Reply
    • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ at ۱۵:۵۲
      Permalink

      سلام
      تخم مرغ سوپرمارکت ها خوراکی می باشد. مناسب جوجه کشی نیست.

  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ at ۱۳:۴۰
    Permalink

    میشه

    Reply
  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ at ۲۰:۵۵
    Permalink

    ایول مطابتون عالی بود امروز ۱۲روزه تخما تو جعبن بدون رطوبت سنج از ۸تا تخم ۶تا نطفه تشکیل شده نگا کردم دیدم جوجه تو تخم داره حرکت میکنه

    ممنون بابت مطالب عالیتون و پرسش و پاسخ های با حوصلتون

    Reply
    • سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۲۹
      Permalink

      سلام
      بصورت تجربی وقتی درب دستگاه را باز کنید برخورد اکسیژن به صورت متوجه بالا بودن و یا پایین بودن رطوبت می شوید.

  • شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ at ۲۳:۲۷
    Permalink

    لامپ چند وات بزارم

    Reply
    • یکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۵۳
      Permalink

      سلام
      وات لامپ ملاک نیست / مهم دمای مورد نظر می باشد .

  • شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۰۳
    Permalink

    سلام من یازده روز تخم مرغ را گذاشتم روز یازدهم ۲ ساعت لامپ خاموش شد مشکلی نداره.

    Reply
    • شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۱۲
      Permalink

      سلام
      در این مدت زمان قطعی برق برای نطفه ها مشکلی پیش نمیاد .

  • پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۹
    Permalink

    سلام
    دمای رطوبت سنج باید چند درجه باشه؟؟؟
    وچطور باید دمای رطوبت را تنظیم کنیم؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۶:۴۴
      Permalink

      سلام
      دما در مرحله ستر برای دستگاه جوجه کشی : ۳۷.۷ درجه سانتی گراد
      مقدار رطوبت نسبی در مرحله ستر : ۵۵ درصد
      دما در مرحله هچر ( ۳ روز آخر ) : ۳۷.۲ درجه سانتی گراد
      مقدار رطوبت نسبی در مرحله هچر : ۶۵ – ۷۰ درصد

  • پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۸:۲۹
    Permalink

    سلام اگه فن نذاریم مشکلی داره

    Reply
    • دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۶
      Permalink

      سلام
      برای اکسیژن دهی و جابجایی مشکل پیش میاد/ ولی اگر کارتن کوچک دارید با سوراخ کردن در قسمت دیواره بالا می توان بدون فن جوجه کشی سنتی انجام دهید.

  • چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ at ۲۰:۴۷
    Permalink

    اب باید کجا باشه چند سانت از لامپ ۱۰۰ فاصله باشه

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۳
      Permalink

      سلام
      ظرف آب باید کف کارتن قرار دهید/ ارتفاع لامپ مهم نیست . مهم دمای مورد نیاز و رطوبت نسبی می باشد که با دماسنج و رطوبت سنج اندازه گیری می کنید/

  • جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ at ۲۲:۵۷
    Permalink

    سلام من لامپ داخل کارتن گذاشتم،،ولی داره خاموش میشه چرا

    Reply
    • شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۱
      Permalink

      سلام
      لامپ باید به یک ترموستات مطمئن نصب کنید تا دمای کارتن به حد نصاب برسد.

  • سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ at ۱۹:۰۵
    Permalink

    سلام اگه تخم هارو نچرخونیم ولی روی یه تور بزاریم که هم از بالا و هم از پایین گرما برسه بهشون مشکلی داره؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ at ۱۵:۴۱
      Permalink

      سلام
      حتما باید در طول روز حداقل ۳-۴ مرتبه چرخش نرم و گهواره ای داشته باشد تا نطفه به زرده نچسبد.

  • پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ at ۲۰:۰۰
    Permalink

    سلام وقت بخیر می خواستم‌بدونم زمان چرخوندن تخم مرغا در دستگاه باز بشه واسه تخم مرغا‌مشکلی نداره یه راهنمایی کنین لطفا

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۳
      Permalink

      سلام
      درب دستگاه در دوره هچ نباید باز شود. و در زمان ضرور دمای محیط را به دمای دستگاه جوجه کشی برسانید.

  • پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ at ۲۰:۳۴
    Permalink

    سلام لطفا به سوالم جواب بدهید.دمای جعبه باید سانتی گراد باشد

    Reply
  • پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۳
    Permalink

    سلام من میخوام با یخچال فریزر جوجه کشی کنم چه باید کنم

    Reply
  • پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۵
    Permalink

    سلام دما باید چند باشد

    Reply
  • جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ at ۲۲:۵۲
    Permalink

    سلام من میخ.اهم دستگاه را بسازم اگه دو طرف کارتون را لامپ بزارم و دوطرف رنگ شده ی تخم ها رو بین دولامپ بزازم تخم هارو نچر خونم فقط لامپرو هر ۸ ساعت یک بار لامپ هارو روشن کنم مشکلی نداره ممنون

    Reply
    • شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دار ها باید حداقل روزی ۳ مرتبه به آرامی چرخش داده شوند.

  • جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۲:۲۸
    Permalink

    سلام ببخشید من برای ازمایش مخوام این کار رو کنم و رطوبت سنج ندارم کاری میتونم بکنم

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۰:۵۱
      Permalink

      سلام
      رطوبت جز اصلی دستگاه جوجه کشی می باشد. حتما رطوبت سنج عقربه ای دقیق تهیه فرمایید/

  • پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ at ۲۲:۲۶
    Permalink

    چطوری میتوانم رطوبط سنج اتوماتیک بسازم؟؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۰
      Permalink

      سلام
      مزحله ستر : ۳۷.۷
      مرحله هچر : ۳۷.۲

  • جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۴:۲۹
    Permalink

    سلام
    من برای دستگاه جوجه کشی خونگیم یه سنسور خریدم که دمارو روی۳۷/۵تنظیم کنه و این کارو هم میکنه
    ولی برای امتحان سنسور یه دماسنج جیوه ای در دستگاه گذاشتم وای اون دماسنج عدد۴۰ رو نشون میده
    مشکل کجاست؟

    Reply
    • شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۴
      Permalink

      سلام
      اگر دماسنج مرجع شما دقیق باشد. باید سیستم کنترلر کالیبره شود.

  • شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۳:۰۷
    Permalink

    سلام من دستگاه رو درست کردم به صورت سنتی واز دیمر هم استفاده نکردم،ودرجه اکثراوقات روی۳۹و۴۰درجه هستش ایا مشکلی ایجاد میشه؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۱
      Permalink

      سلام
      دمای بالا باعث مرگ و میر جنین می شود.

  • دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۳:۲۴
    Permalink

    سلام آگه دما یک درجه بالا و پایین کنه چه میشود

    Reply
    • سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۰۰
      Permalink

      سلام
      تلورانس دما و رطوبت چند دهم می باشد.

  • سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۵:۵۵
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی با کارتون درست کردم ومیخواستم بدانم ایا نورمستقیم به تخم مرغ ها بخورد اشکالی نداره و رطوبت سنج از کجا مبتوانم بخرم

    Reply
    • سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۶:۵۹
      Permalink

      سلام
      نور مستقیم خورشید مشکلی برای جنین ندارد . فقط گرمای نور مستقیم برای دستگاه و تخم مضر می باشد.

  • سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ at ۰۸:۳۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    بخشید اگه روزی ۴الی‌۵مرتبه تخم هارو بچرخونیم دما و رطوبت دستگاه رو پایین نمیاره؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۷:۳۷
      Permalink

      سلام
      موقع چرخش دستی و باز کردن درب دستگاه دمای اتاق را نزدیک دمای اتاق نمایید.

  • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۱:۵۵
    Permalink

    سلام ببخشید تخمه مرغ های نطفه دار رو دقیقاً باید از چه مراکز درون شهری خریداری کرد ؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۰
      Permalink

      سلام
      از بازار های هفتگی و مراکز فروش طیور ، چنین مطلبی در سایت دی کیو شاپ همکاران ما از بازارهای روزانه و هفتگی تهیه تخم نطفه دار تحقیق میدانی داشتند و در بخش وبلاگ ( علمی ) سایت دی کیو شاپ موجود می باشد/

  • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۱:۰۳
    Permalink

    سلام
    بعد از به دنیا اومدن باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۸
      Permalink

      سلام
      تا ۲ روز اول نیاز به تغذیه ندارند و با آب و شکر + مولتی الکترولیت پذیرایی شوند.

  • دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۲:۵۸
    Permalink

    سلام
    چگونه باید بفهمیم کی باز میشوند؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۰۶
      Permalink

      سلام
      تخم هایی که دارای نطفه خوب و قوی می باشند و طبق پارامترهای جوجه کشی هچ می شوند.

  • پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۱۴
    Permalink

    رطوبت سنج را از کجا تهیه کنم

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۰۱
      Permalink

      سلام
      از داروخانه های دامپزشکی

  • سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ at ۰۱:۲۰
    Permalink

    سلام المنت بهتر است یا لامپ و اگر تخمهارو با راک دست ساز و بدون موتور لبه سمت بالا و پایین روزی چند بار بچرخایم مشکلی نداره یا با دست ۳۶۰ درجه بچرخونیم

    Reply
    • چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۲
      Permalink

      سلام
      المنت گرمای مستقیم به تخم ها نمی دهد و گرمای یکنواخت دارد. چرخش باید بصورت اتومات و بدون دخالت دست طبق تایم زمان بندی و زاویه چرخش داشته باشد.

  • شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۸:۳۵
    Permalink

    سلام من قبلا بدون رطوبت سنج گذاشتم دراومدن الان بازم تخم گذاشتم تو دستگاه رطوبت سنج ندارن مشکلی پیش میاد

    Reply
    • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۲
      Permalink

      سلام
      رطوبت رکن اصلی دستگاه می باشد که در صورت کم و یا زیاد بودن رطوبت ، به تخم نطفه دارها ضربه می زند.

  • چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۳:۲۳
    Permalink

    سلام باید شب ها چطور تخم را بچرخانیم، شب ها که خواب هستیم باید چکار کرد

    Reply
    • پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۱
      Permalink

      سلام
      در دستگاه جوجه کشی دستی ، چرخش را با ۳ برنامه ساعتی تنظیم نمایید ، صبح و ظهر و شب بصورت ۱۸۰ درجه به آرامی چرخانده شوند.

  • پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۵
    Permalink

    سلام و خسته نباشید یه سوال برای یخدان یونولیتی ۴۲.۲۳. ۱۹ فن۸.۸اسفتاده کنم یا۱۲.۱۲سانتی متر

    Reply
    • یکشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۶
      Permalink

      سلام
      فن ۸ برای این فضا مناسبه و باید حتما دماستج بگذارید تا یکنواخت شدن دما را در سطح های مختلف بسنجید.

  • شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۶
    Permalink

    سلام
    اوایل فصل تابستون وقت خوبی برای جوجه کشی هست ؟
    رطوبت دستگاه من بالای ۱۰ درصد نمیشه لطفا راه حل بدید
    ممنون از سایت خوبتون

    Reply
    • شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۰ at ۱۷:۵۹
      Permalink

      سلام
      تو این فصل رطوبت بالایی دارد و در یک اتاق با دمای میانگین ۲۵ درجه می توانید دستگاه جوجه کشی را قرار دهید. و برای تامین رطوبت از ظرف آب می توانید استفاده کنید و یا اگر بحالت نرمال نرسید می توانید از رطوبت ساز دیسکی استفاده نمایید.

  • شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۹:۳۱
    Permalink

    سلام تخم مرغ هم میفروشید برای جوجه کشی ؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۹
      Permalink

      سلام
      دی کیو شاپ فقط در حیطه فروش دستگاه جوجه کشی – قفس – پرکن و لوازم جوجه کشی و پرورش فعالیت می کند.

  • چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ at ۲۲:۲۵
    Permalink

    سلام ببخشید می‌تونم برای جذب رطوبت بیشتر داخل کارتن را رنگ کنم؟

    Reply
    • شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۷
      Permalink

      سلام
      احتمال نوک زدن و خراشیدگی لایه رنگ وجود دارد که باعث مسمومیت می شود.

  • چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ at ۰۲:۴۶
    Permalink

    سلام ممنون از راهنمایی های خوب شما من با کارتون ساختم به دیواره وکف فویل آلمینیم زدم خاک اره کفش ریختم دما سنج و رطوبت دیجیتال کذاشتم دو تا سوراخ برای اکسیژن گذاستم کافیه یا فن بزارم هوا یک نواخت بشه اینم بگم گرمایشم با لامپه راهنمایی کنید لطفا

    Reply
    • شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      یه فن کوچک با دور فن با درنظر گرفتن ابعاد کارتن در زیر منبع گرمایشی قرار دهید ضمن گرما را در تمام نقاط یکسان نماید و اکسیژن دستگاه را میزان نماید.

  • دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ at ۲۲:۴۵
    Permalink

    سلام،وقت بخیر.
    با عرض پوزش.
    آب که نزدیک لامپه، همون مقدار برای ۲۱ روز کفایت میکنه یا باید تمدید کنم؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بسته به ابعاد و ظرفیت دستگاه مخزن رطوبت و یا رطوبت ساز متغیر می باشد. مثلا برای دستگاه های ۸۴ و ۱۲۶ عددی با یه ظرف آب معمولی برای مرحله ستر که کمتر به رطوبت نیاز می باشد ، از فن دائم کار فاصله دهید و بسمت درب تمایل دهید و برای ۳ روز آخر ظرف آب را بیشتر کنید و بسمت فن مایل کنید و ضمنا با رطوبت سنج عقربه ای رطوبت را بسنجید و طبق همان ظرف آب را تامین نمایید.

  • پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۷
    Permalink

    سلام حتما باید دماسنج مخصوص خرید
    نمی شود با همین دما سنج جیوه ای که در خانه برای اندازه گیری تب استفاده کرد ؟؟
    رطوبت سنج حتما لازم است که گذاشته شود نمی شود نزاریم؟؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با دماسنج جیوه ای و تب سنج های خانگی هم می توان فقط باید دقت نمایید الکلی نباشد و موقع خوانش دماسنج را به بیرن دستگاه منتقل نکنید.

  • شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۴:۱۵
    Permalink

    سلام
    من لامپ رشته ای صد برای گرما دهی انتخاب کردم روشن کردم و با دوتا دماسنج جیوه ای رو گذاشتم توش بعد نیم ساعت اندازه گیری دما بالای ۵۰ درجه رفت .
    الان لامپ ال ای دی ۳۰ وات رو گذاشتم دما ۳۹ شده
    این دما خوبه ؟؟؟
    و از لامپ ال ای دی میشه استفاده کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۳
      Permalink

      سلام لامپ باید دورترین نقطه باشد و یه فن قرار بگیره در مسیرش تا دما را بالا نبرد.

  • شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۹:۴۱
    Permalink

    سلام خسته نباشید من از دوتا دماسنج جیوه ای استفاده کردم که تقریبا درسته با اختلاف خیلی کم با ماست های دیگه
    ببخشید رطوبت سنج حتما لازم است؟؟
    نمی‌شود نذاریم
    جایگزنی برای رطوبت سنج دیجیتال اگه هست ممنون میشم راهنمایی کنید مثل دما سنج دیجیتالی که با دماسنج جیوه ای هم میشود استفاده کرد برای این هم راهنمایی کنید
    باتشکر

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۶
      Permalink

      سلام رطوبت سنج برای دستگاه جوجه کشی بسیار مهمه و از رطوبت سنج عقربه ای استفاده کنید.

  • یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۳
    Permalink

    سلام با لامپ رشته ای دما به بالای ۴۵ درجه میرسه
    با لامپ ۱۲ ولت ال ای دی دما بین ۳۸ تا ۴۰ هست
    این دما خوب است ؟؟ و اشکال نداره از این لامپ استفاده کنم ؟
    ببخشید رطوبت سنج ندارم ولی از نظر تقریبی رطوبت داخل با بیرون زیاد اختلاف نداره رطوبت کم است
    لامپ هم چسباندم بهش ولی نشد خود لامپ گرم است و دمای تولیدی بین ۳۸ تا ۴۰ هست
    چی کار کنم رطوبت رو؟؟
    ممنون

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۰:۲۸
      Permalink

      سلام لامپ نسبت ب تخم ها فاصله دهید و یک فن کوچک (کامپیوتری) در بین راهش قرار دهید. برای رطوبت با یه ظرف کوچک برای کارتن سایز کوچک مناسب است و برای ۳ روز آخر هم ظرف آب بزرگتر کنید.

  • سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ at ۰۲:۵۳
    Permalink

    سلام برای ثابت نگه داشتن خودکار رطوبت از چه دستگاهی استفاده کنیم
    مثل دما ترموستات دمای مورد نظر را خودکار ثابت نگه می‌دارد و دیگه نیاز نیست که خودمون کنترل کنیم برای رطوبت سنج هم اگه دستگاهی بگید ممنون میشم
    باتشکر

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۲
      Permalink

      سلام
      ترموستات رطوبت وجود دارد که از سنسور رطوبت دستور میگیرد.

  • پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۳:۴۲
    Permalink

    سلام ببخشید برای زمین دستگاه جوجه کشی خانگی چی بریزیم؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۹
      Permalink

      سلام
      پوشال را با ضدعفونی نانوسیلور اسپری کنین و از هر آلودگی بدور باشه.

  • دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۹
    Permalink

    سلام یعنی تو زمان هجر تخم ها را نه چرخانیم

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۸
      Permalink

      سلام
      در دوره هچر تخم نطفه دار ها نیازی به چرخش ندارند.

  • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ at ۰۷:۵۱
    Permalink

    سلام من دارم با ی یخدان یونولیتی درست میکنم دیمرو لازم به خودش وصل کنم یا اینکه داخل تخته ام دی اف بزارمو برش بدم بعدم اینکه از لامپ چند وات استفاده کنم؟؟؟ با تخم اردک یا بلدرچینو غازو بوقلمون هم میشه با این دستگه جوجه بکشیم؟؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بسته به سایز و تعداد ظرفیت وات منبع گرمایشی را تعیین کنید. به طور مثال در دستگاه های شرکتی تا ظرفیت ۱۲۶ عددی از المنت فشنگی ۱۴۰ وات استفاده میشه.
      بلدرچین و مرغ میشه هچ کرد ولی اردک غاز کمی دشواره و نیازمند رطوبت دقیق و تهویه مناسب می باشد.

  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ at ۱۰:۲۱
    Permalink

    🐤سلام بدون دماسنج و رطوبت سنج میشه دمای دستگاه رو مدیریت کرد یا کم و زیادش کرد؟؟🤔🐤

    Reply
    • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۱
      Permalink

      سلام باید دماسنج داشته باشید تا دمای تخم و دستگاه جوجه کشی رو بسنجید.

  • شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۹
    Permalink

    سلام خدمت شما.چندساعتی یکبار باید تخم ها را چرخاند.و به کدام طرف چرخاند.رطوبت موقع هجر را چگونه به بالای ۶۵برسانبم.اصلا رطوبت را چگونه باید ایجاد کرد.وقتی می خواییم تخم ها را تکان دهیم باید به چه اندازه درب کارتن را باز کنیم

    Reply
    • شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۱
      Permalink

      سلام
      طبق برنامه زمانبندی چرخش باید بصورت نرم و گهواره ای هر ۶۰ دقیقه انجام شود. ظرف آب بزرگتر برای ۳ روز آخر در دستگاه قرار دهید. و داخل آن ز اسفنج ابری استفاده کنید.

  • سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ at ۱۸:۴۷
    Permalink

    سلام میگم از کجا بفهمیم رطوبت چقدر هست

    Reply
    • پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۹
      Permalink

      سلام
      با رطوبت سنج عقربه ای رطوبت را بسنجید.

  • دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ at ۱۵:۱۱
    Permalink

    سلام من الان تو روز ۲۰ هستم و برا نیم ساعت حواسم نبود و دما رفت رو ۴۲ ایا جوجه ها سالم هستند

    Reply
    • سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۲
      Permalink

      سلام
      در روز ۲۰ جوجه کامل تشکیل شده و گرمای زیاد یک شوک حرارتی می باشد که احتمال تلفات وجود دارد.

  • جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ at ۱۳:۵۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید چیکار کنم دمای دستگاه از ۵۰ پایین بیاد

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۹
      Permalink

      سلام وات منبع گرمایش را کمتر در نظر بگیرید و یک فن هم برای تهویه استفاده کنید.

  • چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۸
    Permalink

    سلام توری مرغ چی هست

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ at ۱۷:۲۳
      Permalink

      سلام
      توری گالوانیزه که بشه روش تخم های نطفه دار را قرار داد.

  • جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ at ۱۷:۳۲
    Permalink

    سلام.
    میشه به جای طلق ، نایلون گذاشت

    Reply
  • دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۹:۵۱
    Permalink

    سلام ببخشید با تخم مرغ بیرون جوجه نمیشه

    Reply
    • سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۰:۳۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم نطفه دار مناسب جوجه کشی می باشد. این تخم مرغ های فروشگاه ، تخم های خوراکی می باشد.

  • شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۰
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    میشه از پرنده فروشی تخم نطفه دار خرید

    Reply
    • سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید از مراکز مطمئن تخم نطفه دار و یا از مراکز فروش دستگاه جوجه کشی می‌توانید خریداری کنید.

  • پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۹:۱۶
    Permalink

    سلام وقت بخیر بعد از خروج جوجه ها از تخم دنا و رطوبت چقدر باید باشه؟

    Reply
    • جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای محیط تا ۱۰ روز اول پرورش جوجه ها ۳۰-۳۵ درجه باید در نظر بگیرید.

  • سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۲:۴۴
    Permalink

    سلام خوبه اما تجربش برای یک بار خوبه چون همش باید نگران شون باشی

    Reply
    • چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۲:۱۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بله همینطوره استرس بالایی داره . میشه با تهیه یک دستگاه جوجه کشی استاندارد ، استرس نداشت و لذت جوجه کشی را احساس کنید و همچنین کسب و کاری را با کمترین هزینه و با سود بالا می توانید استارت بزنید.

  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۳:۴۶
    Permalink

    سلام و خسته نباسید
    من دستگاه رو خودم ساختم دمارو روی ۳۷/۵ تنظیم کردم اما چند دفعه دمای دستگاه تا ۲۲ درجه پایین اومده بود بعد دو روز یعنی روز ۱۴ و ۱۵ نگاه کردم جوجه هنوز تکون می خورد
    آیا احتمال داره جوجه هاناقص یا بمیرن؟
    تخم مرغها محلی هستن

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      افت دما تا ۲۲ درجه باعث شوک به جنین می شود. البته دمای محیط خیلی مهم می باشد.

  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۰
    Permalink

    سلام لامپ دستگاه جوجه کشی دست ساز چند وات باید باشه

    Reply
    • چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۲:۳۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بستگی به سایز و ظرفیت دستگاه دارد ولی لامپ ۱۰۰ وات بسته به نوع فن مناسبه

  • چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۶:۰۹
    Permalink

    من کلا ۱۰ دقیقه گذاشتم تخمارو تخمام پختن

    Reply
    • دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ at ۰۹:۳۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید ترموستات مناسب بگیرید تا دما در محدوده ۳۷.۲ – ۳۷.۷ قرار بگیرید.

  • سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۳:۲۴
    Permalink

    سلام
    من ان ۴روزه تجم مرق گذاشتم توی دستگاه ۱۸روز دیگه در میان

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوره جوجه کشی مرغ ۲۱ روز بطول می انجامد. و باید دما و رطوبت و تهویه ۳ روز آخر را مجدد تنظیم نمایید.

  • دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ at ۱۹:۱۳
    Permalink

    سلام میگم برای تنظیم روطوبت چجوری باید کم یا زیاد کنیم چون با کاسه آبه بلد نیستم

    Reply
    • سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ at ۱۲:۰۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رطوبت سنج عقربه ای قسمت وسط دستگاه قرار دهید. با کم و زیاد کردن مقدار سطح آب ، رطوبت تامین می شود.

  • شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ at ۰۱:۰۴
    Permalink

    سلام من نوک تیز تخم مرغ ها را به بالا گذاشتم عیبی ندارد ممنون

    Reply
    • شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ at ۱۲:۰۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای جوجه کشی تخم های نطفه دار باید قسمت تیز تخم بسمت پایین باشد.

  • سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ at ۱۴:۰۸
    Permalink

    سلام تخم مرغ ها را روزی چند بار بچرخانیم

    Reply
    • چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۵
      Permalink

      سلام / تخم نطفه دار روزی ۳ مرتبه چرخش نرم داشته باشد.

  • جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ at ۱۹:۳۵
    Permalink

    سلام ببخشید برای دستگاه جوجه کشی لامپ چند وات نیاز است ۲۵ وات یا ۴۰ وات یا ۶۰وات ۱۰۰وات کدوم لازم است

    Reply
    • شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ at ۱۶:۵۱
      Permalink

      سلام
      برای منبع حرارتی دستگاه جوجه کشی لامپ توصیه نمی شود. لزوما از المنت استفاده نمایید.

  • دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ at ۲۰:۳۹
    Permalink

    سلام
    سطل ده کیلویی پنیر رو دستگاه جوجه کشی درست کردم لامپ چند وات داخلش بذارم؟؟؟؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۶
      Permalink

      سلام
      باید دماسنج قرار بدید تا میزان گرما را تثبیت نمایید.

  • جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۳:۲۹
    Permalink

    سلام فاصله لامپ با تخم مرغ باید چقدر باشه چند سانت

    Reply
    • شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۱:۵۶
      Permalink

      سلام
      فاصله را برحسب میزان دمای پوسته تخم نطفه دار تنظیم نمایید.

  • چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۷:۴۹
    Permalink

    سلام من ی سوال داشتم لامپ۲۵ وات پیدا نکردن و لامپ ۶۰ وات گزاشتم و برای اینکه دما رو روی ۳۷ نگهدارم روی کارتن چندین سولاخ ایجاد کردم سوالم اینه که آیا این سولاخ ها باعث از بین رفتن رطوبت داخل کارتن میشن یا خیر لطفا جواب بدید ممنون

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید با رطوبت سنج دقیق اندازه گیری کنید اگر رطوبت از حد نرمال پایین تر بود باید تعداد منافذ را کمتر کنید.

  • جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ at ۲۱:۴۳
    Permalink

    ببخشید حتماً باید لامپ ۲۵wباشد? مثلاً برای نواحی مثل یزد که گرم و خشک است باید چکاری انجام داد

    Reply
    • دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۷:۵۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      نه نیازی نیست حتما از لامپ ۲۵ وات استفاده بشه ، منبع گرمایشی از هر نوع لامپ یا المنت ، با دماسنج جیوه ای ، دمای ۳۷ و محدوده آن را اندازه گیری کند.

  • جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ at ۲۱:۵۱
    Permalink

    من یه دستگاه جوجه کشی ۲۰۰۸تازه خریدم چجوری باید باهاش کارکنم

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ at ۰۹:۵۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه در ارتباط باشید.

  • یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۴:۱۲
    Permalink

    بخشید وقتتون بخیر اگه تخم مرغ ها قبلن در یخچال بوده باشه آیا میشه با دستگاه جوجه کشی بدنیا آوردنشون. ممنون میشم جواب بدید مرسی.

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۷:۵۲
      Permalink

      سلام تخم هایی که تو یخچال نگهداری شدن برای جوجه کشی مناسب نیستند.

  • جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۲۰:۲۵
    Permalink

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون فقط یه سوال ما ۱۴روز تو دستگاه اتوماتیک بچرخونم دردوران هچر باید در دستگاه باز کنیم دونه دونه تخم هارو بچینیم تو سبد هچر بعد این کار باعت سرد شدن تخم ها نمیشه؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۸:۱۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید حداقل زمان ممکن را برای انتقال تخم ها به هچر در نظر بگیرید.

  • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ at ۲۱:۴۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید.
    جعبه های هست که جوجه های بلدرچین داخلش قرار میگیرد برای انتقال و فروش شما ایا میفروشید و اینکه اگر نمیفروشید باید از کجا تهیه کنم؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ at ۲۱:۰۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جعبه مخصوص حمل جوجه بلدرچین وجود نداره. می توانید از کارتن استفاده کنید.

  • شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۹:۲۹
    Permalink

    سلام برای ساخت دسگاه جوجه کشی یه فن داخل ک میزاریم یه فن هم میشه بقل سوراخ کرد گذاشتش روزی چند دقیقه روشن کنیم بعد خاموش کنیم؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۹:۰۵
      Permalink

      سلام
      دستگاه تو چه ابعادی میخواهید بسازید؟

  • یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۴:۴۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید دستگاه یونولیتی ک ساختم بالاش دما ۳۷.۹ هست اما کف یونولیت ۳۶.۵ هست ایا جای لامپ المنت بهترهست؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۹:۰۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      المنت استفاده نمایید و باید از فن دائم کار پشت المنت استفاده کنید تا دما رو یکسان در تمام نقاط پخش کند.

  • سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۴:۰۵
    Permalink

    سلام مرسی از مطلب مفیدتون
    من یه مشکلی دارم یه یونولیت طراحی کردم و تخم های نطفه دار گذاشتم اکتر جوجه ها بدنیا اومدن ولی خیلی هاشون داخل تخم جوجه بودن ولی نیومدن بیرون علتش چیه

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ at ۲۱:۱۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      علائم ظاهری جوجه های تلف شده به چه صورت بودند؟

  • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۱:۰۴
    Permalink

    سلام وقتتون بخیرتخم مرغای من الان توروزهفتمن نوربینی کردم قرمز شدن ولی نه کامل رگ دیده نمیشه خوبه یابد

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ at ۲۰:۵۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در روز هفتم تا دهم رگه های عنکبوتی در حال رشد جنین قابل مشاهده هستند . برای اطلاع از طریقه نطفه بینی به مطلب کندلینگ تخم نطفه دار مراجعه کنید.

  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۰
    Permalink

    سلام وقت بخیر.
    من یه دستگاه جوجه کشی ساختم. با ایجاد دریچه و منفذ تونستم دما رو کنترل کنم . ولی برلی تنظیم رطوبت مشکل دارم. چطور میتونم رطوبت رو بالا ببرم یا پایین بیارم؟؟؟؟

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۲ at ۱۸:۱۹
      Permalink

      سلام دوست عزیز ؛ دستگاه در چه ابعادی و برای چه ظرفیت تخم نطفه دار در نظر گرفتید؟

  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۹
    Permalink

    سلام. اگر در جوجه کشی تخم ها بصورت افقی قرار داشته باشند، مشکی پیش میاد؟
    یعنی حتما باید نوک به سمت پایین پایین باشه؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۸:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      کیسه هوایی در تخم نطفه دار قسمت پهنای تخم نطفه دار قرار دارد و باید در داخل دستگاه در شانه های مخصوص ستری بصورت عمومی بچینید که در ویدئو بخش شانه جوجه کشی موجود می باشد .

  • شنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۲ at ۱۱:۲۶
    Permalink

    سلام اگر درزمان هچر به علت برق ۲ساعت به دما ۲۹برسه باعث تلف شدن جوجه میشه؟

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۲ at ۱۱:۴۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوران هچر بسیار مهم و حیاتی می باشد و افت دما دما باعث استرس و شوک به جوجه می شود.

  • یکشنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۲ at ۱۳:۲۹
    Permalink

    سلام خسته نباشید دستگاه با یونولیت ساختم دما سنج که گداشتم داخل دستگاه ۱ تا ۲ درجه بالاتر از دما ترموستات همیشه هست علتش چیه متلا دما ترموستات ۳۶ هستش دما سنج ۳۷.۵ این حدود نشون میده

    Reply
    • سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ at ۱۸:۲۴
      Permalink

      سلام گردش دما داخل دستگاه یکسان انجام نمی گیره و باید از فن دائم کار سیرکوله و سنسور دقیق استفاده نمایید.

  • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ at ۰۳:۱۱
    Permalink

    سلام.
    از المنت استفاده میکنیم فن رو زیر المنت بزاریم(هوا به سمت بالا بره) یا بالا المنت(هوا به سمت کف یونولیت بره؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ at ۱۰:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      فن بلوئر زیر المنت قرار بگیره..

  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ at ۱۳:۱۸
    Permalink

    سلام من دستگاهی با یونولیت ساختم که روش رو مربع شکل بریدم و تلق گذاشتم موقع هچ کمی آب( مایل به داغ) میریزم تلق حالت بخار برمیداره ایا رطوبت مناسب هست یا خیر

    Reply
    • شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ at ۱۰:۱۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      آب داغ باعث عدم اکسیژن رسانی مناسب به جنین می شود و در نهایت مرگ جنین یا جوجه را در پی دارد.

  • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ at ۲۱:۲۵
    Permalink

    سلام آیا فن های کوچک که برای ذغال استفاده میکنند بهتر است زیر المنت استفاده نماییم

    Reply
    • چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ at ۱۰:۴۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بسته به سایز و وات المنت ، فن متغیر می باشد.

  • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ at ۲۱:۲۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید به دی کیو شاپ عزیز
    برای یخچال خانگی که موتور نداشته باشند از چه المنتی استفاده کنیم که گرم کنند داخل یخچال رو

    Reply
    • دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ at ۰۹:۴۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      سایز و تعداد تخم را لطفا بفرمایید.

  • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ at ۱۵:۴۰
    Permalink

    سلام ببخشید لامپ باید چند وات باشد

    Reply
    • سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ at ۱۹:۴۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بسته به سایز دستگاه منبع هیتر دستگاه متفاوت می باشد.

  • پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ at ۱۵:۳۳
    Permalink

    سلام خسته نباشید . برای اینکه جای تخم مرغ ها داخل دستگاه نرم باشه کف دستگاه چه چیزی بزارم بهتره؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ at ۱۶:۰۶
      Permalink

      سلام
      بهترین محل تخم های نطفه دار در دستگاه جوجه کشی ، شانه مخصوص ستر می باشد . تا باعث اکسیژن رسانی به تمام نقاط تخم نطفه دار برسد.

  • پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ at ۲۱:۲۶
    Permalink

    شانه مخصوص ستر رو از کجا تهیه کنیم؟

    Reply
    • شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ at ۱۰:۳۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با دفتر تماس بگیرید.
      ۰۱۱۴۲۲۶۲۰۵۶

  • سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ at ۰۱:۴۱
    Permalink

    سلام لامپ چند ساعت باید روشن باشه برای دستگاه جوجه کشی خانگی ؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ at ۰۹:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید ترموستات نصب کنید و دمای مورد نیاز را تعیین کند و بصورت اتومات قطع و وصل انجام می شود.

  • پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ at ۱۲:۱۱
    Permalink

    سلام دستگاه جوجه کشی خانگی دارم و عمل چرخاندن تخم ها رو به صورت دستی انجام میدم اگه شب ها و هنگام خواب ۷ساعت تخم ها رو نچرخونم اما در روز مرتبا انجام بدم مشکلی پیش میاد؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ at ۱۷:۱۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در زمان روز چرخش به آرامی و کامل انجام شود ، چرخش در هنگام شب نیاز نمی باشد.

  • پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ at ۰۱:۴۱
    Permalink

    سلام ، اوایل فصل زمستان می توان جوجه کشی کرد ؟؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ at ۱۸:۵۱
      Permalink

      سلام قت بخیر
      فصل جوجه کشی از اواخر تابستان هر سال تا انتهای بهار سال بعد می باشد. بهرین فصل زمستان هست که می توانید جوجه کشی غاز ، اردک پکنی و موسکویی ، بوقلمون و.. با دستگاه جوجه کشی اتومات دیجیتال انجام دهید.

  • جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۰:۴۷
    Permalink

    سلام اگر دمای دستگاه ۳۴ درجه باشد ایراد دارد

    Reply
    • جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۱:۵۵
      Permalink

      سلام رشد جنین به تأخیر و یا از بین می‌رود.

  • جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۲:۰۸
    Permalink

    سلام برایه لامپ ۲۰ وات ،کارتون باید در چه ابعاد باشد که دمای کارتون ۳۷ درجه باشد؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۰:۴۵
      Permalink

      سلام کارتن ۴۰*۶۰ با دمای ۳۷.۷ و با فن سیرکوله کند.

  • جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۲:۳۸
    Permalink

    سلام باید چه کار کنیم که دمای کارتن پایین بیاید؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۶:۳۸
      Permalink

      سلام لامپ وات کم استفاده کنید و یه ترموستات بذارید تا در صورت رسیدن به دمای ۳۷.۷ لامپ خاموش شود.

  • جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۳:۴۷
    Permalink

    آیا لامپ ۴۰ وات برایه دستگاه خوب است؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۶:۳۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      سایز کابین و تعداد ظرفیت ، بر روی مقدار وات هیتر دستگاه تاثیر میگذارد.

  • شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۱:۲۸
    Permalink

    سلام من با کارتن و لامپ ۶۰ وات دستگاه جوجه کشی درست کردم ولی دما از ۴۰ پایین نمیاد تخم مرغها جوجه شده بودند وهشتمین روز نگاه کردم جوجه ها مرده بودند میخوام تازه تخم مرغ بزارم باید چکار کنم تا باز نمیرند

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ at ۲۰:۱۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید از ترموستات مطمئن و یه فن که تهویه انجام دهد تا دمای کارتن بالا نرود.

  • دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۱:۱۲
    Permalink

    سلام من درست کردم ولی یه روز هست ولی هس کردم خیلی داغ شده تخم ها مشکلی پیش نمیاد

    Reply
    • جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۱:۵۳
      Permalink

      سلام دمای مرحله ستر باید ۳۷.۷ و در ۳ روز پایانی ۳۷.۲ تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *